Wymiana czujnika spalania stukowego – Kod błedu: P0328

Mazda2 2007–2014

Postprzez kedzior9 » 13 cze 2023, 20:00

Evela33 napisał(a):Hejka...i mnie też dopadła..check engine...ile dales za nowy oryginalny czujnik i ile za usluge u mechanika..chcialabym wiedziec z jakimi kosztami kusze sie liczyc...i ile jezdziłeś albo raczej zona na swiecącej ikonce... <rotfl>


Osobiście przerobiłem i oryginalny (za jak dobrze pamiętam 340 lub 540PLN) i taki za 40 PLN, pierwszy raz padł po 8 latach, wtedy wymieniłem na oryginał, następnie po 4 latach błąd powrócił wymieniłem na taki za 40 pln (jak patrze w historie zakupów był to NTY ESS-MZ-001 Czujnik spalania stukowego) minęło kolejne 4 lata i jak narazie nadal działa :)
Ogólnie z tego co pamiętam konieczne jest kupienie również uszczelek kolektora dolotowego (są jednorazowego użytku – przy każdym zdjęciu kolektora należy je wymienić)
Ogólnie czas zabiegu to 1-1,5rbh więc trzeba liczyć czujnik+uszczelki+200-300PLN robocizna
Początkujący
 
Od: 20 lut 2022, 02:11
Posty: 27 (0/6)
Auto: Mazda 2 DE, 1,5
Mazda 2 DJ, SA-G

Postprzez m_piotr » 13 cze 2023, 20:25

Evela33 napisał(a):Hejka...i mnie też dopadła..check engine...ile dales za nowy oryginalny czujnik i ile za usluge u mechanika..chcialabym wiedziec z jakimi kosztami kusze sie liczyc...i ile jezdziłeś albo raczej zona na swiecącej ikonce... <rotfl>


Czujnik kosztował 64 PLN, ale nie był to oryginał. Na fakturze pisze "Czujnik spalania stukowego AS 4647"
Do tego doszły uszczelki kolektora ssącego EL 215140 – 88 PLN za 4 sztuki
Diagnostyka, wymiana czujnika spalania stukowego (D/M kolektora ssącego) – 120 PLN

Data zabiegu: 23-06-2021
Operacja się udała, pacjent żyje do dziś bez kontrolki.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 kwi 2017, 13:09
Posty: 20
Skąd: 39-306 Górki
Auto: Mazda 3 BK 1,6 Pb/LPG '05
Mazda 2 DE 1,3 Pb/LPG '09

Postprzez Foczka2 » 17 paź 2023, 13:31

Czy da się wymienić "Czujnik spalania stukowego" bez zdejmowania kolektora?
Może znalazł ktoś jakieś rozwiązanie ???
Początkujący
 
Od: 12 paź 2023, 13:20
Posty: 2
Auto: Mazda 2 DE 1.3 2009

Postprzez Andrzej414 » 17 paź 2023, 15:10

Uwielbiam to pytanie. Jeśli chcesz poświęcić 3 razy więcej czasu to może i da się. A tak poważnie to nie wiem czy istnieją jakiekolwiek klucze by od spodu się do niego dostać choć jest widoczny. Naprawdę tak ciężko jest odkręcić te parę śrub?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez PitrekT » 18 paź 2023, 20:24

Jest to wykonalne: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 7&t=215903
Co prawda dotyczy to modelu BK i silnika 1.6 ale konstrukcyjnie silnik ten jest zbliżony do tego dla Mazdy 2 DE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2010, 17:58
Posty: 180 (17/2)
Auto: Mazda 3 BK

Postprzez Andrzej414 » 18 paź 2023, 20:29

Film nie działa to po pierwsze. Po drugie naprawdę daj sobie spokój z tym. Zobacz ile miejsca jest w BK a ile w DE. Tak czy owak zdejmij ten dolot i naprawdę będziesz miał o wiele mniej roboty. Jak na pierwszy raz to do 2 godzin powinieneś się wyrobić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez PitrekT » 18 paź 2023, 20:43

Nie oceniam czy taka operacja ma uzasadnienie czy nie ale jest wykonalna :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2010, 17:58
Posty: 180 (17/2)
Auto: Mazda 3 BK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

Moderator

Moderatorzy 2 / 121