Prośba o ocenę instalacji LPG do hondy

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez Bigbluee » 25 sty 2020, 15:47

zadra napisał(a):wstaw, ciekawi mnie jak się zmieniło.
jaki masz reduktor?

Narazie nie ma co pokazywać :D Po przeczytaniu lektury korekt po obrotach, uznałem, że troche za partyzancko to zrobiłem. Dlatego nagrałem obraz komputera, zrobiłem przejazd 15min i potem to sobie przeanalizowałem aby wiedzieć gdzie dokładnie, przy jakich obrotach, map i jaki czas wtrysku jest w momencie jak na mapie mnożnika linie przecinają sie na koncu wykresu nad linią mapy benzynowej. Na nowo zrobiłem kotrktę po obrotach i dzisiaj okazało się, że zamiast za bogato, to mam połowe wykresu za ubogo, czyli dałem za dużą korektę. Zmniejszyłem więc korekte o połowę i skasowałem mape. Jutro zobaczymy co z tego wyszło.
Przy poprawnym wykonaniu korekty, mapę gazową można sobie kształtować dość agresywnie. Zobaczymy co teraz wyjdzie :)
Mój 2.0 Pb jest taki sam jak Wasz 2.0 Pb :)
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2016, 12:50
Posty: 789 (5/48)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG

Postprzez gt10r5 » 25 sty 2020, 20:45

Nie no panowie.

To nie tak jest od początku do końca <cisza>
Pojadę od końca:
Dlatego nagrałem obraz komputera, robiłem przejazd 15min i potem to sobie przeanalizowałem

Przy tam zwykłych wolnossakach to wporzo. Przy turbionych mógłbyś już szukać nowego silnika...

Przy poprawnym wykonaniu korekty

Oboje tego nie rozumiecie. Korekty paliwowe robi się raz przy okreslonych warunkach – temp otoczenia, wilgotności, cisnienie robocze i najważniejsze to temp robocza silnika. Robi się to raz i zostawia. Po to są potem korekty po ciśnieniu reduktora (ono najwięcej w sumie ma wpływ – dlaczego? pomyślcie).

mapę gazową

Mapki są dla turystów. Przy założeniu, że auto jest sprawne – stroi się na korekty ecu pb i opcjonalnie afr.
Może pójdę w kierunku sprawdzenia/wymiany czujnika temp parownika,

z najprawdopodobnie dobrego na dobre chcesz wymienić. No dobrze, ktoś tą gospodarkę musi pchać do przodu :)

musze powiedzieć, że im się wszystkim po prostu NIE CHCE.


Z tym się nie zgodzę. O ile o poznaniu słyszałem, że nie ma tam dobrych gazowników o tyle samo strojenie przy założonej z głową instalacji w sprawnym aucie – w godzinie się można na luźno zamknąć. Mi się czasem do pół godziny bez problemu udaje z sprawdzaniem w sumie każdych warunków i kalibracją biegu jałowego.
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 12:28
Posty: 184 (4/2)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez zadra » 25 sty 2020, 21:06

najprawdopodobnie dobrego na dobre chcesz wymienić. No dobrze, ktoś tą gospodarkę musi pchać do przod


zerknijcie może na różnicę temperatury reduktora a temp. cieczy chłodzącej 


daj coś od siebie zamiast się "mądralizować" ;)

nikt nie jest od razu alficą i omegalnicą...

Bigbluee może skasuj wszystko, zdejmij klemę na noc, później przejedź autem że 100km, żeby mapa Pb była prawidłowa, a później autokalibracja wstępna i dalsze poprawki?

teraz,to lpg zaczęło "rządzić" i mapa paliwowa została skorygowania pod działanie lpg ,tym samym nie znasz prawidłowych czasów wtrysku Pb i nie doregulujesz już lpg...
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 1994 (8/42)
Ostrz.: 1
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Bigbluee » 25 sty 2020, 21:36

gt10r5 napisał(a):Nie no panowie.

To nie tak jest od początku do końca <cisza>
Pojadę od końca:
Dlatego nagrałem obraz komputera, robiłem przejazd 15min i potem to sobie przeanalizowałem

Przy tam zwykłych wolnossakach to wporzo. Przy turbionych mógłbyś już szukać nowego silnika...

Przy poprawnym wykonaniu korekty

Oboje tego nie rozumiecie. Korekty paliwowe robi się raz przy okreslonych warunkach – temp otoczenia, wilgotności, cisnienie robocze i najważniejsze to temp robocza silnika. Robi się to raz i zostawia. Po to są potem korekty po ciśnieniu reduktora (ono najwięcej w sumie ma wpływ – dlaczego? pomyślcie).

mapę gazową

Mapki są dla turystów. Przy założeniu, że auto jest sprawne – stroi się na korekty ecu pb i opcjonalnie afr.
Może pójdę w kierunku sprawdzenia/wymiany czujnika temp parownika,

z najprawdopodobnie dobrego na dobre chcesz wymienić. No dobrze, ktoś tą gospodarkę musi pchać do przodu :)

musze powiedzieć, że im się wszystkim po prostu NIE CHCE.


Z tym się nie zgodzę. O ile o poznaniu słyszałem, że nie ma tam dobrych gazowników o tyle samo strojenie przy założonej z głową instalacji w sprawnym aucie – w godzinie się można na luźno zamknąć. Mi się czasem do pół godziny bez problemu udaje z sprawdzaniem w sumie każdych warunków i kalibracją biegu jałowego.

Jakbym czytał lpg-forum. Super ze pomogles.
Po pierwsze nie wiem czy doczytales ale mapa miala mega rozjazd i wszyscy mieli to w pupie. Po drugie nauka samemu nie trwa chwile i dzieki braku pomocy na lpg-forum to czlowiek musi sam sie nauczyc bo nic sie dowiedziec od mądralinskich nie mozna. Po trzecie mapybsą dla turystów. Owszem,ale jak masz mega rozjazd to nic sie nigdzie nie zgadza. Z mojego krotkiego doswiadczenia ze strojeniem wynika ze najpierw mapka musi sie mniej wiecej zgadzac zamiast byc zawijasem a potem mozna to dokorygowac innymi korektami aby korekty paliwowe sie zgadzaly. Przeciez dokladnie to mowi instrukcja staga aby zrobic autokalibracje, zebrac mapy, wprowadzic korekty mnoznikiem lub korektami, skasowac, zebrac mapy itd az bedzie poprawnie. POTEM aby jeszcze bardziej to dopiescic, koryguje sie na stft ale trzeba miec punkt wyjscia. Obecnie chce dostosowac korekty krotkie do tego co jest na pb ale najpierw musze w ogole dojsc do ladu z podstawami czyli mapką. Niestety wasze grono fachowcow jest okropnie zarozumiale albo maskują brak wiedzy swoim milczeniem. Niezaleznie ktore ze stwierdzen jest prawdziwe, czlowiek sam musie sie zdoktoryzowac bo na nikogo nie mozna liczyc. Zadra sam moze napisac co sądzi o fachurach z lpg-forum. A Ty swoim postem idealnie wpisujesz sie w tamtą retortkę niestety. Jesli chciales pomóc to nie pomogles wcale ale masz jeszcze szanse. Odpowiedz mi na pytanie dlaczego po wystrojeniu na mapy a potem na korekty stft i ltft, zakladka O B1 zawiera wartosci od – 15 do +15 skoro niby wszystko jest idealnie.

Dopisano 25 sty 2020, 22:53:

zadra napisał(a):
najprawdopodobnie dobrego na dobre chcesz wymienić. No dobrze, ktoś tą gospodarkę musi pchać do przod


zerknijcie może na różnicę temperatury reduktora a temp. cieczy chłodzącej


daj coś od siebie zamiast się "mądralizować" ;)

nikt nie jest od razu alficą i omegalnicą...

Bigbluee może skasuj wszystko, zdejmij klemę na noc, później przejedź autem że 100km, żeby mapa Pb była prawidłowa, a później autokalibracja wstępna i dalsze poprawki?

teraz,to lpg zaczęło "rządzić" i mapa paliwowa została skorygowania pod działanie lpg ,tym samym nie znasz prawidłowych czasów wtrysku Pb i nie doregulujesz już lpg...
Mam zrzuty ekranu z dawien dawna i mapa pb jest taka sama. Tu niewiele sie zmienilo. Poza tym z miesiac temu zrobilem 300km na pb aby samochod troche na pb tez pojezdzil. Jak juz sie z tym uporam to wrzuce screeny. Jak "fachowcy" wysmieją to MTWD chyba ze merytorycznie w czyms pomogą bo pierdololo zignoruje bo szkoda czasu.
Mój 2.0 Pb jest taki sam jak Wasz 2.0 Pb :)
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2016, 12:50
Posty: 789 (5/48)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG

Postprzez gt10r5 » 26 sty 2020, 00:16

Jakbym czytał lpg-forum. Super ze pomogles.
Po pierwsze nie wiem czy doczytales ale mapa miala mega rozjazd i wszyscy mieli to w pupie.


Tak jak wyżej pisałem, mapy są dla turystów. Ile % miały korekty STFT i LTFT?

Odpowiedz mi na pytanie dlaczego po wystrojeniu na mapy a potem na korekty stft i ltft, zakladka O B1 zawiera wartosci od – 15 do +15 skoro niby wszystko jest idealnie.


Jak wyżej – mapy są dla turystów.


Serio
Też tak kiedys robiłem. Według tej pedalskiej instrukcji staga. Bo w koncu skoro jest w instrukcji to tak powinno to byc. Tak nie róbcie panowie.

Zatem:
Jeśli wiemy że auto jest sprawne, sonda lambda sprawna, samochód musi pojeździć na pb – tutaj to w zależności od auta ale bezpiecznie się mówi, że do 200km będzie ok. Ja to patrzę na korekty – jak są w okolicach –+5% to możemy zaczynac zabawę. Robisz autokalibrację i stroisz na korekty. Potem ew afr i tyle. Mapy jak nie są zablokowane to się będą zmieniać a Ciebie będzie uj strzelać. Mnożnik bedzie taki jaki był więc i korekty będą takie same – no oczywiscie jeśli się nie zadzieje coś dziwnego z cisnieniem reduktora lub nie będzie jakiś różnić wyraźnych temp otoczenia ale od tego masz korekty i własnie te % żeby sobie to mogło pracować w tych widełkach.

ale masz jeszcze szanse

Generalnie powinienem się obrazić ale w sumie jak mogę pomóc to dlaczego nie? Najlepiej na fb pisać to wtedy szybciej i konkretniej pogadamy. [url]facebook.com/cedornio[/url]
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 12:28
Posty: 184 (4/2)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez Bigbluee » 26 sty 2020, 13:32

Przecież korekt STFT i LTFT podczas wciskania gazu w ciągu 5 sekund jest hmm z 20 różnych. Można tu zrobić mapę 3D (czas wtrysku, MAP, Obroty) i w pełnym trójwymiarowym zakresie masz cały czas zmieniające się korekty krótkie i długie dla każdego jednego z miejsca na mapie. Można z ogromnym prawdopodobieństwem założyć, że chcąc prawidłowo wystroić na korekty, to trzebaby oblecieć każdy jeden punkt tej mapy. Jest to fizycznie niemożliwe.
Mój 2.0 Pb jest taki sam jak Wasz 2.0 Pb :)
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2016, 12:50
Posty: 789 (5/48)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG

Postprzez gt10r5 » 26 sty 2020, 15:42

Bigbluee napisał(a):Przecież korekt STFT i LTFT podczas wciskania gazu w ciągu 5 sekund jest hmm z 20 różnych.

:|
Dobra, bez złośliwości, jeżeli skaczą Ci tak korekty paliwowe podczas jazdy to bym sprawdził czy samochód jest w pełni sprawny/ instalacja lpg jest sprawna/poprawnie założona.

PS. tak wiem, względnie świeże auto, świeża instalacja – po prostu chciałbym Cię troche bardziej nakierunkować na ułomność sterowników staga no i interpretację korekt.
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 12:28
Posty: 184 (4/2)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez Bigbluee » 26 sty 2020, 15:51

gt10r5 napisał(a):
Bigbluee napisał(a):Przecież korekt STFT i LTFT podczas wciskania gazu w ciągu 5 sekund jest hmm z 20 różnych.

:|
Dobra, bez złośliwości, jeżeli skaczą Ci tak korekty paliwowe podczas jazdy to bym sprawdził czy samochód jest w pełni sprawny/ instalacja lpg jest sprawna/poprawnie założona.

Ty piszesz o utopijnej sytuacji kiedy wszystko jest kompletnie idealnie niezużyte i do tego działa nawet nie w 99% ale w 100%. Przecież wystarczy że opornośc na zaworach podciśnienia się zmieni, bo elektorzawory już wiekowe i już sterowanie klapami nie jest takie jak w fabryce. Weź sobie 10 silników i pomierz i w każdym będzie inaczej, wtryski też w każdym jedym będą inaczej zużyte. Nie ma dwóch takich samych samochodów.

To jeszcze jedno pytanie: Po co STAG wstawił do sterownika korekty po obrotach oraz korekty po MAP dla każdego z banków? Z nudów? Skoro to wszystko ignorujesz i uważasz to za turystyke i rekreację to pytam poważnie: Po co to tam jest ?

Jest jeszcze szansa że ze względu na to, że coś mogło się wydarzyć(cos się zieniło), przez co dobre mapy, bez żadnych zmian, rozjechały się, to teraz ecu ma zapisane różne koekty LTFT przy wciskaniu gazu bo jeździłem sppory okres czasu na rozjechanych mapach bo o tym nie wiedziałem. Natomiast z samochodem jak pisałem nic się nie dzieje. Mam Vidę więc podpinam auto pod kompa i wszystko jest w porządku.
Ostatnio edytowano 26 sty 2020, 16:26 przez Bigbluee, łącznie edytowano 1 raz
Mój 2.0 Pb jest taki sam jak Wasz 2.0 Pb :)
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2016, 12:50
Posty: 789 (5/48)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG

Postprzez gt10r5 » 26 sty 2020, 16:20

Miałem napisaną odpowiedź ale wszystko skasowałem.

To może zaczniemy od początku. Jakie zadanie ma instalacja gazowe w aucie z mpi? Ma za zadanie emulować pracę sterownika pb w postaci podania paliwa lpg zamiast pb bez wyłączania systemu paliwowego pb. Zatem, wychodząc z tej definicji – nie będziesz myśleć tak:
Ty piszesz o utopijnej sytuacji kiedy wszystko jest kompletnie idealnie niezużyte i do tego działa nawet nie w 99% ale w 100%. Przecież wystarczy że opornośc na zaworach podciśnienia się zmieni, bo elektorzawory już wiekowe i już sterowanie klapami nie jest takie jak w fabryce. Weź sobie 10 silników i pomierz i w każdym będzie inaczej, wtryski też w każdym jedym będą inaczej zużyte. Nie ma dwóch takich samych samochodów.

Tylko skupisz się na swoim samochodzie i go zrobisz w sposób poprawny, zgodnie ze sztuką.*
*można, poprawić "fabrykę" jeśli sterownik pb ma mapę np przelany na górnym zakresie obrotów lub jak jest jakiś virus robiony przez januszexa w stodole – wtedy trzeba trochę pokombinować.


Po co STAG wstawił do sterownika korekty po obrotach oraz korekty po MAP

Dopisałeś tam jeszcze dla każdych banków – nie wiem czy rozumiesz co to banki więc to pominę (bazując CAŁY czas na Twoim aucie z r4 wolnossącym mpi). Korekty po obrotach jak i również po MAP służą do dopieszczenia mapy w zakresach, w których odchyłki są większe niż 5-8% korekt pb. W zależności od doboru gratów do auta, w zależności od auta gdzie w mazdach masz np mazda leaning, trzeba czasem jeszcze podopieszczać pewne zakresy by było w normie. Oczywiście pod tym względem najbardziej są czułe francuzy lub np fiaty z multiair bo tam jak się mapa pb rozjedzie to nie pomoże przesunięcie kropki na mapce bo sie mapka rozjechała. Bez złośliwości cały czas.
Co do dodatkowych korekt między bankami – to już dotyczy aut które tych banków mają, np silniki w układzie V cylindrów.
https://lpg-forum.pl/volvo-s80-2007-2-0-pb-flexifuel-t66652.html?hilit=Volvo%20S80%20FlexiFuel
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 12:28
Posty: 184 (4/2)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez Bigbluee » 26 sty 2020, 16:40

Napisałem dla każdego z banków bo przecież mogą być dwa: B1 i B2 :) Co prawda nei w 4cyl silniku.

DOpisałem w moim poście jeszcze to:
Jest jeszcze szansa że ze względu na to, że coś mogło się wydarzyć(cos się zieniło), przez co dobre mapy, bez żadnych zmian, rozjechały się, to teraz ecu ma zapisane różne koekty LTFT przy wciskaniu gazu bo jeździłem sppory okres czasu na rozjechanych mapach bo o tym nie wiedziałem. Natomiast z samochodem jak pisałem nic się nie dzieje. Mam Vidę więc podpinam auto pod kompa i wszystko jest w porządku.

Ja rozumiem ustawienie STFT i LTFT aby zbliżyć się do zera, jednak ja patrze bardziej przez pryzmat mojego auta. Z resztą gazowanie 10 letnich aut jezdzących poprawnie na PB nie jest niczym niezwykłym skoro średnio ma 10 lat, takie auto z importu, które idzie do gazu i trudno po prostu oczekiwać, że silnik jest w stanie fabrycznym i wtedy tylko na korekty STFT i LTFT będziesz mieć problem aby wysterować bo auto nie zachowuje się identycznie w całym zakresie obrotów i ECU benzynowy sam sobie wylicza LTFT dla różnych zakresów pracy.
Dzisiaj czytałem wątek, że w sumie w samochodzie wszysto działa a jazda na Pb zależnie od dnia pokazywała od -1% do -6%, czyli to jednak nie jest tak do końca sztywne aby ustawić LPG w kilku punktach na korekty podczas pracy LPG, względem korekt PB.

I inna konkluzja: Gdyby regulacja instalacji opierała się tylko na autokalibracji i ustawieniu w godzine po korektach LTFT i STFT, to każdy byłby w stanie to zrobić a jednak jest inaczej.
Mój 2.0 Pb jest taki sam jak Wasz 2.0 Pb :)
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2016, 12:50
Posty: 789 (5/48)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG

Postprzez gt10r5 » 26 sty 2020, 16:55

resztą gazowanie 10 letnich aut jezdzących poprawnie na PB nie jest niczym niezwykłym skoro średnio ma 10 lat, takie auto z importu, które idzie do gazu i trudno po prostu oczekiwać, że silnik jest w stanie fabrycznym i wtedy tylko na korekty STFT i LTFT będziesz mieć problem aby wysterować bo auto nie zachowuje się identycznie w całym zakresie obrotów i ECU benzynowy sam sobie wylicza LTFT dla różnych zakresów pracy.

Próbujesz na siłę wyważyć otwarte drzwi.

Gdyby regulacja instalacji opierała się tylko na autokalibracji i ustawieniu w godzine po korektach LTFT i STFT, to każdy byłby w stanie to zrobić a jednak jest inaczej.

Są lekarze, którzy nie potrafią wyleczyć pacjenta a też są po medycynie.

W Twoim przypadku: wyciągnąłbym te barraki z listwy, włożył blisko kolektora. Dokupił trójniki fi10 i kolanko i złapał to opaskami. Normalnie powinieneś mieć założone barraki pojedyncze na trójnikach ale zakład przyciął na tym. Przecież działa na listwie. No i poniekąd rację mają. Ale jak już chcesz mieć wszystko na ideał to od tego bym zaczął. Dodatkowo sprawdzić jak zachowuje się ciśnienie reduktora bo może pływać (te reduktory tak mają, lepiej było coś innego założyć) i tez nie ustawisz tego jakoś bardziej niż dobrze (a na tym Ci zależy jak mniemam). Trzecia sprawa to ja bym sprawdził czy masz dotryski benzyny i je jeśli są to je wyłączył. Mi średnio wychodziło 0.7l/100km pb więc jak masz 1.1l to można tutaj coś poprawić.
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 12:28
Posty: 184 (4/2)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez zadra » 26 sty 2020, 17:25

Gdyby regulacja instalacji opierała się tylko na autokalibracji i ustawieniu w godzine po korektach LTFT i STFT, to każdy byłby w stanie to zrobić

zazwyczaj na tym kończy się regulacja w 90% warsztatów montujących lpg a dopiszę że zwłaszcza autoryzowanych punktów producentów.

Bigbluee, może podjedź do wyselekcjonowanego warsztatu i niech ustawią Ci zgodnie z ich wiedzą.
Zapiszesz sobie te ustawienia jako bazowe, abyś mógł do nich zawsze wrócić i systematycznie będziesz korygował samodzielnie.
jak pogorszysz to wrócisz do "bazowego" i zaczniesz od nowa..

Nie napisałeś jaki masz reduktor. Może w nim siedzi jakieś zło które ma wpływ na mapę i korekty.

Dopisano 26 sty 2020 18:28:

przejrzę temat Twojego auta i wyciągnę jakieś wnioski
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 1994 (8/42)
Ostrz.: 1
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez gt10r5 » 26 sty 2020, 17:29

ma ac r01 czarny.
Wrzuciłem link do lpg forum z jego montażem.
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 12:28
Posty: 184 (4/2)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez zadra » 26 sty 2020, 17:42

nie ufam temu redutkorowi.
pływa ciśnienie i "pompuje" się po zmniejszeniu obciązenia, ale gro samochodów na tym jeździ...
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 1994 (8/42)
Ostrz.: 1
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Bigbluee » 26 sty 2020, 17:54

zadra napisał(a):nie ufam temu redutkorowi.
pływa ciśnienie i "pompuje" się po zmniejszeniu obciązenia, ale gro samochodów na tym jeździ...

Do tej pory nie miałem problemu z AC-R01 i w sumie nadal nie mam ale co do regulacji to lepiej żeby było dobrze niż "chyba bedzie działać". Natomiast wiedząc, że długo jezdziłem na rozjechanych mapach(zdjęcie jest kilkanascie postów wyżej), to obawiam się, że komp pb po prostu dostosował się do tego co działo się na lpg i poustawiał sobie LTFT tak a nie inaczej i teraz po prostu trzeba to poprawić bez rozbierania czegokolwiek bo to że jest listwa a nie pojedyncze wtryski to nie jest żaden problem.
Jak już reduktor będzie mieć schyłek swojego życia to zamontuje jakiś KME Tur lub coś podobnego.
Ja oddając samochód do zagazowania, nie znałem się na aspektach technicznych reduktorów, więc prosze mnie nie biczować :)
Mój 2.0 Pb jest taki sam jak Wasz 2.0 Pb :)
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2016, 12:50
Posty: 789 (5/48)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG

Postprzez gt10r5 » 26 sty 2020, 18:06

Bigbluee napisał(a):komp pb po prostu dostosował się do tego co działo się na lpg i poustawiał sobie LTFT tak a nie inaczej i teraz po prostu trzeba to poprawić


No tak, wyjścia nie miał.
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 12:28
Posty: 184 (4/2)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez zadra » 27 sty 2020, 10:28

 skasuj wszystko, zdejmij klemę na noc, później przejedź autem że 100km, żeby mapa Pb była prawidłowa, a później autokalibracja wstępna i dalsze poprawki

dziwnie tak cytować swoje, ale wydaje mi się bardzo na miejscu..
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 1994 (8/42)
Ostrz.: 1
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez zadra » 3 lut 2020, 01:15

Od pierwszego mojego pytania w tym wątku minęło kilka miesięcy a tu już od założenia instalacji przekulało się ponad 10 000km na alternatywnym paliwie.
Na razie widzę tylko pozytywne aspekty konwersji, na dniach jadę do Śremu na przegląd i wymianę filtrów, jestem ciekawy czy filtry zrobiły swoją robotę..
Załączniki
20200125_154713.jpg
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 1994 (8/42)
Ostrz.: 1
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Bigbluee » 8 lut 2020, 20:04

gt10r5 napisał(a):
Bigbluee napisał(a):komp pb po prostu dostosował się do tego co działo się na lpg i poustawiał sobie LTFT tak a nie inaczej i teraz po prostu trzeba to poprawić


No tak, wyjścia nie miał.

Panie mądrzejszy ode mnie :)
W jaki sposób wykorzystujesz dane z zakładki O B1 w kompie Staga? Może się czegoś nauczę.
Mój 2.0 Pb jest taki sam jak Wasz 2.0 Pb :)
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2016, 12:50
Posty: 789 (5/48)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG

Postprzez zadra » 8 lut 2020, 21:30

Zgodnie z zapowiedzią w ub. środę byłem na przeglądzie po 10 000km na lpg.
Zawsze miło podyskutować podczas takich prac, a Pan Szef zakładu uprzejmy i miły, to dyskusja szła doskonale.
filtry wymienione, nastawy korekty nie wymagały, błędów żadnych.
Lepsze wrogiem dobrego, skoro jest dobrze to nie ruszamy..
Filtr fazy ciekłej dość dużo zanieczyszczeń nazbierał- będzie chwila to wstawię fotkę, natomiast w odstojnikowym Alexa zebrało się na dnie dosłownie kropla oleju.
Sprawdziłem króciec wyjściowy-czyściutki brak śladu oleju. Znaczy się.. Nie przepuszcza na wtrysku <jupi>

Kolejna wizyta pewnie nie wcześniej niż za pół roku, albo po regulacji zaworów-jeśli będzie potrzeba mocniej je wyregulować.
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 1994 (8/42)
Ostrz.: 1
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy LPG