Ustawienia sekwencji stag 300-6 w mazdzie 2,5 V6

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez matix84 » 5 sty 2010, 18:32

Witam,

jestem nowym użytkownikiem tego forum. Posiadam Forda Probe II 2,5 V6.
Silnik jest mazdy 626/MX-6. Nie dawno założyłem instalację LPG Stag 300, z reduktorem KME Gold i z żółtymi wtryskami Rail 1 ohm + dysze 2,5mm.
Może ktoś z Was wypraktykował jakie ustawienia gazu są optymalne dla tego silnika? Chodzi mi m.in o ciśnienie gazu, dysze, i mapy paliwowe.

Pozdrawiam
matix84
Początkujący
 
Od: 5 sty 2010, 18:22
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Auto: Ford Probe II 2,5 V6 24V '94

Postprzez Marcin L » 6 sty 2010, 10:08

Ciśnienie robocze powinno być ok 1 bar, dysze dobiera się w zależności od mocy przypadającej na cylinder a mapa gazu ma pokrywać się z mapą benzyny.
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 21:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez brachu » 6 sty 2010, 12:22

Przede wszystkim ważne są też precyzyjne wtryskiwacze, a Rail'e do nich nie należą...
Pozdrawiam,
Bartek v brachu
Honda HR-V 4WD 1.6/105KM/2001/LPG
VW New Beetle 2.0/115KM/1999/LPG
[S] Yamaha Majesty II 250/21KM/2001
Początkujący
 
Od: 27 paź 2009, 14:36
Posty: 15
Skąd: Pyrlandia (P-ń)
Auto: pseudo 4WD, niezniszczalna Honda HR-V

Postprzez Blase » 6 sty 2010, 21:08

Dobrze zmienić wtryski przynajmniej na Magic Jety z dobrym filtrem fazy lotnej (najlepiej zainwestować w FL-02 Czaja), koniecznie zamontowane pionowo. Lub matrixy HS jeżeli ma się więcej gotóweczki. Zadowolenie gwarantowane! ;) Co do reszty, Marcin L wyjaśnił wszystko :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2007, 23:49
Posty: 116 (0/1)
Skąd: Tychy/Bristol
Auto: Mazda 6 2,3 Hatchback '07

Postprzez matix84 » 6 sty 2010, 22:00

Magic Jet planuję na przyszłość ale teraz mam za dużo wydatków więc chwilowo odpada.
Jeszcze muszę rail'e wykalibrować bądź zregenerować bo klepią.
Im bliżej 1 bara tym lepiej?
bananmin radził ustawić 1,1-1,2. Czy to duża różnica?
Wcześniej miałem ustawione ok. 1,4-1,5 bara i dla w miarę równej pracy na wolnych obrotach wymagał mnożnika ok.0,65, gdy zmniejszyłem ciśnienie do 1,1 podniosłem mnożnik do 0,8 i pracuje równiej.
Początkujący
 
Od: 5 sty 2010, 18:22
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Auto: Ford Probe II 2,5 V6 24V '94

Postprzez Hazu » 6 sty 2010, 23:52

Mnożnik powinien być nie niższy niż 1

Jedynie przy max czasach wtrysku powinien dochodzić do 1

Ciśnienie najlepiej by było gdy takie jak ciśnienie nominalne dla danego reduktora (znaczne odstępstwa od tego powodują że reduktor jest niestabilny)

Z tego co piszesz masz za bardzo rozwiercone wtryskiwacze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez matix84 » 7 sty 2010, 00:45

A co myślicie o zalutowaniu dysz i ponownym rozwiercaniu?
Cyna będzie miała wystarczającą wytrzymałość?
Czy lepiej kupić nowe i rozwiercać je?
Ostatnio edytowano 7 sty 2010, 00:54 przez matix84, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 5 sty 2010, 18:22
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Auto: Ford Probe II 2,5 V6 24V '94

Postprzez Hazu » 7 sty 2010, 00:47

Tak się robi ale trzeba zrobić to dokładnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez matix84 » 7 sty 2010, 01:04

ok, a co powiesz odnośnie klepiących wtrysków?
Czyszczenie i ponowna kalibracja może załatwić temat? Czy powinienem regenerować je? – zmiana ze względu na koszty w tej chwili odpada.

I mam pytanie do poniższego wykresu:
http://img137.imageshack.us/img137/3563/18204062.jpg
jeżeli w czasie wtrysku w którym są rozbieżności benzyna-gaz zmniejszę mnożnik to obniżę linię gazową? Dobrze rozumiem?

I czy masz może jakiś pomysł czemu autokalibracja nie dochodzi do końca?
Początkujący
 
Od: 5 sty 2010, 18:22
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Auto: Ford Probe II 2,5 V6 24V '94

Postprzez no_fear » 7 sty 2010, 10:58

matix84 napisał(a):ok, a co powiesz odnośnie klepiących wtrysków?

tu znajdziesz odpowiedz > K L I K < :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 15:47
Posty: 413
Skąd: KrK
Auto: Galaxy MK2 2.3

Postprzez pawelc » 7 sty 2010, 10:59

Hazu napisał(a):Mnożnik powinien być nie niższy niż 1



Nie do końca tak jest -czytałem ostatnio na forum gazowym że jednak mnożnik może odbiegać od 1 i będzie wszystko ok (po prostu w niektórych przypadkach nie do osiągnięcia jest idealne zestrojenie) -po to jest korekcja mapy gazowej aby to wyrównać z mapą benzynową ,ciśnienie jak najbliżej 1bara po prostu wtryski będą miały lżej ale w wielu przypadkach nie do osiągnięcia z powodu słabej wydajności reduktora ,wyczytałem też że mapę benzynową należy odblokować po jej zestrojeniu z mapą gazową a w Twoim przypadku matix84 co wyrzuca podczas auto-kalibracji ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez matix84 » 7 sty 2010, 13:26

tu znajdziesz odpowiedz > K L I K < język


widzę swój post :)
Liczyłem na informacje typu jak często wybijają się tłoczki/gumnki we wtrysku – czy jest sens kalibrować, cze regenerować a potem skalibrować.

ciśnienie jak najbliżej 1bara po prostu wtryski będą miały lżej ale w wielu przypadkach nie do osiągnięcia z powodu słabej wydajności reduktora


Z wydajnością nie powinienem mieć problemu bo mam reduktor KME Gold – obsługuje silniki do 380KM, a mój ma 163KM więc jest sporo zapasu:)
Ciśnienie ustawiłem dzisiaj na 1 bar i w małych granicach się zmieniało.

w Twoim przypadku matix84 co wyrzuca podczas auto-kalibracji ?


Za każdym razem 2 błędy – najpierw o obrotach poniżej 400 RPM, jak kontynuuję to za chwilę wyrzuci "brak sygnału wtrysku na wtryskach" i podaje 2 wtryski

Uprzedzę pytanie – silnik pali na wszystkie gary. Może drugi błąd pojawia się przez uszkodzoną jedną lambdę – to zweryfikuję niedługo (dzisiaj doszedł klucz do lambdy :) )
Początkujący
 
Od: 5 sty 2010, 18:22
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Auto: Ford Probe II 2,5 V6 24V '94

Postprzez pawelc » 7 sty 2010, 14:05

z obrotami to możesz sobie bardzo prosto poradzić podczas kalibracji-wystarczy ustawić zamiast 6cyl np .5cyl.a co za tym idzie będziesz miał przekłamanie ale kalibrację przejdzie bez problemu co do drugiego błędu to niestety już poważniejszy błąd i wskazuję albo na uszkodzony wtrysk albo błąd montażowy -sondy lambda przy tym silniku nie mają znaczenia i podpina je się w sumie aby mniej więcej sprawdzić skład mieszanki na wykresach ,komp benzynowy steruję gazowym a skoro masz na benzynie ok to trzeba szukać przyczyny w instalacji gazowej -ale tak naprawdę to jaki masz problem z gazem ? czy tylko chcesz poprawić po gazownikach?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez matix84 » 7 sty 2010, 14:42

pawelc napisał(a):co do drugiego błędu to niestety już poważniejszy błąd i wskazuję albo na uszkodzony wtrysk albo błąd montażowy


jeżeli byłby uszkodzony wtrysk tzn. lał by cały czas?

ewentualnie jakiego rodzaju mógłby być to błąd montażowy?

Instalacja pochodzi z innego auta i po przekładce nie była strojona – więc robię to sam.
Wkrętki do kolektora są ok.7cm nad benzynowymi – bliżej nie było możliwości założyć.
Niestety rurki łączące wtryski gazowe z kolektorem mają ok. 20-30cm(wszystkie mają tą samą długość) ale planuję zmienić miejsce mocowania listwy i tym samym skrócę rurki.
Początkujący
 
Od: 5 sty 2010, 18:22
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Auto: Ford Probe II 2,5 V6 24V '94

Postprzez pawelc » 7 sty 2010, 16:27

Ciężko mi powiedzieć ja gazownikiem nie jestem tylko amatorem -założyłem dwie takie instalacje na stag-u 300 i takiego problemu nie miałem
-po pierwsze możliwość założenia wkrętek bliżej jest -są tu nawet na forum fotki użytkownika Hazu i moje w przypadku xedosa6 v6
-rurki stanowczo za długie (polecam Ci magic-jety i założenia pojedynczo wtedy przewód będzie miał 7-8cm )-musisz je skrócić tak aby były równe
ale to wszystko nie powinno mieć wpływu na Twój błąd
-polecę CI to forum http://lpg-forum.pl -zarejestruj się tam uzupełnij profil i powinni Ci pomóc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez matix84 » 7 sty 2010, 20:49

wkrętki ma tak założone, że w przypadku pojedynczych magic jetów wtryskiwacz byłby tuż przy wkrętce- czyli droga wtrysk gazowy-benzynowy byłaby ok. 7cm ale kolektorem :)

gdybym bardzo się uparł to nie wykluczam możliwości założenia wkrętek przy wtryskach gazowych ale nie skróciłoby to rurki a miałem problem odnośnie możliwości technicznych.

Myślałem, żeby tuż przy wtrysku benzynowym wyszlifować kamieniem szlifierskim ranty i tam można by założyć wkrętki. Ale jak już wspomniałem – nie miałem odpowiedniego sprzętu.

Gdzieś na forum (chyba gazowym) czytałem, że komuś również nie chciał przejść autokalibracji. Dopiero po zmianie wtrysków na magic jety przeszło. Ale trochę nie pasuje mi taki powód. Chyba, że któryś z wtrysków nie otwierał się bądź nie zamykał, bądź coś innego. Wtrysk to przecież zwykły elektrozawór.

Rurki i miejsca wwiercania w kolektorze wszystkie są równe. Podałem zakres bo dokładnie nie pamiętam jaka długość przewodów wyszła :)
Początkujący
 
Od: 5 sty 2010, 18:22
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Auto: Ford Probe II 2,5 V6 24V '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy LPG