Około 2 tygodnie temu wstawiłem do mazdy sekwencje bazującą na sterowniku STAG 300. Generalnie wszystko pracuje wzorowo. Czasem jednak lubie puścić wodze fantazji no i pociągnąć madzie do 7krpm na 2 i 3 biegu
Przełączanie na PB przy 6000rpm/dużym obciążeniu
Strona 1 z 1
Witam!
Około 2 tygodnie temu wstawiłem do mazdy sekwencje bazującą na sterowniku STAG 300. Generalnie wszystko pracuje wzorowo. Czasem jednak lubie puścić wodze fantazji no i pociągnąć madzie do 7krpm na 2 i 3 biegu
Wszystko jest OK na PB ale na LPG po przekroczeniu 6000rpm auto samoczynie przełącza się z powrotem na benzynę. Moment przełączania jest kompletnie nie wyczuwalny, zaczyna po prostu migać dioda od gazu. To chyba nie jest normalne zachowanie ? Niedługo wybieram się na przegląd do gazownika no i w związku z tym mam pytanie co może być nie tak z tą instalacją ? Po prostu chcę wiedzieć jak mam gadać z gazownikiem żeby usunął tą usterkę 
Około 2 tygodnie temu wstawiłem do mazdy sekwencje bazującą na sterowniku STAG 300. Generalnie wszystko pracuje wzorowo. Czasem jednak lubie puścić wodze fantazji no i pociągnąć madzie do 7krpm na 2 i 3 biegu
- Od: 29 kwi 2008, 22:15
- Posty: 11
- Auto: Mazda 323F GLX 1.8 BA '98
To normalne zachowanie wszystko zależy jak ustawisz w programie
Moment przełączenia z powrotem na benzyne ustawia sie w programie do staga.
Gazownicy przeważnie tak ustawiają bo powyżej 6 tyś reduktor i wtryskiwacze pewnie już nie dają rady
a czasem nie masz odcinki na benzynie przy 6500 obr/min
Możesz napisac jeszcze jakie masz wtryski i reduktor.
Moment przełączenia z powrotem na benzyne ustawia sie w programie do staga.
Gazownicy przeważnie tak ustawiają bo powyżej 6 tyś reduktor i wtryskiwacze pewnie już nie dają rady
Czasem jednak lubie puścić wodze fantazji no i pociągnąć madzie do 7krpm na 2 i 3 biegu
a czasem nie masz odcinki na benzynie przy 6500 obr/min
Możesz napisac jeszcze jakie masz wtryski i reduktor.
A więc tak odcięcie fabrycznie na PB mam na 7500rpm (czerwone pole na obrotomierzu zaczyna się od 7000rpm)
Reduktor to Zavoli Zeta 67R 010267 (do 200KM ?)
Wtryskiwacze i tu się niemogę dopatrzeć ale na listwie jest symbol 67R-01 4430 chyba jest to Rail 3 [omega]
Jak pojadę na kontrol to pogadam z nimi zeby mi zwiększyli obroty do 7000rpm (chyba to bezpieczne dla silnika ?)
Reduktor to Zavoli Zeta 67R 010267 (do 200KM ?)
Wtryskiwacze i tu się niemogę dopatrzeć ale na listwie jest symbol 67R-01 4430 chyba jest to Rail 3 [omega]
Jak pojadę na kontrol to pogadam z nimi zeby mi zwiększyli obroty do 7000rpm (chyba to bezpieczne dla silnika ?)
- Od: 29 kwi 2008, 22:15
- Posty: 11
- Auto: Mazda 323F GLX 1.8 BA '98
jest.BadBoy475 napisał(a):To chyba nie jest normalne zachowanie ?
chyba że nie ma możliwości przekroczenia 6krpmbzzyczek napisał(a):wszystko zależy jak ustawisz w programie
może nie wyjść. mogą nawet nie mieć takiej możliwości.BadBoy475 napisał(a):pogadam z nimi zeby mi zwiększyli obroty do 7000rpm
niekoniecznie. wraz z obrotami tego rzędu mocno rośnie temperatura spalin... zbyt mocno aby to było zdrowe. na benzynie nie ma tego problemu dlatego tam masz odcięcie wyżej...BadBoy475 napisał(a):chyba to bezpieczne dla silnika?
Ostatnio edytowano 2 mar 2009, 00:06 przez Widelec, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 14 maja 2007, 23:13
- Posty: 560
- Skąd: Gdańsk
BadBoy475 napisał:
pogadam z nimi zeby mi zwiększyli obroty do 7000rpm
może nie wyjść. mogą nawet nie mieć takiej możliwości.
W programie jest mozliwość ustawienia na 7 tyś obr.
BadBoy475 napisał:
chyba to bezpieczne dla silnika?
niekoniecznie. wraz z obrotami tego rzędu mocno rośnie temperatura spalin z tego co pamiętam... zbyt mocno aby to było zdrowe. na benzynie nie ma tego problemu dlatego tam masz odcięcie wyżej...
przy tak wysokich obrotach wtryskiwacze moga juz nie podać wystarczającej ilości gazu, co spowoduje zubożenie mieszanki i podwyższenie temperatury spalania a to nie bedzie bezpieczne...
bzzyczek napisał(a):W programie jest mozliwość ustawienia na 7 tyś obr.
u mnie przy 6200 obr. wyrzuca na benzynę.
program ma odgórnie zablokowaną opcję zmiany –> podniesienia tej wartości..
jakkolwiek – nie przeszkadza mi to. jak się ganiam to i tak na benzynę przełączam.
bzzyczek napisał(a):niekoniecznie. wraz z obrotami tego rzędu mocno rośnie temperatura spalin... zbyt mocno aby to było zdrowe. na benzynie nie ma tego problemu dlatego tam masz odcięcie wyżej...
przy tak wysokich obrotach wtryskiwacze moga juz nie podać wystarczającej ilości gazu, co spowoduje zubożenie mieszanki i podwyższenie temperatury spalania a to nie bedzie bezpieczne...
no to bysmy mieli dwa powody dla których nie warto ;–)
Ostatnio edytowano 2 mar 2009, 00:07 przez Widelec, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 14 maja 2007, 23:13
- Posty: 560
- Skąd: Gdańsk
Ja sobie ustawiłem na 7000 obr/mn
To znaczy że jest źle dobrana i ustawiona instalacja.
Z resztą gdyby nawet dochodziło do zapętlania wtrysków to sterownik stag zapamięta to jako błąd.
bzzyczek napisał(a):przy tak wysokich obrotach wtryskiwacze moga juz nie podać wystarczającej ilości gazu, co spowoduje zubożenie mieszanki i podwyższenie temperatury spalania a to nie bedzie bezpieczne...
To znaczy że jest źle dobrana i ustawiona instalacja.
Z resztą gdyby nawet dochodziło do zapętlania wtrysków to sterownik stag zapamięta to jako błąd.
Ja dysza w parowniku jest za mała to będzie lipa. Gazole zazwyczaj oszczędzają. Pamiętam jak założyli mi Prinsa do F2T. przy wyższych obrotach i doładowaniu brakowało gazu i komputer przełączał na benzynę. Dopiero jak wymienili mi dyszę w parowniku było OK. I wtedy ustawiali przełączanie na podstawie obrotów.
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.
NGK ZE, Iridium on board
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.
NGK ZE, Iridium on board
- Od: 13 gru 2004, 14:14
- Posty: 258
- Skąd: Kraków
- Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT
Witam
Dzis byłem u gazownika na przegladzie po 2000km przejechanych na LPG. Wszystko oczywiscie OK. Gazownik ustawił mi teraz próg przełączania na benzyne na 7000rpm. W jezdzie powrotnej potestowałem Madzie no i faktycznie spokojnie można ciągnąć do 7krpm. Nie zauważyłem przy tym żadnych negatywnych objawów, auto ciągnie równie dobrze jak na benzynie. Na dzień dzisiejszy jestem mega zadowolony z instaliki
Pozdrawiam
Dzis byłem u gazownika na przegladzie po 2000km przejechanych na LPG. Wszystko oczywiscie OK. Gazownik ustawił mi teraz próg przełączania na benzyne na 7000rpm. W jezdzie powrotnej potestowałem Madzie no i faktycznie spokojnie można ciągnąć do 7krpm. Nie zauważyłem przy tym żadnych negatywnych objawów, auto ciągnie równie dobrze jak na benzynie. Na dzień dzisiejszy jestem mega zadowolony z instaliki

Pozdrawiam
- Od: 29 kwi 2008, 22:15
- Posty: 11
- Auto: Mazda 323F GLX 1.8 BA '98
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości