Strona 1 z 1

Czyszczenie wtrysków

PostNapisane: 7 wrz 2014, 12:45
przez berrrcik29
Witam kolegów :)
Samochód Mazda 6 1.8 LPG Prins 2003r.
Jak się odpali zimny, chodzi dobrze na benzynie, jak przerzuci się na gaz tak jest słabszy odczuwalnie, szarpie, tak jakby nie może wkręcić się na obroty. Filtry powymieniane, mogą to być przybrudzone wtryski?
Jeżeli tak to jak się je czyści?

PostNapisane: 7 wrz 2014, 19:47
przez Przemek323c
Jakie to wtryskiwacze ? Keihin ? Jesli tak to najlepiej wyslij do http://www.prinsczyszczenie.pl/ bo czesto samemu mozna narobic wiecej szkody niz pozytku. Nie koniecznie jednak musi to byc problem samych wtryskiwaczy, dlatego zalecam w 1 kolejnosci diagnostyke komputerowa.

Re: Czyszczenie wtrysków

PostNapisane: 7 wrz 2014, 21:29
przez berrrcik29
Hmm nie wiem, czy Keihin, po koształcie chyba tak, choć na rurce łączącej wtryski jest "PRINS", na wtryskach jest symbol UB21.
Będę miał chwile to podjadę na diagnostykę do GCS tuning, są blisko mnie.
Jak się rozgrzeje to jest ok, ale w okresie nagrzewania tak dziwnie pracuje.

PostNapisane: 8 wrz 2014, 01:16
przez Przemek323c
GCS to dobry warsztat i powinni tam szybko wylapac, czy wtryskiwacze nie kuleja. Niestety bez diagnostyki to jak zgadywanka – moze sie trafi, moze nie.

Re: Czyszczenie wtrysków

PostNapisane: 19 wrz 2014, 20:08
przez berrrcik29
Witam,
jakiś czas temu przegoniłem trochę auto na autostradzie i od tego czasu jest ok, może musiało trochę przedmuchać instalacje i wtryski :) zobaczymy dalej. Spalanie jest w normie.

Pozdrawiam

Re: Czyszczenie wtrysków

PostNapisane: 21 wrz 2014, 14:23
przez berrrcik29
Witam,
no i niestety problem znowu zaczął się pojawiać, podobnie jak na początku tylko, że z większą regularnością. Jak silnik jest zimny z rana, lub trochę przestygnięty i przełącza się na gaz szarpie, wciskam intensywnie gaz prawie że do dechy, a mało co reaguje i nie może się rozkręcić tylko się krztusi. Jak powoli dodaje gazu jako tako jedzie. Byłem około 1.5 miesiąca temu w gcs tuning i generalnie było dobrze no ale strojenie było na rozgrzanym silniku. Teraz na rozgrzanym też chodzi bardzo dobrze, ale na zimnym kiepsko to wygląda. No i w skrajnych momentach (dwa razy tak się zdarzyło) zaczął migać check engine i zapalił się na stałe (po kilku jazdach zgasł). Na instalacji ma przejechane około 115000km, nie wiem czy było coś regulowane wcześniej. Po objawach i skutkach mogę ocenić, że na nierozgrzanym silniku dostaje za ubogą mieszankę, za mało gazu (jak powoli dodaje gazu jest wmiarę ok, jak szybko krztusi się). Na moje oko membrana w parowniku już trochę stwardniała i płyn chłodniczy który ma powiedzmy te 30-50 stopni nie zmiękcza jej na tyle, że dobrze podawać gaz, co o tym sądzicie?

Re: Czyszczenie wtrysków

PostNapisane: 21 wrz 2014, 15:47
przez Przemek323c
Sadzimy zebys pojechal do gcs tak jak chciales wczesniej i nie zgadywal.

Re: Czyszczenie wtrysków

PostNapisane: 21 wrz 2014, 20:56
przez berrrcik29
Tak też pewnie zrobię, ale wcześniej poprzez ELMa sprawdzę jak się zachowuje silnik na benzynie i jak na gazie, zobaczę co mi pokaże :)

PostNapisane: 21 wrz 2014, 21:09
przez Fred.X
a spróbuj wyjeździć do "sucha" i zatankowac na jakiejś sprawdzonej markowej stacji :D

Re: Czyszczenie wtrysków

PostNapisane: 21 wrz 2014, 22:09
przez berrrcik29
Taaaa i mi zassie cały syf z dna zbiornika ;)

PostNapisane: 21 wrz 2014, 23:49
przez Przemek323c
I tak zasysa.

Re: Czyszczenie wtrysków

PostNapisane: 23 wrz 2014, 10:11
przez berrrcik29
W sumie jest filtr fazy ciekłej, który powinien wyłapywać. Czemu zasysa nawet przy dużym poziomie?

PostNapisane: 23 wrz 2014, 10:45
przez Przemek323c
W zbiorniku jest rurka ssaca do spodu zbiornika, tak zeby w miare spadku poziomu lustra cieklego gazu zawsze ssalo faze ciekla. Wieksze czastki filtruje juz "siateczka" na rurce ale syf konsystencji mulu przechodzi dalej.