Polecane wtryskiwacze LPG – sprawdź

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez AR164 » 22 paź 2014, 11:05

Wtrysk pojedynczy a w szynie/listwie to tylko kwestia ceny i łatwości montażu, to dalej ten sam wtrysk. Pojedyncze zakłada się głownie tam gdzie nie da się upchnąć szynę lub by skrócić długość przewodów wtryskowych. Co do samych wtrysków to faktycznie Valteki to relikt minionej epoki choć na rynku pojawiają się wciąż nowe produkty tej samej klasy choć gorsze. Jeżeli wtrysk benzyny na biegu jałowym nie jest krótszy niż 3 ms to każdy wtrysk się da dostosować bez większych problemów i w grę wchodzi czysta kalkulacja co się komu opłaca bardziej. Oryginalny Valtek (czerwony) żyje między 40-120 tys przy czym co 30-40 wymaga czyszczenia i kalibracji(producent podaje czas otwarcia 2.5 ms choć ja uważam że realne jest 3.4 ms. Żółte Valdemary stosowało się wówczas gdy na rynku nie było zbyt wielu szybszych wtrysków, potrafiły się rozsypać po 15 tys. Z najtańszych wtrysków polecam REG, niewiele droższe a regeneracje można przeprowadzić samemu bez specjalnych przyrządów. Czas reakcji na poziomie 1,5 ms podczas gdy Hana ma 1. Trochę się czaskają ale minimalny przebieg po którym je wymieniałem to 80 tys w toyocie yaris 1.3 i tylko dla tego że straciły precyzję (rozjechały się trochę) a to dla tego że REGa ciężko dostroić do pojemności mniejszej niż 1600cm i silnik trochę grymasił (te same wtryski jeżdżą teraz w astrze 1.6 i kolega bardzo zadowolony). Magiki choć szybkie to radzę sobie odpuścić, loteria, albo sie trafia dobre i pojeżdżą 80-100 albo co chwile będzie któryś stawać. Hana jest w dalszym ciągu najlepsza i miłośnik swojego auta powinien je mieć. Ich rzeczywista szybkość przełoży się po czasie na płynącą ze znikomej ale jednak zawsze oszczędności na paliwie. Firma AGcentrum promuje ostatnio wtryski o nazwie HERKULES, ta sama klasa co Hana ale 20-30 zł tańsze za szt. Wtryski firmowane AC ( firma stag ) radzę omijać, w dalszym ciągu nie wychodzą im produkty pod swoją nazwą z reduktorami włącznie.
Dla amatorów majsterkowania jest jeszcze wtrysk o nazwie WGS. Produkt polski z wieloma patentami, montażowo to bajka bo jest mniejszy niż magic, plastikowy i o parametrach jak Hana. Widziałem je raz zamontowane w audi 2.7 biturbo. Ponoć się trochę tłuką ale że dają radę. Rozważam ich montaż do swojej Magdaleny eksperymentalnie. Słyszałem jedynie że po testach zimowych w AGc nie dopuścili ich do sprzedaży, ponoć maja tendencję do "klejenia" gdy gaz zimą jest w zmienionym składzie ale max cena to 49zł za szt! , firma z Lublina, nie mają własnej siatki sprzedaży chyba. Cóż, u nas gaz jest jaki jest i dopóki nikt nie unormuje prawnie jego składu dopóty my będziemy mieli wieczny problem z wtryskami.
Początkujący
 
Od: 26 cze 2014, 08:32
Posty: 7
Auto: TA, millenia miller engine '95

Postprzez Przemek323c » 22 paź 2014, 11:38

AR164 napisał(a):co 30-40 wymaga czyszczenia i kalibracji

Predzej co 10-15.
AR164 napisał(a):producent podaje czas otwarcia 2.5 ms choć ja uważam że realne jest 3.4 ms.

Naprawde stabilne sa dopiero ponad w okolicach 4,5ms.
AR164 napisał(a):zas reakcji na poziomie 1,5 ms podczas gdy Hana ma 1.

Nie ma takiej opcji. Nawet Matrix HS tak szybko nie dziala.
AR164 napisał(a):dla tego że REGa ciężko dostroić do pojemności mniejszej niż 1600cm

Co ma do tego pojemnosc ? Wszystko rozbija sie o cisnienia, rozmiary dysz, czasy wtrysku i sposob sterowania.

WGS handlowali pod nazwa BLADE. Fajne wtryskiwacze ale niestety maja kilka istotnych niedorobek.
ACW01 to dobre budzetowe wtryskiwacze. Parametrami i trwaloscia nie ustepuja regom.
Hana nie jest taka najlepsza, w lanosie na fullgrupie np nie daje rady bez podwajania, gdzie matrix sobie radzi.
Przemek323c
 

Postprzez mark.87 » 22 mar 2015, 19:48

Koledzy krotko i na temat,mam wtryski REGA i chcialbym je samodzielnie zmienic tez natakie same regi ale nowki, czy po zmianie trzeba jechac na ustawianie?czy moze stare wyczyscic i tez polataja jeszcze, 80tys juz nakrecilem na nich i niekiedy lubi ktorys"kulec"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 18:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez makmarc » 22 mar 2015, 22:21

Na Twoim miejscu nie dłubałbym się już ze starymi, tylko wstawił nowe. Zmienić zmienisz sam, ale na korektę ustawień musisz się wybrać.
makmarc
 

Postprzez mark.87 » 23 mar 2015, 15:36

No tez fakt, przy cenie 130zl za komplet szkoda zachodu z naprawa, wymienie sobie sam a na korekte podjade najwyzej, dzieki za odp
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 18:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez xedos95 » 17 sty 2016, 16:40

Witam mam do was pytanie w moim aucie jest zalozona listwa wtryskowa valtek troche poczytalem o tej listwie i doszedlem do wniosku ze moja jest do wymiany chodzi jak diesel i ma coraz wieksze problemy z utrzymaniem wolnych obrotow i szarpie przy planczaniu na gaz,teraz moje pytanie jaka byscie mi polecili ? troche czytalem i ktos wspomnial o listwie omwl czy jakos tak sa troche drozsze od valtekow. Natknalem sie ze tez chodzi o czasy wtryskow benzyny,dodam ze moje auto to mazda xedos 95 r ,1.6 107 km,na dniach zmieniłem reduktor na tomaseto alaska AT-09 ,dodam ze komputer to diego g3 , chodzi tez o to zeby nowe pasowaly na wtyczki i czy trzeba bedzie regulowac kompa,bo wtyczke mam.pozdrawiam
xedos95
 

Postprzez gazparts » 22 sty 2016, 10:06

po wymianie wtrysków musisz ustawić dawki na kompie
ja bym polecał listwę ac w02
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 10:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez sebekle » 26 sty 2016, 21:12

a co byście polecili do bardzo starego agisa z 2006 roku i reduktora AT-09 do pojazdu jak w podpisie? teraz siedzą rail ig1 i chyba nadszedł ich czas bo też siedzą od 2006 roku i przejechane mają chyba ze 150tys kilometrów (u mnie 70 ponad). ciężko mu się wstaje z wolnych-po naciśnięciu gazu najpierw obroty spadają a potem rosną. dzisiaj udało mi się połączyć z tym moim ustrojstwem i czasy na wolnych dłuższe od benzynowych o 1.1-1.2. czy w doborze wtrysków ma znaczenie ta lista w programie? bo jeśli tak to czeka mnie chyba wymiana na to samo
valtek 3,5R
C&C 5R
REG 8R
KEIHIN 2,5R
Matrix
Xsvoli pan 3R
Poliauto 16R
Ris 5R
jeśli tylko te mam do wybory to czas na powrót do rail ig1 aka czerwone waldemary
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 01:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez Taco » 12 mar 2016, 15:56

Keihin drogie.... ale jak masz kasę, to czemu nie.
Rozważ herculesy albo herculesy blue. o nich ostatnio sporo słyszałem.
Początkujący
 
Od: 24 sty 2016, 12:18
Posty: 148 (1/4)
Skąd: Radom
Auto: CX-7 2007 2,3 260 Km

Postprzez sztukas » 18 mar 2016, 19:45

Ja polatałem na moich wtryskach Hana2000 niebieskich ok. 52 tyś. km i w tym czasie to było jeszcze na gwarancji skopał się jeden oczywiście wymiana na nowy załatwiła sprawę. Niestety od zeszłego tygodnia borykam się z kulejącym silnikiem. Wymieniłem uszczelkę pod pokrywą zaworów ELRING i świece na nowe Denso ZT20EPR11. Wtryski jeszcze udało się skalibrować ale to nie wiele dało. Silnik podczas przyspieszania powyżej 4 tyś. obr. przerywa i zalewa świecę nr 2 i 3 od rozrządu licząc. Obstawiam na 90% wtryski gazu, bo na Pb95 nic takiego się nie dzieje. Jak na wolnych obrotach chodzi na benzynie to jest ok. Wystarczy przełączyć na gaz i silnik kuleje na 3 albo 2 cylindrach.

Dlatego chcę wymienić wszystkie 4 wtryski na nowe i chciałem zapytać czy BARRACUDA firmy ALEX z wtyczką VALTEK to będzie dobry zamiennik dla obecnych Hana 2000, z których nie szczególnie jestem zadowolony patrząc po przebiegu. Doradzicie coś z tymi Barracuda?
Ostatnio edytowano 22 mar 2016, 08:45 przez sztukas, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2012, 11:33
Posty: 39 (1/1)
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Auto: Mazda 6 Sport Wagon GY 2002 2.3 DOHC 166KM silnik L3
Mazda CX-7 SUV Facelifting '10 2.2 MZR-CD 173KM silnik R2AA – była

Postprzez Taco » 19 mar 2016, 10:07

Opinię mają dobrą. Od czasu zejścia han z piedestału to właśnie Herculesy i Baracudy mają najlepszą opinię w warsztatach.
Początkujący
 
Od: 24 sty 2016, 12:18
Posty: 148 (1/4)
Skąd: Radom
Auto: CX-7 2007 2,3 260 Km

Postprzez sztukas » 22 mar 2016, 08:47

Jutro jadę do Wrocławia zakładać nowe wyryski LPG. Jeszcze mam pytanie co wybrać Barracuda czy Stag ac w03. Mój silnik jak w profilu 2.3 166KM 2002 r. ? Doradzi ktoś coś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2012, 11:33
Posty: 39 (1/1)
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Auto: Mazda 6 Sport Wagon GY 2002 2.3 DOHC 166KM silnik L3
Mazda CX-7 SUV Facelifting '10 2.2 MZR-CD 173KM silnik R2AA – była

Postprzez sztukas » 23 mar 2016, 11:02

Barracudy założone. Zobaczymy ile wytrzymają.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2012, 11:33
Posty: 39 (1/1)
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Auto: Mazda 6 Sport Wagon GY 2002 2.3 DOHC 166KM silnik L3
Mazda CX-7 SUV Facelifting '10 2.2 MZR-CD 173KM silnik R2AA – była

Postprzez dgolf » 23 mar 2016, 14:59

Barracudy to tylko efekt placebo. Dobry gaziarz powie Ci to samo. Jak masz zbędną kasę – montuj ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 19:25
Posty: 221
Skąd: Łodzkie
Auto: 626 GE 2.0 FS 116KM 1995r. + LPG KME Diego

Postprzez Taco » 23 mar 2016, 19:08

dgolf napisał(a):Barracudy to tylko efekt placebo.
Zgodzę się z tym. A niektórzy łykają jak pelikan.
Początkujący
 
Od: 24 sty 2016, 12:18
Posty: 148 (1/4)
Skąd: Radom
Auto: CX-7 2007 2,3 260 Km

Postprzez sztukas » 24 mar 2016, 16:40

Nie rozumiem z tym placebo. Pytałem w kilku warsztatach i ludzi z branży to kogo nie pytam to Barracuda jest zawsze w tym przedziale cenowym polecana. Jak napisałem zobaczymy jak się będą spisywały i ile pociągną.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2012, 11:33
Posty: 39 (1/1)
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Auto: Mazda 6 Sport Wagon GY 2002 2.3 DOHC 166KM silnik L3
Mazda CX-7 SUV Facelifting '10 2.2 MZR-CD 173KM silnik R2AA – była

Postprzez Taco » 24 mar 2016, 19:27

Że mógłbyś za nie trochę mniej zapłacić, ale dasz więcej, bo wierzysz, że są świetne.
Niech Ci się dobrze jeździ i tyle w temacie.
Początkujący
 
Od: 24 sty 2016, 12:18
Posty: 148 (1/4)
Skąd: Radom
Auto: CX-7 2007 2,3 260 Km

Postprzez Tommyv » 24 mar 2016, 23:49

Okej, sprawa jest prosta panowie. Silnik mimo nagrzania po przełączeniu się na LPG działa jak koszmar. Usterki (szarpanie, ubytek mocy, falowanie obrotów i gaśnięcie na niskich) sugerują wymianę listew. Obecnie siedzą Valteki czerwone na 3 cylindry. Z tego co wyczytałem nie opłaca się ich regenerować.

Jakie listwy o dobrym stosunku jakości do ceny polecacie? Instalacja jest oparta na częściach Tomasetto i układzie elektronicznym Lecho SEC. Myślałem nad kilkoma modelami ale nie jest specem w tym temacie.
Tomasetto? OMVL? MagicJet?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2015, 09:27
Posty: 56
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 323F BA KF 'Kraken'

Postprzez Taco » 28 mar 2016, 18:21

Noo... nie regenerowałbym. Magic jet to nie jest dobry wybór, mają raczej słabą prasę. Na warsztatach polecają teraz w ramach stosunku jakość do ceny Herculesy. Ja akurat mam hany, dziś już nie z taką świetnością, jak kiedyś, ale one były dedykowane do mojego zestawu bezpośredniego wtrysku a montowałem już jakiś czas temu. W tej podstawowej wersji obsługują do 47 km na cylinder, ale są w wersji czerwonej i mają, żebym nie skłamał do 60 km na cylinder. Ale to już pytaj swojego gazownika.
Początkujący
 
Od: 24 sty 2016, 12:18
Posty: 148 (1/4)
Skąd: Radom
Auto: CX-7 2007 2,3 260 Km

Postprzez mario626 » 30 mar 2016, 06:17

Jestem w trakcie modernizacji instalacji LPG w mojej mazdzie z 2 gen na sekwencję, mam pytanie odnośnie podłączenia wiązki rozłączania wtryskiwaczy benzyny, otóż w które przewody z listw wtryskowych się wpiąć, z każdej z nich wychodzi po 4 przewody. Mógłbym prosić o jakiś opis tych przewodów ? :)
Pomoże mi też zdjęcie podłączenia przewodów od sekwencji do kostek wtryskiwaczy benzyny. Więc jeżeli ktoś ma Kl z gazem to proszę o zdjecie :D
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2010, 20:38
Posty: 104 (0/1)
Skąd: Tarnów
Auto: Były:
626 GD 2.0 D '89
323f BA 1.5 '96
626 GE 2.5 V6 '94
Jest:
6 MPS 2.3 DISI Turbo '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy LPG