Strona 1 z 1

Przełączanie na PB przy 6000rpm/dużym obciążeniu

PostNapisane: 3 paź 2008, 11:13
przez BadBoy475
Witam!
Około 2 tygodnie temu wstawiłem do mazdy sekwencje bazującą na sterowniku STAG 300. Generalnie wszystko pracuje wzorowo. Czasem jednak lubie puścić wodze fantazji no i pociągnąć madzie do 7krpm na 2 i 3 biegu :D Wszystko jest OK na PB ale na LPG po przekroczeniu 6000rpm auto samoczynie przełącza się z powrotem na benzynę. Moment przełączania jest kompletnie nie wyczuwalny, zaczyna po prostu migać dioda od gazu. To chyba nie jest normalne zachowanie ? Niedługo wybieram się na przegląd do gazownika no i w związku z tym mam pytanie co może być nie tak z tą instalacją ? Po prostu chcę wiedzieć jak mam gadać z gazownikiem żeby usunął tą usterkę :)

PostNapisane: 3 paź 2008, 15:17
przez bzzyczek
To normalne zachowanie wszystko zależy jak ustawisz w programie ;)

Moment przełączenia z powrotem na benzyne ustawia sie w programie do staga.
Gazownicy przeważnie tak ustawiają bo powyżej 6 tyś reduktor i wtryskiwacze pewnie już nie dają rady :D

Czasem jednak lubie puścić wodze fantazji no i pociągnąć madzie do 7krpm na 2 i 3 biegu


a czasem nie masz odcinki na benzynie przy 6500 obr/min :)

Możesz napisac jeszcze jakie masz wtryski i reduktor.

PostNapisane: 3 paź 2008, 16:42
przez BadBoy475
A więc tak odcięcie fabrycznie na PB mam na 7500rpm (czerwone pole na obrotomierzu zaczyna się od 7000rpm)
Reduktor to Zavoli Zeta 67R 010267 (do 200KM ?)
Wtryskiwacze i tu się niemogę dopatrzeć ale na listwie jest symbol 67R-01 4430 chyba jest to Rail 3 [omega]
Jak pojadę na kontrol to pogadam z nimi zeby mi zwiększyli obroty do 7000rpm (chyba to bezpieczne dla silnika ?)

PostNapisane: 3 paź 2008, 20:51
przez Widelec
BadBoy475 napisał(a):To chyba nie jest normalne zachowanie ?
jest.
bzzyczek napisał(a):wszystko zależy jak ustawisz w programie
chyba że nie ma możliwości przekroczenia 6krpm
BadBoy475 napisał(a):pogadam z nimi zeby mi zwiększyli obroty do 7000rpm
może nie wyjść. mogą nawet nie mieć takiej możliwości.
BadBoy475 napisał(a):chyba to bezpieczne dla silnika?
niekoniecznie. wraz z obrotami tego rzędu mocno rośnie temperatura spalin... zbyt mocno aby to było zdrowe. na benzynie nie ma tego problemu dlatego tam masz odcięcie wyżej...

PostNapisane: 3 paź 2008, 21:36
przez bzzyczek
BadBoy475 napisał:
pogadam z nimi zeby mi zwiększyli obroty do 7000rpm

może nie wyjść. mogą nawet nie mieć takiej możliwości.

W programie jest mozliwość ustawienia na 7 tyś obr.
BadBoy475 napisał:
chyba to bezpieczne dla silnika?

niekoniecznie. wraz z obrotami tego rzędu mocno rośnie temperatura spalin z tego co pamiętam... zbyt mocno aby to było zdrowe. na benzynie nie ma tego problemu dlatego tam masz odcięcie wyżej...

przy tak wysokich obrotach wtryskiwacze moga juz nie podać wystarczającej ilości gazu, co spowoduje zubożenie mieszanki i podwyższenie temperatury spalania a to nie bedzie bezpieczne...

PostNapisane: 3 paź 2008, 22:27
przez Widelec
bzzyczek napisał(a):W programie jest mozliwość ustawienia na 7 tyś obr.

u mnie przy 6200 obr. wyrzuca na benzynę.
program ma odgórnie zablokowaną opcję zmiany –> podniesienia tej wartości..
jakkolwiek – nie przeszkadza mi to. jak się ganiam to i tak na benzynę przełączam.

bzzyczek napisał(a):niekoniecznie. wraz z obrotami tego rzędu mocno rośnie temperatura spalin... zbyt mocno aby to było zdrowe. na benzynie nie ma tego problemu dlatego tam masz odcięcie wyżej...

przy tak wysokich obrotach wtryskiwacze moga juz nie podać wystarczającej ilości gazu, co spowoduje zubożenie mieszanki i podwyższenie temperatury spalania a to nie bedzie bezpieczne...

no to bysmy mieli dwa powody dla których nie warto ;–)

PostNapisane: 3 paź 2008, 23:10
przez Hazu
Ja sobie ustawiłem na 7000 obr/mn
bzzyczek napisał(a):przy tak wysokich obrotach wtryskiwacze moga juz nie podać wystarczającej ilości gazu, co spowoduje zubożenie mieszanki i podwyższenie temperatury spalania a to nie bedzie bezpieczne...

To znaczy że jest źle dobrana i ustawiona instalacja.

Z resztą gdyby nawet dochodziło do zapętlania wtrysków to sterownik stag zapamięta to jako błąd.

PostNapisane: 4 paź 2008, 14:45
przez BadBoy475
Dzięki za wasze opinie, rozwiało to moje wątpliwości że coś jest nie tak. W każdym bądź razie będe chciał aby zwiększyli mi obroty przynajmniej do 6500rpm na LPG.

PostNapisane: 4 paź 2008, 15:03
przez zenith839
Ja dysza w parowniku jest za mała to będzie lipa. Gazole zazwyczaj oszczędzają. Pamiętam jak założyli mi Prinsa do F2T. przy wyższych obrotach i doładowaniu brakowało gazu i komputer przełączał na benzynę. Dopiero jak wymienili mi dyszę w parowniku było OK. I wtedy ustawiali przełączanie na podstawie obrotów.

PostNapisane: 15 paź 2008, 17:28
przez BadBoy475
Witam
Dzis byłem u gazownika na przegladzie po 2000km przejechanych na LPG. Wszystko oczywiscie OK. Gazownik ustawił mi teraz próg przełączania na benzyne na 7000rpm. W jezdzie powrotnej potestowałem Madzie no i faktycznie spokojnie można ciągnąć do 7krpm. Nie zauważyłem przy tym żadnych negatywnych objawów, auto ciągnie równie dobrze jak na benzynie. Na dzień dzisiejszy jestem mega zadowolony z instaliki <jupi>
Pozdrawiam