Montaż LPG w Polsce a przegląd techniczny w Niemczech

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez Gamboa » 23 mar 2015, 23:31

Witam. Często jeżdze autem do Polski, mam w jedną stronę 1200 km więc pomyślałem, że instalacja zwróciłaby się po paru przejazdach.
Tylko mam pytanie. Robiąc instalacje w Polsce, gdy auto mam na niemieckich blachach musze później zrobić przegląd w Niemczech. Wie ktoś jak to wygląda? Czy są z tym problemy?
Jaki koszt jest obecnie instalacji gazowej w Polsce?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 19:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez makmarc » 24 mar 2015, 17:00

Koszty są różne, zależy od użytych podzespołów i regionu w Polsce. U mnie taka dobra instalacja do 4cylindrówki to koszt 2400-2600zl. Do tego dochodzi TUV płatny na miejscu ok. 160-200Euro, my to załatwiamy jako zakład montujący. TUV potem przychodzi Tobie do domu i dopiero z tym zrobisz tam przegląd. Takie są realia. Ciebie nic nie interesuje, bynajmniej nie powinno :–)
makmarc
 

Postprzez Gamboa » 25 mar 2015, 00:39

nie rozumiem. jak wy zrobicie swoj własny przegląd za 200 euro i wystawiacie papier, który później przychodzi do mnie pocztą i ja z tym papierem i z samochodem jade na stacje diagnostyczną i robie już Tuv taki jak ma być i znowu płace?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 19:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez makmarc » 25 mar 2015, 07:27

No to faktycznie nie zrozumiałeś mnie, jako zakład montujący wystawiamy fakturę VAT, świadectwo homologacji oraz papier na zbiornik, i na podstawie tych dokumentów wysyłamy do Niemiec informację o założonej instalacji wraz z opłatą, o której pisałem, i tam wystawiany jest TUV, który do Ciebie zostanie wysłany, kropka.
makmarc
 

Postprzez Gamboa » 25 mar 2015, 23:35

czyli po założeniu u was w zakładzie robicie przegląd tej instalacji wystawiacie pismo i TUV do mnie przychodzi. fajnie, super nawet mi sie to podoba.
to jaki koszt jest całkowity w PLN? jakiej firmy jest instalacja? jak długo ją zakładacie?
i czy TUV jest od nowa na lpg i na ile on jest? rok, 2 lata?
powiedzmy kończy mi sie TUV na auto w grudniu co wtedy? jak to załatwiam?
bo oczywiście myślę że robicie przegląd na samą instalację, czy całe auto? bo ja z tego co sie dowiedziałem to przy robieniu LPG trzeba od nowa robic cały przegląd
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 19:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez Rumcajs » 26 mar 2015, 12:43

Normalny przegląd / TUV co 2 lata kosztuje 10 czy 15 euro extra jak masz lpg.
Pan jak będzie skrupulatny pomacha czujnikiem pod maską, czy system jest szczelny i tyle.
Poza tym, dlaczego nie zajedziesz na stacje tuv, albo nie zadzwonisz i się spytasz konkretnie jakie świstki potrzebujesz, tylko pytasz w Polsce, gdzie np. 80% handlarzy ci powie, że możesz jeździć na wymeldowanych niemieckich tablicach, tylko musisz ubezpieczenie zapłacić.
Niech zakład który będzie zakładał instalacje, ci da te papiery i homologacje w łapę i sobie sam zajedz do tuv'u na "abnahme" , a potem do urzędu do wpisania w brief. Bo takie zmiany są –"eintragungspflichtig".
Kapewu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 15:03
Posty: 610 (37/42)
Skąd: Almanya / ألمانيا
Auto: M6 2.0 Sports-Line'10

Postprzez Dymian » 26 mar 2015, 17:24

O proszę 3 lata wstecz w okolicach Koln itp miast nie przechodziła w jakikolwiek sposób polska instalacja w aucie na niemieckich rejestracjach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 19:33
Posty: 604 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: był: Xedos 9, 2,5v6, 2002
Jest Phaeton.

Postprzez makmarc » 26 mar 2015, 21:51

Rumcajs napisał(a):Pan jak będzie skrupulatny pomacha czujnikiem pod maską, czy system jest szczelny i tyle.


Na jakim Ty świecie żyjesz? Pomacha czujnikiem i sprawdzi szczelność? Jeszcze w Niemczech? hahaha

Rumcajs napisał(a):Poza tym, dlaczego nie zajedziesz na stacje tuv, albo nie zadzwonisz i się spytasz konkretnie jakie świstki potrzebujesz, tylko pytasz w Polsce,


ponieważ wcale nie tak, że

Rumcajs napisał(a):np. 80% handlarzy ci powie, że możesz jeździć na wymeldowanych niemieckich tablicach, tylko musisz ubezpieczenie zapłacić.


wrzuca się wszystkich do jednego worka. Powininem uznać to jako urazę, ale jako zakład montujący to my wystawiamy fakturę na montaż i świadectwo homologacji na zamontowany sprzęt. I co z tego, że dam mu te papiery, jak nikt z nim tam nie będzie chciał rozmawiać. Powtarzam po raz kolejny, my jako autoryzowany serwis i zakład montujący musimy wystąpić z tymi papierami, że załatwić na to TUV, wysyłając je do Niemiec, tam wszystko jest sprawdzane, a następnie gotowe dokumenty odsyłane są do właściciela. My nie zarabiamy na tym, to jest standardowa opłata, jutro dokładnie dowiem się ile.

Gamboa napisał(a):czyli po założeniu u was w zakładzie robicie przegląd tej instalacji wystawiacie pismo i TUV do mnie przychodzi. fajnie, super nawet mi sie to podoba.
to jaki koszt jest całkowity w PLN? jakiej firmy jest instalacja? jak długo ją zakładacie?
i czy TUV jest od nowa na lpg i na ile on jest? rok, 2 lata?
powiedzmy kończy mi sie TUV na auto w grudniu co wtedy? jak to załatwiam?
bo oczywiście myślę że robicie przegląd na samą instalację, czy całe auto? bo ja z tego co sie dowiedziałem to przy robieniu LPG trzeba od nowa robic cały przegląd


My nie robimy Tobie żadnego przeglądu, nie jesteśmy stacją kontroli pojazdów. My montujemy i podpisujemy się pod tym rękami i nogami. Z resztą procederu jest tak jak napisałem wyżej, Ciebie nic nie interesuje.

Co do samej instalacji, proponuję elektronikę Agis lub King, reduktor Zavoli Zeta S lub coś podobnego, do ustalenia, wtryskiwacze OMVL Reg Fast lub Barracudy, polecałbym te ostatnie, tylko tutaj musiałaby być dopłata rzędu 150-200zł. Tankowanie sportowe obok ori wlewu paliwa, zbiornik w koło, nasze strojenia, ustawienia itp. Zatem koszt instalacji to 2400-2600zł plus ten TUV, jutro dopytam dokładnie ile.
makmarc
 

Postprzez Gamboa » 26 mar 2015, 23:39

rumcajs, kolega makmarc pisze tak jak jest. ja się już dowiadywałem i w niemczech robią straszne problemy ludziom którzy robili LPG w polsce, po porstu jak tylko napisane ze robione w polsce to z miejsca nie podbijali. z wiadomych względów. byłem z kolegą w dekrze i widziałem jak tam robili przegląd samochodu. gość spędził przy aucie 40 min wszystko sprawdzał :D
wiadomo jaką pinie mają polacy w niemczech więc nie ma sie co dziwić.

a co do jeżdzenia na polskich blachach juz to przerabiałem i na własnej skórze wiem jakie są konsekwencje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 19:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy LPG