LPG Problem z instalacją stag 300

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez turtles08 » 11 lis 2009, 23:50

Potrzebuje pomocy w określeniu co jest nie tak. Madzia zachowuje się normalnie gdy nie przekraczam 4000rpm, jak przygazuje powyżej np. 1 do 5000 2 do 5000 i zatrzymanie na światłach silnik gaśnie i czuć gaz, czy w sekwencji moze mnieć na to wpływ montaż parownika poprzecznie?
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 12:05
Posty: 39
Skąd: Zgierz
Auto: Mx3 1.8 v6

Postprzez Marek 161BD081 » 12 lis 2009, 11:41

W układach sekwencyjnych z uwagi na wyższe wartości ciśnienia wyjściowego z parownika to jego montaż nie ma aż tak wielkiego znaczenia jak w instalacjach mieszalnikowych.
Ja u siebie tez mam praktycznie poprzecznie i nie zaobserwowałem jakichś złych jego zachowań w momencie przyśpieszania czy hamowania.
A ten gaz to gdzie czujesz?
Może masz jakąś nieszczelność?
Jak autko zachowuje się jak tak "przygazujesz" a następnie już jedziesz normalnie?
Zresztą .... więcej się dowiedziałbyś jakbyś się podłączył z laptopem do sterownika i obserwował jego pracę w takich momentach.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez gazparts » 12 lis 2009, 13:04

turtles08 napisał(a):Potrzebuje pomocy w określeniu co jest nie tak. Madzia zachowuje się normalnie gdy nie przekraczam 4000rpm, jak przygazuje powyżej np. 1 do 5000 2 do 5000 i zatrzymanie na światłach silnik gaśnie i czuć gaz, czy w sekwencji moze mnieć na to wpływ montaż parownika poprzecznie?

masz nie stabilny reduktor zapewne, dzieje sie coś takiego że dajesz gazior neduktor otwiera sie max, i dobija ciśnienia żeby ci gazu wystarczyło , ujmujesz gaz a reduktor nie zdąży sie zamknąć i dobija ci ciśnienie na listwie do nawet 4, nominalne proaidlowe powinno byc stałe i w granicach 1,2 i w rezultacie zalewa ci samochód
moja diagnoza:
Ewidentnie reduktor :|
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez turtles08 » 12 lis 2009, 18:34

Parownik mam zavoli zeta/n do 150 hp listwy valtec czerwone dysze chyba 1,8. Zapach gazu przedostaje się przez nawiew. Instalacja ma 14 tyś kilometrów i jest szczelna. Jak byłem na pierwszej regulacji to gazownik wymieniał mi parownik, ale to tylko trochę zmiejszyło problem. Ciśnienie jest ustawione chyba na 1.0 lub 1.1, jak przygazuje i jadę dalej to nic złego się nie dzieje. tylko po przygazowaniu i zatrzymaniu się,
bananmin napisał(a): ujmujesz gaz a reduktor nie zdąży sie zamknąć i dobija ci ciśnienie na listwie do nawet 4, nominalne proaidlowe powinno byc stałe i w granicach 1,2 i w rezultacie zalewa ci samochód
moja diagnoza:
Ewidentnie reduktor

zalewa mi samochód z tym się zgodze bo jak zgaśnie i odpalę na bęzynie i na postoju przełącze na gaz to zchodzi przez chwilę z obrotów. Instalacja jest jeszcze na gwarancji, co mam zrobić gazownik nie umiał mi tego ustawić.
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 12:05
Posty: 39
Skąd: Zgierz
Auto: Mx3 1.8 v6

Postprzez Marek 161BD081 » 12 lis 2009, 18:51

Ja na Twoim miejscu zainteresowałbym się wywaleniem tych valtec'ów i założeniem w ich miejsce np. Magic-Jet'ów a zobaczysz, że autko odżyje (sam się o tym przekonałem) i odejdzie parę innych problemów. :)
W kwestii tego "zalewania" to warto byłoby zaobserwować faktyczną wartość ciśnienia gazu w takim momencie ale to raczej zrobisz tylko jadąc z podłączonym laptopem.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez gazparts » 12 lis 2009, 19:08

turtles08 napisał(a):Instalacja jest jeszcze na gwarancji, co mam zrobić gazownik nie umiał mi tego ustawić.

Jeśli mam rację z diagnozą to nie jest wina gaziarza po prostu uszkodzony jest reduktor, a skoro na gwarancji jest no to z gratisową naprawą nie powinno byc problemu, na laptopie gaziarzowi moment wyjdzie co jest nie teges.
Niech weźmie lapka i sie z tobą przejedzie daj buta zdejnij nogę z gazu i niech ci powie jakie masz ciśnienie na listwie.
również uważam, że wymiana waltekow na magic jety może pomóc w tym przypadku
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez turtles08 » 12 lis 2009, 20:34

jak pamiętam to ciśnienie maksymalnie dochodziło do 3,9
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 12:05
Posty: 39
Skąd: Zgierz
Auto: Mx3 1.8 v6

Postprzez gazparts » 12 lis 2009, 21:13

turtles08 napisał(a):jak pamiętam to ciśnienie maksymalnie dochodziło do 3,9

skoro tak to za dużo, nie powinno przekraczać 1,5. Reduktor do bani, proponuje wymianę na reduktor magic tłokowy , jeśli chodzi o stabilność jest idealny. :)
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez bucz » 12 lis 2009, 21:14

turtles08 napisał(a):jak pamiętam to ciśnienie maksymalnie dochodziło do 3,9


standard to 1-1,1
masz duzo za duzo, reduktor do wymiany
pojemność silnika (cm^2)
------------------------------------------------- x 200 = IQ posiadacza pojazdu
średnica wydechu (mm) x głośność (dB)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2006, 01:17
Posty: 107 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 626 1.8 16V LPG – 96r.

Postprzez Niedzwiedz_ » 12 lis 2009, 22:23

1 -1.1 to jest ciśnienie ustawiane na reduktorze podczas normalnej pracy, a przy CUT OFFie występuje przyrost ciśnienia, a przy ciśnieniu 3.9 tłoczek w valteku przepuszcza gaz do kolektora i go zalewa, tak więc reduktor do wymiany. Polecany wcześniej reduktor Magic moim zdaniem będzie odpowiedni i przystępny cenowo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2009, 20:27
Posty: 53
Skąd: Myszków
Auto: MX-3 V6 92r.

Postprzez jjmag » 13 lis 2009, 09:04

może nie mam racji ale w audi na stagu przerabiałem ostatnio ten temat u znajomego okazało się że przewód od podciśnienia gazu doprowadzany do czujnika kompa był uszkodzony przez co oszukiwał kompa a reduktor bił za dużo gazu i też nawiew wciągał zapaszek gazu do środka
Tatusiu czy ten samochód jest chory?
Nie synku to jest dizel.
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2009, 13:40
Posty: 74
Skąd: okolice Białej Podlaskiej
Auto: mazda323f BG 1,6 16V

Postprzez turtles08 » 13 lis 2009, 13:56

a gdzie najlepiej podłączyć węzyk podciśnieniowy od czujnika, obecnie jest podłączony jest na kolektorze od strony pasazera na zasilaniu do 2 tłoka.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 12:05
Posty: 39
Skąd: Zgierz
Auto: Mx3 1.8 v6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy LPG