Strona 1 z 1

Wysokie obroty na biegu jałowym

PostNapisane: 13 cze 2010, 21:49
przez Qbiak
otoz moj problem polega na tym ze gdy jade i wrzuce luz to obroty zamiast opasc na 750 to zatrzymuja sie na 1500-2000rpm ale nie zawsze, nie raz wszystko jest ok. co to moze byc? stag300+

Re: wysokie obroty na luzie

PostNapisane: 19 cze 2010, 18:47
przez rumunn95
jaki masz samochodzik? silnik?

Re: wysokie obroty na luzie

PostNapisane: 20 cze 2010, 12:07
przez Qbiak
mx3 1.8 V6, teraz dodatkowo obroty zaczely spadac do 0 po wcisnieciu sprzegla przez co juz mi kilka razy zdechl, a wiec teraz gdy wrzuce luz to obroty spadaja do okolic 0 i odbijaja sie do 1200 albo opadaja tak do 700-800obr i podskakuja prawie do 2000obr i tak stoja. nie wiem o co chodzi, przepustnica i krokowy wyczyszczone

Re: wysokie obroty na luzie

PostNapisane: 20 cze 2010, 13:05
przez rumunn95
sprawdz czy nie dostaje lewego powietrza sprawdz podcisnienia i dolot

Re: wysokie obroty na luzie

PostNapisane: 20 cze 2010, 21:38
przez olixon
za taki stan rzeczy odpowiada kilka rzeczy:dolot jak to kolega powyżej napisał,przycinający się krokowiec lub przepustnica...a z takich ciekawostek w moim poprzednim autku (Calibra C20xe)obroty zawsze stały na 1300 obrotów...wymieniłem krokowca...sprawdziłem dolot itp....czujnik przepustnicy itp...i nic to nie pomogło hehe ale za to 3 lata zupełnie bezawaryjnej jazdy aż do chwili kradzieży autka:(((((

Re: wysokie obroty na luzie

PostNapisane: 21 cze 2010, 12:01
przez rumunn95
sprawdz jeszcze czujnik temperatury. mozesz wrzucic foto krokowca? u mnie byla zurzyta uczszelka nr 1 na foto i wogole krokowiec nie dzialal bo bral lewe powietrze po wymianie dzialo sie to samo co u ciebie okazalo sie ze tlok w krokowcu lapal lewe powietrze sprezyna nie domykala go do konca delikatna regulacja (wkrecanie) sruba na imbus nr2 na foto rozwiazala sprawe ustawialem na biegu jal;owym i klimie zeby spadki obrotow byly jak najmniejsze

Obrazek

Re: wysokie obroty na luzie

PostNapisane: 21 cze 2010, 14:56
przez Qbiak
no z dolotem mial problemy poprzedni wlasciiel bo jest pekniety ale owiniety zostal izolacja i w miare dobrze to wyglada, foto krokowca nie wrzuce bo bym musial znowu wszystko odkrecac ;) to ta sruba na imbus mozna bez obaw regulowac? moze pomoze

Re: wysokie obroty na luzie

PostNapisane: 21 cze 2010, 15:51
przez rumunn95
tak proponuje wkrecac trzeba mocny klucz 2.5 imbus u mnie wszystkie sie giely az kupilem zestaw badziewia firmy topex na klucz tryt tryt;P i poszlo zabezpieczone jest przed luzowaniem a co do tej izolacji to ja bym tam zagladnal i ewentualnie zmienil rure

Re: wysokie obroty na luzie

PostNapisane: 21 cze 2010, 16:55
przez Qbiak
ok dzieki za rady, moze dzisiaj cos tam pokombinuje

Re: wysokie obroty na luzie

PostNapisane: 22 cze 2010, 12:26
przez Lukano
A jak już regulować obroty to robi się to w trybie serwisowym, żeby komputer wiedział o co kaman.

Re: wysokie obroty na luzie

PostNapisane: 22 cze 2010, 19:37
przez Qbiak
w trybie serwisowym czyli kompa zresetowac, tak?

Re: wysokie obroty na luzie

PostNapisane: 22 cze 2010, 22:20
przez rumunn95
jak przejsc w tryb serwisowy obdII?? zmostkowac nieistniejace piny?

Re: wysokie obroty na luzie

PostNapisane: 24 sie 2010, 22:07
przez agatek
witam,
być może nie masz płynu w układzie chłodzenia. Sprawdż też z zbiorniku wyrównawczym. Być może wycieka płyn albo zaczyna padać pompa wody.

pozdrawiam


Qbiak napisał(a):mx3 1.8 V6, teraz dodatkowo obroty zaczely spadac do 0 po wcisnieciu sprzegla przez co juz mi kilka razy zdechl, a wiec teraz gdy wrzuce luz to obroty spadaja do okolic 0 i odbijaja sie do 1200 albo opadaja tak do 700-800obr i podskakuja prawie do 2000obr i tak stoja. nie wiem o co chodzi, przepustnica i krokowy wyczyszczone

Re: wysokie obroty na luzie

PostNapisane: 26 sie 2010, 21:15
przez Lukano
rumunn95 napisał(a):jak przejsc w tryb serwisowy obdII?? zmostkowac nieistniejace piny?

OBD II w mx-3 ??? Przecież tam jest I.

Re: wysokie obroty na luzie

PostNapisane: 26 sie 2010, 21:59
przez rumunn95
pomylilo mi sie z gfka :P