Lubryfikacja – potrzebna bądź nie?
Jak że pytanie nie dotyczy konkretnego modelu samochodu pytanie jest ogólne.
Przy montażu sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie gazowaj do silnika 2.3l w mażdzie 6 gazownik zaproponował mi żebym znalazł warsztat który zamontowałby mi tzw lubryfikator do ochrony zawrów – smarowanie i chłodzenie. Powiedział mi że przy zmiennych fazach rozrządu takie rozwiązanie zapewnia lepszą pracę silnika i jego dłuższą żywotność, a takie rozwiązanie stosuje się np w VVTi Toyoty i innych.
Czy ktoś z tu obecnych ma z tym jakieś doświadczenie i ile coś takiego kosztuje, i gdzie takie coś najlepiej zamontować.
Dzięki.
Przy montażu sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie gazowaj do silnika 2.3l w mażdzie 6 gazownik zaproponował mi żebym znalazł warsztat który zamontowałby mi tzw lubryfikator do ochrony zawrów – smarowanie i chłodzenie. Powiedział mi że przy zmiennych fazach rozrządu takie rozwiązanie zapewnia lepszą pracę silnika i jego dłuższą żywotność, a takie rozwiązanie stosuje się np w VVTi Toyoty i innych.
Czy ktoś z tu obecnych ma z tym jakieś doświadczenie i ile coś takiego kosztuje, i gdzie takie coś najlepiej zamontować.
Dzięki.
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
nie ma konkretnych dowodow ze to w ogole pomaga
poza tym koszt plynu jest tak wysoki ze po przejechaniu 200kkm zwroci ci sie na wymiane silnika – bo za 8 lat bedzie kosztowal 1kzl
IMHO nie warto sobie pupy zawracac
poza tym koszt plynu jest tak wysoki ze po przejechaniu 200kkm zwroci ci sie na wymiane silnika – bo za 8 lat bedzie kosztowal 1kzl
IMHO nie warto sobie pupy zawracac
pojemność silnika (cm^2)
------------------------------------------------- x 200 = IQ posiadacza pojazdu
średnica wydechu (mm) x głośność (dB)
------------------------------------------------- x 200 = IQ posiadacza pojazdu
średnica wydechu (mm) x głośność (dB)
A jak to jest z tymi zmiennymi fazami rozrządu – mam teraz przejechane 10 000km – bo ja wątpię żebym 200kkm miał nim przejechać I oczywiście na co zwrócić uwagę przy takim silniki i LPG?? Bo jeśli taki lubryikator może pomagać a może nie, a ja mam za to płacić to nie chciałbym być królikiem doświadczalnym. A może ktoś z was ma coś takiego już zamontowane??
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
Wiem, że np. w Hondach CR-V (i innych samochodach z silnikami z metali kolorowych, np. fordy) jest to niezbędne, bo trzeba często regulować zawory. Jeden gazownik powiedział mi, że do CRV nie założy gazu nawet z lubryfikatorami, bo ma złe doświadczenia, drugi, że zrobił mnóstwo i jeżdżą bez problemów. Mechanik z ASO Hondy odradzał.
- Od: 29 kwi 2004, 07:08
- Posty: 58
- Skąd: Elbląg
- Auto: Mazda 323BG 1.3i 16V '92 Hatch
A jak o jest z regulacją zaworów w 2.3 l – a może jest tam hydrauliczna kasacja luzu zaworowego??
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
A przy jakich przebiegach należałoby tej regulacji dokonać?? – wypadałoby to robić żeby samochód jeździł prawidłowo.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
posiadam honde accord type-r 212km z instalacja lpg oraz lubryfikatorem
spalanie bęzyny na trasie 8,9l do 150km/h w mieście 12,3l jazda średniodynamiczna
spalanie na lpg na trasie 10l do 150km/h w mieście do13l jazda średniodynamiczna
samochód spala ok 7-12% więcej lpg
samochód ma wprawdzie mniej mocy i wymaga dokładnej regulacji miesznki
ale sprawuje sie idealnie.
wczesniej miałem dwa niemieckie wózki ale honda je 100 razy przebija
spalanie bęzyny na trasie 8,9l do 150km/h w mieście 12,3l jazda średniodynamiczna
spalanie na lpg na trasie 10l do 150km/h w mieście do13l jazda średniodynamiczna
samochód spala ok 7-12% więcej lpg
samochód ma wprawdzie mniej mocy i wymaga dokładnej regulacji miesznki
ale sprawuje sie idealnie.
wczesniej miałem dwa niemieckie wózki ale honda je 100 razy przebija
-
Gość
ja rowniez posiadam instalacje z lubryfikatorem w mojej mazdzie. kosztowało mnie to 200zł wiecej przy załozeniu lpg;) w moim przypadku to taki mały pojemniczek z olejem dawkowany o ile dobrze pamietam 1kropla na minute do gniazd zaworowych. powiedzialbym Wam wiecej bo mialem ulotke od tego urządzenia .. ale zgubiłem;P
spalanie raczej w normie. trasa 8,5-9 do 150km/h
styl mieszany do 11l max.
narazie przejechałem na gazie okolo 8kkm i mam jeszcze pół buteleczki tego oleju, a buteleczka kosztuje chyba do 50zł(pamiec )
pozdro pozdro!
spalanie raczej w normie. trasa 8,5-9 do 150km/h
styl mieszany do 11l max.
narazie przejechałem na gazie okolo 8kkm i mam jeszcze pół buteleczki tego oleju, a buteleczka kosztuje chyba do 50zł(pamiec )
pozdro pozdro!
Moja była madzia:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=37454
i obecna:
http://img21.imageshack.us/img21/1189/dsc04933aaaa.jpg
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=37454
i obecna:
http://img21.imageshack.us/img21/1189/dsc04933aaaa.jpg
- Od: 18 maja 2007, 08:28
- Posty: 82
- Skąd: Krobia/Wlkp
- Auto: Mazda 6 GH 2,2 185PS
Niezupełnie ja, bardziej kilku gazowników z którymi rozmawiałem. Na logike, ładowanie oleju do komory trudno pogodzić ze zdrowym rozsądkiem.
Wystarczy prawidłowa regulacja instalacji.
Znam takich, którzy wierza w magnetyzery, filtry stożkowe i ufoludki
Wystarczy prawidłowa regulacja instalacji.
Znam takich, którzy wierza w magnetyzery, filtry stożkowe i ufoludki
- Od: 24 cze 2008, 07:00
- Posty: 9
- Auto: M3 2.3l 5AT USA
mam konkretne pytanie i prosze o konkretne odpowiedzi:D
Czy ma ktoś z Was zamontowaną instalację gazową w silniku 2,3l w Mazdzie 3 lub 6
Jeżeli tak to:
Czy instalacja sprawuje się dobrze??
Jak z mocą na gazie??
Czy dużo już przejechaliście z instalacją gazową??
Czy macie zamontowany lubryfikator??
Jaką macie zamontowaną instalacje – jaki sterownik, jakie wtryski, jaki parownik??
Proszę o ewentualne namiary na gazowników którzy wykonali dobrą robotę
Pozdrawiam wszystkich i życzę niezapomnianych wrażeń za kierownicą waszych pieknych autek
Z poważaniem
Janek
Czy ma ktoś z Was zamontowaną instalację gazową w silniku 2,3l w Mazdzie 3 lub 6
Jeżeli tak to:
Czy instalacja sprawuje się dobrze??
Jak z mocą na gazie??
Czy dużo już przejechaliście z instalacją gazową??
Czy macie zamontowany lubryfikator??
Jaką macie zamontowaną instalacje – jaki sterownik, jakie wtryski, jaki parownik??
Proszę o ewentualne namiary na gazowników którzy wykonali dobrą robotę
Pozdrawiam wszystkich i życzę niezapomnianych wrażeń za kierownicą waszych pieknych autek
Z poważaniem
Janek
- Od: 5 cze 2008, 10:29
- Posty: 109
- Auto: Mazda 3 2,3l
LemJohny napisał(a):Doświadczeni instalatorzy... Również Ci, ktorzy montowali gaz do 2,3l mówią że nie warto i nie ma takiej potrzeby...
Moi doświadczeni instalatorzy twierdzą co innego I komu tu wierzyć?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości