LPG w MPV

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez andrewno » 20 cze 2009, 13:47

Witam ! Może ktoś podpowie nt. działającego gazu w MPV. czy muszę zainstalować dodatkowe smarowanie zaworów w. Poprzednio jeździłem 626 i nie było z tym problemu.
Teraz w serwisie zasugerowano mi wstawienie dodatkowego systemu smarującego bo nie wiedzą czy trzeba czy nie. Pozdrawiam./

edit:

Zapomniałem dodać : mazda MPV z 2001 r. LW
andrewno
 

Postprzez pdrog » 20 cze 2009, 14:21

Silnik w benzynowej MPV 2001 to z pewnością najzwyklejszy w świecie FS znany także z 626 i Premacy. Jak już wiesz co to za silnik to zasuwaj............................... do wyszukiwarki albo do działu LPG – tam pomogą.
pdrog
 

Postprzez Grzesiu » 22 cze 2009, 18:40

nie potrzebujesz lubryfikatora.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez andrewno » 23 cze 2009, 20:22

Witam ! Otóż masz racje ! mam potwierdzenie od eksperta, które jest zgodne z Twoją opinią.Kamień spadł z serca. Nie jest to duży wydatek ale jak najmniej ingerencji w Madzię w polskich warsztatach. Co do drzwi to temat został " rozgryziony przez fachowca od zamków i wszystko działa. Pozdrawiam !
andrewno
 

Postprzez gazparts » 18 lut 2010, 21:16

Mazda MPV 2,0 to nie ten sam silnik co w 626 fs ale będzie jeździć na sekwencji bardzo fajnie
mam staga i nie ma problemu z użytkowaniem wozu na LPG, lubrifikacja jest tu opcją zbędną
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez pdrog » 18 lut 2010, 22:33

bananmin napisał(a):Mazda MPV 2,0 to nie ten sam silnik co w 626 fs


Się pozwolę nie zgodzić. FS to FS – rozrząd, osprzęt itp to samo nawet jak maski podniesiesz to można się bawić w "znajdź 5 szczegółów różniących...." i niewiele się znajdzie. Mam gfke i lw z tym samym silnikiem więc będę się upierał. pzdr
pdrog
 

Postprzez gazparts » 19 lut 2010, 06:49

hehe optycznie może tak, ale z tylko z zewnątrz, bo w fs w GF ma normalny układ wtrysku sekwencyjnego
a MPV system wtrysku ze zubożeniem ( z przejściem w pół sekwencję)
inny system układu zapłonowego,
tak że według mnie to są zupełnie inne silniki, optycznie podobne ale nie identyczne
tym sposobem mamy zupełnie inną charakterystykę momentu w FS-DE i dużym vanem z silnikiem 2,0 można nieźle zasuwać i nie chla paliwa jak głupi :D
a to że części osprzętu pasują z GF to duży atut, bo duża dostępność części.
a nie jak w fiacie w jednym roczniku i silniku 15 różnych komputerów, 10 różnych kompletów przewodów WN itd.
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez pdrog » 19 lut 2010, 08:32

bananmin napisał(a):hehe optycznie może tak, ale z tylko z zewnątrz

nie tylko
bananmin napisał(a):inny system układu zapłonowego


to jest modyfikacja

bananmin napisał(a):tak że według mnie to są zupełnie inne silniki


uparty jesteś. FS to FS nawet jeśli zmodyfikowany do FS-DE w sensie osprzętu to jest to ten sam silnik. Rozrząd, uszczelki, pompa wody etc. .... to samo

bananmin napisał(a):tym sposobem mamy zupełnie inną charakterystykę momentu w FS-DE i dużym vanem z silnikiem 2,0 można nieźle zasuwać i nie chla paliwa jak głupi :D


tu się zgadzamy

bananmin napisał(a):a to że części osprzętu pasują z GF to duży atut, bo duża dostępność części.


i tu też się zgadzamy. zauważ, że jeśli tak dużo ( większość ) części pasuje zamiennie to trudno zgodzić się z Twoim stwierdzeniem
bananmin napisał(a):tak że według mnie to są zupełnie inne silniki
pdrog
 

Postprzez gazparts » 19 lut 2010, 15:33

piszę,że są różne silniki pod względem tematu
chodzi w nim przecież o instalację gazową do MPV
i w tym sensie mówię że są to zupełnie inne silniki
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez pdrog » 19 lut 2010, 15:48

bananmin napisał(a):piszę,że są różne silniki pod względem tematu
chodzi w nim przecież o instalację gazową do MPV
i w tym sensie mówię że są to zupełnie inne silniki


to się nie zrozumieliśmy. <nauka> sorry nie patrzyłem na te silniki pod kątem rodzaju/generacji/typu instalacji gazowej możliwej do zamontowania. wyjaśnione <spoko>
pdrog
 

Postprzez gazparts » 19 lut 2010, 17:44

no właśnie wspólnie wyjaśniliśmy wszystko w tym temacie :D
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez bartek dolnyslask » 23 lut 2010, 23:19

witam kolegów
Jestem świeżym użytkownikiem MPV przesiadka z 323F BA z sekwencją i właśnie swoją zagazowałem w porządnym sprawdzonym warsztacie, założyłem lubryfikator dodatkowo bo w f był problem z zaworami . Bananmin ja również mam STAGA 300 4 autko fajnie chodzi ale mam pytanie czy masz właśnie na stagu ustawioną opcję zubożania mieszanki czy normalnie ustawiony gaz według mapy wtrysków. Ja na razie mam ustawione według mapy ale mam wrażenie ze trochę za dużo pali (śr z trasa/ miasto około 11l gazu a benzynki wcześniej ok 9L ) będę jechał niedługo na pierwszy przegląd wiec myślę czy by nie przestawić STAGA właśnie na opcje zubożenia bo takową posiada. powiedz ile twoja średnio pali gazu.
z góry dziękuję za odpowiedź
bartek dolnyslask
 

Postprzez gazparts » 24 lut 2010, 08:01

Witaj
moja MPV pali 11-12 l lpg czas przełączania na lpg z zimnego
bardzo szybki, ustawiłem stagusia na 25 stopni
jeżdziłem z lapkiem trochę i teraz jest idealnie :D
mówisz że paliła 9 benzyny
i tak mało jak na vana palą
moja wychodziła na benzynie ok 9,5 w trasie, ale za długo na pb nie polatałem zrobiłem jedynie 1100km jak jechałem z Niemiec, a nieprzyzwyczajony do kosztów jazdy na PB zagaziłem diablice na starcie :D
napisz jeszcze jakie masz pozostałe elementy instalacji
reduktor listwa ?
Ostatnio edytowano 15 gru 2010, 00:11 przez gazparts, łącznie edytowano 2 razy
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez bartek dolnyslask » 28 lut 2010, 23:08

witaj
wiec tak spalanie mojej zarówno przy ostrzejszej jeździe jak i przy delikatnym obchodzeniem się z pedałem gazu wynosi 11 l /100 km. co do instalacji to komputer stag 300 plus
listwa stag
reduktor zavioli
póki co śmiga jak ta lala
bartek dolnyslask
 

Postprzez gazparts » 3 lis 2010, 22:38

Wracam jeszcze do tematu , sprężarka w MPV od klimy też nie pasuje z modelu 626 ;)
także te podobieństwa są chyba pozorne
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez pdrog » 4 lis 2010, 10:39

bananmin napisał(a):Wracam jeszcze do tematu , sprężarka w MPV od klimy też nie pasuje z modelu 626 ;)
także te podobieństwa są chyba pozorne


a co ma sprężarka klimy do podobieństw SILNIKA !!!.........idąc tym tropem to w ogóle są inne auta...gabarytowo...drzwi się inaczej otwierają.........ale co z tego.....FS to FS........silnik jest bliźniaczy.....może się różnić osprzętem...tylko
pdrog
 

Postprzez dario9z » 7 lis 2010, 21:42

Witam.
W końcu kupiłem swoją MPV i przyszedł czas, aby ją zagazować.
Jaka instalacja byłaby najlepsza, Stag 300 , czy np. BRC i jakie są w tej chwili koszta takiej instalacji.
Może możecie polecić jakiś zakład w okolicach Lublina, Zamościa, co by nie schrzanili mi Madzi?
Początkujący
 
Od: 23 sty 2010, 12:11
Posty: 8
Skąd: Zamość
Auto: MPV LW 2.0 B +LPG

Postprzez gazparts » 8 lis 2010, 09:32

dario9z napisał(a):Witam.
W końcu kupiłem swoją MPV i przyszedł czas, aby ją zagazować.
Jaka instalacja byłaby najlepsza, Stag 300 , czy np. BRC i jakie są w tej chwili koszta takiej instalacji.
Może możecie polecić jakiś zakład w okolicach Lublina, Zamościa, co by nie schrzanili mi Madzi?

Na stagu 300 będzie auto jeżdzić dobre podzespoły i będzie super
a jak chcesz mieć od razu spokój z ustawieniami to zapraszam do mnie, już było kilku zadowolonych mazdowiczów z polski u mnie :)
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez enkai » 9 lis 2010, 10:58

Czy masz gdzieś w pobliżu hamownię do wynajęcia na czas strojenia?

PS
Ładna strona bananminie.
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez sokoli_majster » 9 lis 2010, 12:01

A co, chcesz sprawdzić ile koni ma na gazie? :]

PS. Twoja Mazda bardzo ładna i to czego mogę Ci pozazdrościć że jeździsz taniej ode mnie ;)
sokoli_majster
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy LPG