Mazda 2 DE, 2008 – słabe działanie klimatyzacji na wolnych obrotach

Mazda2 2007–2014

Postprzez Bronislavus » 16 lip 2021, 12:09

Witajcie,

Przejrzałem forum, ale nie znalazłem odnośnie dwójki DE takiego wątku. Otóż rok temu kupiłem Mazdę 2 z 2008 roku, silnik 1.4 diesel. Klimatyzacja działała, ale dosyć specyficznie. I nie wiem czy tak ma być, czy coś z nią jest nie tak. W tym roku na wiosnę serwisowałem klimatyzację, odpowiedni poziom czynnika etc. I teraz tak: kiedy auto jedzie klima chłodzi, kiedy jedzie szybko (trasa 140km/h), klima chłodzi jak szalona, w aucie robi się bardzo przyjemnie. Po mieście wystarczy 40km/h, albo dodawanie gazu i klima chłodzi. Problem pojawia się na światłach kiedy auto stoi albo nie daj Boże w korku, upał jak diabli, a klimatyzacji nie chłodzi praktycznie wcale. Tak jakby na wolnych lub niskich obrotach wyłączała się albo zwalniała, efektem jest gwałtowny przyrost temperatury. I tutaj pytanie do innych użytkowników: czy to tak ma być czy coś jej dolega? Dodam, że mamy w domu Mazdę 2 DY, czyli starszą siostrę mojej i tam klima działa mocno niezależnie czy auto stoi czy jedzie. W obu przypadkach klimatyzacja manualna.

Będę wdzięczny za informacje.
Początkujący
 
Od: 12 sie 2013, 15:24
Posty: 19 (0/1)
Skąd: Tczew
Auto: Mazda 2 DE, 1.4 diesel 2008, Mazda 2 DY, 2004, 1.4, 68KM, Diesel, wczesniej Mazda 626 GE 1.8l, benz. + LPG

Postprzez infernus » 17 lip 2021, 23:03

Posiadam Mazdę 2 DE 1349 cm3 i z klimatyzacja mam dokładnie ten sam problem. Jazda w korku, przy niskich prędkościach i w gorące dni powoduje nagrzewanie się wnętrza kabiny, a klimatyzacja nie jest w stanie go schłodzić. Z kratek leci ewidentnie coraz cieplejsze powietrze. Moja mazda ma dodatkowo wyciszona i wygłuszona karoserię co jest dodatkową izolacją, a i tak jest to odczuwalne.
U Ciebie – tak jak napisałeś – był wykonany serwis klimatyzacji i z pewnością w układzie masz nowy czynnik, który jest mniej wydajny w stosunku do starego.
Mam wrażenie, że w M II klimatyzacja ma zbyt mało wydajny układ odprowadzania ciepła.
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2018, 13:46
Posty: 112 (2/8)
Auto: Mazda 2 DE
1349 cc
2009

Postprzez Bronislavus » 18 lip 2021, 00:17

No niby wszystko się zgadza, zatem u Ciebie jest dokładnie tak samo jak u mnie. Ale wydaje mi się to dosyć dziwne zachowanie auta, bo wystarczy w takim korku nacisnąć pedał gazu, mniej więcej do 2000 obrotów i z kratek leci lodówka, ale wydaje mi się absurdalnym pomysłem w korkach w taki sposób "pompować" zimne powietrze do auta. W trasie w samochodzie jest idealna temperatura, coś jakby ta klimatyzacja potrzebowała do poprawnego działania odpowiednich obrotów silnika, w sytuacji postoju czy korka – tak jak piszesz, zaczyna lecieć ciepłe powietrze, jakby klimatyzacja była wyłączana. Ciekawe, w starszej dwójce DY lodówka jest od początku, w korkach również, kiedyś miałem 626 GE, to samo, to było najprzyjemniejsze auto na upały, można było w nim zmarznąć.

No cóż, może te Mazdy 2 DE taki mają urok. Ale ciekaw jestem czy jeszcze ktoś ma takie doświadczenia.
Początkujący
 
Od: 12 sie 2013, 15:24
Posty: 19 (0/1)
Skąd: Tczew
Auto: Mazda 2 DE, 1.4 diesel 2008, Mazda 2 DY, 2004, 1.4, 68KM, Diesel, wczesniej Mazda 626 GE 1.8l, benz. + LPG

Postprzez infernus » 19 lip 2021, 10:40

W tym samochodzie jest wiele "dziwnych" przypadłości, których nieraz nie umiem wytłumaczyć, choć by nawet ciągłe parowanie szyb...
Podwyższać obrotów nie próbowałem w korku, więc nie sprecyzuję swojej wypowiedzi do tej teorii, ale przy najbliższej okazji sprawdzę i dam znać czy jest to samo.
Owszem w innych autach też takiej dziwnej sytuacji nie miałem. Kiedyś dawno jak miałem Opla Astrę G to tam klimatronik tak mroził, że faktycznie, paluchy można było sobie odmrozić, nie ważne czy auto stało czy jechało... Teraz też mam Passata B8 i też takiego zjawiska jak w M2 nie ma.
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2018, 13:46
Posty: 112 (2/8)
Auto: Mazda 2 DE
1349 cc
2009

Postprzez RobertPi » 19 lip 2021, 13:59

Ależ co nie którzy nie lubią swoich samochodów <płacze> , w B8 jest wspaniale a tu źle. Oj nie ładnie :| .
Jak dla mnie coś jest uszkodzone. Zadałem sobie trud i wpisałem w wyszukiwarkę "klimatyzacja nie chodzi na wolnych obrotach" i wyskoczyło mnóstwo odpowiedzi z różnych marek, z VW też.
Najbardziej prawdopodobną przyczyną jest mała wydajność sprężarki, małe obroty = mało sprężonego czynnika=małe ciśnienie w układzie. Podniesienie obrotów poprawia sytuację.
Myślę, że pomiar szczelności i ciśnień wiele wytłumaczy.
RP
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:12
Posty: 703 (4/16)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 1,5b SkyMotion'13
Hyundai i10 1,2b Comfort'09
była Mazda 3 1,6b Active'06-256kkm

Postprzez Bronislavus » 19 lip 2021, 21:38

Ja tam moje Mazdy obie lubię, mam słabość do tej marki :–)

Mazda jutro umówiona w serwisie, dziękuję za wszystkie uwagi, napiszę jak się dowiem co było przyczyną, może komuś się przyda.
Początkujący
 
Od: 12 sie 2013, 15:24
Posty: 19 (0/1)
Skąd: Tczew
Auto: Mazda 2 DE, 1.4 diesel 2008, Mazda 2 DY, 2004, 1.4, 68KM, Diesel, wczesniej Mazda 626 GE 1.8l, benz. + LPG

Postprzez infernus » 19 lip 2021, 21:43

RobertPi napisał(a):Ależ co nie którzy nie lubią swoich samochodów <płacze> , w B8 jest wspaniale a tu źle. Oj nie ładnie :| .

No nie jest aż tak tragicznie :) Nie ma co porównywać B8 bo to zupełnie inne lata produkcji ale Opla miałem z 2002 roku :D
Kolega Bronislavus pisał, że klimatyzację serwisował na wiosnę zatem z ciśnieniem i ilością czynnika w układzie bym się nie martwił, a z Twoją tezą o niskiej wydajności sprężarki w 100% się z Tobą zgadzam <spoko>
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2018, 13:46
Posty: 112 (2/8)
Auto: Mazda 2 DE
1349 cc
2009

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 2 / 121