Mazda6 3.0 – Jaką instalację założyć? Wasze propozycje

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez alf28 » 28 lut 2010, 15:12

lukasgr napisał(a):Ja mam założoną od tygodnia instalację Elpigazu Wtryski Stella, KME Silver i butla w miejscu koła- wchodzi 32 litry i niestety butla trochę wystaję poza podłogę w bagażniku, poza tym subwoofer bose teraz leży w garażu

oprócz drobnych słabo wyczuwalnych szarpnięć przy 1700-1900obr ale tylko przy stałej prędkości jak narazie w porządku
jeszcze podjadę na dopieszczenie mapy i założenie lubryfikacji, więc pewnie trochę więcej napiszę.
Ogólnie autko wyczuwalnie słabsze przy mocniejszym potraktowaniu pedału gazu, ale z drugiej strony to nawet dobrze bo przypomina, że na gazie lepiej nie palować – tylko się na PB przełączyć.
Pali jak narazie koło 11-12 przy jeździe Będzin-Tychy plus trochę po mieście( czyli taka bardzo typowa mieszana jazda)

Czy ktoś może wie co się może stać z automatem na Hamowni bo mam darmowe badanie wliczone w założenie gazu ale się trochę waham.
witam.
dlaczego pomiar nie był robiony przed i po zagazowaniu ?? i jak sprawuje się instalacja,czy gościu dał rade z wlewem gazu pod klapką.bo instalacje zakładałeś zapewne w Będzinie szłyszałem dobre opinie,ale trudno to potwierdzić w necie , bo znalazłem zaledwie dwie.jedna pozytywna, druga negatywna. :|
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 09:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez lukasgr » 1 mar 2010, 22:25

Pomiar na hamowni nie był robiony bo to automat i pytali mnie o zgodę bo rożnie bywa automatami na hamowniach ponoć – więc odpuściłem ta hamownie ale jakbym się zdecydował to mam za darmo.

Warsztat bardzo ok – już druga instalacje u nich zakładałem ( na wcześniejszej zrobiłem 100tyś bez żadnych problemów i to w aucie które ma teraz przebieg ponad 300tyś km ( mitsu galant 2,0 V6 z 93r) – jeździ nim mój brat i na gaz oprócz czasem jakichś nieszczelności na obejmach zresztą łatwych do usunięcia nie narzeka.

Z mazdą jest trochę gorzej niestety bo nie działa to tak dobrze jakbym chciał a ja narazie nie mam czasu podjechać do nich zresztą się przenoszą kawałek dalej ( koło shella już za M1) i nie bardzo kiedy mam usunąć usterkę – więc jeżdżę na Pb – wszystko działało ok po wgraniu nowego softu w ASO aż do tych mrozów – pewnego dnia zaczęło coś gazem śmierdzieć w środku i na zimnym zaczął gasnąć od tej pory jeżdżę benzynie.
Nie wiem jeszcze czego to wina – przypuszczam że tych wtrysków elpigazu – jakbyś zakładał załóż matrixy – są wiele szybsze ale i droższe – ale nie przesądzam bo może jakaś głupota – jak się wybiorę to napiszę.

z wlewem w klapce nie było żadnego problemu- oczywiście w schowku trzeba wozić taka wkręcaną końcówkę i tyle ale żadnej rzeźby w zderzaku itp. (jak będę miał czas to zrobię fotkę)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 21:00
Posty: 243
Skąd: Bieruń
Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006

Postprzez alf28 » 5 mar 2010, 16:25

no i sam nie wiem na co się zdecydować :|
mam dwa warsztaty z polecenia.

pierwszy proponuje:
elektonika- stag 300plus(w przemyśleniach mam premium)
reduktor-zeta-s
wtryski-megic lub matrix(za dopłatą)
czyli zestaw całkiem przyzwoity.(według tego co udało mi się wyczytać)minusem jest ,że: nie znają samochodu, plusem nie czarują "czego to oni nie gazowali"

drugi proponuje :
elektronika-stella
reduktor-sport
wtryski-verde
trudno mi coś znaleść na temat tej konfiguracji,orientują się w samochodzie. w cenie mam sterowanie i pomiar na hamowni.

i być tu człowieku mądry <glupek2>
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 09:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez gazparts » 6 mar 2010, 06:37

premuim jest zbyteczny
Ostatnio edytowano 6 mar 2010, 06:41 przez gazparts, łącznie edytowano 1 raz
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 10:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez gazparts » 6 mar 2010, 06:39

premuim jest zbyteczny , wolałbym droższą listwe wsadzić( jakbym robił dla siebie)
auto proste masz do montażu i po dobrej regulacji będzie fajnie jeżdzić
stag wiele warsztatów umie ustawiać
i jakby co zawsze możesz podjechać gdzieś indziej na przeregulowanie instalki
a ta cała stella to jakiś wynalazek i niewiele warsztatów ją praktykuje pozdrawiam :)
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 10:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez alf28 » 6 mar 2010, 23:12

bananmin wreście udało mi się uzyskać jakiś konkret na temat tej nieszczęsnej Stelli no forum LPG wklejam dle potomnych

cytat z forum LPG
"Montowałem do takiej Mazdy Elpigaz. Najlepiej Stelle OBD, chyba najbardziej dopracowany sterownik wykorzystujący korekty OBD (łyka wszystkie protokoły transmisji prócz 4,5 według testera OBD firmy AEB). Sterownik Elpigazu to produkt AEB i jest to dokładnie ten sam sterownik, który jest w instalacjach LandiRenzo, tylko inna naklejka. Reduktor może być Vega-i, wersja sport to do większej mocy jest, ale wtryskiwacze to Matrix, Verde to Rail 3Ω i do tego silnika to kiszka."
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 09:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez GILB » 7 mar 2010, 20:44

Staga premium odpuść, ale warto dołożyć do matrixów – mogą robić większe przebiegi. Badałem temat premium jakiś czas temu gdy byłem na regulacji,
koleś który postawił mi instalację, odradzał, fachowcem nie jestem a z tego co pamiętam to mówił:
'' sterownik będzie zalewał gazem żeby wyrównać (banki) korekty krótkoterminowe, wzrośnie ci spalanie a auto będzie jeździć tak samo jak na stagu który masz w tej chwili.......'' coś w ten deseń, laikiem jestem więc mogłem coś poknocić.
Mam zamontowanego stag 300/6, reduktor KME silver – z kolankami wymienionym na aluminiowe bo plastikowe puszczały regularnie płyn chłodniczy jak się tylko chłodniej zrobiło, żółte valtki które zrobiły już ponad 45tys i jeszcze dają rade.
Nie zakładaj lubryfikacji, jeśli masz ustawioną dobrze instalcję obejdzie się bez tego wynalazku, ja miałem, już nie używam, czekam aż się ciepło zrobi to zdemontuję to dziadostwo. Mimo prawidłowego dawkowania płyn z lubryfikacji i tak mieszał się z olejem silnikowym sprawiając, że olej (5-W50) robił się czarny jak w dieslu (był klarowny bez sadzy), po badaniu oleju wyszło mi, że wszystko jest ok ale zawartość potasu jest [tiiit] wysoka. Wymieniłem olej, zrezygnowałem z lubryfikacji a olej jest taki jak go zalałem przy wymianie w kolorze słomkowym- co mnie cieszy.
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 18:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Postprzez gazparts » 8 mar 2010, 23:07

Dziś do mnie przyjechała na lawecie mazda MPV 2,3 z gazem BRC
Auto świeżo sprowadzone z zachodu z przebiegiem 88tys i co głowica do roboty
tak że na BRC ( brak regulacji czegokolwiek ) trzeba uważać :|
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 10:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez bulion » 23 cze 2010, 13:20

Podłącze się pod temat. Ostatnio zacząłem się zastanawiać na montażem instalacji gazowej do mojej M6, chociaż wcześniej byłem sceptyczny do tego po przeczytaniu kilku postów, że silnik 3.0 V6 nie działa dobrze na LPG i może nawet dojść do jego uszkodzenia. Nie wiem czy to prawda, a z tego co czytam w tym wątku wynika ze instalacje działają poprawnie, czy mieliście jakieś większe problemy z instalacjami, czy w wyniku jej używania doszło do jakiś nieprzewidzianych uszkodzeń silnika i czy w ogóle polecacie LPG do tego silnika? Może pochwalicie się ile tysięcy kilometrów zrobiliście na LPG, ja jeżdżę dużo i instalacja umożliwi mi spore oszczędności. Z góry dzięki za wszelkie informacje.
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2008, 22:46
Posty: 39
Auto: mazda 6, 2004, 3.0 V6

Postprzez Grucha » 23 cze 2010, 13:31

Bulion odradzam znam już 2 przypadki 3.0 V6 gdzie po rocznej eksploatacji na super instalce silniki poszły na złom więc jak zamontujesz gaz to tak jakbyś małpie dał brzytwe
Ile ci pali ze w takiej desperacji jesteś?

Pozdr
Grucha
 

Postprzez bulion » 23 cze 2010, 14:49

Po zakupie auta byłem bardzo zadowolony bo bez klimy wychodziło ok 10,5 litrów (średnia miasto+trasa), a jeżdżę dosyć dynamicznie, dlatego też nie myślałem o LPG. Jednak ostatnio sprawdziłem go przy włączonej klimatyzacji i wychodzi mi ok 11-12 litrów (przeważnie bliżej 12). Rocznie robię ok 30 tyś km, chociaż zdarzały się lata że podchodziłem pod 50 tys. ale w tedy miałem inne auto.
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2008, 22:46
Posty: 39
Auto: mazda 6, 2004, 3.0 V6

Postprzez Grucha » 23 cze 2010, 15:03

Nie wiem jak jeżdzisz i jak mierzysz to spalanie bo wychodzi ze masz 2.0 a nie 3.0 , mi w Wawie krótkie dystanse pali do 18 litrów a zima nawet 20 , wiec ciesz się ze masz tylko 12 i zapomnij o gazie

Pozdr
Grucha
 

Postprzez bulion » 23 cze 2010, 15:38

Mierzę normalnie tankuję pod korek, kasuje licznik, jeżdżę i ponownie tankuje pod korek, a następnie obliczam średnie spalanie, Miasto to też głównie Wawa, chociaż większa cześć przebiegu przypada na trasę dojeżdżam do pracy.
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2008, 22:46
Posty: 39
Auto: mazda 6, 2004, 3.0 V6

Postprzez lukasgr » 23 cze 2010, 17:35

Jak chcesz założyć gaz to pozbądź się katalizatorów – szczególnie tych na kolektorach wydechowych ( precatów) – taka moja rada bo nie znoszą jakichkolwiek zaburzeń w składzie mieszanki, a ich awaria to wyrok dla silnika.

masz przed czy polift ?

Mniej więcej tak może wyglądać sytuacja :
http://www.sajori.com/specv/QR25DE_Issue_FAQ.pdf

Co prawda dotyczy to akurat nissana ale jak pogrzebiesz po forach w stanach znajdziesz i podobne problemy przy naszych M6 tylko może bez takiego opisu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 21:00
Posty: 243
Skąd: Bieruń
Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006

Postprzez bulion » 23 cze 2010, 17:57

Przed lift , produkcja 2004r. Ale właśnie ze względu na opinie o niekorzystnym działaniu LPG na ten silnik wcześniej podchodziłem do tego bardzo sceptycznie. Po informacji od kristofc jeszcze bardziej zastanawiam się nad sensownością instalacji gazowej.
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2008, 22:46
Posty: 39
Auto: mazda 6, 2004, 3.0 V6

Postprzez justus83 » 29 cze 2010, 23:44

kristofc napisał(a):Bulion odradzam znam już 2 przypadki 3.0 V6 gdzie po rocznej eksploatacji na super instalce silniki poszły na złom więc jak zamontujesz gaz to tak jakbyś małpie dał brzytwe
Ile ci pali ze w takiej desperacji jesteś?

Pozdr
A tak z ciekawości, wiesz może jakie instalki mieli ci ludzie którym silniki w mazdach padły i po jakich przebiegach? Bo ja mam mam gaz 1,5 roku 70tys przebiegu na gazie i żadnych problemów, Jedyne co zaobserwowałem przez ten czas to 50% spadek kosztów przebywanych kilometrów, i tak się zastanawiam co oni zrobili że rozwalili te silniki. Bo 1 przepadek uszkodzenia silnika znam, jak wtryskiwacz gazowy się urwał i wpadł kawałek do komory spalania no i silnik tego nie przetrwał, ale z tego co wiem to poszło z gwarancji więc gość nie był stratny finansowo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 20:25
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Sochaczew/Łódź
Auto: Mazda 6S 3.0 v6 2006 AT

Postprzez dsokol » 4 lip 2010, 12:42

Witam, mało wątków jest odnośnie gazu i jeszcze bardzo zróżnicowane (chodzi mi głównie o model w temacie mazda 6 3,0 V6), a szkoda bo ciągle zastanawiam się nad zagazowaniem swojej z 2006r. (amerykański automat w trasie pali od 10-11 w mieście 15 i więcej).
ostatnio złożyłem zapytanie do zakładu MIGAZ-S ul. Modlińska 264 a – słyszałem, ze to dobry zakład
dostałem odpowiedź:
1) Instalacja Landirenzo Omegas z reduktorem dwustopniowym IG 1 s/magg w cenie 4500 zł. z gwarancją 24 miesięczną bez limitu przebiegu. – chętnie zdecydowałbym się na tą instalację, ale cena jest duża..

2) Instalacja Stag 300 PLUS z reduktorem scorpion GT i wtryskiwaczami magicjet w cenie 3300 zł, lub z wtryskiwaczami HANA 3600 zł. Gwarancja na ta instalację jest podzielona na: 24 miesiące gwarancji na elektronikę i elektrykę, 12 miesięcy lub 20 000 km na zespoły mechaniczne.

Co sądzicie o tym, macie jakieś doświadczenia z tym zakładem i z tymi instalacjami, a może macie w mazowieckim namiary na inny dobry i może tańszy zakład z instalacją Landirenzo Omegas??
dsokol
 

Postprzez fubu » 4 lip 2010, 19:51

Witam. Mam pytanie dotyczące spalania... Po zlitrażowaniu mojej mazdy okazało się, że pali bagatela 25l/100km (100% miasto, czasami lubiałem podkręcić pod czerwone), następnym razem spaliła 16l/100km (50%miasto – 50% trasa – spokojna jazda). Na trasie 11l/100km (przy prędkości 120km/h – autostrada) Piszę tutaj o spalaniu LPG. Na benzynie nie wiem ile pali..

Mam silnik 3.0 V6 automat USA i instalację BRC sequent56.
Generalnie słabo się znam na samochodach (do tej pory motocykl :)) ale jak na moje oko to troche za duże spalanie..?

Jeśli chodzi o inne objawy to autko na rozgrzanym silniku gorzej pali – trzeba dłużej przytrzymać na rozruszniku.

Co może być przyczyną takiego spalania? Gdzie we Wrocławiu jest jakiś uczciwy i rzetelny gazownik?
Dodam, że instalacja jest jeszcze na gwarancji.
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2010, 22:06
Posty: 33
Auto: Mazda 6 3.0 V6

Postprzez sbkk » 15 lip 2010, 11:27

no właśnbie podlączam sie do pytania dsokola

moze ktoś cos pwoeidziec o tym zakładzie i ogołnie polecic cos do takiej v6 ?
Początkujący
 
Od: 2 mar 2010, 14:28
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA 97>>
626GF 2.0 '00

Postprzez dsokol » 3 sty 2011, 22:29

Witam,
W swojej mazdzie6 ( 3,0 V6 automat), od września mam założoną Instalację gazową Landirenzo Omegas – jest bardzo dobra, warta swoich 4300zł. Oczywiście musze wspomnieć, że instalację założono w zakładzie MIGAZ-S ul. Modlińska 264a Warszawa. Pełen profesjonalizm, godni POLECENIA, duże kolejki (miesiąc), ale warto.:)
Tankuję zazwyczaj od 39 do 40 litrów i robię na nich ok 200 mil.
Fubu, jeśli chodzi o Twoje spalanie to raczej wszystko jest w normie jak masz duże obroty pod czerwone, to nie ma się, co dziwić. W przypadku benzyny miałbyś jeszcze o jakieś 10 – 20% większe spalanie.
dsokol
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy LPG