problem z gazem czy dużym mrozem

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez marceli77 » 27 sty 2006, 20:15

witam . czy to normalne przy takich mrozach czy może mam coś zle ustawione w mazdzie, kiedy stoi na mrozie przez noc i rano ją odpalę to z przejścia na gaz autko zachowuje się tak jakby nie dostawało gazu na wolnych zgaśnie a wczasie jazdy to go chamuje i dopiero po czasie zaskoczy i jedzie na lpg. problem ten zgłosiłem gaziarzowi i ponoć coś tam ustawił w kompi. i kazał ocieplić listwę wtrysków oraz kawałek wężyka doprowadzającego gaz. tak zrobiłem a problem jest nadal .proszę o radę pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2006, 01:30
Posty: 76
Skąd: koszalin- Eschwege Niemcy
Auto: 626 2000l V16 1996
2 1,4 2003, cx30 2019 Hikari SKAJAKTIW G , Machine Grey, AWD , MT

Postprzez waldii » 27 sty 2006, 22:28

Ja mialem podobny problem.Trzeba zmienic prog przelaczania na 35 lub 40 stopni i problem ginie.Ale za to jest problem z zimna listwa.Przy mrozie -23st przelaczyl mi dopiero po 11 kilometrach.Zrob taki test.Po calonocnym staniu na mrozie otworz maske i polej ciepla lub goraca wode na listwe.Nic sie nie stanie.Zobaczysz czy jest tak samo.Jesli nie to czas pomyslec o podgrzaniu listwy.Ja u siebie jutro robie,bo za duzo Pb teraz idzie.Mysle,ze 4 zarowki rurkowe przymocowane do listwy ogrzeja sprzeta.Jak zrobie to napisze a Ty jutro zrob ten tescik i napisz to cos sie wymysli.LPG-owcy razem :P
waldii
 

Postprzez Piotrek » 28 sty 2006, 01:35

tez tak mam – prog mam ustawiony na minimum, nie pamietam ile to tam stopni jest. Jak odpalam na duzym mrozie po nocy, to wylaczam gaz i sam go wlaczam wedle uznania. Kilka razy mi sie zdarzylo, ze zalaczyl sie na krzyzowaniu i np. zgasl. Teraz wole przejechac troche wiecej na benie i wlaczyc sobie gaz na prostej po uzyskaniu wyzszj temperatury. Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2004, 21:00
Posty: 959
Skąd: Poznań
Auto: 626 GE / 626 GF / PF 125p '75

Postprzez marceli77 » 28 sty 2006, 13:34

dzięki za radę z niedzieli na poniedziałek zrobię test z tą wodą zobaczę co wyjdzie pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2006, 01:30
Posty: 76
Skąd: koszalin- Eschwege Niemcy
Auto: 626 2000l V16 1996
2 1,4 2003, cx30 2019 Hikari SKAJAKTIW G , Machine Grey, AWD , MT

Postprzez TRIBUTE » 28 sty 2006, 22:47

W zimie takie zjawisko jest normalnym obiawem przy przejściu z benzyny na gaz.
Spowodowane jest tym że przewód i listwa wtryskiwaczy jest nie dostatecznie ogrzana.
Można skrucić przewody podniesć temperaturę przełanczania się na gaz lub zastosować podgrzewacze listw wtryskowych.Koszt podgrzewaczy podroży instalację i na tak krótki okres jak zima mija się chyba z celem. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2004, 21:58
Posty: 237
Auto: Xedos CA KF '96

Postprzez Marcin L » 30 sty 2006, 11:32

u mnie tez troche nierowno chodzil na gazie ale tylko przy tych największych mrozach – wiec nie martwiłem się tym i jeżdze dalej :–) teraz sie ociepliło i śmiga jak marzenie :)
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 21:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez marceli77 » 31 sty 2006, 23:12

witam, testu nie przeprowadziłem poniweaz zrobiło się ciepłoi mazdeczka przechodzi z pb na lpg bezproblemowo pozdrawiam i czekam na większe mrozy.
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2006, 01:30
Posty: 76
Skąd: koszalin- Eschwege Niemcy
Auto: 626 2000l V16 1996
2 1,4 2003, cx30 2019 Hikari SKAJAKTIW G , Machine Grey, AWD , MT

Postprzez waldii » 31 sty 2006, 23:15

czekam na większe mrozy.

To sobie troche poczkasz.Od jutra same upały hahaha hahaha <lol>
waldii
 

Postprzez marceli77 » 8 lut 2006, 13:10

witam, mam dobrą wiadomość dla sekwenciarzy,na dniach ma wejść sekwencja w której listwa wtrysków będzie z cyrkulacją to ma prawdopodobnie wyeliminować złe przejście z pb na lpg w siarczyste mrozy.pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2006, 01:30
Posty: 76
Skąd: koszalin- Eschwege Niemcy
Auto: 626 2000l V16 1996
2 1,4 2003, cx30 2019 Hikari SKAJAKTIW G , Machine Grey, AWD , MT

Postprzez tomlolo » 9 lut 2006, 09:57

Jak przyszły mrozki mnie też wkurzało że Mazdziorka przechodziła na gazik dopiero po 3 – 5 kilometrach. A że lubię majsterkować w jedno popołudnie wymyśliłem a w drugie wykonałem elektryczny ogrzewacz listwy matrix ... i spisuje się świetnie. Po przejechaniu dosłownie 1 km + zamkiecie garażu jestem na gazie :D Dodam jeszcze że "oszukałem" trochę termistor w reduktorze (ale to już na jesień zrobiłem). Wyłapałem moment kiedy już dobrze ciepła ciecz chłodząca wpływa do reduktora, i ustaliłem moment przejścia na gaz. Jest to już parę miesięcy i jest super. Przejście na gaz też jest niewyczuwalne.

Pozdr. Tomasz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2005, 11:51
Posty: 42
Skąd: Radom
Auto: Carina E Diesel

Postprzez waldii » 9 lut 2006, 18:12

tomlolo napisał(a):wykonałem elektryczny ogrzewacz listwy

A jakich elementow uzyles???jak to dziala?
waldii
 

Postprzez tomlolo » 10 lut 2006, 11:02

waldii napisał(a):
tomlolo napisał(a):wykonałem elektryczny ogrzewacz listwy

A jakich elementow uzyles???jak to dziala?


Jako element grzejny wykorzystałem ceramiczny rezystor, który pierwotnie był w takim śmiesznym ogrzewaczu elektrycznym do samochodu, o cos takiego
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=86099687
tyle że mój kosztował chyba 25 zeta :P i w sumie był taki sam jak ten 4x droższy.
Poniewierał sie po domu to poszedł na części.
Pierwsza myśl to była żeby wykorzystać jakiś halogen jako element grzejny, ale on by nie wytrzymał wstrząsów i drgań silnika.
W tym ogrzewaczu były 3 takie rezystory, ja użyłem jednego, i jest to około 40 W mocy.
Wygląda on jak miniaturowa cegła dziurawka o wymiarach 1,5x1,5x0,5 cm.
Przymocowałem go do jedne goboku kontownika aluminiowego o grubości 3mm, a drugi bok kontownika przykręcony jest do matrix'a. Po 3 min. działania listwa robi się ciepława, i to wystarczy. Na razie działa na wyłącznik i po przekręceniu stacyjki, ale zamierzam zrobić mu elektronikę żeby w automtyce działał jak cała reszta instalacji :)
Jak chcesz to wykonam fotki i umieszcze.
Jak nie masz z czego wykonać takiego urządzonka, to kup "sklepowy" jest z automatyką i kosztuje około 60 pln
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2005, 11:51
Posty: 42
Skąd: Radom
Auto: Carina E Diesel

Postprzez waldii » 14 lut 2006, 22:03

Ja zrobilem sobie z czterech zarowek rurkowych.Grzeje az milo.Tak tylko chcialem sie dowiedziec jakie elementy mozna wykorzystac.Moj automacik widze,ze jest najtanszy.POZDRO i pomysl fajny
waldii
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

Moderator

Moderatorzy LPG