Mazda 2 DE, 2008 – słabe działanie klimatyzacji na wolnych obrotach

Mazda2 2007–2014

Postprzez Bronislavus » 16 lip 2021, 12:09

Witajcie,

Przejrzałem forum, ale nie znalazłem odnośnie dwójki DE takiego wątku. Otóż rok temu kupiłem Mazdę 2 z 2008 roku, silnik 1.4 diesel. Klimatyzacja działała, ale dosyć specyficznie. I nie wiem czy tak ma być, czy coś z nią jest nie tak. W tym roku na wiosnę serwisowałem klimatyzację, odpowiedni poziom czynnika etc. I teraz tak: kiedy auto jedzie klima chłodzi, kiedy jedzie szybko (trasa 140km/h), klima chłodzi jak szalona, w aucie robi się bardzo przyjemnie. Po mieście wystarczy 40km/h, albo dodawanie gazu i klima chłodzi. Problem pojawia się na światłach kiedy auto stoi albo nie daj Boże w korku, upał jak diabli, a klimatyzacji nie chłodzi praktycznie wcale. Tak jakby na wolnych lub niskich obrotach wyłączała się albo zwalniała, efektem jest gwałtowny przyrost temperatury. I tutaj pytanie do innych użytkowników: czy to tak ma być czy coś jej dolega? Dodam, że mamy w domu Mazdę 2 DY, czyli starszą siostrę mojej i tam klima działa mocno niezależnie czy auto stoi czy jedzie. W obu przypadkach klimatyzacja manualna.

Będę wdzięczny za informacje.
Początkujący
 
Od: 12 sie 2013, 15:24
Posty: 19 (0/1)
Skąd: Tczew
Auto: Mazda 2 DE, 1.4 diesel 2008, Mazda 2 DY, 2004, 1.4, 68KM, Diesel, wczesniej Mazda 626 GE 1.8l, benz. + LPG

Postprzez infernus » 17 lip 2021, 23:03

Posiadam Mazdę 2 DE 1349 cm3 i z klimatyzacja mam dokładnie ten sam problem. Jazda w korku, przy niskich prędkościach i w gorące dni powoduje nagrzewanie się wnętrza kabiny, a klimatyzacja nie jest w stanie go schłodzić. Z kratek leci ewidentnie coraz cieplejsze powietrze. Moja mazda ma dodatkowo wyciszona i wygłuszona karoserię co jest dodatkową izolacją, a i tak jest to odczuwalne.
U Ciebie – tak jak napisałeś – był wykonany serwis klimatyzacji i z pewnością w układzie masz nowy czynnik, który jest mniej wydajny w stosunku do starego.
Mam wrażenie, że w M II klimatyzacja ma zbyt mało wydajny układ odprowadzania ciepła.
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2018, 13:46
Posty: 144 (2/11)
Auto: Mazda 2 DE
1349 cc
86KM
2009

Postprzez Bronislavus » 18 lip 2021, 00:17

No niby wszystko się zgadza, zatem u Ciebie jest dokładnie tak samo jak u mnie. Ale wydaje mi się to dosyć dziwne zachowanie auta, bo wystarczy w takim korku nacisnąć pedał gazu, mniej więcej do 2000 obrotów i z kratek leci lodówka, ale wydaje mi się absurdalnym pomysłem w korkach w taki sposób "pompować" zimne powietrze do auta. W trasie w samochodzie jest idealna temperatura, coś jakby ta klimatyzacja potrzebowała do poprawnego działania odpowiednich obrotów silnika, w sytuacji postoju czy korka – tak jak piszesz, zaczyna lecieć ciepłe powietrze, jakby klimatyzacja była wyłączana. Ciekawe, w starszej dwójce DY lodówka jest od początku, w korkach również, kiedyś miałem 626 GE, to samo, to było najprzyjemniejsze auto na upały, można było w nim zmarznąć.

No cóż, może te Mazdy 2 DE taki mają urok. Ale ciekaw jestem czy jeszcze ktoś ma takie doświadczenia.
Początkujący
 
Od: 12 sie 2013, 15:24
Posty: 19 (0/1)
Skąd: Tczew
Auto: Mazda 2 DE, 1.4 diesel 2008, Mazda 2 DY, 2004, 1.4, 68KM, Diesel, wczesniej Mazda 626 GE 1.8l, benz. + LPG

Postprzez infernus » 19 lip 2021, 10:40

W tym samochodzie jest wiele "dziwnych" przypadłości, których nieraz nie umiem wytłumaczyć, choć by nawet ciągłe parowanie szyb...
Podwyższać obrotów nie próbowałem w korku, więc nie sprecyzuję swojej wypowiedzi do tej teorii, ale przy najbliższej okazji sprawdzę i dam znać czy jest to samo.
Owszem w innych autach też takiej dziwnej sytuacji nie miałem. Kiedyś dawno jak miałem Opla Astrę G to tam klimatronik tak mroził, że faktycznie, paluchy można było sobie odmrozić, nie ważne czy auto stało czy jechało... Teraz też mam Passata B8 i też takiego zjawiska jak w M2 nie ma.
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2018, 13:46
Posty: 144 (2/11)
Auto: Mazda 2 DE
1349 cc
86KM
2009

Postprzez RobertPi » 19 lip 2021, 13:59

Ależ co nie którzy nie lubią swoich samochodów <płacze> , w B8 jest wspaniale a tu źle. Oj nie ładnie :| .
Jak dla mnie coś jest uszkodzone. Zadałem sobie trud i wpisałem w wyszukiwarkę "klimatyzacja nie chodzi na wolnych obrotach" i wyskoczyło mnóstwo odpowiedzi z różnych marek, z VW też.
Najbardziej prawdopodobną przyczyną jest mała wydajność sprężarki, małe obroty = mało sprężonego czynnika=małe ciśnienie w układzie. Podniesienie obrotów poprawia sytuację.
Myślę, że pomiar szczelności i ciśnień wiele wytłumaczy.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:12
Posty: 1082 (14/37)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez Bronislavus » 19 lip 2021, 21:38

Ja tam moje Mazdy obie lubię, mam słabość do tej marki :–)

Mazda jutro umówiona w serwisie, dziękuję za wszystkie uwagi, napiszę jak się dowiem co było przyczyną, może komuś się przyda.
Początkujący
 
Od: 12 sie 2013, 15:24
Posty: 19 (0/1)
Skąd: Tczew
Auto: Mazda 2 DE, 1.4 diesel 2008, Mazda 2 DY, 2004, 1.4, 68KM, Diesel, wczesniej Mazda 626 GE 1.8l, benz. + LPG

Postprzez infernus » 19 lip 2021, 21:43

RobertPi napisał(a):Ależ co nie którzy nie lubią swoich samochodów <płacze> , w B8 jest wspaniale a tu źle. Oj nie ładnie :| .

No nie jest aż tak tragicznie :) Nie ma co porównywać B8 bo to zupełnie inne lata produkcji ale Opla miałem z 2002 roku :D
Kolega Bronislavus pisał, że klimatyzację serwisował na wiosnę zatem z ciśnieniem i ilością czynnika w układzie bym się nie martwił, a z Twoją tezą o niskiej wydajności sprężarki w 100% się z Tobą zgadzam <spoko>
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2018, 13:46
Posty: 144 (2/11)
Auto: Mazda 2 DE
1349 cc
86KM
2009

Postprzez zadra » 3 sie 2021, 18:23

Myślę, że to kwestia techniczna a nie związana bezpośrednio z ilością czynnika, czy złym działaniem układu.
Ja w hondzie odczuwam to podobnie – w czasie jazdy bez zarzutów, natomiast na światłach albo w korkach już gorzej.
To tak chyba działa, że na postoju bez większego przepływu powietrza (bo tylko wiatrak wymusza przedmuch przez skraplacz) układ działa z mniejszą wydajnością.
Wiatrak wymusza przepływ ciepłego powietrza a dodatkowo pod maską wszystko się jeszcze grzeje od silnika..
Jak poruszamy się autem poza miastem albo w ruchu ciągłym, to cały czas następuje wymiana świerzego powietrza, czyli czynnika chłodzącego skraplacz...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3143 (32/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez infernus » 4 sie 2021, 06:36

Oddałem swoją M2 do warsztatu na dobicie czynnika i okazało się, że były już ubytki. Teraz do podbiciu chłodzi zdecydowanie lepiej, sprężarka mniej wyje, nawet mam odczucie, że samochód jedzie "lżej" bo przy 86 KM wszystko się odczuwa :D Każdy dodatkowy opór :)
Miałem nieprzyjemność postania również w korkach, nie drastycznie długich ale jednak korkach oczywiście w słoneczny dzień i muszę napisać, że również jest lepiej niż było przed serwisem.
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2018, 13:46
Posty: 144 (2/11)
Auto: Mazda 2 DE
1349 cc
86KM
2009

Postprzez RobertPi » 4 sie 2021, 09:17

infernus napisał(a):W tym samochodzie jest wiele "dziwnych" przypadłości, których nieraz nie umiem wytłumaczyć, choć by nawet ciągłe parowanie szyb... .


I widzisz, było najpierw sprawdzić stan klimy a nie wieszać psy na samochodzie :P .
A tak na poważnie u mojego ojca w DE też padła klima i trzeba było ja "naprawić" poprzez uzupełnienie czynnika ale jak auto ma 12 lat to wszystko może się zdarzyć. Niestety od czasu do czasu trzeba odwiedzić mechanika.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:12
Posty: 1082 (14/37)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez infernus » 4 sie 2021, 09:33

RobertPi napisał(a):I widzisz, było najpierw sprawdzić stan klimy a nie wieszać psy na samochodzie .


Czasem człowiek funkcjonuje zbyt emocjonalnie :D

RobertPi napisał(a):Niestety od czasu do czasu trzeba odwiedzić mechanika


Zgadza się, a w moim przypadku takiej wizyty nie było już dłuższego czasu <glupek2>

Najważniejsze, że jest lepiej i wszystko działa <jupi>
Ciekawe jak się ma sprawa u autora tematu ? <co?> <co?>
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2018, 13:46
Posty: 144 (2/11)
Auto: Mazda 2 DE
1349 cc
86KM
2009

Postprzez Mazdensen » 28 sie 2021, 10:04

W maździe 2 DE 1.4 diesel mojej żony, jest problem z działaniem klimy na postoju. W czasie jazdy jest ok. Kiedy byłem w serwisie klimy uzupełnić czynnik serwisant powiedział mi, że być jest uszkodzony jakiś przekaźnik.
Początkujący
 
Od: 18 sty 2019, 20:20
Posty: 9
Auto: Mazda 2

Postprzez infernus » 28 sie 2021, 16:28

Mazdensen napisał(a):W maździe 2 DE 1.4 diesel mojej żony, jest problem z działaniem klimy na postoju. W czasie jazdy jest ok. Kiedy byłem w serwisie klimy uzupełnić czynnik serwisant powiedział mi, że być jest uszkodzony jakiś przekaźnik.


Jaķą ilość czynnika doladował Ci serwis?
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2018, 13:46
Posty: 144 (2/11)
Auto: Mazda 2 DE
1349 cc
86KM
2009

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 2 / 121