Polecane warsztaty LPG

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez gazparts » 30 mar 2011, 07:11

rinho napisał(a):Mam jeszcze kilka pytań:
1. STAG – czy warto inwestować w PREMIUM?
2. STAG – a może 300 ISA2 ?
3. HAMA – czarne, czerwone, czy zielone?

isa2 wystarczy w zupełności
(jak bym montował sobie to bym zrobił na isie)
premium owszem, ale nie koniecznie
hanki czerwone wystarczą , zielone chyba trochę za mocne do twojego samochodu
(choć o tym decyduje gazownik robiąc mapę widzi co się dzieje z mnożnikiem i ew dobiera zmienia wtryskiwacz) :)
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 10:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez rinho » 30 mar 2011, 14:46

Po konsultacjach i dyskusjach wybrałem ostatecznie:
STAG 300+
listwa Matrix
Reduktor Zavoli N

Wizyta u gaziarza już umówiona. <jupi>

I tak mnie gnębi jeszcze jedna rzecz. Obserwując forum, większość użytkowników montuje zbiornik w miejsce koła zapasowego. Czy to aby na pewno najlepsze rozwiązanie? A gdyby tak zamontować zbiornik walcowy (315mm x 660mm – 45/36 litrów) po lewej stronie, równolegle do osi autka. Mierzyłem to wstępnie i wydaje się, że:
1. przy tej długości zbiornika wyjęcie podnośnika będzie bezproblemowe,
2. po przecięciu wykładziny dna bagażnika wzdłuż zbiornika bez problemu wyjmujemy koło itp.
Tak sobie więc myślę, zbiornik toroidalny tej pojemności to 600x200mm, podłoga bagażnika podniesie się o ok. 80mm, aby to równo leżało, trzeba przestrzeń po bokach wypełnić styropkiem albo czymś podobnym – to spora strata przestrzeni bagażnika, no i trzeba jeszcze gdzieś wrzucić koło zapasowe.
Co o tym myślicie?

Dziś kumpel (hihi jeszcze przed wyborem instalki) był u gaziarza i usłyszał, że do BK 1.6 to BRC Seq24 oraz koniecznie lubryfikator. Co prawda LB jest ZALECANY, lecz w przypadku rezygnacji z niego mogą wystąpić problemy z silnikiem. Nadto w karcie gwar. będzie napisane, że na jego wyraźne życzenie nie zamontowano lubryfikatora – na wypadek jakichś problemów z zaworami.
Podobno, to nie wypalanie gładzi jest problemem lecz możliwość zakleszczenia zaworu w prowadnicy wywołane oczywiście temperaturą.
Takiej argumentacji jeszcze nie słyszałem.
A i jeszcze jedno. Próbował ktoś "dopasować" gumowym młotkiem przestrzeń montażową do zbiornika toro? Czy taka operacja ma w ogóle szanse powodzenia? Robił to ktoś może?
Świat widziany okiem obiektywu ujawnia niedostrzegane wcześniej kształty i kolory.
www.galeria.advitech.eu
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2011, 22:53
Posty: 216 (0/1)
Skąd: okolice Cieszyna
Auto: Mazda 3 BN 2.0 AT 2018r.

Postprzez rinho » 6 kwi 2011, 19:40

No więc mazda zgazowana (STAG 300-4 PLUS, Zavoli N, H2000-czerwone). Ciekawe dlaczego po zaledwie 60 km już zapalił się CheckEngine ? Dodatkowo, gaziarz oznajmił mi po podłączeniu kompa, że moja madzia nie posiada tzw. zubożenia (ponoć odczytana mapa, nie ma jakiegoś charakterystycznego uskoku). Czyżby nie we wszystkich silnikach to było?
Świat widziany okiem obiektywu ujawnia niedostrzegane wcześniej kształty i kolory.
www.galeria.advitech.eu
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2011, 22:53
Posty: 216 (0/1)
Skąd: okolice Cieszyna
Auto: Mazda 3 BN 2.0 AT 2018r.

Postprzez rumunn95 » 6 kwi 2011, 19:57

check to raczej bardzo ubogo na gazie :) znajdz konkretniejszego gaziaza niech to poustawia
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 15:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez rinho » 12 kwi 2011, 20:40

no to jestem po drugiej regulacji – i w sumie dalej d...a.
Przejechaliśmy z Łukaszem z MotoBajczyka z 30km, na kolanach komputer oraz interfejs silnika. Wyglądało, że doustawiane jest na cacy (mapa pracy na gazie pokrywa się prawie z mapą dla zasilania benzynką), Łukasz twierdzi, że w mojej madzi nie ma zubożenia – a to dlatego, że ponoć przy zubożeniu to wykresy wyglądają inaczej (mają charakterystyczne jakieś przejście – taki zeskok) więc na chwilę obecną zubażanie mam wyłączone. Do końca zbiornika było prawie OK, na samym końcu opróżniania zbiornika taki huk, jakby nagle jakaś dziura w tłumiku się zrobiła – przy przyspieszaniu. Po zdjęciu nogi z gazu – zanika. Potem nowe tankowanie i Check Engine – świeci ciągle, zaś huczenie ustało.
No i jeszcze spalanie – autko pali 10l/100km – to moim zdaniem 1 jednego literka za dużo (mierzone dwa razy, styl jazdy spokojny).
Ma ktoś jakiś pomysł, gdzie szukać przyczyn?

rumunn95 piszesz, że CE to raczej ubogo na gazie, jak w taki razie wytłumaczyć takie wysokie spalanie?
Świat widziany okiem obiektywu ujawnia niedostrzegane wcześniej kształty i kolory.
www.galeria.advitech.eu
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2011, 22:53
Posty: 216 (0/1)
Skąd: okolice Cieszyna
Auto: Mazda 3 BN 2.0 AT 2018r.

Postprzez gazparts » 12 kwi 2011, 20:46

no skoro czeka wywala to zwalone nastawy LPG
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 10:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez rinho » 12 kwi 2011, 20:48

Ręce mi opadają. Niby polecany zakład, efekt na razie daleki od oczekiwanego.
No cóż, będę ich gnębił do skutku.
Świat widziany okiem obiektywu ujawnia niedostrzegane wcześniej kształty i kolory.
www.galeria.advitech.eu
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2011, 22:53
Posty: 216 (0/1)
Skąd: okolice Cieszyna
Auto: Mazda 3 BN 2.0 AT 2018r.

Postprzez rumunn95 » 12 kwi 2011, 21:23

ten huk to pewnie z reduktora moj ryczy jak krowa ;) tez zavoli n co do spalania to na gazie zawsze jest wiecej
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 15:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez rinho » 12 kwi 2011, 21:39

Tylko dlaczego on huczy tylko wtedy, kiedy wysysa resztki gazu ze zbiornika?
Więcej i więcej: 20% więcej, to rozumiem (7,5 benz. . czyli jakby palił te 9,2 na gazie) – jeszcze bym zrozumiał.
Świat widziany okiem obiektywu ujawnia niedostrzegane wcześniej kształty i kolory.
www.galeria.advitech.eu
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2011, 22:53
Posty: 216 (0/1)
Skąd: okolice Cieszyna
Auto: Mazda 3 BN 2.0 AT 2018r.

Postprzez rumunn95 » 12 kwi 2011, 22:02

mi czasem huczy i na pelnym ale chwile tylko
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 15:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez jarsonn » 13 kwi 2011, 23:12

W Warszawie zdecydowanie polecam gazownika przy ul.Burakowskiej 12 lub 14, nie pamiętam dokładnie.
Miałem instalację BrewEl sekwencyjną w Mazdzie 626 Cronos (GE) 2,0 16V(FS). Gaz zamontowany jeszcze przez poprzedniego właściciela auta. Osobiście przejechałem ok 65tkm, a mój poprzednik chyba 80tkm.
Jeden raz byłem na przeglądzie i jeden z awarią (człowiek przez telefon wiedział co padło)-nagrzewnica gazu, koszt ok 230zł.
Później już sam czyściłem filtr gazu, wszystko pracowało wyśmienicie, więc nie widziałem sensu jeździć i płacić za podpięcie kompa i przedmuchanie filterka 150zł. :)

Od tygodnia jestem posiadaczem 6tki 2,0 141km i zastanawiam się czym zagazować, ale nikt nie wspomniał o tym zacnym gazowniku :)
Ktoś może gazował 6tkę systemem BrewEl?
Początkujący
 
Od: 20 sty 2008, 23:45
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda (GG) 6 2,0 141KM 2003r,
Chrysler LeBaron Convertible 3.0 V6 90r.
wcześniej:
Mazda 626 Cronos (GE) 2,0 16V (FS)

Postprzez dgolf » 21 kwi 2011, 22:03

Polecam listwę MagicJeta z dobrym filtrem. Spalanie u mnie było 8,3 teraz mi wsadzili g...nie RAILe i spalanie skoczyło do 8.6, nie mówiąc o głośnej pracy wtryskiwaczy. Ale poza tym żadnych checków itp. 210 z wiatrem na LPG, bez wiatru 195. Silnik nie protestuje na gazie. Sterownik KME. Nie wiem dlaczego tak wszyscy na te STAGi lecą :) Ja mam w drugim już aucie KME i daje radę.

W drugiej madzi na gaźniku jest reduktor Zavoli, który już ciężko jest ustawić – padły membrany po jakiś 2 latach i niecałych 20 000. Porażka ale wina użytkownika, któremu tłumaczę jak krowie na rowie – odpalaj zimą na PB. Ale gdzie tam. Wk... mnie takie coś, a potem jest narzekanie – pali mi 15/100 i gaśnie.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 19:25
Posty: 221
Skąd: Łodzkie
Auto: 626 GE 2.0 FS 116KM 1995r. + LPG KME Diego

Postprzez jarsonn » 5 maja 2011, 22:02

Witam,
Pragnę kontynuować temat, więc jako że dziś odebrałem M6 od gazownika opiszę jak to wygląda u mnie.

Miałem kilka zestawów do wyboru, ale szukałem kompromisu pomiędzy ceną a jakością.
1.Reduktor: ZAVOLI ZETA N
2.Zawór gazowy: VALTEK (podobno np OMVL nie bardzo się mieści pod maskownicę silnika)
3.Zbiornik: Toroidalny Bormech 55/44l, 630mm/225mm (mieści się idealnie i nie wystaje)
4.Wielozawór: TOMASETTO
5.Zawór tankowania: TMASETTO (zamontowany we wlewie, ale potrzebna redukcja)
6.Sterownik: STAG 300-4 PLUS (podobno w tym aucie na STAG4 może zapalać się CHECK przy kiepskim gazie)

Różnica między STAG4 a STAG300-4 PLUS to 100pln, do tego zawór tank. we wlewie 80pln.
Cała instalacja: 2680pln
Gwarancja: 24m-ce lub 50tkm.
Miejsce instalacji: ALLTOP W-wa.

Moja opinia po 1dniu użytkowania: Instalacja wykonana solidnie i szybko (7h). Na tą chwilę silnik pracuje bardzo ładnie. Przejście benz/gaz płynnie i niewyczuwalnie. Przyśpieszenie jak dla mnie bez różnicy. Spalanie w mieście: benzyna 10,7; gaz 10,8.
Zobaczymy dalej co z tego będzie, ale myślę że będzie OK.
Początkujący
 
Od: 20 sty 2008, 23:45
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda (GG) 6 2,0 141KM 2003r,
Chrysler LeBaron Convertible 3.0 V6 90r.
wcześniej:
Mazda 626 Cronos (GE) 2,0 16V (FS)

Postprzez Arek_78 » 21 cze 2011, 09:48

dgolf napisał(a):Nie wiem dlaczego tak wszyscy na te STAGi lecą Ja mam w drugim już aucie KME i daje radę.


Bo Stagi są naszej rodzimej produkcji, nie ma problemu z naprawą i serwisem, możesz go sobie regulować jak chcesz. Minusem jest to, że gaziarze nie umieją czytać ze zrozumieniem i mało który umie wyregulować Staga :) – moim po roku się udało. Ale musieli zatrudnić chłopaka który kumaty jest w regulacji. Od ostatniej regulacji zero problemów mam.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 05:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez michalrak » 21 cze 2011, 22:31

Da radę legalnie wsadzić używaną instalację LPG do samochodu ?

Jeśli tak to co jest wymagane i jak to zrobić :)

Może już ktoś to robił ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2010, 22:06
Posty: 132
Skąd: Leżajsk
Auto: emiks 3 :P

Postprzez gazparts » 21 cze 2011, 22:44

dgolf napisał(a): Silnik nie protestuje na gazie. Sterownik KME. Nie wiem dlaczego tak wszyscy na te STAGi lecą :) Ja mam w drugim już aucie KME i daje radę.

bo stag radzi sobie za zubożeniem mazdy i nie nawala na dłuższą metę, nie zdarzają się reklamację na elektronikę
Dobra firma i tyle :)
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 10:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez Arek_78 » 22 cze 2011, 06:21

michalrak napisał(a):Da radę legalnie wsadzić używaną instalację LPG do samochodu ?


Wszystko się da, ale jak to długo pochodzi? Ja bym odradzał takie praktyki. Koszt używki może jest dużo mniejszy niż nowej instalki ale tylko pozornie – długo nie pojeździsz, a zaczniesz wymieniać podzespoły. W rzeczywistości wyjdzie Ci to drożej niż miałbyś założyć nówkę. Nie mówiąc już o problemach przy zakładaniu, bo coś zawsze nie pasuje.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 05:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez rinho » 22 cze 2011, 16:56

Z tą używaną instalacją nie jest tak prosto.
1. Ważność świadectwa na butlę jest 10 lat od daty wystawienia.
2. Info o instalacji gazowej wbijają do DR i KP na podstawie świadectwa homologacji wystawionego przez zakład montujący, na którym są wyszczególnione główne jej podzespoły oraz dane ident. samochodu. Pomyśl, który zakład montujący wystawi taki dokument? (to w końcu oni biorą odpowiedzialność).
3. Podzespoły LPG nie są wieczne. Więc przewiduję częste wizyty u gazowników i ich wymianę, koszt części i roboty, bo gwarancji nie ma.
Przy cenie 2700 za porządną instalkę, moim zdaniem rozważanie używki (za powiedzmy całkowitą kwotę 1500 pln) nie ma sensu.
Świat widziany okiem obiektywu ujawnia niedostrzegane wcześniej kształty i kolory.
www.galeria.advitech.eu
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2011, 22:53
Posty: 216 (0/1)
Skąd: okolice Cieszyna
Auto: Mazda 3 BN 2.0 AT 2018r.

Postprzez Dominator » 22 cze 2011, 18:15

Dobra instalke juz mozna za ok 2tys zamontować, a nawet jesli różnice by byly większe tak jak napisał rinho to nie warto zakładać używanej instalacji. Lepiej miec pewność co do jakości i pochodzenia i zamontować nowa. Przyjmijmy ze masz zamontowana instalację i załóżmy zepsuła Ci sie jakas jej część a masz dostęp do taniej używanej, wtedy bym rozważył jej montaż, ale nigdy całej instalacji. Ja tak to widze.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 22:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez mecLukas » 28 cze 2011, 08:26

Witam.
Nadszedł w końcu ten czas, że muszę zagazować swoją Madzię. Niestety temat instalacji gazowych jest mi zupełnie obcy. Ponieważ jestem biednym studentem, chcę wydać relatywnie, jak najmniej, około 2tyś. zł. Znalazłem dwie następujące opcje:
http://allegro.pl/promocja-sekwencja-lp ... 56314.html
oraz
http://allegro.pl/lpg-sekwencja-stag-30 ... 36901.html
Z wiadomych względów skłaniam się ku opcji tańszej, niemniej jednak proszę o opinię osoby ogarniające temat, co jedna, jak i druga instalacja są warte. Aha-"pod nóż";] pójdzie 323f ba 1,5 98r.
Pozdrawiam wszystkich i z góry dziękuję:)
Początkujący
 
Od: 25 paź 2008, 18:38
Posty: 5
Skąd: Kraków
Auto: 323f BA 1,5 '98

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy LPG