Klekotanie na zimnym silniku

Mazda2 2007–2014

Postprzez longhaul190 » 16 lut 2019, 14:15

Witam
od jakiegoś czasu w swojej 2 kiedy silnik jest zimny najlepiej jeśli auto stoi całą noc, po odpaleniu słychać klekotanie jakby diesel, stukanie ustępuje po około 30 sekundach całkowicie i nie słychać po tym czasie już nic, nawet jeśli silnik będzie wyłączony kolejne 2-3 godziny. wymieniałem olej na elf 5w30 evolution full-tech fe, mechanik zostawił na noc po czym na drugi dzień stwierdził, że nic nie słychać, ja jednak od razu po postoju na drugi dzień zauważyłem, że problem nie ustąpił.
Jaka może być przyczyna i czy jest to coś co można ignorować?
Sądziłem, że może to popychacze albo już zaczyna się ocierać łańcuch, ale mechanik póki co wyeliminował takie prawdopodobieństwo. przebieg 169kkm
Początkujący
 
Od: 16 lut 2019, 14:09
Posty: 5
Auto: Mazda 2 DE 2007 1.3 86km

Postprzez lampa naftowa » 16 lut 2019, 18:14

mam ponad 200 tys. przebiegu. Już kiedyś zauważyłem, że silnik jest nieco głośniejszy gdy poziom oleju jest w okolicy połowy na bagnecie. Staram się utrzymywać w górnej granicy miarki i jest ciszej.
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2014, 19:41
Posty: 57 (0/2)
Auto: Mazda 1.3 86 km

Postprzez Andrzej414 » 23 lut 2019, 01:40

W tym silniku nie ma hydraulicznych popychaczy więc to nie one. Co do oleju to elf średnio pasuje do tego auta. Wypróbuj Valvoline MaxLife 5w30 lub 5w40 Syntetyk. Co do klekotania warto by sprawdzić napinacz łańcucha rozrządu, który jest hydrauliczny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez longhaul190 » 23 lut 2019, 22:26

więc musze zmienić mechanika, bo on uważa, że z rozrządem jest wszystko ok, a olej taki dobrali bo podobno spełnia wszystkie normy mazdy i będzie pasował, jednak problem wystąpił jeszcze przed wymianą oleju, dodałem ceramizer do silnika, może to coś zmieni
wyczytałem na zagranicznych stronach, że to ubytki tłoków i to całkiem normalne i nie trzeba tym się przejmować https://www.youtube.com/watch?v=OBem58rPLGY
dokładnie taki sam dzwięk słychać, ustępuje po kilkunastu sekundach, na wolnych obrotach niczego nie słychać
Początkujący
 
Od: 16 lut 2019, 14:09
Posty: 5
Auto: Mazda 2 DE 2007 1.3 86km

Postprzez zochos » 17 mar 2019, 22:26

Dokładnie takie same objawy zauważyłem u siebie około dwa lata temu. Samochód miał wtedy 6 lat i około 35 tyś. km przebiegu (użytkowany sporadycznie jako drugie auto w rodzinie). Po porannym uruchomieniu, podczas ruszania słychać wyraźne klekotanie (jak w dieslu). Objawy ustępują po około 30 sekundach. Dodam, że samochód regularnie serwisowany w ASO, a poziom oleju niezmiennie utrzymuje się na maksymalnym poziomie. W ASO stwierdzili, że to powszechna usterka w tym modelu i zaproponowali rozwiązanie, które eliminuje problem.

1. Siłownik, zmienne ustaw. rozrz. | ZJ40-12-4X0A | 1747,70 PLN netto
2. Śruba | 99756-1035 | 17,41 PLN netto
3. Uszczelka, osłona głowicy | 59,60 PLN netto
4. Uszczelka, olej | FS02-10-602 | 23,77 PLN netto

Koszt części: 1848,48 PLN netto
23% VAT: 425,15 PLN
Razem: 2273,63 PLN

Robocizna: 1200,00 PLN brutto

Uwzględniając rabat z karty VIP łączny koszt takiej naprawy to około 3246,27 PLN brutto. W ASO stwierdzili, że u mnie te objawy nie są jeszcze nasilone, także póki się nie pogorszy można z tym jeździć. Obecnie mam przejechane około 102 tyś. km i moim zdaniem nic się nie pogorszyło.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 sty 2018, 12:13
Posty: 4
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 2 DE 1.5 MZR Sport 2011

Postprzez longhaul190 » 27 mar 2019, 23:28

u mnie póki co dźwięk ustał może to pogoda (przymrozki już nie są takie mocne jak wcześniej) a może ceramizer coś tam w silniku uszczelnił i klekot ustał.
Początkujący
 
Od: 16 lut 2019, 14:09
Posty: 5
Auto: Mazda 2 DE 2007 1.3 86km

Postprzez Manius5 » 31 mar 2019, 16:37

Aa ja dodam że nie tyle na wolnych głośniej pracuje, jak podczas jazdy zanim cały silnik się nagrzeje.
Czasem musi minąć z 5km czasem więcej czasem mniej. Choć wydaje mi się że nie tyle silnik co wydech ale mogę się mylić.
Początkujący
 
Od: 15 lis 2018, 17:53
Posty: 22 (3/2)
Auto: Fajna Mazda 2
1.3 86KM

Postprzez wiking » 28 wrz 2020, 14:47

Mazda 2 De 2008 1.3 86 KM – dokładnie ten sam problem ( już ze dwa lata) Przebieg 84 tys. Czy ktoś naprawiał czy można jeździć dalej ? Czy ten silnik posiada ręczną regulację luzów zaworowych i czy to może mieć wpływ na ten dźwięk na zimnym silniku ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2008, 15:18
Posty: 44
Auto: 323 F BJ 1998r. 1,5

Postprzez Andrzej414 » 28 wrz 2020, 15:20

Ten silnik nie posiada ręcznej regulacji luzu zaworowego a co za tym idzie prędzej dojdzie do podparcia zaworów w wyniku wypalenia gniazd zaworowych niż na odwrót tj np. starcia się krzywek. Luz w tym silniku reguluje się poprzez wymianę szklanek-popychaczy na prawidłowy wymiar. Do tej operacji potrzeba zdjąć łańcuch rozrządu a co za tym idzie spuścić olej, rozkleić obudowę rozrządu, ściągnąć wałki rozrządu. Jednym słowem kupa roboty. Nie wiem jaki olej używasz i jakie przebiegi robisz Ale na początku dobrałbym odpowiedni olej. Jak wyżej pisałem przyczyną może być ten napinacz łańcucha.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez zadra » 28 wrz 2020, 19:36

Andrzej414 napisał(a):nie posiada ręcznej regulacji

wymiana szklanek to właśnie jest " ręczna regulacja luzu zaworowego" z kosztem operacji powyżej 1000zł jeśli ogarnięty mechanik wie co i jak zrobić..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Andrzej414 » 28 wrz 2020, 19:48

No nie do końca nazwałbym to ręczną regulacją. Ręcznej regulacji bardziej odpowiada obracanie śrubami lub ewentualnie wymiana podkładek a nie demontaż rozrządu praktycznie w całości.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 2 / 121