Nie przechodzi na GAZ

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez r4d3oN » 25 sty 2010, 08:16

Auto: Mazda 323F 1.5 BA
Instalacja: sekwencja STAG 400

Witam, wczoraj wieczorem dla swietego spokoju poszedlem odpalic samochod zeby rano nie bylo niespodzianki pochodzil pare minut i przeskoczyl na gaz. ale rano odpalilem uslyszalem pare razy pikniecie i nic przejechalem 50 km i nie nie przeskoczył na lpg:( co sie moglo stac?
[img]http://img26.imageshack.us/img26/5949/painterpl.jpg2[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 12:29
Posty: 29
Skąd: Górowo Iławeckie
Auto: Audi A3 1.8T, ajq

Postprzez pasadena » 26 sty 2010, 10:30

Zobacz czy temperatura ci rośnie.
Bo miałem podobny przypadek i okazało się że autko dostało gdzieś bąbla powietrznego przez te mrozy i parownik się nie nagrzewał.
Może wystarczy odpowietrzyć i dolać płynu.
HISTORIA:
VW Golf II od 1995 do 2006, VW Golf III od 2005 do 2008, Opel Corsa od 2007 do 2010
Śp. Mazda 626 2.0 od 2008 do 2010
Nissan Primera 2.0 od 2010 do 2011
Mazda 323F 1.4 od 2010 i nadal –>
Mazda MPV 2.0 od 2011 i nadal –>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2008, 03:13
Posty: 105
Skąd: Nowa Sól
Auto: 323F,MPV

Postprzez r4d3oN » 26 sty 2010, 18:10

gdzie to sprawdzic ?
[img]http://img26.imageshack.us/img26/5949/painterpl.jpg2[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 12:29
Posty: 29
Skąd: Górowo Iławeckie
Auto: Audi A3 1.8T, ajq

Postprzez pasadena » 27 sty 2010, 10:41

Po pierwsze. Sprawdź czy na desce rozdzielczej temperatura płynu chłodniczego szalej.
Potem jak ci gaz się nie włącza po kilku kilometrach sprawdź parownik czy jest ciepły no i wcześniej sprawdź czy masz płyn w chłodniczy.
Mi przez te mrozy układ chłodzenia nie może się nagrzać wskaźnik pokazuje mi że woda się gotuje w układzie chłodniczym a jak dotykam węży to są tylko ciepłe.
Wczoraj wieczorem zrobiłem mały eksperyment jak zadziała dziś to dam znać :D
HISTORIA:
VW Golf II od 1995 do 2006, VW Golf III od 2005 do 2008, Opel Corsa od 2007 do 2010
Śp. Mazda 626 2.0 od 2008 do 2010
Nissan Primera 2.0 od 2010 do 2011
Mazda 323F 1.4 od 2010 i nadal –>
Mazda MPV 2.0 od 2011 i nadal –>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2008, 03:13
Posty: 105
Skąd: Nowa Sól
Auto: 323F,MPV

Postprzez darecki 323 » 27 sty 2010, 21:00

Silnik powinien mieć przynajmniej 30 stopni żeby mogł bezboleśnie dla instalacji pracować na gazie. Więc najpierw sprawdź temperaturkę silnika jak radzi pasadena.
Sprawdż też temperaturę listwy wtryskowej ponieważ to też zależy czy się przełączy na gaz. Jest zimno więc pęd powietrza obniża temperaturę listwy. Można to sprawdzić za pomocą opalarki lub suszarki do włosów. Podgrzej listwę jakiś czas i sprawdź czy się przełączył. Jeśli nie trzeba do gazownika się udać i sprawdzić wszystkie temperatury i inne ustawienia na kompie.
życzę szybkiej rozwikłania zagadki :)
Mazda 323F(BA) 1.5 16v –> -Z5 –> BP –> LPG
Chcesz pomóc kliknij tutaj http://www.pajacyk.pl/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2007, 18:06
Posty: 83 (0/1)
Skąd: Skarżysko - Kamienna
Auto: Obecnie Mazda Premacy 2.0 sport
Jakiś czas temu mazda 323F BA 1,5 B + LPG 5d

Postprzez pasadena » 29 sty 2010, 22:26

Takie same objawy miałem teraz przez 2 dni wiec przestałem sie bawić w domysły wymieniłem termostat i wszystko działa.
HISTORIA:
VW Golf II od 1995 do 2006, VW Golf III od 2005 do 2008, Opel Corsa od 2007 do 2010
Śp. Mazda 626 2.0 od 2008 do 2010
Nissan Primera 2.0 od 2010 do 2011
Mazda 323F 1.4 od 2010 i nadal –>
Mazda MPV 2.0 od 2011 i nadal –>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2008, 03:13
Posty: 105
Skąd: Nowa Sól
Auto: 323F,MPV

Postprzez gazparts » 29 sty 2010, 23:37

r4d3oN mogła paść listwa, na takim mrozie czasem się zdarza, jak zapikał najpierw długim sygnałem ma zapisane w pamięci błędy, i wpięcie lapkiem pokaże co jest nie halo
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez r4d3oN » 8 lut 2010, 14:45

zrobione, postawilem do gazownika okazalo sie ze akumulator dawal przez te mrozy za malo napiecia do sterownika i jakims cudem pamiec ktora jest nieulotna wyparowala z komputera, facet sam sie zdziwil bo pierwszy raz sie z takim czyms spotkał, poczepil kabel wgral na nowo soft i skasowal 50 zł :) to by było na tyle, temat do zamkniecia
[img]http://img26.imageshack.us/img26/5949/painterpl.jpg2[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 12:29
Posty: 29
Skąd: Górowo Iławeckie
Auto: Audi A3 1.8T, ajq

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy LPG