Jakie spalanie gazu? Wasze opinie

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez andree » 24 lut 2009, 11:14

Gibsong napisał(a):kontestuje pewne niedorzeczności,

i tak to jest, jak nie zobacze, to nie uwierze.. :P , ze sciemniania to ja już troche wyrosłem ;) , następnym razem nagram filmik dla niedowiarków :) , sam byłem mile zaskoczony i może też bym nie wierzył w pomiary licznika, ale jeżdże też z nawigacją, więc dwa pomiary chyba nie kłamią, :) , chociaż troche się różniły: licznik 205, nawi 198 . Zaraz po zamontowaniu miałem troche problemy z gazem, jak już pisałem kilka stron wcześniej, ale po wymianie sondy, kabli, świec, wywaleniu kata i dwukrotnej regulacji autko na gazie śmiga tak samo jak na benzynie, a jeżeli chodzi o szybkośc to chyba lepiej ;)
A co do opłacalności jazdy na gazie.., jak na nim nie jezdzic .. ;) , jak koszt jazdy z Łodzi do Zakopanego i z powrotem wyniósł ok 110 zł ( w Łodzi gaz 1,60 :) )
Nara.. , życzę wszystkim bezawaryjnej jazdy zagazowanymi autkami :)
Moja (była) Obrazek >>> K l i c k
Pozdrawiam. Obrazekndrzej.
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...Obrazek

Kupię stary motocykl; JAWA, CZ, SHL, WSK 175 !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 15:09
Posty: 1609 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Suzuki Ignis 4x4 ;)
CZ 350, CZ 175 Sport

Postprzez Gib » 24 lut 2009, 11:21

nagraj nagraj i sprawdź na bloku czy masz FP czy FS bo było już na forum jedno szybkie 1.8 które się potem okazało 2.0
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 17:09
Posty: 8938 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez ZipperPL » 24 lut 2009, 12:51

siewi napisał(a):Gibsong a Ty się czepiasz :P
A mi pali po mieście średnio 11l LPG , w trasie najmniej udało mi się spalic jakieś 7,5l żółwim tempem :)


Mnie jeszcze nigdy nie przekroczyło 11l LPG/100km , nawet latem z klimą. A temp przeł. mam ustawioną na 25st. W trasie ( v-max 130km/h ) potrafi zejść do 8,5l LPG /100km – i zero problemów – żadnych szarpnięć przy przełączaniu itp <list>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 22:24
Posty: 116
Skąd: Libiąż/Skawina
Auto: Mazda 626 GE 2,0 LPG STAG 200

Postprzez Karwoś » 24 lut 2009, 22:55

A mi ostatnio wyszło – Suwałki – Białystok – troche po Białymstoku – Suwałki – 200mil – 320km – 33.5l – Jazda spokojna 80 – 120 na trasie a w mieście to normalna do 80. A co do prędkości – Sianą 1.6 na LPG też jechałem 200 – ale licznikowe – GPS pewnie by pokazał jakieś 190 – może troche wiecej. W maździe zauważyłem że jadąc 165- GPS pokazuje 163-164 – więc praktycznie identycznie – ale mając 160KM i 2.3 nie osiągnę 200 choćbym wysiadł i próbował pchać – takie skrzynie i ograniczniki na nich – wyżej niż 5000 na 4 biegu po prostu nie idzie.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 19:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez wespazjan_1 » 1 mar 2009, 19:14

W mojej maździe 626 2.0 z gaźnikiem spalanie 13l. miasto, 10,5-11l. trasa było normą; niższe spalanie to oczywiście wynik z trasy.
wespazjan_1
 

Postprzez Gib » 15 mar 2009, 20:17

Ostatnio mi zaczęła troszki więcej palić po mieście, 11,8l ostatni raport spalania miejskiego.
Natomiast trasa Warszawa-Łódź-Warszawa 9,5l. Praktycznie nie widzę różnicy jak jadę spokojnie 90-110 a 130-160, różnica jest w komforcie jazdy a nie w spalaniu.
Moje GE pali coraz więcej cieplej się robi a tu ponad 12,8l
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 17:09
Posty: 8938 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez makmarc » 10 paź 2014, 23:14

Mazda 6 2.3 Manual:

– trasa 8,3-8,9l LPG/100km
– miasto 11,5-12,5l LPG/100km
– mieszany 10,3l LPG/100km
makmarc
 

Postprzez rafał88 » 11 paź 2014, 20:38

Mazda 323f Z5, instalcja Stag 4 na wtryskach Valtekkkk :P
Powtrzalane 9/9.5l/100km :) Ciekaw jestem czy po zmianie wtryskow sie cos zmieni, choc i tak cieszy mnie to spalanie z moja jazda , a duzo jezdze na miejscu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez makmarc » 4 lis 2014, 21:18

Po 11 miesiącach jazdy na LPG dokonałem dzisiaj pewnego zestawienia, jest na pewno mniej obiektywne niż zwykłych użytkowników, gdyż sam koszt instalacji był znacznie mniejszy niż norma.

Koszt instalacji: 1500zł (normalnie za mój setup ok. 2500zł)
Przejechane na LPG: 22000km
Średnie spalanie: 10l/100km
Średnia cena LPG: 2,50zł/l
Średni koszt po przejechaniu 22000km na LPG: [(22000km/100km) x 10l] x 2,5zł = 5500zł
Dodatkowo: dolewanie benzyny po 50zł/mc x 11m-cy = 550zł / 1 przegląd droższy o 60zł
W sumie: 6110zł

DLA PORÓWNANIA


Średnie spalanie PB: 9l/100km
Średnia cena PB95: 5,20zł
Średni koszt po przejechaniu 22000km na PB: [(22000km/100km) x 9l] x 5,2zł = 10296zł

10296zł – 6110zł = 4186zł >>> różnica
4186zł – 1500zł = 2686zł >>> moja oszczędność
4186zł – 2500zł = 1686zł >>> normalna różnica

Przy czym chciałbym zaznaczyć, że ceny za LPG i PB są i tak zawyżone, gdyż ja zazwyczaj tankuje po ok. 2,30-2,35zł/l, a benzynka przez cały ten okres kosztowała w granicach 5,30zł/l.

I to wszystko po niespełna roku użytkowania :) nie wliczałem tutaj kosztów filtrów, bo to groszowe sprawy, ale mnie one i tak nie dotyczą :)
makmarc
 

Postprzez Przemek323c » 5 lis 2014, 07:11

Palisz 9l benzyny i 10l gazu ? Magia.
Przemek323c
 

Postprzez lucxxx » 5 lis 2014, 09:41

Raczej chodzi o to że raz na miesiąc dolewa benzyny na rozruch za 50 zł. Ma to sens – żadna magia ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2012, 11:20
Posty: 190 (14/14)
Skąd: Krosno
Auto: Reno Laguna 2010, 2.0 dCi, 150 KM/
była Mazda Premacy Sportive 2002, 2.0 131 KM, LPG

Postprzez Przemek323c » 5 lis 2014, 09:49

To na sama benzyne na rozruch wydaje wiecej niz na cala jazde na gazie ? Chyba nie doczytales. Ja pytalem o spalanie 9l/100 benzyny i 10l/100 gazu, to jest magia.
Przemek323c
 

Postprzez makmarc » 5 lis 2014, 16:25

Jaka magia? W zestawieniu podałem średnie spalanie gazu, czyli ok. 10l i koszty z tym związane, dalej masz zestawienie, gdybym do tej pory jeździł na samej benzynie, gdzie wyliczyłem średnie spalanie 9l/100km.

Te 50zł na benzynę zawarte w I zestawieniu to dolewanie PB do zbiornika, dokładnie na rozruch. Nie widzę tutaj żadnych anomalii.
makmarc
 

Postprzez Przemek323c » 5 lis 2014, 19:44

No wlasnie tu jest magia bo liczyles 9l benzyny a 10 gazu, co jest malo realne zeby spalanie gazu bylo 10% wyzsze.
Przemek323c
 

Postprzez makmarc » 5 lis 2014, 21:57

A ile wg Ciebie powinno być?
makmarc
 

Postprzez Przemek323c » 5 lis 2014, 22:34

Najmniejsza roznica jaka widzialem to troche ponad 15%, po bardzo dokladnym strojeniu i modzeniu softu pod katem LPG (glownie przesuwanie granicy stuku). Niestety fizyki nie oszukasz, energia z nikad sie nie wezmie i zazwyczaj autka pala 20 do 25% wiecej gazu niz benzyny. O tyle w zaleznosci od tego jak trafisz zazwyczaj rozni sie wartosc opalowa tych paliw w przeliczeniu na litr, co w twoim podsumowaniu musi dac okolo litr benzyny mniej lub okolo litr gazu wiecej. Ewentualnie tak jak pisalem wczesniej magia lub cud :)
Przemek323c
 

Postprzez makmarc » 5 lis 2014, 23:04

Odbiegając delikatnie od tematu, widzę, że jesteś bardzo dobry w teorii, a praktyka często gęsto się z nią nie pokrywa. Widocznie masz słabe doświadczenia ze strojeniem auta na LPG, albo pora najwyższa zmienić komponenty LPG z oklepanych Stagów na coś, co daje inne możliwości. A co powiesz na wynik z hamowni dla Opla Astry II Bertone OPC, shamowanej na PB98 214KM, a na LPG 219KM? Fizyki nie oszukasz? Cud? Magia? Tak samo, jak twierdziłeś, że lubryfikator się spali po płomieniu od zapalniczki czy rozpalarki do pieca, a ten nawet zająć się nie chciał .... To dopiero cuda ...
makmarc
 

Postprzez Przemek323c » 6 lis 2014, 00:06

makmarc napisał(a):praktyka często gęsto się z nią nie pokrywa.

makmarc napisał(a):Po zredukowaniu ciśnienia gazu do około 2 bar i przejściu w fazę lotną gaz trafia do modułu filtrującego.


Delikatnie rowniez odbiegajac od tematu, skoro zaczales "wypominki" to moj ulubiony wycinek twojego poradnika ktory nijak ma sie do rzeczywistosci (no dobra, jest prins :D).

Tyle jest w praktyce roznicy w spalaniu, teoria jest jeszcze bardziej bezlitosna (okolo 38MJ/l benzyny vs okolo 25MJ/l autogazu). Nie piszemy tu o roznicy mocy, lubryfikacji, a wlasnie o spalaniu. Wiele sterownikow majacych do dyspozycji czujnik stuku leci po bandzie przy jezdzie na lpg i np. stad roznica mocy. Inny przyklad to wystarczy mniej przelac WOT niz jest fabrycznie i tez czesto wychodzi sie na plus dla lpg. Nie ma tu oszukiwania fizyki, zaden to jednak argument jesli chodzi o tak mala roznice spalania. Nie wyprodukujesz z litra propanu wiecej energii niz ma litr propanu chocbys zastosowal sterownik lpg z nasa, a nie objechanego staga. Praktyka i tak jest bardziej laskawa.

Pomijajac juz zupelnie cala reszte, wyrazilem tylko zdanie, ze kalkulacje lekko naciagane, a inni niech sami ocenia.
Przemek323c
 

Postprzez WisniaUs » 8 lut 2015, 23:17

makmarc napisał(a):Mazda 6 2.3 Manual:

– trasa 8,3-8,9l LPG/100km
– miasto 11,5-12,5l LPG/100km
– mieszany 10,3l LPG/100km


U mnie ten sam silnik to samo autko tyle ze automat
Trasa 10 l LPG
Miasto 13-14 l LPG zima a w lecie 11-12 l LPG
I nigdy inaczej nie chcialo byc a 8,3 to mi mi benzynki polykala na trasie.
Spalanie podalem dla auta z automatem i włączona klima.
WisniaUs
 

Postprzez mudol » 1 cze 2015, 07:57

Pierwszy zbiornik za mną, 50l, 400km przejechane spalanie 12.5l, miasto 90%
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2015, 20:54
Posty: 149 (1/3)
Skąd: Poznań
Auto: mazda 6 2.0 pb 2005 lift 147km lpg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy LPG