Strona 2 z 13

PostNapisane: 10 mar 2008, 19:12
przez Flawia
wstaw zdjęcia! tak mało jest w internecie zdjęć tego auta "na żywo"...

PostNapisane: 4 kwi 2008, 15:32
przez rekor
Czekam na '2' od grudnia, ma byc w kwietniu w Polsce. Coz, zobaczymy... Napisze, jak bedzie

PostNapisane: 7 kwi 2008, 21:24
przez Flawia
moja ma być w czwartek...

PostNapisane: 13 kwi 2008, 21:01
przez Mazda2
A moja jeździ już 4,5 roku i ma 2. msc. w raporcie TUV :)

Nowa mazda 2 1.3 – który silnik/wersję polecilibyście

PostNapisane: 13 sie 2008, 21:03
przez Maggie
Szanowni Forumowicze,
przymierzam się do zakupu nowej 2 i stoję przed wyborem wersji auta z silnikiem 1.3.
Zastanawiam się, czy wersja 75 KM będzie radzić sobie raz na jakiś czas w dłuższych trasach, czy jednak dopłacić i kupić 86 KM. Muszę zaznaczyć, że to będzie pierwszy mój samochód oraz że nie cierpię na nadmiar pieniędzy... Klimatyzację do wersji 75 KM i tak dokupię, czyli różnica do 86 KM to dla mnie 3 500 zł – nie jestem jednak do końca przekonana, że te 11 KM i bajery typu podgrzewanie siedzeń jest tyle warte.

Będę ogromnie wdzięczna za Wasze uwagi, podpowiedzi czy spostrzeżenia. Pozdrawiam Wszystkich i z góry dziękuję za pomoc.

PostNapisane: 15 sie 2008, 01:05
przez voytecku
Maggie napisał(a):Muszę zaznaczyć, że to będzie pierwszy mój samochód oraz że nie cierpię na nadmiar pieniędzy... Klimatyzację do wersji 75 KM i tak dokupię, czyli różnica do 86 KM to dla mnie 3 500 zł – nie jestem jednak do końca przekonana, że te 11 KM i bajery typu podgrzewanie siedzeń jest tyle warte.

Jesli dobrze rozumiem, razem z mocniejszym silnikiem dostajesz wersje wyposazenia Exclusive, czy tak?
Moim zdaniem doplata do mocniejszej wersji silnikowej w kwocie 3500zl to nie jest duzo, zwlaszcza ze w zamian dostajesz jeszcze kilka dodatkow.

Podgrzewanie siedzen bardzo przydaje sie zima, a szczegolnie gdy samochod nie jest garazowany. Jesli dobrze kojarze (pozna pora), w pakiecie dostaniesz rowniez podgrzewane lusterka (i elektrycznie skladane). Zalety podgrzewanych lusterek docenisz przy pierwszym deszczu (nie mowiac o okresie zimowym), gdy po nacisnieciu przycisku lusterka odparuja.

Dodatkowo lusterka i klamki beda w kolorze nadwozie, wiec autko bedzie wygladac jeszcze ladniej i atrakcyjniej :)

Z drugiej strony 11KM, to nie jest bardzo duzo. I jesli – jak sama przyznajesz – nie cierpisz na nadmiar gotowki oraz jestes gotowa zrezygnowac z kilku dodatkow uprzyjemniajacych zycie kierowcy, wybierz wersje Comfort ze slabszym silnikiem.

Jesli mialbym dla siebie wybierac, zdecydowalbym sie jednak na te troszke mocniejsza wersje z tymi dodatkami. Doplata nie jest wysoka, ale akurat te dodatki bardzo przydaja sie w trakcie uzytkowania samochodu.

Mam nadzieje, ze choc troche rozwialem Twoje watpliwosci.

Pozdrawiam,
voytecku

PostNapisane: 15 sie 2008, 18:35
przez brii
Maggie – jeśli dodatki nie są dla Ciebie ważne, to te 11KM nie jest w żadnym przypadku warte tych pieniędzy. Różnica w dynamice tych silników jest prawie żadna, wręcz pomijalna :)
Temat powinien raczej trafić do działu "Kupuję Mazdę" ;)

PostNapisane: 15 sie 2008, 21:59
przez Globy
kano1975 napisał(a):Tam to raczej chyba "inne" modele królują

To fakt, chociaż miejsce tam dla każdej Mazdy <usmiech> Ja dopłaciłbym zarówno pod kątem opcji wyposażenia, jak i mocy silnika – jeśli auto będzie użytkowane na trasach, przyda się tych kilkanaście koni do sprawniejszego wyprzedzania. Jeśli nie jesteś zdecydowana, zamów u dealera jazdę próbną obydwiema sztukami i "zakręć" motory do wyższych obrotów. Powodzenia, daj znać o swoim wyborze!

Re: Mazda 2 – czy warto?

PostNapisane: 16 sie 2008, 21:48
przez koksownik
Anonymous napisał(a):Witam!

Chciałbym się dowiedzieć co sądzicie o tym autku: Mazda 2 rok produkcji: 2004, 75 KM (55 kW), olej napędowy

Nie wiem o marce zbyt dużo więc chciałbym poznać opinie osób jeżdżacych mazdą

z góry dziekuję za wszystkie wypowiedzi


czesc mam mazde 2 z 2006 roku 30 tys km przebiegu auto jest ok. ale duzo pali jak na 70km ale pewnie dlatebo ze wazy az 1155km. zastrzezenia to zaczynaja huczec mi lozyska z przodu powod to pewnie felgi ktore kupilem w opcji 16 cali i opony o profilu 45 na nasze drogi to nie zbyt dobry pomysl bo tlucze strasznie a i przyspiesza wolno a nie wspomne jak klima chodzi. ogolnie auto godne uwagi

PostNapisane: 21 sie 2008, 16:09
przez Maggie
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i przepraszam za błędy opisu wątku. Dział wybrałam ten, ponieważ uznałam, że uzyskam techniczne wypowiedzi i będą tutaj lepiej pasować.

Tropem technicznym idąc – wraz z wyposażeniem Comfort dostaje się koła 175/65/R14, a z wersją Exclusive 185/55/R15... Czy mogę prosić jeszcze o komentarz do tej różnicy? Które koła byście wybrali?

Z dodatków uprzyjemniających życie mogę zrezygnować, ale jeśli mają faktycznie wartość jeszcze jakąś – np. bezpieczeństwo – oprócz wygody, to już jest inna rozmowa :)

PostNapisane: 21 sie 2008, 16:16
przez koksik
co do kół to napewno 185/55/R15 będą lepiej wyglądać, autko będzie się ciut lepiej kleić drogi no i pewnie minimalnie więcej spalić

różnica co do prowadzenia na 175 a 185 w mojej byłej 121 była wg mnie mocno odczuwalna na plus szczerszych opon, no ale bez wspomagania ciężej na parkingu, U Ciebie wspoma jest więc tego problemu nie ma :)

PostNapisane: 22 sie 2008, 22:57
przez brii
Maggie napisał(a):koła 175/65/R14

Idelanie pasują do Mazdy 2 z tym silnikiem, będzie komfortowo, ekonomicznie i prowadzenie w normie – słowem dobry kompromis.

Maggie napisał(a):185/55/R15

Nieco wzrośnie spalanie (ale malutko), pogorszą się też troszkę przyśpieszenia i komfort. Samochód będzie szybciej reagował na ruchy kierownicy, ale różnica też będzie bardzo mała.

Re: Nowa mazda 2 1.3 – który silnik/wersję polecilibyście

PostNapisane: 23 sie 2008, 09:26
przez moro
Maggie napisał(a):Zastanawiam się, czy wersja 75 KM będzie radzić sobie raz na jakiś czas w dłuższych trasach,


Będzie..moja "pani" taką ma. w 3 osoby 175km/h bez problemu.
Bylismy też, z pełnym bagażem, w Norwegi, i autko sie b. dobrze sprawowało. :)

Obrazek

:)

PostNapisane: 2 wrz 2008, 21:26
przez Flawia
ja mam nową dwójkę impression i chyba nie mam podgrzewania lusterek? jeśli mam to pokażcie gdzie... <jupi>
ja wybrałam 86 KM, bałam się że najsłabsza wersja silniokowa może mi nie pomagać przy szybkim wyprzedzaniu, a ja straszny cykor jestem przy wyprzedzaniu, zawsze trwa to całe wieki...

PostNapisane: 2 wrz 2008, 23:33
przez koksik
podgrzewanie lusterek jest prawdopodobnie zintegrowane z podgrzewaną szybą tylną, ale mogę się mylić...

PostNapisane: 15 wrz 2008, 16:12
przez mazdaman
a ile pali nowa mazda2? oplaca sie zainwestowac w ten samochodzik?

PostNapisane: 16 wrz 2008, 12:25
przez daniel_38
mój znajomy jezdzi ta mazda, z tego co z nim gadalem to spalalnie ma na poziomie 5l, więc jest naprawdę ok, gdzies czytalem ze a tym samochdozie są zamontowane tworzywa sztuczne o obnizonej masie, co pozwala ograniczyc spalanie, mazda się postarala,

PostNapisane: 18 wrz 2008, 01:59
przez kubex23
Witam,wlasnie przed chwila wrocilem z Niemiec mazda 2 z silnikiem 1.4 CD 68 KM,rok 2005,i jestem bardzo milo zaskoczony.Na poczatku sceptycznie podchodzilem do silnika diesla,ale gdzies wyczytalem ze jest on zrobiony w technologii camonn raily i chyba dlatego tak swetnie przyspiesza i do tego swietnie trzyma w zakretach.Jezdzilem swojego czasu toyotka yaris z wersja silnikowa 1.3 benzyna,to moim zdaniem mazda lepiej przyspiesza a juz napewno lepiej sobie radzi w trasie bo yaris po prostu stal kiedy musialem przyspieszyc z 100 do 130.Takze moim zdaniem tylko diesel!!!

PostNapisane: 18 wrz 2008, 14:02
przez daniel_38
chyba moge to poprzec, mialem przyjemnosc jezdzic mazda2 i w porownaniu do mojego auta, ta mazda z silnikiem 1.4 wymiata calkiem niezle,

PostNapisane: 23 wrz 2008, 13:46
przez daniel_38
a w mojej dwojce nic się nie dzieje, co prawda mam ja od czerwca ale poki co odpukac zadnych problemow z nia nie mam