Przy jakiej temperaturze przełączanie na gaz?

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez Mazdaxxx » 14 wrz 2007, 23:53

weguswyszło z pod moich rak pare mazd wszystkie mialy tam reduktory nigdy nei bylo problrmu z grzaniem jedyne miesce gdzie sie by dalo go wcisnac w v6 to za zderzak :] a to by byl juz calkiem zły pomysL
323 BG 1.3 16v gaźnik 73KM 1991r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez Mazdaxxx » 14 wrz 2007, 23:54

emmarek napisał(a):5km mozna pokonać w 3min
0,5km mozna pokonac w 5min
Więc jaki sens jest podawanie czasu nagrzewania parownika w km
racjonalniej jest podawac w jednostkach czasu język łoł


kurka chyba wiadome jest i jest ze nagrzwa sie za długo albo czujnik jest zle ustawiony i kompowi od sekwencji sie wydaje ze sie za długo nagrzewa weic poco t otwoje piepszenie o tym wszystkim sprawa jest prosta sprawdzic czy reduktor grzeje jak nie grzeje to zapowietrszony a jak grzeje to zmienic rodzaj czujnika temperatury reduktora i po sprawie
323 BG 1.3 16v gaźnik 73KM 1991r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez Hazu » 14 wrz 2007, 23:55

Mazdaxxx napisał(a):weic poco t otwoje piepszenie o tym wszystkim sprawa jest prosta sprawdzic czy reduktor grzeje jak nie grzeje to zapowietrszony a jak grzeje to zmienic rodzaj czujnika temperatury reduktora i po sprawie

<głaszcze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Mazdaxxx » 14 wrz 2007, 23:57

emmarek dobra bez złośliwości ... <ganja> <ganja> <diabełek>
323 BG 1.3 16v gaźnik 73KM 1991r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez Widelec » 15 wrz 2007, 00:56

u mnie temperatura przełączania jest bodaj 55stopni na zimnym silniku i 65 na ciepłym. przejeżdżam jak jest ciepło ok. kilometra i przełącza. jak jest zimno to ze 2 km.
Ostatnio edytowano 28 maja 2010, 18:05 przez Widelec, łącznie edytowano 2 razy
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez Siwy21 » 15 wrz 2007, 10:40

Mazdaxxx sprawdzałem nagrzewanie się reduktora rano przy temp. zewn. ok. 12 stopni C i reduktor nagrzał się po ok. 4 min (był już trochę ciepły ale nie gorący) i przełączył się na gaz. Tak powinno być czy powinien się szybciej stawać gorący?
Sprawdzałem oczywiście podczas postoju.

A jeśli jest to czujnik to trzeba wymienić ten czujnik czy tylko przestawić w tym programie kalibrującym?
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2007, 19:25
Posty: 68
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Auto: 626 GF 2.0 DiTD 01r.

Postprzez Lukano » 15 wrz 2007, 11:33

U mnie też w zimę musiałem bardzo długo czekać na przełączenie na gaz. Mam ustawione teraz chyba 35 stopni. Silnik miał na zegarze max temperaturę i nadal była benzyna.
Założyłem podgrzewacz na listwę wtryskiwaczy i wszystko wróciło do normy.
Teraz po przejechaniu 500 metrów do kilometra, gaz już pracuje.
Koszt z tego co pamiętam 70 złotych.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Mazdaxxx » 15 wrz 2007, 15:31

Siwy21 no to jak grzeje to grzeje pozostaje kwestia czujnika
323 BG 1.3 16v gaźnik 73KM 1991r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez slav » 15 wrz 2007, 15:33

jak widze kolesie mieli problem z upchnieciem reduktora <lol> ,uroki V6 <lol>

u mnie zamontowany pod akumulatorem , temperatura przelaczania 35 C. , i jakos nie zauwazylem tego zeby dlugo sie przelaczalo.
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2005, 23:38
Posty: 1137
Skąd: WLKP
Auto: rozne

Postprzez Siwy21 » 15 wrz 2007, 15:39

Mazdaxxx ale jeśli jest to czujnik to trzeba wymienić ten czujnik czy tylko przestawić w tym programie kalibrującym?
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2007, 19:25
Posty: 68
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Auto: 626 GF 2.0 DiTD 01r.

Postprzez sps-snipers » 15 wrz 2007, 20:28

Ja mam ustawione na 20 stopni.Wszystko co powyzej to juz nieoplacalne ,bo benzyna spada cenowo a gaz pnie sie w gore,tylko czekac jak zima przyjdzie to przy nagrzaniu silnika do 30 stopni to porazka. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez slav » 15 wrz 2007, 21:43

sps-snipers napisał(a):jak zima przyjdzie to przy nagrzaniu silnika do 30 stopni to porazka.


nie zauwazylem u mnie problemu dlugiego przelaczania nawt w zime, jak wszystko jest prawidlowo zalozone to wystarczajaco szybko sie przelacza na gaz,
a super oszczednosci w benzynie zeby tylko jednego kilometra wiecej nie przejechac, to jest porazka.
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2005, 23:38
Posty: 1137
Skąd: WLKP
Auto: rozne

Postprzez Pioteq25 » 15 wrz 2007, 21:59

sps-snipers napisał(a):Ja mam ustawione na 20 stopni.Wszystko co powyzej to juz nieoplacalne ,bo benzyna spada cenowo a gaz pnie sie w gore,tylko czekac jak zima przyjdzie to przy nagrzaniu silnika do 30 stopni to porazka. ;)


Gaz drożeje te parę groszy jak co roku gdy robi się chłodniej, a benzyna tak staniała że śmiać się chce. Na wiosnę zazwyczaj ceny lpg lecą w dół i mimo wszystko bardziej się opłaca gaz niż pb.
Przełączanie gazu można w każdej instalacji ustawić indywidualnie jak się komu podoba. Zazwyczaj minimalna temperatura to 20C, a pamiętam jak odpalałem forda z instalką „na śrubę” przy -5C na gazie i było ok. :)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Mazdaxxx » 16 wrz 2007, 01:15

Siwy21tyloko przstawic czujnik
323 BG 1.3 16v gaźnik 73KM 1991r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez sps-snipers » 16 wrz 2007, 06:54

Slav nie jest to moje pierwsze auto z gazem i z instalka co do rzeczy ma nagrznie silnika .A swoja wiedza na temat instalacji gazowych napewno nieodbiegam od ciebie ,wiec niemow mi co jest zle a co dobre.Jak jest dobrze zalozona to temperatura niema nic do rzeczy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez slav » 16 wrz 2007, 09:05

sps-snipers napisał(a):Slav nie jest to moje pierwsze auto z gazem,wiec niemow mi co jest zle a co dobre

moje tez nie :]
Ty napisales porazka i ja tez napisalem porazka , wiec zaczym sie wkur... powiedz mi o co Ci chodzi , bo w tamtej wypowiedzi ,do Ciebie sie nie przyczepilem.


sps-snipers napisał(a):Jak jest dobrze zalozona to temperatura niema nic do rzeczy

tez tak mysle, wtedy te kilka stopni wiecej nie robi jakies szczegolnie wiekszej roznicy w spalaniu PB i zakladam ze kadego kto ma auto na to stac .
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2005, 23:38
Posty: 1137
Skąd: WLKP
Auto: rozne

Postprzez Karwoś » 16 wrz 2007, 13:18

U mnie niestety nie da się ustawić poniżej 32 st – taki urok programu – takie zabezpieczenie żeby nie pracował na gazie jak jest za zimny. Ale nawet zimą nie ma problmeu z przełączeniem – szczególnie jak śniegiem zasypie przy -15 – ja odśnieżam samochód a on mi się w tym czasie grzeje.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez sps-snipers » 16 wrz 2007, 16:32

Slav-bo napisales,ze jak juz sie zrobi kilometr wiecej to juz jest porazka.wiec chodzi ci o to jakbym ja czy juz ogolnie ktokolwiek oszczedzal na tej benzynie :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez slav » 16 wrz 2007, 23:54

sps-snipers napisał(a):Slav-bo napisales,ze jak juz sie zrobi kilometr wiecej to juz jest porazka.


sps-snipers napisał(a):tylko czekac jak zima przyjdzie to przy nagrzaniu silnika do 30 stopni to porazka.


Ty byles pierwszy :P
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2005, 23:38
Posty: 1137
Skąd: WLKP
Auto: rozne

Postprzez sps-snipers » 17 wrz 2007, 08:22

niech bedzie <soczek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

Moderator

Moderatorzy LPG