Przy bardzo wysokich obrotach, gdzie czas i moment otwarcia jest bardzo istotny, tam "szybkosc" wtryskiwacza ma pewnie odczuwalne odczuwalne znacznie...
I tu się mylisz Tco. Przy obrotach wyższych od 4 tyś obr/min wtryskiwacze otwarte są przez cał czas.
Jeżeli chodzi o tzw "DZIURĘ" to może się źle wyraziłem przez co nie zrozumiałeś tego. "Dziura powstaje w momencie, gdy po hamowaniu silnikiem(puszczony gaz) dodajemy gazu nagle i w tym momencie wtryskiwacz musi błyskawicznie przejść ze stanu zubożenia "CUT OFF" do stanu przyśpieszania. Wszystko to odbywa się za pośredinctwem wężyków gumowych, które poprzez odpowiednio dobrane dysze wtryskują ''LPG'' do kolektora dolotowego. Wiadomo, że w tym przypadku długość przewodów ma duże znaczenie, ale nie w przypadku wtryskiwazy dwucewkowych Matrix. Przykładem jest zupełnie inna długość węzykó doprowadzających LPG do kolektora w MX3 Michała z Krakowa. Tco dobrze mówisz, że niewydolność wtryskiwaczy można zniwelować poprzez edycję "mapy" w ECU LPG. Wszystko było by fajnie, gdyby nie skrajna możliwość otwarcia wtryskiwaczy (szybkość). Programowo nie przestawi się tego, jeżeli wtryskiwacz na to nie pozwoli.
Po swoim przykładzie mogę powiedzieć, że przy tych samych długościach wężyków i zastosowaniu dwuch typów wtryskiwczy jedynie na "Matrix"-ach udało mi się osiągnąć oczekiwany efekt.
P.S. Jeżeli czas wtrysku na PB wynosi 2,55 ms a czas wtrysku LPG wynosi 4,55 ms to wtedy mieszanka zostaje zubożona dwukrotnie.