Strona 1 z 2
Mazda6 1,8 + Stag 300 Premium Problemy

Napisane:
17 sie 2014, 15:29
przez bula6595
Witam. mój gazownik wciska mi kit że ma problemy z zapłonem ale do żeczy.
Na gazie:
Auto szarpie przy starcie i przy zmianie biegów kiedy silnik jest obciążony czyli 5 os. w aucie itp jak ciągnę go bez obciążenia na niskich obrotach typu 1500 – 2000 po zapiećiu wyższego biegu silnik szarpie jak cholera.
Powyżej 3000 3500 obr czuć chwilowy jakby brak mocy auta potem nagle zryw i jedzie dalej – nie jest to notoryczne ale częst
Odcina gaz powyżej 5300 obr. czyli jak przygazuje mu wżuce sprzęgło wskazówka leci dalej na obrotach to mam odcięcie gazu i raz ciul już zgasł mi w takiej sytuacji a dzieki czujności kierowcy tiraz z naprzeciwka jeszcze żyje.
na benzynie:
Brak szarpań i zmian w odczuwalnej mocy z klima i bez działa tak samo zmiana obrotów po właczeniu osprzętu dodatkowego jest niezauważalna na gazie jest różnica ponad 800 obr ( sprawdzane ELM )
Instalacja Ma niecały rok wtryskiwacze hana te zielone.
Instalator twierdzi że to napewno świece albo kable.
Kable i świece sa nowe przepustnica czyszczona profilaktycznie co kwartał tak samo odma PCV do czyszczenia idzie jutro. Filtry i wszelkiego tego typu zabawki i wymysły wymienione filtry w instalacji gazowej wymienione jakies 2000 km temu na przeglądzie instalacji.
Zastanawiam się czy jeszcze rozmawiać z tym typem spokojnie czy przejechać sie z siekierą instalacja kosztowała 3000 zł i mnie szlak już trafia.

Napisane:
18 sie 2014, 08:15
przez Przemek323c
Testowo zmniejsz przerwe na swiecach. Dalej bez wgladu do ustawien niestety nie da sie nic powiedziec.

Napisane:
18 sie 2014, 08:30
przez Fred.X
na moje to wyglada na problem z reduktorem i kiepskim ustawieniem/regulacją mapy LPG

Napisane:
18 sie 2014, 09:07
przez Przemek323c
Nie uprawiajmy wrozenia z fusow. Przyczyn moze byc wiele.
Re: Mazda 6 1,8 + Stag 300 Premium Problemy

Napisane:
18 sie 2014, 09:16
przez bula6595
ta ale przykłądowo jakich ? bo to jest ważne poprostu bo mapa czy sterownik to jedno a kolejne jakie ? co jade do tego warsztatu to mówią ze wszystko jest ok mówiłem im żeby wtryskiwacze wymienili i sprawdzili wszystko jeszcze z 3 razy i dalej jest to samo.

Napisane:
18 sie 2014, 09:42
przez flywin
albo coś z zapłonem lub źle wyregulowana

ale to tak jak przemek mówi ,z fusów nie ma co wróżyć.

Napisane:
18 sie 2014, 10:22
przez pietia82
jak masz staga premiuma to pojeździć i zrobić dobra mapę chyba ze masz podpięte pod OBD druga sprawa nie pamiętam jak jest w 1.8 bo w 2.0 musza być dobrze wywiercone dysze gazowe bo nie wszyscy zwracają uwagę ale na końcu kolektora przed wlotem do głowicy są jeszcze przepustnice sterowane podciśnieniem jak są takie w 1.8 morze masz za daleko wywiercone i nie dawkuje dobrze gazu po prostu trzeba było by się przyjrzeć jeszcze jedno kiedy miałeś wymieniane świece? bo benzyna często nie czuje ze są wyeksploatowane a gaz wyczuwa takie rzeczy momentalnie.

Napisane:
18 sie 2014, 10:57
przez Przemek323c
bula6595 napisał(a):ta ale przykłądowo jakich ? bo to jest ważne poprostu bo mapa czy sterownik to jedno a kolejne jakie ?
Tego nikt ci przeciez na odleglosc nie zdiagnozuje. Problemy moze powodowac wiele rzeczy, np kulejacy reduktor, mapsensor, elektryka, czy regulacja.
Re: Mazda 6 1,8 + Stag 300 Premium Problemy

Napisane:
18 sie 2014, 12:03
przez bula6595
no i byłem u gaz fuszerki regulacje i mapę twierdził ze jest ok choć widziałem ze wgrywał nową i wogole robił wszystko od nowa potem powiedział ze na 100% Kable uwalone ( ta jasne mają miesiąc ) kazałem szukać czegoś innego wogole doszukiwał sie wszystkiego nie instalacji. po czym go opiedoliłem i wymienił 2 z 4 wtryskiwaczy i rurki. ręką odją połowe problemów z gazem na koniec jeszcze lekko poszarpywał więc dalej sprawdzamy i sie okazało że jest strzelona izolacja na świecy na 3 baniaku po wymianie auto działa dużo lepiej ale to nie jest to co być powinno w porównaniu z 1,8 u znajomego z tym samym gazem. Słyszałem ze do gazu powinno sie pakować świece ITR5F13 z racji więkzej wytrzymałości cieplnej ale niestety zostały chyba wycofane bo ich nigdzie nie ma. macie zamiennik z denso ?
i to na tyle narazie dalej to nie działa jak powinno.
I pytanie bo mi sie żuciło w oko pod filtrem powietrza jest coś co sie zwie tłumik drgań u mnie tego nie ma jai to ma wpływ na wszystko ? moze tu jest problem jeszcze?

Napisane:
18 sie 2014, 12:05
przez Przemek323c
Swiece takie jak fabryka kazala. Co to znaczy wgrywal mape ? Jezdzil autem z laptopem czy tam czym innym czy atokalibracja i nara ?
Re: Mazda 6 1,8 + Stag 300 Premium Problemy

Napisane:
18 sie 2014, 12:07
przez bula6595
jeździł ze mną autem z laptopem. Automapowanie robiłem po odpięciu akumulatora kiedy czyściłem przepustnice i krokowca. zostawiam zilme auto na benzynie aż odpalą się wiatraki potem pojeżdze chwilke jeszcze na benzynie i przepinam go na gaż przeważnie działało chyba zę coś tam źle robię.

Napisane:
18 sie 2014, 12:38
przez Przemek323c
Na jakiej podstawie wymienil wtryskiwacze ?
Re: Mazda 6 1,8 + Stag 300 Premium Problemy

Napisane:
18 sie 2014, 12:40
przez bula6595
ciężko to powiedzieć wyciagną kązdy z nich podmuchał do środka 2 wstawił spowrotem 2 dał nowe nie mówłc zemu ale chyśle że poprostu nieszczelnie sie zamykały czy coś. oczywiście ani zeta mu nie dałem za to więc jak dla mnie mógł wymienic całą instalacje byle podziałało

Napisane:
18 sie 2014, 12:59
przez Przemek323c
Smieszna metoda diagnostyki i raczej nic nie warta.

Napisane:
18 sie 2014, 20:18
przez Fred.X
jak na moje druciarz nie fachowiec , po drugie jakby był to układ zapłonowy to objawy byłyby i na Pb i na LPG

Napisane:
18 sie 2014, 22:36
przez Przemek323c
Fred.X napisał(a):po drugie jakby był to układ zapłonowy to objawy byłyby i na Pb i na LPG
Nie opowiadaj bajek.

Napisane:
18 sie 2014, 23:06
przez rajtkezjusz
benzyna wiele wybacza,gaz wyciąga wszystko -potrzebuje sporo więcej energii aby dobrze spalić mieszankę,po to się stosuje swiece do lpg -one mają inna ciepłotę i mniejsze szczeliny na elektrodach

Napisane:
19 sie 2014, 08:49
przez Fred.X
Przemek323c napisał(a):Fred.X napisał(a):po drugie jakby był to układ zapłonowy to objawy byłyby i na Pb i na LPG
Nie opowiadaj bajek.
hmm ciekawe , na LPG objawy sie tylko nasilają kolego , jak jest coś z układem zapłonowym objawy są odczuwalne na Pb
Dopisano 19 sie 2014, 08:51:rajtkezjusz napisał(a):,po to się stosuje swiece do lpg -one mają inna ciepłotę i mniejsze szczeliny na elektrodach
rajtkezjusz
jesteś pewien,

, a ja Ci mówie, że świece do lpg różnią się tylko napisem i ceną


Napisane:
19 sie 2014, 09:11
przez Przemek323c
Fred.X napisał(a):hmm ciekawe , na LPG objawy sie tylko nasilają kolego , jak jest coś z układem zapłonowym objawy są odczuwalne na Pb
Dalej bajki opowiadasz. Czesto jest tak ze benzyna jeszcze dziala i podziala dlugo a gaz kaszle, szarpie, nie pali wlasnie przez zaplon. Jesli objawy sa juz i na benzynie to uklad WN calkiem trup.

Napisane:
19 sie 2014, 09:37
przez Fred.X
Powiem Ci, że bajki opowiadasz ... ale dalej żyj w niewiedzy ...