Strona 1 z 1

Ustawienia sekwencji stag 300-6 w mazdzie 2,5 V6

PostNapisane: 5 sty 2010, 18:32
przez matix84
Witam,

jestem nowym użytkownikiem tego forum. Posiadam Forda Probe II 2,5 V6.
Silnik jest mazdy 626/MX-6. Nie dawno założyłem instalację LPG Stag 300, z reduktorem KME Gold i z żółtymi wtryskami Rail 1 ohm + dysze 2,5mm.
Może ktoś z Was wypraktykował jakie ustawienia gazu są optymalne dla tego silnika? Chodzi mi m.in o ciśnienie gazu, dysze, i mapy paliwowe.

Pozdrawiam
matix84

PostNapisane: 6 sty 2010, 10:08
przez Marcin L
Ciśnienie robocze powinno być ok 1 bar, dysze dobiera się w zależności od mocy przypadającej na cylinder a mapa gazu ma pokrywać się z mapą benzyny.

PostNapisane: 6 sty 2010, 12:22
przez brachu
Przede wszystkim ważne są też precyzyjne wtryskiwacze, a Rail'e do nich nie należą...

PostNapisane: 6 sty 2010, 21:08
przez Blase
Dobrze zmienić wtryski przynajmniej na Magic Jety z dobrym filtrem fazy lotnej (najlepiej zainwestować w FL-02 Czaja), koniecznie zamontowane pionowo. Lub matrixy HS jeżeli ma się więcej gotóweczki. Zadowolenie gwarantowane! ;) Co do reszty, Marcin L wyjaśnił wszystko :)

PostNapisane: 6 sty 2010, 22:00
przez matix84
Magic Jet planuję na przyszłość ale teraz mam za dużo wydatków więc chwilowo odpada.
Jeszcze muszę rail'e wykalibrować bądź zregenerować bo klepią.
Im bliżej 1 bara tym lepiej?
bananmin radził ustawić 1,1-1,2. Czy to duża różnica?
Wcześniej miałem ustawione ok. 1,4-1,5 bara i dla w miarę równej pracy na wolnych obrotach wymagał mnożnika ok.0,65, gdy zmniejszyłem ciśnienie do 1,1 podniosłem mnożnik do 0,8 i pracuje równiej.

PostNapisane: 6 sty 2010, 23:52
przez Hazu
Mnożnik powinien być nie niższy niż 1

Jedynie przy max czasach wtrysku powinien dochodzić do 1

Ciśnienie najlepiej by było gdy takie jak ciśnienie nominalne dla danego reduktora (znaczne odstępstwa od tego powodują że reduktor jest niestabilny)

Z tego co piszesz masz za bardzo rozwiercone wtryskiwacze.

PostNapisane: 7 sty 2010, 00:45
przez matix84
A co myślicie o zalutowaniu dysz i ponownym rozwiercaniu?
Cyna będzie miała wystarczającą wytrzymałość?
Czy lepiej kupić nowe i rozwiercać je?

PostNapisane: 7 sty 2010, 00:47
przez Hazu
Tak się robi ale trzeba zrobić to dokładnie.

PostNapisane: 7 sty 2010, 01:04
przez matix84
ok, a co powiesz odnośnie klepiących wtrysków?
Czyszczenie i ponowna kalibracja może załatwić temat? Czy powinienem regenerować je? – zmiana ze względu na koszty w tej chwili odpada.

I mam pytanie do poniższego wykresu:
http://img137.imageshack.us/img137/3563/18204062.jpg
jeżeli w czasie wtrysku w którym są rozbieżności benzyna-gaz zmniejszę mnożnik to obniżę linię gazową? Dobrze rozumiem?

I czy masz może jakiś pomysł czemu autokalibracja nie dochodzi do końca?

PostNapisane: 7 sty 2010, 10:58
przez no_fear
matix84 napisał(a):ok, a co powiesz odnośnie klepiących wtrysków?

tu znajdziesz odpowiedz > K L I K < :P

PostNapisane: 7 sty 2010, 10:59
przez pawelc
Hazu napisał(a):Mnożnik powinien być nie niższy niż 1



Nie do końca tak jest -czytałem ostatnio na forum gazowym że jednak mnożnik może odbiegać od 1 i będzie wszystko ok (po prostu w niektórych przypadkach nie do osiągnięcia jest idealne zestrojenie) -po to jest korekcja mapy gazowej aby to wyrównać z mapą benzynową ,ciśnienie jak najbliżej 1bara po prostu wtryski będą miały lżej ale w wielu przypadkach nie do osiągnięcia z powodu słabej wydajności reduktora ,wyczytałem też że mapę benzynową należy odblokować po jej zestrojeniu z mapą gazową a w Twoim przypadku matix84 co wyrzuca podczas auto-kalibracji ?

PostNapisane: 7 sty 2010, 13:26
przez matix84
tu znajdziesz odpowiedz > K L I K < język


widzę swój post :)
Liczyłem na informacje typu jak często wybijają się tłoczki/gumnki we wtrysku – czy jest sens kalibrować, cze regenerować a potem skalibrować.

ciśnienie jak najbliżej 1bara po prostu wtryski będą miały lżej ale w wielu przypadkach nie do osiągnięcia z powodu słabej wydajności reduktora


Z wydajnością nie powinienem mieć problemu bo mam reduktor KME Gold – obsługuje silniki do 380KM, a mój ma 163KM więc jest sporo zapasu:)
Ciśnienie ustawiłem dzisiaj na 1 bar i w małych granicach się zmieniało.

w Twoim przypadku matix84 co wyrzuca podczas auto-kalibracji ?


Za każdym razem 2 błędy – najpierw o obrotach poniżej 400 RPM, jak kontynuuję to za chwilę wyrzuci "brak sygnału wtrysku na wtryskach" i podaje 2 wtryski

Uprzedzę pytanie – silnik pali na wszystkie gary. Może drugi błąd pojawia się przez uszkodzoną jedną lambdę – to zweryfikuję niedługo (dzisiaj doszedł klucz do lambdy :) )

PostNapisane: 7 sty 2010, 14:05
przez pawelc
z obrotami to możesz sobie bardzo prosto poradzić podczas kalibracji-wystarczy ustawić zamiast 6cyl np .5cyl.a co za tym idzie będziesz miał przekłamanie ale kalibrację przejdzie bez problemu co do drugiego błędu to niestety już poważniejszy błąd i wskazuję albo na uszkodzony wtrysk albo błąd montażowy -sondy lambda przy tym silniku nie mają znaczenia i podpina je się w sumie aby mniej więcej sprawdzić skład mieszanki na wykresach ,komp benzynowy steruję gazowym a skoro masz na benzynie ok to trzeba szukać przyczyny w instalacji gazowej -ale tak naprawdę to jaki masz problem z gazem ? czy tylko chcesz poprawić po gazownikach?

PostNapisane: 7 sty 2010, 14:42
przez matix84
pawelc napisał(a):co do drugiego błędu to niestety już poważniejszy błąd i wskazuję albo na uszkodzony wtrysk albo błąd montażowy


jeżeli byłby uszkodzony wtrysk tzn. lał by cały czas?

ewentualnie jakiego rodzaju mógłby być to błąd montażowy?

Instalacja pochodzi z innego auta i po przekładce nie była strojona – więc robię to sam.
Wkrętki do kolektora są ok.7cm nad benzynowymi – bliżej nie było możliwości założyć.
Niestety rurki łączące wtryski gazowe z kolektorem mają ok. 20-30cm(wszystkie mają tą samą długość) ale planuję zmienić miejsce mocowania listwy i tym samym skrócę rurki.

PostNapisane: 7 sty 2010, 16:27
przez pawelc
Ciężko mi powiedzieć ja gazownikiem nie jestem tylko amatorem -założyłem dwie takie instalacje na stag-u 300 i takiego problemu nie miałem
-po pierwsze możliwość założenia wkrętek bliżej jest -są tu nawet na forum fotki użytkownika Hazu i moje w przypadku xedosa6 v6
-rurki stanowczo za długie (polecam Ci magic-jety i założenia pojedynczo wtedy przewód będzie miał 7-8cm )-musisz je skrócić tak aby były równe
ale to wszystko nie powinno mieć wpływu na Twój błąd
-polecę CI to forum http://lpg-forum.pl -zarejestruj się tam uzupełnij profil i powinni Ci pomóc

PostNapisane: 7 sty 2010, 20:49
przez matix84
wkrętki ma tak założone, że w przypadku pojedynczych magic jetów wtryskiwacz byłby tuż przy wkrętce- czyli droga wtrysk gazowy-benzynowy byłaby ok. 7cm ale kolektorem :)

gdybym bardzo się uparł to nie wykluczam możliwości założenia wkrętek przy wtryskach gazowych ale nie skróciłoby to rurki a miałem problem odnośnie możliwości technicznych.

Myślałem, żeby tuż przy wtrysku benzynowym wyszlifować kamieniem szlifierskim ranty i tam można by założyć wkrętki. Ale jak już wspomniałem – nie miałem odpowiedniego sprzętu.

Gdzieś na forum (chyba gazowym) czytałem, że komuś również nie chciał przejść autokalibracji. Dopiero po zmianie wtrysków na magic jety przeszło. Ale trochę nie pasuje mi taki powód. Chyba, że któryś z wtrysków nie otwierał się bądź nie zamykał, bądź coś innego. Wtrysk to przecież zwykły elektrozawór.

Rurki i miejsca wwiercania w kolektorze wszystkie są równe. Podałem zakres bo dokładnie nie pamiętam jaka długość przewodów wyszła :)