Strona 1 z 1

Mazda 6 2006 2.0 – klima i P2187

PostNapisane: 16 sie 2017, 11:57
przez maciejb
Cześć,
czy jest możliwe żeby auto (na gazie) wyrzucało błąd P2187 (zbyt uboga mieszanka) tylko w momencie włączenia klimatyzacji?
Jeździłem tydzień bez klimy i tydzień nie było błędu, znowu włączyłem klimę i chwilę później pojawił się błąd silnika.
Czy jest to wina złej regulacji? (byłem już raz u gazownika z tym błędem i po regulacji nadal to samo).

Na benzynie nie ma błędu bez względu na klimę.

Re: Mazda 6 2006 2.0 – klima i P2187

PostNapisane: 17 sie 2017, 07:07
przez makmarc
Oczywiście, że może. Załączając klimę dodatkowo obciążasz silnik, zawsze masz jakiś tam spadek mocy, co za tym idzie trzeba trochę mocniej wcisnąć pedał w podłogę. Ale wydaje mi się, że to raczej niewłaściwe ustawienia mapy gazowej. Czy gazownik ustawiał Tobie auto na postoju czy również podczas jazdy?

PostNapisane: 17 sie 2017, 11:41
przez Pawko_6
Mapa LPG, świece/przewody.
Mapa jak najszybciej, bo skoro wywala na klimie to przy normalniej jeździe też masz na 99% za ubogo tylko nie aż tak dużo procentowo temu check nie reaguje. Każdy silnik ma jakąś tam tolerancję mieszanki a w przypadku LPG lepiej żeby było trochę bogacej niż tak jak masz w tym momencie.
Ten stan bardzo szkodzi zaworom w silniku.

PostNapisane: 17 sie 2017, 12:38
przez maestro81
maciejb napisał(a):Cześć,
czy jest możliwe żeby auto (na gazie) wyrzucało błąd P2187 (zbyt uboga mieszanka) tylko w momencie włączenia klimatyzacji?
Jeździłem tydzień bez klimy i tydzień nie było błędu, znowu włączyłem klimę i chwilę później pojawił się błąd silnika.
Czy jest to wina złej regulacji? (byłem już raz u gazownika z tym błędem i po regulacji nadal to samo).

Na benzynie nie ma błędu bez względu na klimę.


niech sprawdzi szczelność instalacji – ja miałem nieszczelne 2 przewody do wtrysków i tam zasysało lewe powietrze. Ponadto dobre ustawienie instalki też może wyeliminować ten błąd <faja>

PostNapisane: 17 sie 2017, 12:53
przez maciejb
Regulacja w warsztacie, potem robiłem nim 5 km i wracałem na kontrolę mapy.
Świece mają 2 mieś, wtryski gazowe mają miesiąc – AC W02.
Zakładam że jeśli zakładali nowe wtryski to przewody też sprawdzali, dzięki za podpowiedzi.

PostNapisane: 18 sie 2017, 23:31
przez makmarc
maciejb napisał(a):Regulacja w warsztacie, potem robiłem nim 5 km i wracałem na kontrolę mapy.
Świece mają 2 mieś, wtryski gazowe mają miesiąc – AC W02.
Zakładam że jeśli zakładali nowe wtryski to przewody też sprawdzali, dzięki za podpowiedzi.


To szit, a nie regulacja. Auto musi zostać poustawiane po drodze podczas jazdy, a nie na postoju, podjedź i poproś o regulację w trakcie jazdy, jak nie dadzą rady, zmień gazownik, chociaż patrząc na to, co napisałeś, od razu zmień gazownika.

PostNapisane: 25 sie 2017, 03:38
przez maestro81
makmarc napisał(a):
maciejb napisał(a):Regulacja w warsztacie, potem robiłem nim 5 km i wracałem na kontrolę mapy.
Świece mają 2 mieś, wtryski gazowe mają miesiąc – AC W02.
Zakładam że jeśli zakładali nowe wtryski to przewody też sprawdzali, dzięki za podpowiedzi.


To szit, a nie regulacja. Auto musi zostać poustawiane po drodze podczas jazdy, a nie na postoju, podjedź i poproś o regulację w trakcie jazdy, jak nie dadzą rady, zmień gazownik, chociaż patrząc na to, co napisałeś, od razu zmień gazownika.


Jestem tego samego zdania – zmień gazownika bo ten to jakiś papudrak do potęgi <oczy>