Strona 1 z 2

Sekwencja a rodzaj swiec.

PostNapisane: 27 mar 2008, 11:58
przez pasadena
To zanim zadam pytanie to kilka faktów.

Mam mazde 626 2.0 GF z 98r zamontowalem sekwencje do niego i na poczatku wszystko ok ale teraz zaczyna mi szarpac jak jestem po nizej 2tys obrotów po przekroczeniu jest ok.

Pojechalem do gazowników to usłyszalem ze to wina świec NGK.

Mialem kilka aut moze na starszej instalacji ale wszystkie mialy NGK i nie bylo problemow.

Do moje mazdy wchodza platynowe swiece i koszt kompletu to od 140-160 zł wiec nie usmiecha mi sie kupowanie innych jak te mam nowe. :|

I tu moje pytanie czy spotkaliscie sie z taka opinia??

PostNapisane: 27 mar 2008, 14:34
przez alf28
pasadena napisał(a):I tu moje pytanie czy spotkaliscie sie z taka opinia??


pasadena napisał(a):Pojechalem do gazowników to usłyszalem ze to wina świec NGK.
prawdopodobnie chodziło im o to że to wina świec ,a nie konkretnej marki .
zwalanie winy zaczyna się od świec,potem kable,a następnie aparat zapłonowy.
czyli wszystko co jest związane z wysokim napięciem ;)

PostNapisane: 27 mar 2008, 14:51
przez pasadena
alf28 napisał(a):a nie konkretnej marki


Własnie ze nie. Dowalili sie do tej konkretnej marki NGK :|

PostNapisane: 27 mar 2008, 14:56
przez alf28
pasadena napisał(a):Własnie ze nie. Dowalili sie do tej konkretnej marki NGK
ciekaw jestem co polecali
zresztą wiele warsztatów gazujących ma na stanie właśnie NGK

PostNapisane: 27 mar 2008, 15:02
przez nemi
Od kilku lat jeżdżę na LPG i nie słyszałem jeszcze, żeby jakiekolwiek świece inne niż NGK sprawowały się tak dobrze jak świece właśnie tej marki.

PostNapisane: 27 mar 2008, 15:23
przez pasadena
alf28 napisał(a):ciekaw jestem co polecali


Co?? hmmm... baru bosch


nemi napisał(a):Od kilku lat jeżdżę na LPG i nie słyszałem jeszcze, żeby jakiekolwiek świece inne niż NGK sprawowały się tak dobrze jak świece właśnie tej marki.


No własnie :|

Jutro jade na ustawienie ale nie takie ze podlacza pod kompa ustawia i spadaj tylko ma podłaczyc i jedziemy sie przejechac.

PostNapisane: 27 mar 2008, 15:37
przez nemi
pasadena napisał(a):baru

Chyba Beru (?).

Ogólnie zakładałem gaz w ubiegłym tygodniu i mi od razu poradzili, żebym zmienił Boscha (którego mam) na NGK, bo inaczej nie będzie dobrze działać.

PostNapisane: 27 mar 2008, 16:09
przez alf28
boscha kupiłem tylko raz w życiu,i więcej tego błędu nie popełnie .

PostNapisane: 27 mar 2008, 18:19
przez zenith839
Nic innego tylko NGK. A jak chcesz kupić dobrze to zapraszam tutaj: http://www.ngk.com/ nawet jak cło opłacisz to będzie się opłacać. Ja kupiłem świece irydowe nowe kable i spokój. Ale nawet jazda na LPG na starych zwykłych NGK nie powodowała problemów. Więc gazole jakieś bzdury opowiadają. A tak na marginesie to japońskich silników tylko NGK.

PostNapisane: 27 mar 2008, 18:31
przez Hazu
pasadena
jakie wtryskiwacze Ci założyli

Możliwe że wtryskiwacze na krutkich czasach wtrysku nie wyrabiaja się z załaczeniem.

Jeżeli na benzynie nie występuje problem to znaczy że mają sprawę poprawić.

Jężeli to to oczym myślę można mnożnik trochę podciągnąć do góry i powinno być lepiej.

Mnie zamontowali niewłaściwe wtryskiwacze (zbyt wolne) i taki problem występował.

PostNapisane: 27 mar 2008, 19:52
przez Koniol & Pati
Mogą byc kable!!ja mialem tak w poprzednim autku!!ze ponizej 2 tysiecy szarpał!!Ngk są bardzo dobrymi swiecami a bosh....do..!moze byc tez wina zbyt wolnych wtryskiwaczy gazu! a jaką ci listwe założyli?! :| valteka czy cos innego!?

PostNapisane: 27 mar 2008, 20:24
przez Efka
Mam instalację koltec holenderską, gdy zaczęły się jakieś szarpania itp wymieniłam świece na NGK (ponoć najlepsze) przewody, palec rozdzielacza i ... zero polepszenia :(
Okazało się że problem jest zupełnie inny, to co we wszystkich koltecach (zabrudzony rozdzielacz gazu)
Mój gazownik, dodam że zna się na WSZYSKICH instalkach powiedział, że świece, kable są ważne ale bez przesady

PostNapisane: 28 mar 2008, 11:13
przez pasadena
nemi napisał(a):Chyba Beru (?).


Oj nie czepiaj sie :D


Hazu napisał(a):jakie wtryskiwacze Ci założyli

Nie mam pojecia ale zerkne i dam znac wieczorem

koniol45 swiece nowe a kable ok.


EFKA napisał(a):(zabrudzony rozdzielacz gazu

nie sadze instalacja ma raptem 2 m-c

PostNapisane: 28 mar 2008, 20:20
przez Hazu
pewnie czerwone zwykłe valtecki

PostNapisane: 28 mar 2008, 22:30
przez Koniol & Pati
a jakiej firmy masz wtryskiwacze?jak valteca czerwone to są zawolne!!są jeszcze zółte podobno mają szybsze czasy wtrysku!!

PostNapisane: 28 mar 2008, 23:02
przez Grześ
To nie wina świec tylko znajomości tematu przez pseudofachowców którzy się podejmują gazowania. Ja mam założona instalkę II gen. za 2 kawałki i po przejechaniu 90000km nie miałem do tej pory żadnego problemu z użytkowaniem samochodu. Wydaje mi się że wywalenie dwukrotnie wyższej kasy na instalację sekwencyjną jest bez sensu jeśli mają to zrobić partacze.

PostNapisane: 29 mar 2008, 01:27
przez Blase
Mam 4 gen z lubryfikacją założoną za 2700 i zgodzę się że bez sensu jest wywalenie jakiejkolwiek kwoty jeżeli mają robić partacze... ;) Dobry gazownik to 95% sukcesu!

PostNapisane: 1 kwi 2008, 16:46
przez Cukierek
koniol45 napisał(a):są jeszcze zółte podobno mają szybsze czasy wtrysku!!

Ja mam takie założone, zresztą gazownik przed założeniem powiedział że muszą być szybkie wtryskiwacze gazu aby nadążyły podawać gaz. Mazda to nie Opel który dostaje zadyszki powyżej 5000obr/min.

Blase napisał(a):Dobry gazownik to 95% sukcesu!

Masz w 100% rację.
Byłem dziś na przeglądzie po 15kkm, wymieniono filtr gazu i założyłem nowe świece NGK. Gazownik przestawił trochę parametry instalki (w wysokich obrotach nie było takiej mocy jak na Pb) czego efektem jest to że dziś Mazda bardzo szybko przyśpieszała i nawet nie wiedziałem kiedy miałem 180km/h co na starych parametrach i starych świecach nie było możliwe bo przy 140-150km/h moc jakby spadała. Spalanie może wzrośnie, ale tym się nie martwię. Ważne aby osiągi były zadowalające.
Gazownik powiedział też, że świece muszą być takie jakie są w katalogu i najlepiej aby to były NGK.

PostNapisane: 7 kwi 2008, 13:43
przez pasadena
koniol45 napisał(a):a jakiej firmy masz wtryskiwacze?jak valteca czerwone to są zawolne!!są jeszcze zółte podobno mają szybsze czasy wtrysku!!


Troche to trwało ale wrescie zerknełem i mam ŻÓŁTE wtryskiwacze

PostNapisane: 16 kwi 2008, 14:52
przez Bladyy78
Każda świeca bedzie dobra do instalacji gazowej jak bedzie nowa i to samo dotyczy kabli wys. napiecia. Świece powinno sie wymieniać tak jak olej w samochodzie co 10-15 tyś i wtedy nie bedzie problemów. A kable trzeba co jakiś czas sprawdzać omomierzem i sprawdzać ich oporność, im wieksza oporność tym iskra na świecy będzie słabsza. Podstawą dobrej pracy silnika jest ukłąd zapłonowy i powinien być w dobrym stanie.