Strona 1 z 2

Ogromne spalanie LPG

PostNapisane: 17 wrz 2008, 16:57
przez norm4n
Witam
Od miesiaca jestem posiadaczem cronosika z 95 roku 2.0 A/T...
Od razu w moim autku zalozylem sekwencyjny gaz stag 300.
Nio i mam z nim straszny problem..
Spalanie na trasie benzynki 8,5 litra... gazu zas 20-21 ... Panowie gazownicy regulowali juz 3 razy instalacje i za kazdym razem z takim samym skutkiem. Instalacja jest zrobila okolo 500 km. Jutro jade do nich na kolejna regulacje, nie mniej jednak powoli juz mam tego tematu dosc. Powiedzcie co moze byc przyczyna tak kosmicznego spalania gazu vs benzyna ? Plakali mi, ze to moze byc lambda walnieta ... ale gdyby byla, to chyba benzynki tez by palil cholernie duzo, a poza tym bylem u jednego mechaniora, sprawdzil miernikiem sonde i mowi ze ok. Prosze o pomoc ;(

PostNapisane: 17 wrz 2008, 17:14
przez Sebas
norm4nPrzenoszę =>

PostNapisane: 17 wrz 2008, 17:20
przez norm4n
Sebas napisał(a):norm4nPrzenoszę =>

ok, wybacz nowemu ;)

napisalem w dziala 626, bo moze te autka maja szczegolne bolaczki z gazem :|

PostNapisane: 17 wrz 2008, 17:28
przez Grzyby
norm4n, po pierwsze sprawdź dobrze czy na benzynie jest oki.
Sprawdź dobrze wszystkie kody błędów (zrobisz to sam – tu jest procedura http://www.mazdaspeed.pl/christmas/wars ... .php?c=obd)
Jeśli padła np. lambda powinno wyjść w teście. W Cronosie nie potrzebujesz diody – kody wymruga kontrolka CHECK na desce.
P.S. Czy kontrolka CHECK zapala się po przekręceniu kluczyka?

PostNapisane: 17 wrz 2008, 17:39
przez norm4n
Grzyby napisał(a):norm4n, po pierwsze sprawdź dobrze czy na benzynie jest oki.
Sprawdź dobrze wszystkie kody błędów (zrobisz to sam – tu jest procedura http://www.mazdaspeed.pl/christmas/wars ... .php?c=obd)
Jeśli padła np. lambda powinno wyjść w teście. W Cronosie nie potrzebujesz diody – kody wymruga kontrolka CHECK na desce.
P.S. Czy kontrolka CHECK zapala się po przekręceniu kluczyka?


nio sprawdzilem czy na benzynie jest okey.... wrocilem dzis z trasy 250 km i wyszlo mi 8,5 litra ... a jechalem od 110 – 140 km/h ...

kody odczytalem wczoraj, raz mi ten kod sondy wywala, raz nie. Mechanior z miernikiem powiedzial ze jest okey... – wiec pewnie cos z ta sonda jest nie tak, ze komp sie upomina, nie mniej jednak nie az tak zle, bo spalanie na PB jest calkiem normalne..

kody mi wymrugal check ...
tak check sie zapala po przekreceniu kluczyka.

auto jest z ta nieszczesna skrzynia forda jesli to ma jakies znaczenie (nieszczesna, bo od razu po kupnie musialem sciagnac ze stanow druga ehhh, bo sie posypala ...)

PostNapisane: 17 wrz 2008, 17:39
przez snafu
chłopacy musieli coś naprawdę porypać żeby uzyskać takie spalanie :/
ja stawiam że przesadzili z dyszami na wtryskiwaczach lub z ciśnieniem na parowniku

PostNapisane: 17 wrz 2008, 17:43
przez Grzyby
norm4n napisał(a):wrocilem dzis z trasy 250 km i wyszlo mi 8,5 litra

za krótka ta trasa żeby powiedzieć że spalanie na PB jest ok.

norm4n napisał(a):kody odczytalem wczoraj, raz mi ten kod sondy wywala, raz nie

jaki?

Uważam że pomimo walniętej (nawet gdyby) lambdy spalanie LPG nie powinno być tak wysokie. Coś spece spitolili.
P.S. Tankujesz na jakiejś porządnej stacji en gaz czy gdziekolwiek? Pytam bo my po kupnie Cronosa mieliśmy spalanie na LPG od 14 do 27 litrów. Po zmianie stacji LPG w cudowny sposób spadło do ok. 10-11l.

PostNapisane: 17 wrz 2008, 17:51
przez norm4n
1 dlugi 5 krotkich – wiec 15 , wiec sonda , nieprawdaz ?
spialem STI z GND ...

lpg leje na stacji przy warsztacie w ktorym montuja LPG – wiec sadze ze nie nadstawiali by d... lejac badziewny gaz – w koncu to klient do nich przyjdzie, ze mu za duzo pali...

ale na orlenie spalanie bylo mniej wiecej podobne – ok 19 litrow ...

Grzyb: dlaczego mowisz, ze ta trasa za krotka zeby sprawdzic sonde ?


Panowie, macie jakies sugestie co jutro powiedziec gazownikom ? Nie ukrywam ze jestem troche zdenerwowany i cos czuje ze skonczy sie to z mojej strony tekstem "zabieraj pan ta instalacje w cholere i dawaj kase" i przejazdzka do innego gazownika... 3 razy juz regulowali, jezdzili z laptopem mi w samochodzie i dalej lipa , a jak ktos kiedys powiedzial do 3 razy sztuka ...

PostNapisane: 17 wrz 2008, 19:35
przez Grzyby
norm4n napisał(a):dlaczego mowisz, ze ta trasa za krotka zeby sprawdzic sonde ?

powiem tak – ja miałem w Cronosie sondę walniętą i nie palił mi więcej Pb. Nie ma tu reguły choć faktycznie najczęściej jej uszkodzenie objawia się zwiększonym spalaniem benzyny.
Może być tak, że faktycznie na Pb będzie w miarę oki a komp gazu jednak nie strawi jej wskazań i będzie palić więcej LPG.
A co do mierzenia spalania – żeby mieć wiarygodny wynik to conajmniej trzeba wyjeździć 1 pełny zbiornik.
norm4n napisał(a):15 , wiec sonda

zgadza się
Na Twoim miejscu zaryzykowałbym wymianę sondy – uniwersalną kupisz pewnie za ok. 100zł. Zawsze możesz odsprzedać na forum :)

PostNapisane: 17 wrz 2008, 19:39
przez norm4n
Grzyb: a moze byc cos innego namieszane w tej instalacji, niezaleznego od sondy ?
bo pogadalem przed chwila z osoba ktora miala padnieta sonde i spalanie rzeczywiscie jest wieksze, ale nie o 100 % :) (licze ze na trasie nie powinien palic wiecej niz 10 – 11 gazu)

PostNapisane: 17 wrz 2008, 20:55
przez Grzyby
norm4n napisał(a):Grzyb: a moze byc cos innego namieszane w tej instalacji, niezaleznego od sondy ?

nie pomogę niestety więcej – moja wiedza o LPG zatrzymała się na poziomie instalacji I gen. ze śrubą.

PostNapisane: 17 wrz 2008, 21:03
przez norm4n
okey, thx...
coraz bardziej mam dosc tego auta i gdyby nie sentyment (ojciec 10 lat temu mial identyczne) to chyba bym je czym predzej puscil w ludzi ... szkoda tylko kasy wlozonej (nowa skrzynia A/T i gaz ehhhh)

PostNapisane: 17 wrz 2008, 22:01
przez snafu
a ten gazownik niema analizatora spalin ??
niech podepnie cie pod analizator i pod sondę równocześnie i przekona się co jest grane, czy sonda oszukuje a może rzeczywiście dawka jest za duża

PostNapisane: 18 wrz 2008, 15:54
przez norm4n
snafu nie ma analizatora spalin ....

Panowie, pomocy, bo mi juz powoli cierpliwosci brakuje w walce z tymi "MAGIKAMI"
Dzisiaj robili kalibracje .... przy ich jezdzie madzia spalila im 13,5 litra , przy mojej jezdzie 16 litrow (a jechalem calkiem normalnie – widac oni jechali jak emeryci). Co wiecej "MAGICY" uwazaja, ze wszystko jest okey, i wiecej niz nic nie zrobia ...
Mnoznik z tego co widzialem byl ok. 1,7 ... Ale linia benzyny i gazu sie mniej wiecej pokrywala ... Cisnienie ustawili mi na 1.8 ... Co mogli spierdzielic, jakies sugestie ???

PostNapisane: 18 wrz 2008, 18:44
przez Grzyby
norm4n napisał(a):nie ma analizatora spalin

co ?? to jak sprawdzają czy regulacja jest oki? Na podstawie kompa tylko?

PostNapisane: 18 wrz 2008, 18:55
przez norm4n
Grzyby napisał(a):
norm4n napisał(a):nie ma analizatora spalin

co ?? to jak sprawdzają czy regulacja jest oki? Na podstawie kompa tylko?



najwidoczniej ..... :|

jutro ich ostatnia szansa....

PostNapisane: 18 wrz 2008, 21:30
przez Hazu
Przy sekwencyjnej instalacji sterownik nie bierze pod uwagę sondy lambda ani innych czujników z instalacji samochodu.
Sterownik jest podpięty pod sygnał wtryskiwaczy benzynowych i w oparciu o czasy wtrysku benzyny i parametry gazu ustala czasy wtrysków dla gazu.

A skoro wywala błąd sondy lambda to moze być uszkodzona ale też niekoniecznie.

Niewłaściwa praca instalacji gazowej tez moze powodować łapanie błędu lambdy podczas pracy na gazie.

Powodów tego problemu może być kilka :
źle podłączone wtryskiwacze (pomieszane)

zacinajace się wtryski (gubienie wtrysku , zbyt wolne wtryskiwacze)

błąd w ustawieniach parametrów i wiele innych.


Skasuj będy pojeździj na benzynie jeżeli błędu nie wywala to sonda sprawna

Pojeździj później na gazie jeżeli błąd się pojawi to jedź do gazowników niech poprawiają

Po kilku niedanych naprawach masz prawo żądać zwrotu gotówki i wymontowania instalacji.

PostNapisane: 18 wrz 2008, 21:40
przez norm4n
Hazu napisał(a):
Pojeździj później na gazie jeżeli błąd się pojawi to jedź do gazowników niech poprawiają

Po kilku niedanych naprawach masz prawo żądać zwrotu gotówki i wymontowania instalacji.


to ja akurat wiem, ale wymontowanie instalacji u tych "magikow" spowoduje ze bede musial pojechac do innych i u innych zamontowac – a brak juz mi zdrowia ...

najbardziej mnie drazni te spalanie....
nio i zauwazylem, ze przy ostrym hamowaniu potrafi zgasnac ... – jakby gazu nie dostawal ... dziwne to wszystko
a moze to byc walniety reduktor ???

PostNapisane: 18 wrz 2008, 21:55
przez Hazu
gaśnie przez duży przyrost ciśnienia

Mozna to wyeliminować poprzez wypuszczenie krućca (od zaworu bezpieczenistwa) do atmosfery a nie do kolektora.

ale może byc tez uszkodony reduktor – ja tak miałem


Ja też miałem masę problemów przez partaczy jeździłem do nich srednio co tydzień i nic ostatecznie nie osiągnołem

Następnym razem bym kazał wymontować instalację i założył bym w najdrozszym zakładzie a i tak było by taniej.

Dopiero sam zabrałem się za to i teraz mam dobrze zrobiona instalację.

Polecam skorzystać z forum:
https://www.ac.com.pl/autogaz/forum/viewforum.php?f=7

PostNapisane: 18 wrz 2008, 22:00
przez norm4n
Hazu
heh, widac tak to juz musi byc, ze jak sie samemu czegos nie zrobi, to nigdy dobrze zrobione nie bedzie ...
a Tobie ile mniej wiecej pali i jaka masz instalacje ?