Relacja z zamontowania SGI-OMEGAS (Landirenzo)

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez olek » 24 paź 2004, 18:25

tankuje na roznych stacjach, wyszukuje te, ktore maja dobry gaz, obecnie tankuje na maxonie :) (wyjazd na olkusz) śmieszne , ale mają lepszy gaz niz statiol czy PB, kiepski gaz szybko poznac przy SGI po tzw dziurach , w ,oi, przypadku pojawiają sie przy 3.800/3.900 tys rpm no "bucie" hehe:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2003, 16:43
Posty: 187
Skąd: Kraków
Auto: mUćKa 626/GE/FP/GSI

Postprzez xsiondz » 11 wrz 2005, 23:34

Witam szanownych klubowiczow pedzacych swe maszynki na podtlenku LPG:)

Pytanie- gazuje wszystki swoje samochody (brzydki dowcip- to taka zemsta za Oswiecim). Mam pytanie co zalozyc do mojej Mazdy 323F silnik 1,9 16V DOHC (1840cm3) z 95 r. Wiem, ze dobrze byloby zalozyc wtrysk gazu (zreszta jak do kazdego samochodziku z komputerkiem) ale jak to jest w przypadku tego silnika?

Ostatnio zakladalem II gen. do Forda Sierry (2.0i, 125 KM EFI DOHC) – samochodzik zrobil juz kilka tys. i jak narazie- lodzio-miodzio! Ten akurat silnik uwazany jest za "stworzony pod gaz"

Jakie sugestie, przeciwwskazania do tego modelu Mazdy? Posty sa. Wiem. Ale nidzie nie ma wprost dlatego serdecznie prosze o pomoc. Zanim pojade do "zaufanego zakladu" chcialbym wiedziec na czym stoje i jak mam znimi rozmawiac.

Mini PS: (kable WN, swiece i filtry juz powynieniane- odpowiednio komplet NGK i Filtron), czekam na oryg. kopolke zaplonowa i jade do gazownikow.

Pozdr.
..:::: Xsiondz ::::..
....Fiat Coupe Pinifarina ....
AlfaRomeo 146 1.6 TS (1998)
Mazda 323F 1,9 16V DOHC (1995)
Mazda 323F 1.6 16V SOHC (1991)
Galeria moich furek: www.xsiondz.republika.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2004, 11:07
Posty: 41
Skąd: Toruń
Auto: n!-ta zdrada-FordGalaxyMK3

Postprzez olek » 12 wrz 2005, 10:52

witaj xsiondz
sprawa NIE jest chyba prosta i sam musisz zdecydowac jaką instalke zalozyc , jedyny "ból" z silnikami FP to dosc droga i trudno dostępna przepływka. jakie jest prawdopodobienstwo uwalenia przeplywki przy II gen ? – właściwie niewielkie ALE jest, a wtedy zamiast oszczednosci masz wydatki i prawdopodobienstwo (niewielkie) ponownego strzału.

prawdopodobienstwo strzalu przy SGI / GSI również istnieje ale chyba sie jeszce nikomu nie zdarzyło
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2003, 16:43
Posty: 187
Skąd: Kraków
Auto: mUćKa 626/GE/FP/GSI

Postprzez xsiondz » 12 wrz 2005, 12:47

Witam

Prawdopodobienstwo, ze instalacja II gen strzeli jest tak samo prawdopodobna chyba w kazdym samochodzie- chyba, ze akurat w Mazdach – parwdopodobienstwo jest wyzsze? I o to mi wlasnie chodzi. Bo co do zasady kolektor dolotowy "platikowy" nie jest wiec co do zasady – nie trzeba IV gen. Czyzby te silniki byly jakos szczegolnie uczulone na ten typ instalacji. W Toruniu jezdza 2 mazdy takie jak moja (codzi mi o bude) A tylko moja ma 1,9 (1840cm3) 16V DOHC (druga mazda ma V6 i LPG chyba nigdy nie dostanie)– wiem wiec, ze gazownicy w Toruniu (NIKT) nigdy nie robili instalacji w tym sioniku- Wiec nie maja doswiadczenia coby nie gadali.


Pzodr.
..:::: Xsiondz ::::..
....Fiat Coupe Pinifarina ....
AlfaRomeo 146 1.6 TS (1998)
Mazda 323F 1,9 16V DOHC (1995)
Mazda 323F 1.6 16V SOHC (1991)
Galeria moich furek: www.xsiondz.republika.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2004, 11:07
Posty: 41
Skąd: Toruń
Auto: n!-ta zdrada-FordGalaxyMK3

Postprzez sołtys » 12 wrz 2005, 12:55

xsiondz napisał(a):Czyzby te silniki byly jakos szczegolnie uczulone na ten typ instalacji


no w sumie tak mają tak umieszczoną przepływkę że nawet mały strzał potrafi ją rozwalić. Jak brat naprawiałlanosa padła elektronika od LPG to gaziarz sie go pytał czy mu nie strzela i byłzdziwionyże nie bo ogólnie lanosy ponoć strzelają ale w nich wystarcza bezpiecznik i żeby rozwalić przepływkę to trzeba sie postarać w madzi już nie koniecznie taki układ auta a konkretnie dolotu stąd tyle problemów kupiłem madzie FS no i mam na II generacji zrobiłęm 3000km i narazie nie strzela ale niestety strach o przepływkę cały czas jest przy czwartej generacji tego nie ma.

prawdopodobieńswo strzału jest takie same jak w innych autach tyle że konsekwencjie już nie i tutaj jest pies pogrzebany.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez olek » 12 wrz 2005, 20:30

sołtys napisał(a):prawdopodobieńswo strzału jest takie same jak w innych autach tyle że konsekwencjie już nie i tutaj jest pies pogrzebany.


w polowie sie z tym zgadzam, ale tylko w polowie. konsekwencje są wieksze niz w innych autach, ale czy prawdopodobienstwo strzalu jest takie samo –? nie sądze, silniki roznią sie długościa, pojemnością i ksztaltem dolotu a To jak i kilka innych rzaczy decyduje o 'checi' do strzalu

nie jeden z gazownikow patrzac na silnik FP stwierdzal ' te silniki lubią strzelic"
ale są klubowicze ktorzy jezdza z instalką II gen na silnikach FP i jest OK, ale są tez tacy ktorzy stracili swoją przeplywke, a to juz ból.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2003, 16:43
Posty: 187
Skąd: Kraków
Auto: mUćKa 626/GE/FP/GSI

Postprzez sołtys » 12 wrz 2005, 21:14

olek

a nie zastanowiło cie że niektórym te silniki strzelają a innym nie?? Moim zdaniem jest to kwestia regulaji ale nie bede drążył tematu bo zrobiłem madzią na gazie ledwie 3 tyśkm bez strzałów ale to mały przebieg też sie boje o przepływkę ale tłumaczenie gaziarza że te silniki tak mają jakoś do mnie nie trafia (obym nie musiał odkrakać)
pozdrawiam.

ps najwiecej na gazie ma nastukane ojciec w kia pride 80 tyś w życiu nie strzeliłą lanos brata to 1.6 16V 70 tyś na gazie i też nie strzelił (a podobno strzelają jak cholera) swoją drogą tam to dopiero jest długiiiii dolot do tego regulowany hehe.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez olek » 12 wrz 2005, 22:57

sołtys napisał(a):oleka nie zastanowiło cie że niektórym te silniki strzelają a innym nie??


no masz racje, cos w tym jesst , moze rodzaj (firma ) instalki – oczywiscie chodzi o II gen, sam nie wiem, w kazdym razie sprawa jesst dosc kosztowna aby sprawdzac na wlasnym portfelu ( w przypadku mazdy na silniku FP)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2003, 16:43
Posty: 187
Skąd: Kraków
Auto: mUćKa 626/GE/FP/GSI

Postprzez szuszen » 20 lis 2006, 19:33

Witam!Ja też zakładałem gaz tam gdzie Miko!Tylko ja mam poprzednią generację – D.T Gas system i dałem 3 klocki z kawałkiem <killer> to dla mnie i tak duzo. Instalka dziala super ale na pocztku tez musialem kilka razy podjechac do nich na regulacje z Gliwic.Teraz jest ok! Za 1300 jade na przeglad po 10000! pozdro
"Zacznij od rzeczy małych, jeżeli chcesz być wielki"

Była: 323f BG + LPG II gen, 323p BA + LPG SGI
Jest: VW Passat 1,9 TDI 130KM
Będzie: M6 Diesel 2005 ???????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2006, 22:06
Posty: 41
Skąd: Gliwice
Auto: VW Passat 1,9 TDI 130KM

Postprzez olek » 21 lis 2006, 00:22

czesc szuszen
witamy w kręgu gaziarzy :) aktualnie mam przejechane na LPG ok. 60tys i jest ok, wprawdzie na starych swiecach i troche zabrudzonym filtrze motor jest wyraźnie slabszy na LPG niz na Pb no ale cos za cos. pozdrawiam wszystkim zwolennikow i przeciwnikow LPG :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2003, 16:43
Posty: 187
Skąd: Kraków
Auto: mUćKa 626/GE/FP/GSI

Postprzez szuszen » 21 lis 2006, 19:17

Wymień koniecznie świece bo bedziesz miał strzały!!!!Ja miałem wczesniej mazdę 323F ale typ BG(do 94) i gdy nie wymieniłem świec po równych 10 klockach to strzelała mi!!!Po dwóch takich przypadkach bylem już bardzo precyzyjny w zakresie okresu wymiany świec. <killer> Teraz na sekwencji nie wiem-podobno mozna wymieniac rzadziej- co o tym myślicie? <jupi> pozdawiam
"Zacznij od rzeczy małych, jeżeli chcesz być wielki"

Była: 323f BG + LPG II gen, 323p BA + LPG SGI
Jest: VW Passat 1,9 TDI 130KM
Będzie: M6 Diesel 2005 ???????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2006, 22:06
Posty: 41
Skąd: Gliwice
Auto: VW Passat 1,9 TDI 130KM

Postprzez alf28 » 21 lis 2006, 23:27

sołtys napisał(a):lanosy ponoć strzelają ale w nich wystarcza bezpiecznik i żeby rozwalić przepływkę to trzeba sie postarać
hahaha trzeba sie starać i to bardzo,bardzo, zeby rozwalić coś czego NIEMA <lol>
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez Karwoś » 21 lis 2006, 23:48

W sekwencyjnym wtrysku gazu żeby coś strzeliło Kable WN i świece muszą być w bardzo złym stanie a wtryskiwacze zamontowane w nieodpowiednim miejscu – np za daleko cylindrów :) W innym wypadku strzałów nie powinno być. Ja w lancerze jeżdze już 20 000km i jeszcze z 5000 przejadę – cały samochód ma 37000km. Jako ze producent zaleca wymianę co 90 000, Serwis zalecił mi wymianę po 45000 – i to też tylko dla lepszego samopoczucia. Ale jak się ma IIgen to co 10000 – 15000 powinno się wymieniać – też z własnego doświadczenia.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez olek » 22 lis 2006, 08:43

no wlasnie, tak sprawa wyglada :) dlatego moge wyluzowac i poczekać na doplyw gotowki, aczkolwiek swiece do tej pory wymieniałem co ok 20tys (przed kazdym przegladem) oraz filtr, bo przy kazdym przegladzie chlopaki bardzo prezycyjnie regulowali instalke
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2003, 16:43
Posty: 187
Skąd: Kraków
Auto: mUćKa 626/GE/FP/GSI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy LPG