Strona 1 z 3

Przy jakiej temperaturze przełączanie na gaz?

PostNapisane: 14 wrz 2007, 07:41
przez Siwy21
Witam! Miesiąc temu założyłem sekwencje do swojej Mazdy.I jest taki problem, że po odpaleniu muszę przejechać dość duży kawałek drogi zanim przełączy się z benzyny na gaz. Czasem jeżdżę na niedużych odcinkach i wtedy nie zdąży się w ogóle przełączyć na gaz przez co bierze dość dużo paliwa. Jak silnik się rozgrzeje to już jest ok, ale w zimę to już w ogóle będzie późno się włączał gaz. Dowiedziałem się, że mam ustawioną temperaturę przełączania na gaz na 25 stopni C. Czy jest możliwość aby zmniejszyć tą temperaturę i czy nie będzie to miało jakiś innych złych konsekwencji?

PostNapisane: 14 wrz 2007, 08:43
przez Karwoś
25 stopni i tak długo trzeba czekać?? U mnie jest 32 stopnie i przełączenie następuje po prjechaniu ok 500m.

PostNapisane: 14 wrz 2007, 09:30
przez Mazdaxxx
owszem masz teperature przelaczania na 25 stopni tak powinno byc w zimie na 30C jednak gazownik źle dobrał typ czujnika programie kalibrujacym sekwencje tzn silnik ma powiedzmy 60 stopni a program wyktywa go jako 15 i jeszcze nie przelancza choc powinien :) podjedz do niego neich przestawi typ czujnika na prawidłowy nie jest to jakis wielki bład bo w momencie kiedy maial juz nagrzany silnik i kalibrowal sekwencje poprostu tego nei zauwazył :) pozdro

PostNapisane: 14 wrz 2007, 09:37
przez Mazdaxxx
jest jeszcze druga opcja... czujnik teperatury przelanczania jest w reduktorze jak reduktor sie nagrzewa to gaz sie wlancza jak sie nei nagrzeje t osie nei rpzelonczy bo nei ebdie mial tych 25 stopni mozliwe ze jest słabo ulad odpowietrzony i bedzie sie długo nagrzewał sprawdz najpierw w ten sposob odpal autko rano i zobacz rea czy reduktor zaczyna grzec odrazu i czy staje sie goracy jesli nie to masz sprawe jasna

PostNapisane: 14 wrz 2007, 10:29
przez KRIKO
mam ten sam problem, musze przejechac z 5 kilometrow albo wiecej przy zwnetrznych temperaturach 10 do 15 stopini zeby gaz sie wlaczyl.

co to jest reduktor, jak to wyglada w 626 ge v6 i gdzie to znajde

PostNapisane: 14 wrz 2007, 11:05
przez Mazdaxxx
reduktor tzn mieszalnik gazu hmmm moze byc umeijscowiony w roznych miejscach szukaj w ten sposob wiesz gdzie masz kolektory ssace w v6 powinny byc listwy wtryskowe z nich wychodza rurki gumwoe doporowadzajace gaz do nich jak bedziesz patrzył za tymi rurkami beda one sie zbiegac w 1 rurke na trujniku nastepnie za nai dojdziesz do takiej metalowej puchy to jest reduktor :) do niego dochodza jeszcze 2 weze gumowe z woda i jede fi6 miedziany jesli znajdziesz pod macha takie cos to jest reduktor albo walnij fotke i wsadz tutaj to Ci zazcnacze ktore to reduktor

PostNapisane: 14 wrz 2007, 11:23
przez KRIKO
Obrazek

ale chyba sie domyslam oczym mowisz, byc moze to jest to?
Obrazek

PostNapisane: 14 wrz 2007, 12:22
przez Mazdaxxx
tak dokładnie to :) i powieś za jaja tego kretyna który zamontował ci ten reduktor na lezaco <ściana> tak trudno go było dac normalnie na jednej śrub od mc persona :/

PostNapisane: 14 wrz 2007, 12:24
przez Mazdaxxx
ale ogolnie instalacje masz dobra poslozy długo listy valteka 3 omowe i komputer stag 200 tylko ten reduktoz zle zamontowany szybciej sie zuzyje lezac moze byc w popszek moze byc odwrotnie zalozony ale nigdy na lezaco i dogorykolami :]

PostNapisane: 14 wrz 2007, 13:04
przez KRIKO
myslalem doteraz ze bylo fachowo zrobione, dalem do hyundaja w bielskim

PostNapisane: 14 wrz 2007, 16:19
przez Mazdaxxx
:]

PostNapisane: 14 wrz 2007, 18:46
przez Karwoś
No zamontować na leźąco reduktor- ładnie i fachowo to wygląda – ale fachowo nie działa na pewno – nie dzieje się nic złego przy ostrym hamowaniu i przyśpieszaniu ??? A jeszcze 1 sprawa – nie za wysoko ten reduktor?? – lepiej sprawdzić czy on wogóle się nagrzewa – bo może tam wogóle płynu nie ma przez jakiś czas.

PostNapisane: 14 wrz 2007, 18:57
przez KRIKO
jak nie jest calkiem rozgrzany i dam gazu, to od 2500 obrotow jak by sie dusil

PostNapisane: 14 wrz 2007, 22:36
przez Hazu
Co wy się czepiliście tego reduktora .
Przecież on pracuje prawedłowo w każdym możliwym położeniu.

To nie jest reduktor od instalacji podciśnieniowej <lol>

Problem z tą temperaturą przełączenia jest też zwiazany z tym że nie są podgrzewane listwy wtryskowe.

Wogóle trzeba sobie wybić z głowy jazdę wyłącznie na gazie

Mając podobna instalację tylko z tandetnym parownikiem ustawiam sobie temperaturę przełącznia na 25 stopni.
Ponieważ V 6 długo się nagrzewa potrzeba przejechac ok 0,5 do 1,5 km aby się instalacja przełączyła, przy niskich temperaturach (ponizej 10 stopni)

Ustwienie niższej temperatury (20) w moim przypadku powoduje szarpanie dławienie itp.

PostNapisane: 14 wrz 2007, 23:04
przez Mazdaxxx
emmarek koledzy pisza wyrqznie ze musza około 5 KM przejechac zeby sie nagrzał zarowno kolega od v6 jaki kolega od zwyklego 1,8 co do reduktora to co z tego zer nie jest podcisnieniowy czy ktos napisal ze nie bedzie dobrze pracował ?? chyba nie ... napisałem ze skruci to jego zywotnosc bo tak sie stanie


emmarek napisał(a):Problem z tą temperaturą przełączenia jest też zwiazany z tym że nie są podgrzewane listwy wtryskowe.

pierwsze słysze ;P co ma listwa i jej podgrzewanie do przełanczania


Karwoś napisał(a):A jeszcze 1 sprawa – nie za wysoko ten reduktor?? – lepiej sprawdzić czy on wogóle się nagrzewa – bo może tam wogóle płynu nie ma przez jakiś czas.
_________________
nie jest za wysoko w mazdach tam zawsze sie daje reduktor


KRIKO napisał(a):jak nie jest calkiem rozgrzany i dam gazu, to od 2500 obrotow jak by sie dusil

tak sie bedzie dzialo bo reduktor zamarza

PostNapisane: 14 wrz 2007, 23:06
przez Karwoś
U mnie są czujniki temperatury – 1 temperatura reduktora (ustawione na 32st – mniej się nie da), 2 temperatura gazu na listwie(ustawione 20 chyba – ale da się mniej) – jak któraś z tych temp będzie za niska to nie przełączy na LPG – nawet jak będzie 70 na reduktorze.

Przy temperaturze powietrza 14 stopni – włączam samochód zdalnie – zanim do niego dojdę odworzę drzwi, wsiądę i zapnę pas to już mogę bez problemu przełączyć na LPG – po wyjechania z drogi osiedlowej – 150m temperatura ma już połowę wartości optymalnej.

Ogólnie zauważyłem że samochody z USA się momentalnie rozgrzewają.

PostNapisane: 14 wrz 2007, 23:32
przez Hazu
Mazdaxxx napisał(a):czy ktos napisal ze nie bedzie dobrze pracował


Karwoś napisał(a):ale fachowo nie działa na pewno – nie dzieje się nic złego przy ostrym hamowaniu i przyśpieszaniu


Mazdaxxx napisał(a):pierwsze słysze co ma listwa i jej podgrzewanie do przełanczania


To jeszcze wiele musisz usłyszeć

Mazdaxxx napisał(a):emmarek koledzy pisza wyrqznie ze musza około 5 KM przejechac zeby sie nagrza


5km mozna pokonać w 3min
0,5km mozna pokonac w 5min
Więc jaki sens jest podawanie czasu nagrzewania parownika w km
racjonalniej jest podawac w jednostkach czasu :P <lol>

Jeżeli ktoś codziennie pokonuje odcinki ok 2-5 km to naprawdę mozna się zastanowic czy był sens zakładac instalację lpg

PostNapisane: 14 wrz 2007, 23:48
przez Mazdaxxx
emmarek napisał(a):To jeszcze wiele musisz usłyszeć


no faktycznie podgrzewanie listwy ma wiele do zamiaeszania zwłaszcza w valteku który nie jest podgrzewany a kotrego kolega z problemem ma ... zalecam zwiekszenie rodzielczosci na monitoze do 640x480 i przyjzenie sie fotce


Karwoś napisał(a):Ogólnie zauważyłem że samochody z USA się momentalnie rozgrzewają.


mazdy sie szybko grzeja bo maja mniejsza pojemnosc ukladu chłodzenia niz typowe europejskei samochody dlateg ow zimie autka sie szybko nagrzewaja i szybko jest cieplo w samochodzie i bardzo prosto przegrzac jak jest za malo płynu

PostNapisane: 14 wrz 2007, 23:50
przez wegus_1
emmarek napisał(a):Co wy się czepiliście tego reduktora .
Przecież on pracuje prawedłowo w każdym możliwym położeniu.


Tak czy inaczej powinien być zamontowany poniżej "górnego" punktu poziomu płynu chłodzacego, moim zdaniem to jest do poprawki.

PostNapisane: 14 wrz 2007, 23:51
przez Mazdaxxx
Karwoś napisał(a):2 temperatura gazu na listwie(ustawione 20 chyba – ale da się mniej)



2 temperatura gazu na listwie(ustawione 20 chyba – ale da się mniej)/quote] ta temperatura w stagu 200 taki mjak ma kolega u ktorego wystapil problem jest zawsze dobrze wskazywana bo czujnik jest zawsze ten sam w komplecie i zawsze ustawiony standardowo w programie do staga i tego si enei rusza natomist a czujnikami temp reduktora roznie bywa bo sa rozne czujniki