Mazda 323f Z5 – przełącza na PB

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez rafał88 » 8 sty 2017, 10:11

Zestaw Stag4,wtryski OMVL, reduktor Alaska. Wczesniej nie mialem ztym problemu, dopiero teraz przy tych mroznych dniach. Auto normlanier przełacza sie na LPg i jedzie , ale gdy przykrece silnik mocniej to juz przy 3.5krmp przełacza na pb, czasami przy 4krmp. Filtry wymienione, lotny stag 3kkm temu, swiece beru xtitan i kalibracja wszystko ok 3kkm. Czy to znak ,ze reduktor zdycha po 5 latach i po ponad 80kkm??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez sebekle » 8 sty 2017, 12:02

może być że nie wyrabia termicznie, może być że temperatura gazu za bardzo spada, może być że gaz w butli nie ma ciśnienia. swoją alaskę regenerowałem po 10 latach i nie było takich problemów i to w 2.0, tak samo daje radę nawet przy -20 w zeszłym roku. w tym jeszcze nie było takich temperatur u mnie. obstawiam słabo prężny gaz ale najlepiej podpiąć i zobaczyć co spada przy przepięciu-czy temperatury czy ciśnienie. warto też na zimnym porównać temperatury z czujników z temperaturą zewnętrzną czy nie kłamie
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 01:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez rafał88 » 8 sty 2017, 12:42

A juz tez tak mialem ale to latem bylo wlasnie ,po odwiedzinach u gaziarza problemu nie bylo do wczoraj. I mowil mi ze reduktor juz nie ma tej wydajnosci. Zatankuje dzisiaj i zobacze czy cos sie zmieni.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Fred.X » 8 sty 2017, 12:44

Alaska to jeden ze słabszych jakościowo reduktorów , więc może już kończy żywota
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 18:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez sebekle » 8 sty 2017, 17:23

alaska 10 lat i 150tys km wytrzymała bez regeneracji. wymiana membran i śmiga dalej. nie pompuje, nie puszcza w dolot, ciśnienie raz ustawione trzyma wieki, w moim nawet nie ma spadków przy 2.0 i 115km (redukcja przy automacie z 3 na 1 przy 40km/h i spadek o 0,2bara). ja nie narzekam
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 01:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez Fred.X » 8 sty 2017, 17:51

wyjątek nie stanowi reguły kolego , ja nie twierdzę, że to jest dramat , tylko to są jedne z tańszych reduktorów :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 18:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez sebekle » 8 sty 2017, 18:16

Ja też nie twierdzę że obrobia katalogowa moc ale 90 koni to nie jest jego koniec jak niektórzy twierdzą
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 01:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez rafał88 » 8 sty 2017, 18:52

Fred.X napisał(a):wyjątek nie stanowi reguły kolego , ja nie twierdzę, że to jest dramat , tylko to są jedne z tańszych reduktorów :)

To samo gaziarz mowił. Ale i tak wytrzymal 80+kkm i 5 lat to i tak wg mnie dobrze i jak mowie juz 2 lata temu zaczynały sie problemy ustało i teraz znow wrocilo. Pewnie kupie taki sam bo jak za takie pieniadze to spełnia swoje zadanie . Chyba,ze ktos poleci cos do Z5 jakis w miare jakosciowo dobry ,zeby za duzo pod maska nie przerabiac.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez sebekle » 8 sty 2017, 19:55

Najlepiej chyba shark 1200 podejdzie. Do reszty trzeba elektrozawor osobny z filtrem. Ja bym regenerowal ten co jest. 70zl i po problemie
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 01:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez Dominator » 8 sty 2017, 21:13

U mnie z kolei po przejściu na zasilanie gazowe (w trakcie niepełnego rozgrzania) samochód gaśnie po wciśnięciu sprzęgła i dohamowaniu. Czasami przelaczy się na pb w trakcie jazdy, na ciepłym ok. Też stawiam na reduktor Alaska at09 jak dobrze pamiętam. Ma już 7 lat prawie i ponad 120kkm nalatane. Nawet asekuracyjnie przydało by się zmienić. Nie opłaca się regenerować przy cenie nowego+/-150zl. I przynajmniej jest gwarancja. Gorzej że za wymianę z regulacja policzyli mi w jednym okolicznych warsztatów ponad 200zl <glupek2>
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 22:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez rafał88 » 8 sty 2017, 21:25

Tez tak mysle ze lepiej , zmienic sam wymienie i regulacja 3 dychy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Dominator » 8 sty 2017, 21:31

Też bym sam wymienil ale trochu mam stracha że coś ukrece lub będzie nieszczelne. A że węże już stare to mogę uziemic samochod. Ale w sumie mam drugi jak coś.. pomyśle.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 22:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez rafał88 » 9 sty 2017, 09:49

Przciez na PB mozna jechac :P A weze wodne to tam kupic mozna od reki dosłwonie i ten gazowy do listwy no jeszcze ten miedzany jest i wsio :P Takze bać to sie nie ma czego.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez xRafalx » 9 sty 2017, 09:53

U mnie w 6 też się tak zdarza, ale jest to spowodowane zlej jakości gazem. Jak zatankowałem gdzie indziej problem zniknął.
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 10:37
Posty: 3598 (51/68)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez rafał88 » 9 sty 2017, 10:01

Noo ja wczoraj zatakowalem na stacji gdzie lpg jest dobre,sszczegolnie widac to jak auto przyspiesza i wyjątkowo mało pali po zatankowaniu na tej stacji. I dalej nic sie nie zmieniło.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez sebekle » 9 sty 2017, 19:12

jaka temperatura na zewnątrz i na jaką minimalną temperaturę gazu jest ustawiona instalacja? ;) przy wciśnięciu może spadać temperatura i przełącza dlatego trzeba się podłączyć i zobaczyć co spada
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 01:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez rafał88 » 9 sty 2017, 20:09

Ale zostawilem auto w garazu na 1godzine , klepał na jałowym i dalej to samo. 30C mam na przełączenie .
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez sebekle » 9 sty 2017, 20:22

ja mam przełączenie na 25C, na zewnątrz -15 i działa bez przerw. tylko mam wyłączone że przepina na benzynę gdy temperatura gazu spadnie poniżej iluś tam stopni. piłując w miejscu też przepnie w garażu?
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 01:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez rafał88 » 9 sty 2017, 21:04

Tak przelacza tez.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez sebekle » 9 sty 2017, 21:10

więc raczej reduktor ale i tak bym się upewnił skoro można to wywołać na poczekaniu
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 01:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy LPG