Strona 1 z 1

STAG 300+

PostNapisane: 9 paź 2009, 13:01
przez Button
Witam,

zaobserwowałem u siebie dziwny objaw
około 2-mce temu zakładałem w dobrym zakładzie w Łodzi instalkę sekwencyjną do mojej Madzi.
przejechałem już na niej około 3kkm i zauważyłem, że sporo PB mi wciąga – nawet do 10l na 55l gazu.

Gazownik powiedział, że to może być wina małej ilości płynu chłodniczego. Uzupełniłem – przełącza się szybciej. Jednak nadal zużywa około 5l PB na 55l LPG.
Taki sam objaw opisał Janusz626
Podobno ta instalka w mazdach ma jakiś program, że wspomaga się PB – czy to możliwe, czy ktoś może to potwierdzić?

PostNapisane: 9 paź 2009, 13:56
przez Lukano
Button napisał(a):Podobno ta instalka w mazdach ma jakiś program, że wspomaga się PB – czy to możliwe, czy ktoś może to potwierdzić?

myślę, że na pewno. jest pewnie ustawione jak u mnie kiedyś. Przy mocnym obciążeniu dolewa benzyny.
Miałem u siebie taki objaw po założeniu. Benzyna opadała w oczach.
Teraz podregulowałem trochę i jest OK.
raczej nie ma możliwości, żeby palił to i to ;)
Znajomy miał tak w skodzie. jak chodził na gazie to nie odłączało wtrysków.
Ale za nim było czarno, że drugiego samochodu nie było widać.

PostNapisane: 9 paź 2009, 14:58
przez Jacekm_
Weź pod uwagę to Pb, które spalane jest przy rozruchu, zanim przełączy się na LPG. Myślę, że przy spalaniu Twojej Millenii na Poziomie 15l/100km możliwym jest spalanie 1,4l benzyny na starty na każde 100km. W moim starym aucie z silnikiem 1.6 wychodziło to ok. 1l/100km, a w aucie brata z silnikiem 1.4 ok. 0,8l/100km. Możesz to w prosty sposób sprawdzić przy okazji długiej trasy, gdzie przejedziesz cały bak bez wyłączania silnika. Jeśli wtedy nie żłopnie Pb, to znaczy że spala ją tylko na rozruch, jeśli benzynka zniknie to masz problem z tym "wspomaganiem się" benzyną przez instalację LPG co wydaje mi się niewiarygodne.

PostNapisane: 9 paź 2009, 16:12
przez Niedzwiedz_
Jak jest poprawnie dobrana i zamontowana instalacja gazowa to nie powinna podbierać benzyny. Zużycie benzyny jest zależne również od tego ile i jak się jeździ, bo jak się robi krótkie odcinki to wiadomo że więcej benzyny spali. Jeżeli jeździsz ostro to może Ci się na wysokich obrotach przełączać z gazu na benzynę jeżeli np. reduktor nie daje rady i spada mu ciśnienie to automatycznie instalacja przełącza się na benzynę,

PostNapisane: 9 paź 2009, 16:17
przez bucz
Button napisał(a):zaobserwowałem u siebie dziwny objaw
około 2-mce temu zakładałem w dobrym zakładzie w Łodzi instalkę sekwencyjną do mojej Madzi.
przejechałem już na niej około 3kkm i zauważyłem, że sporo PB mi wciąga – nawet do 10l na 55l gazu.

Gazownik powiedział, że to może być wina małej ilości płynu chłodniczego. Uzupełniłem – przełącza się szybciej. Jednak nadal zużywa około 5l PB na 55l LPG.
Taki sam objaw opisał Janusz626
Podobno ta instalka w mazdach ma jakiś program, że wspomaga się PB – czy to możliwe, czy ktoś może to potwierdzić?


5L to za duzo przy takiej pogodz jak terazm mamy
kup sobie interfejsik do podpiecia z PC-ta i bedziesz wszystko wiedzial (koszt ~40zl – jak chcesz dam ci numery katalogowe i w kazdym sklepie motoryzacyjnym sciagna ci na nastepny dzien) , a dodatkowo ustawisz sobie wszystko po swojemu i wyregulujesz wskaznik poziomy gazu w baku bo nikt przy instalacji tego nie robi

STAG300 w zaleznosci od wersi softu standardowo wspomaga sie PB tylko przy obrotach >6000
wpomaganie polega na przelaczeniu na benzyne do momentu az obroty nie spadna <6000

btw. ile minut od rannego odpalenia musisz czekac az przelaczy sie na gaz (diodka przestanie migac i zapali sie na zielono) ?

PostNapisane: 9 paź 2009, 17:18
przez Lukano
Jacekm_ napisał(a):z tym "wspomaganiem się" benzyną przez instalację LPG co wydaje mi się niewiarygodne.

A czemu nie? często gazownicy się tym asekurują.
Zamiast dobrze ustawić gaz na wysokich obrotach i obciążeniach ustawiają, żeby brał PB. Tak mają szybciej, zamiast zrobić to dobrze.
Ja tak miałem ustawione. Na trasie przy ostrej jeździ widać było jak wskazówka spada.
bucz napisał(a):kup sobie interfejsik do podpiecia z PC-ta i bedziesz wszystko wiedzial (koszt ~40zl

I wtedy wszystko widać jak na dłoni i nie trzeba się domyślać. No i można poprawić po naszych kochanych gazownikach.

PostNapisane: 10 paź 2009, 15:09
przez Button
Po ostatnim uzupełnieniu płynu chłodniczego na max, przejechałem na LPG prawie 200km i wskazówka od PB nawet nie drgnęła. Czyli gdzieś pewnie mam wyciek.

Zauważyłem też, że po przekroczeniu 6 tys obrótów, z okolic bagażnika słychać podobny dźwięk jak przy przełączaniu na LPG, takie jakby kliknięcie (nie umiem tego lepiej nazwać) – być może wtedy pobiera PB ??

PostNapisane: 12 paź 2009, 13:46
przez ZipperPL
Button napisał(a):Zauważyłem też, że po przekroczeniu 6 tys obrótów, z okolic bagażnika słychać podobny dźwięk jak przy przełączaniu na LPG, takie jakby kliknięcie (nie umiem tego lepiej nazwać) – być może wtedy pobiera PB


Dokładnie tak kolego – jak jeden z kolegów napisał wyżej, powyżej 6000 obr. przełącza Ci się na noPB. I pewnie masz ustawioną wysoką temp. przełączania z noPb na LPG. Podjedź do gazowni i niech Ci ustawią na powiedzmy 35st. i na wolne obroty lub kup sobie kabelek do PC to Ci podpowiemy co i jak pozmieniać,żeby było OK. Ja sobie tak zrobiłem i pali duuużo mniej noPB ;)

PostNapisane: 24 paź 2009, 17:25
przez Janusz626
I ja dodam swoje piec groszy...
ja rowniez zauwazylem ze wciaga PB ale 5-7 litrow na 55litrow lpg. Zastanawialem sie czemu, niby odpalanie poranne i po okolo3km mam LPG, kazde nastepne na cieplym i po 3-5 sekund i jest LPG itd...
Ale jechalem sobie rezerwa PB swieci ale co tam przeciez mam LPG, i jak jechalem ze stala predkoscia bylo ok ale jak chcialem szybciej jakos sie zamulal...szok.
Zjechalem z trasy wylaczylem silnik, no i juz niechciala odpalic , ale na LPG odpalila. Pozniej po dotankowaniu PB juz bylo ok.
Podjechalem do specow, oni mowia ze STAG 300+ ma ustawienie specjalnie do Mazd a zwlaszcza do silnikow niby V6 powyzej 160kM blebleble... i powyzej jakiejs tam wartosci obrotow np 5000 instalka LPG wspomaga sie PB ale nie przelacza sie calkowicie tylko na PB bo wtenczas bylby sygnal dzwiekowy.
Wiec ok mysle pic jakis, wymowka ale wyjalem bezpiecznik od ukladu paliwowego czy pompki, odpalilem na LPG i jade sobie, normalnie przyspiesza itd, ale po przekroczeniu 5000rpm dupa...skonczyly sie obroty jak odciecie i ani gram wiecej.
Wracam do specow ,gadam co zaszlo i ze tak nie chce, ze cos nie halo... w takim ukladzie LPG+PB <glupek2>
ustawiali i ustawiali po 40min wyjechalem, ze niby juz jest ok, no i to samo, bezpiecznik wyjalem no i wreszcie LPG doszedl do okolo 6200 i bylo ok... biegi sie dalej zmienialy i LPG pracuje caly czas w calym zakresie obrotow.


Dajcie mi jakis namiar na PW odnosnie samodzielnego diagnozowania LPG, jakies kabelki program... :D

PostNapisane: 24 paź 2009, 20:12
przez bucz
Janusz626 napisał(a):Dajcie mi jakis namiar na PW odnosnie samodzielnego diagnozowania LPG, jakies kabelki program... :D


w kazdym sklepie motoryzacyjnym do zamowienia w hurtowni intercars:
LPG WEG-82AB – kabelek na rs232 – koszt kolo 70zl
LPG WEG-82AH-USB – kabelek USB ~ 150zeta

do kabelka dostaniesz plytke z softem , ale na tej stronie masz aktualne wersje oprogramowania:
http://tinyurl.com/yj5wcjw

PostNapisane: 24 paź 2009, 20:22
przez Janusz626
bucz wielkie dzieki, musze sie tym zainteresowac, bo spychologia monterow jest wielka... mimo ze monter najlepszy w okoloicy ;)

PostNapisane: 24 paź 2009, 21:11
przez Lukano
Janusz626 napisał(a):Ale jechalem sobie rezerwa PB swieci ale co tam przeciez mam LPG, i jak jechalem ze stala predkoscia bylo ok ale jak chcialem szybciej jakos sie zamulal...szok.
Zjechalem z trasy wylaczylem silnik, no i juz niechciala odpalic , ale na LPG odpalila. Pozniej po dotankowaniu PB juz bylo ok.

Ja w ten sposób od razu po założeniu LPG spaliłem pompę paliwa :P Tak, że i tak super że tak się skończyło ;)

Janusz626 napisał(a):Podjechalem do specow, oni mowia ze STAG 300+ ma ustawienie specjalnie do Mazd a zwlaszcza do silnikow niby V6 powyzej 160kM blebleble... i powyzej jakiejs tam wartosci obrotow np 5000 instalka LPG wspomaga sie PB ale nie przelacza sie calkowicie tylko na PB bo wtenczas bylby sygnal dzwiekowy.

Cały czas o tym piszemy w tym temacie ;) Dlatego uważam, że najlpeiej ustawiona instalacja to ta którą ustawimy samodzielnie.

PostNapisane: 24 paź 2009, 21:38
przez Janusz626
Lukano napisał(a):Ja w ten sposób od razu po założeniu LPG spaliłem pompę paliwa

wiesz... Saab to nie Mazda :D ogolnie to tak wyszlo wtedy, staram sie 1/4 baku PB miec zalana...

Lukano napisał(a):Cały czas o tym piszemy w tym temacie oczko Dlatego uważam, że najlpeiej ustawiona instalacja to ta którą ustawimy samodzielnie.

kurcze... bede musial troche sie douczyc bo stan lotny LPG jest dla mnie .... hmmm... lotny ?? :D

ps: ....dobrze slyszalem na reklamie ze Domestos zwalcza wirusy grypy ?? bo juz nie wiem co slysze w TV...

PostNapisane: 25 paź 2009, 02:29
przez Siw-y
bucz napisał(a):LPG WEG-82AB – kabelek na rs232 – koszt kolo 70zl
LPG WEG-82AH-USB – kabelek USB ~ 150zeta

A po co jak można taniej :P
http://allegro.pl/listing/search.php?st ... category=0

Ja na RS232 to przerobiłem z wcześniej zbudowanego na uniwersalnej płytce kabelka do nokii :] z tym, że w tej chwili stał się bezużyteczny bo spaliłem przejściówkę na USB a jedyny laptop z RS jaki miałem do dyspozycji się skończył.

PostNapisane: 27 paź 2009, 22:07
przez soul
Janusz626 napisał(a):Podjechalem do specow, oni mowia ze STAG 300+ ma ustawienie specjalnie do Mazd a zwlaszcza do silnikow niby V6 powyzej 160kM blebleble...


wiekszej bzdury w zyciu ni eslyszalem :P

auto ma za slaby parownik/reduktor

przy pelnym bucie cisnienie gazu za mocno spada, sterownik wykrywa spadek cisnienia i przełącza część cylindrow aby samochod nie jechal na ubogiej mieszance (ochrona silnika)

to jest rzecz ktorej nie da sie ustawic

a Ty miales ustawione przelaczanie sie na PB powyzej 5 tys obrotow pewnie wlasnie dlatego e masz za slaby reduktor... to jest tylko teza, wiec teraz albo masz git albo auto bedzie leciutko podbierac pb przy bucie wlasine przez spadki cisnienia .. wiesz jaki masz reduktor???????

PostNapisane: 28 paź 2009, 08:23
przez Niedzwiedz_
Najlepiej to wyjąć bezpiecznik od pompki paliwa, odpalić na gazie i wtedy podczas jazdy będzie wiadomo kiedy przełącza na benzyne bo go przydusi i wtedy wiemy kiedy jedziemy na gazie a kiedy na benzynie. A Stag ma specjalne ustawienia dla niektórych Mazd ale nie chodzi o moc silnika tylko o typ sterowania.

PostNapisane: 28 paź 2009, 10:28
przez radost
soul napisał(a):przy pelnym bucie cisnienie gazu za mocno spada, sterownik wykrywa spadek cisnienia i przełącza część cylindrow aby samochod nie jechal na ubogiej mieszance (ochrona silnika)



HHmmm nie kumam o co chodzi Ci z tym przełączaniem cylindrów... Gazownicy tak ustawiają zazwyczaj nie z powodu spadku ciśnienia na parowniku lecz z powodu zapętlania sie wtrysków gazowych (nie wyrabiają na wysokich obrotach zwłąszcza te tanie).

PostNapisane: 28 paź 2009, 13:49
przez soul
zapętlenie wtryskow to nic strasznego, jezeli sonda jest bogata przy zapetlonym wtrysku to nie ma co sie martwic, wystepuje czesto gdy wtryski benzynowe pracują czesto na granicy wydatku (17-18ms, przy 6000rpm odstep miedzy wtrysnieciami paliwa wysnosi 20ms) jezeli PB poda cas 18ms to wtryskiwacz gazowy zanim sie zamknie i otworzy to moze byc grubo ponad 20 ms, dlatego dochodzi do zapetlenia ... ale tak jak pisze , jezeli lambda jest bogata to mozna tak zostawic.

a co do przelaczania, to poczytaj instrukcje staga, jasno jest napisane, jezeli opcja "Wyłącz przy pierwszym" (spadku cisnienia) jest odznaczona to jezeli spadek cisnienia jest znaczny to sterownik automatycznie przelazcza czesc cylindrow na pb zeby cisnienie wrocilo do normy.

PostNapisane: 17 lis 2009, 13:39
przez Janusz626
Janusz626 napisał(a):STAG 300+ ma ustawienie specjalnie do Mazd a zwlaszcza do silnikow niby V6 powyzej 160kM blebleble

soul napisał(a):wiekszej bzdury w zyciu nie slyszalem język

nie kazdy jest doskonaly :P
Niedzwiedz_ napisał(a):A Stag ma specjalne ustawienia dla niektórych Mazd ale chodzi o typ sterowania.

potwierdzone opiniami innych gazownikow...
soul napisał(a):auto ma za slaby parownik/reduktor

soul napisał(a):a Ty miales ustawione przelaczanie sie na PB powyzej 5 tys obrotow pewnie wlasnie dlatego e masz za slaby reduktor... to jest tylko teza

Reduktor mam KME Turbo, STAG 300+, wtryski MagicJet i tyle wiem.
Odnosnie tego mojego zestawienia i reszty, nie wiem nie znam sie na tym czy jest to ok-dobre czy tez nie, moze sa lepsze reduktory nie wiem...

Wiem jak jest teraz, mianowicie j/w pisalem, podkrecil cisnienie gazu i LPG dochodzi bez problemu do 6000rpm bez uzycia benzyny, natomias jest to zalezne og jakosci LPG na roznych stacjach, czasem jednak LPG majac 5500rpm dusi sie i przelacza na PB.
Po regulacji LPG PB zostaje o wiele wiecej w zbiorniku, ale natomias spozycie LPG sie zwiekszylo o okolo litra, bylo 12-14 a teraz jest 13-15.

Na wyscigi na LPG raczej sie nie szykuje a jak cos to zostaje mi PB.
Ponad dwa miesiace jazdy na LPG, zrobione prawie 7kkm jak dotad jest ok i mnie pasuje.