Strona 1 z 2

Stag 300 – ustawienia,mapy

PostNapisane: 21 wrz 2009, 15:10
przez ZipperPL
Witam :) Po zakupieniu interfejsu chciałbym się z Wami podzielić moimi ustawieniami LPG. Czy mógłby mi ktoś powiedzieć czy np. mnożnik jest w normie? ( wydaje mi się za wysoki )
Zrobiłem dzisiaj wszystko jak jest opisane w instrukcji AC , ale nie korygowałem "ręcznie" mnożnika. Ogólnie nie mam problemów z Madzią, spalanie i wszystko ok, poza jednym. Zawsze dręczyło mnie to, że od ok 2,25tys. obr do ok. 3tys. było tak jakby delikatne "zastanowienie sie". Na noPB to nie występuje. Dodam, że kable WN , świece , filtry były wymienione ok 1000km temu.
Załączam pliki i proszę o sugestie co poprawić.
Pozdrawiam

http://apollopl.wrzuta.pl/obraz/aFsEt3JuVdS/ustawienia

http://apollopl.wrzuta.pl/obraz/4tYectGZyKY/odchylka

http://apollopl.wrzuta.pl/obraz/9g9Enjv ... kalibracji

PostNapisane: 23 wrz 2009, 00:46
przez Niedzwiedz_
Za dużo Ci nie doradzę, ale na moje oko to dysze za małe i stąd ten wysoki mnożnik, i czasy wtrysku na gazie dwa razy większe. Jeżeli chcesz fachowej opinii to polecam www.lpg-forum.pl tylko jak byś zakładał tam temat to podstawą jest wypełniony profil (wszystkie komponenty LPG, kod silnika i nadwozia)

PostNapisane: 23 wrz 2009, 08:33
przez ZipperPL
Dzięki serdeczne :) Właśnie tak przypuszczałem, że mam małe dysze. Ale czy coś złego może się dziać przez to z silnikiem ?? Dodam, że po autokalibracji auto nie ma już tego "muła" w okolicach 2k rpm i chodzi tak jak na noPB ! Ciekawe jakie będzie spalanie...

PostNapisane: 23 wrz 2009, 12:33
przez aggio
Jak masz za małe dysze to możesz mieć mieszanke za ubogą i będzie wypalało zawory i gniazda. Najlepiej podjeć gdzieś na analizę spalin i sprawdź lambde. Ma być ok. 1,000

PostNapisane: 23 wrz 2009, 13:30
przez ZipperPL
A czy wystarczy, że na oscyloskopie widzę, że sonda pracuje i nie jest ubogo przy wysokich obrotach i dużych obciążeniach??

PostNapisane: 23 wrz 2009, 15:22
przez aggio
absolutnie nie wystarczy, podobnie będzie zachowywać się sonda lambda na ubogiej jak i na normalnej mieszance. Na analizatorze sprawdzamy nie sonde lambda tylko współczynnik stechiometrycznej mieszaniny zwany lambdą również

PostNapisane: 24 wrz 2009, 00:06
przez Niedzwiedz_
tylko że na analizatorze nie sprawdzimy na jakiej mieszance auto jedzie jak go pociągniemy do 6000 obrotów na II czy III biegu i wtedy pozostaje się oprzeć na wskazaniach lambdy która powinna być jak najbliżej 1. Przy elektronice gazowej lambda (lub napięcie na sondzie) jest pokazywane po podłączeniu do komputera, przy sondzie 1V, lambda=1 jest w okolicach 0.5V.

PostNapisane: 24 wrz 2009, 08:52
przez aggio
przy 6000 też sprawdzimy ale oczywiście nie podczas jazdy, a jak już chcesz mieć w każdym punkcie idealnie to trzeba ustawiac na hamowni. A poza tym to ile procent czasu jeździsz z takimi obrotami? Sonda lambda 2 przewodowa (4-ro z grzałką) pokazuje tylko bardzo ogólnie zawartość tlenu. Musiałbyś mieć szerokopasmową aby cokolwiek na jej podstawie regulować. Miałem przez dłuższy czas za ubogą mieszankę a sonda lambda pokazywała wszystko OK. Zmieniała się cyklicznie wartość napięcia.

PostNapisane: 24 wrz 2009, 09:49
przez Niedzwiedz_
wg wskazań sondy to jest najprostrza metoda sprawdzenia, wystarczy kabelek i laptop. Najlepiej wyregulować na hamowni albo sondą szerokopasmową, ale jest niewiele zakładów LPG które w taki sposób ustawiają mapy.

PostNapisane: 24 wrz 2009, 10:30
przez aggio
właśnie i to jest problem. Ja zrobiłem tak, że najpierw ustawiłem ręcznie i autokalibracje ale ja mam SGI a ty jak masz podciśnieniową to tylko zostaje ci na sonde lambda i później sprawdzić spaliny.

PostNapisane: 7 paź 2009, 12:35
przez maciej.12
Czy ktoś wie, jaką minimalną temperaturę przełączania z PB na LPG można ustawić w instalacji, o której mowa w temacie?
Pytam, ponieważ często pokonuję nie wielkie odległości i zależy mi a by na LPG przełączało się jak najwcześniej!?

PostNapisane: 7 paź 2009, 13:34
przez sq2jul
co do tematu lambdy i ubogich mieszanek – jezeli chcesz podjesc do tematu w sposob profesjonalny to powinienes sie zaopatrzec w sonde szerokopasmowa np. Innovate LC-1 (dosyc droga) lub oparta o te sama sonde lecz ze znacznie tanszym sterownikiem – JAW (Just Another Wideband). Wtedy bedziesz mial dokladny odczyt AFR w trakcie jazdy.
Ja swoja instalacje stroilem jeszcze inaczej – po kazdej wizycie u gaziarzy jechalem na hamownie. Wykresy mocy i momentu mozna sobie obejzec w moim temacie. Jest to sposob dosyc czasochlonny (trzeba jezdzic od gaziarza na hamownie) ale mysle, ze dal wymierne skutki. Mimo wszystko kusi mnie, aby zakupic sobie jeszcze taka sonde szerokopasmowa i sprawdzic dokladnie jak wyglada AFR na LPG.

PostNapisane: 7 paź 2009, 13:41
przez Lukano
Ja mam na 30. Ale podobno magicy ustawiają na 20 i jakoś to chodzi.

PostNapisane: 7 paź 2009, 14:10
przez ZipperPL
Lukano napisał(a):Ja mam na 30. Ale podobno magicy ustawiają na 20 i jakoś to chodzi.


Ja mam cały czas ustawione na 30 st. C i jest OK – w zimie nie ma problemów z szarpaniem itp. Ustaw na 30 i będzie OK :)

PostNapisane: 7 paź 2009, 23:42
przez Siw-y
30 to za mało, ustaw 35 a najlepiej 40, zimny gaz jest zły i dla parownika i dla wtryskiwaczy, mimo że temp parownika jest 40 to gaz ma ok 20-30 a to jest za mało. Przy wyższych temperaturach ta różnica zanika, optymalnie to jest jak gaz ma ok 50 st, przegrzany nie uszkadza nic ale powoduje mniejsze osiągi.

PostNapisane: 19 paź 2009, 15:55
przez ZipperPL
A więc dzisiaj ponownie postanowiłem się "pobawić" moją instalką. Podniosłem troszkę ciśnienie na reduktorze, zrobiłem autokalibrację, mapy noPB i LPG od nowa. I oto co wyszło:

http://w201.wrzuta.pl/obraz/4WLfunRxA8F/19-10-09mapa

http://w201.wrzuta.pl/obraz/0dkjJIqI4Df ... ustawienia

Co o tym sądzicie ??
Czy koniecznie rozwiercać dysze ??

POZDRAWIAM i dzięki za wszelkie sugestie ;)

PostNapisane: 24 paź 2009, 17:24
przez gazparts
ja bym rozwiercił o 0,1 0,2 i ciut zmniejszył ciśnienie

PostNapisane: 24 paź 2009, 20:17
przez bucz
bananmin napisał(a):ja bym rozwiercił o 0,1 0,2 i ciut zmniejszył ciśnienie


ja tez bym proponowal o 0,2 – mozesz nawet liczyc ze spadnie ci spalanie
tylko nie zapomnij o autokalibracji i ustawianiu map na nowo

PostNapisane: 4 lis 2009, 10:56
przez ZipperPL
Witam ponownie :) Wczoraj rozwierciłem dysze. Nie wiem jakie były przedtem , ale wiertło 2.0 mm nie wchodziło. Takim też rozwierciłem,zmniejszyłem ciśnienie,potem autokalibracja, zbieranie map, itp. I oto co wyszło:

http://w936.wrzuta.pl/obraz/powieksz/1bjz9E9bn38

Czy rozwiercać dalej, np. do 2.2 ?? Jak sądzicie ??

PostNapisane: 4 lis 2009, 11:24
przez gazparts
ZipperPL mnożnik trochę za wysoko ciągle możesz troche jeszcze rozwiercać śmiało