Jaka instalacja LPG do Mazdy 3 1.6 benzyna 105km
Strona 1 z 1
Witam moje pytanie dotyczy czy założyć instalacje gazową z lubrifikatorem czy bez? Pytając gaziarzy to jedni mówią że jest konieczne założenie, a drudzy że to bez sensu zakładać. Instalacja STAG, BRC czy jakaś inna? Proszę o wasza pomoc.
- Od: 28 mar 2019, 10:13
- Posty: 5
- Auto: Mazda 3 sedan 2007 1.6 benzyna 105km
Postawiłbym na polskie – STAG lub LPG TECH, mam jedną i drugą i wg mnie LPG Tech pozwala na więcej, jest bardziej odporna na słabego montażystę i ma coś czego stag nie oferuje – miękkie przełączanie po 1 wtrysku.
A co do lubrykantów to nie wiem – ja nie mam.
A co do lubrykantów to nie wiem – ja nie mam.
[*]Dzięki za opinie. rozmawiałem z gaziarzami i jeden z nich zrobił bi taka oferte.
ZAVOLI LIGHT 2300zl + 250zl lubryfikator
BRC (niby z lepszej półki) 2700zl + 250zl lubryfikator
ZAVOLI nie słyszałem za wiele a BRC podobno bardzo dobra. Inny gaziarz zaproponował mi STAG 4.bez lubryfikator za 2600.
ZAVOLI LIGHT 2300zl + 250zl lubryfikator
BRC (niby z lepszej półki) 2700zl + 250zl lubryfikator
ZAVOLI nie słyszałem za wiele a BRC podobno bardzo dobra. Inny gaziarz zaproponował mi STAG 4.bez lubryfikator za 2600.
- Od: 28 mar 2019, 10:13
- Posty: 5
- Auto: Mazda 3 sedan 2007 1.6 benzyna 105km
damianLD napisał(a):[*]Dzięki za opinie. rozmawiałem z gaziarzami i jeden z nich zrobił bi taka oferte.
ZAVOLI LIGHT 2300zl + 250zl lubryfikator
BRC (niby z lepszej półki) 2700zl + 250zl lubryfikator
ZAVOLI nie słyszałem za wiele a BRC podobno bardzo dobra. Inny gaziarz zaproponował mi STAG 4.bez lubryfikator za 2600.
Do jednego auta montowałem sam to wyszło mi 2200 zł za same części, ale to był V6 i komponenty z najwyższej półki. Sama instalacja STAG 4 do rzędowej 4-ki to jakieś 1200zł w detalu, czyli gaziarze mają jeszcze taniej bo przecież mają upusty.
Ale już do mazdy płaciłem 3300 za instalację z montażem bo i tak odliczałem VAT i resztę w koszty a poza tym nie musiałem już płacić za legalizację jak poprzednio.
Generalnie na pewno nie instalowałbym nic innego niż AC STAG albo LPG-Tech.
Lubryfikator jest Ci kompletnie do niczego nie potrzebny. O Zavoli słyszałem same dobrze rzeczy. BRC za to jest najbardziej odporną instalacja na nieudolny montaż. To nawet działa po samej autokalibracji. Jest za to najdroższy serwis i częsci zamienne. BRC jest chętnie montowane przez tych którym się nie che bawić przy montażu. WIele z montaży wygląda jak "wysypanie gratów pod maskę" i co gdzie spadnie tam jest montowane.
LPG Tech i STAG są najpopularniejsze i najprostsze do utrzymania. Dobrej jakości elementy, przy umiarkowanej cenie spokojnie radzą sobie do 150 kucy. Także mając 105 kucy w ogóle nie będzie problemu.
Jednak najwazniejsze jest czy masz kogoś kto Ci dobrze zamontuje instalacje bo to jest klucz do prawidłowego działania instalacji.
LPG Tech i STAG są najpopularniejsze i najprostsze do utrzymania. Dobrej jakości elementy, przy umiarkowanej cenie spokojnie radzą sobie do 150 kucy. Także mając 105 kucy w ogóle nie będzie problemu.
Jednak najwazniejsze jest czy masz kogoś kto Ci dobrze zamontuje instalacje bo to jest klucz do prawidłowego działania instalacji.
Mój 2.0 Pb jest taki sam jak Wasz 2.0 Pb :)
- Od: 23 lut 2016, 13:50
- Posty: 795 (5/49)
- Skąd: Poznań
- Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG
Przy 1,6 to bym nie oszczędzał na jakości montażu i minimum wtryskach, bo głowica jest bardzo "delikatna" i trzeba się liczyć z regulacjami zaworów co 30-50kkm. Upewnij się czy chociaż gazownik wie, że w kolektorze są klapki U siebie założyłbym optime nano/barracudy/sharka.
dokładnie tak samo jak LPGTechBigbluee napisał(a):To nawet działa po samej autokalibracji.
piszę z doświadczenia
damianLD napisał(a):STAG 4 Q-BOX BASIC,ma ta instalacja dotrysk paliwa powyżej 3500 obrotów.
każda ma...
qbox to bardzo tania i odporna instalacja a dotrysk ustawia się później dla dowolnych obrotów i na dowolnym, procentowym poziomie
jeśli nie podłączą ci kabla oznaczonego jako "cewka lub TDC1" to będzie ci się instalacja wyłączać czasami... taka wada tego sterownika
Coś mi wspominał o podpięciu gniazda OBD do instalacji.
Dopisano 4 kwi 2019, 19:16:
Będzie wyłączał się wtedy gdy zdejme nogę z gazu? Mam powiedzieć gaziarzowi żeby połączył mi ten kabel do cewki zapłonowe, czy on powinien o tym wiedzieć i tak zrobić?
Dopisano 4 kwi 2019, 19:16:
Będzie wyłączał się wtedy gdy zdejme nogę z gazu? Mam powiedzieć gaziarzowi żeby połączył mi ten kabel do cewki zapłonowe, czy on powinien o tym wiedzieć i tak zrobić?
- Od: 28 mar 2019, 10:13
- Posty: 5
- Auto: Mazda 3 sedan 2007 1.6 benzyna 105km
Podpinają się do OBD żeby sprawdzić wskazania lambdy bo tego kabla też z reguły nie podpinają. Niestety idą w większości na łatwiznę. Generalnie chodzi o sygnał obrotów, qbox może go brać z wtryskiwaczy, ale czasem niestety potrafi zgubić i się na Pb przełączy.
Dlatego warto dopilnować, żeby podłączyli ten kabel, brązowy jesli dobrze pamiętam. Ja go podpinałem do sygnału TDC1, czujnik wałka rozrządu inaczej.
Dlatego warto dopilnować, żeby podłączyli ten kabel, brązowy jesli dobrze pamiętam. Ja go podpinałem do sygnału TDC1, czujnik wałka rozrządu inaczej.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości