Lubryfikacja – potrzebna bądź nie?

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez Wojcio » 7 cze 2014, 23:07

wegus_1 napisał(a):
Wojcio napisał(a):
Ja za niedługo założę instalację BRC, ale raczej na pewno bez lubryfikacji.


i tego sie bezwglednie trzymaj !

lubra nic nie daje a tylko zamula dolot


Jeden instalator BRC, od razu powiedział że do Mazdy musi być lubryfikacja, a drugi twierdzi że nie musi być, i montuje tylko tym co chcą za 100zł (jak stwierdził, nic na tym nie chce zarabiać).
I bądź tu mądry, skoro sami instalatorzy mają różne zdania na ten temat.
Jestem za młody i za wygodny, żeby jeździć manualem :D

Obrazek Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2014, 21:14
Posty: 72 (4/2)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: M6 GG 2.0 2006 LF Automat Exclusive
LPG BRC Sequent

Postprzez kruppp » 8 cze 2014, 07:59

Ja założyłem brc bez lubryfikacji i jak narazie jest ok po 10k.

Wysłane z mojego LT26i przy użyciu Tapatalka
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2013, 00:09
Posty: 29 (1/1)
Auto: mazda 6 GH 2,5
2008r

Postprzez wegus_1 » 8 cze 2014, 22:07

Wojcio napisał(a):I bądź tu mądry, skoro sami instalatorzy mają różne zdania na ten temat.


dlatego nie montuje sie lubry

to wymysł BRC, mam BRC bez lubry od 25.000 km

trzeba sobie wyrobic swoje zdanie/opinie i podjac decyzje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2011, 16:51
Posty: 91 (2/0)
Skąd: Piła
Auto: Mazda 5 1.8 2010 r. FL
626 GF/GW 2.0 2000 r. FL
Ford Scorpio 2.9 V6 12V 1995 r.
sprzedana: Premacy 1.9 2004 r. FL

Postprzez kruppp » 8 cze 2014, 23:30

Przemysl stary co te parę kropel może zrobić i sam podejmij decyzję

Wysłane z mojego LT26i przy użyciu Tapatalka
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2013, 00:09
Posty: 29 (1/1)
Auto: mazda 6 GH 2,5
2008r

Postprzez Wojcio » 9 cze 2014, 08:25

kruppp napisał(a):Przemysl stary co te parę kropel może zrobić i sam podejmij decyzję

Wysłane z mojego LT26i przy użyciu Tapatalka


No właśnie pare kropel przez jakiś okres czasu i to jeszcze dzielone przez 4 cylindry.
A auto w tym czasie zrobi kilka tysięcy cyklów praca-wydech.
Jestem za młody i za wygodny, żeby jeździć manualem :D

Obrazek Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2014, 21:14
Posty: 72 (4/2)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: M6 GG 2.0 2006 LF Automat Exclusive
LPG BRC Sequent

Postprzez kruppp » 9 cze 2014, 12:27

Na niektórych działa efekt placebo a na innych nie, sam zdecuduj w której jesteś grupie. Pozdro ;)

Wysłane z mojego LT26i przy użyciu Tapatalka
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2013, 00:09
Posty: 29 (1/1)
Auto: mazda 6 GH 2,5
2008r

Postprzez Wojcio » 11 cze 2014, 13:29

kruppp napisał(a):Na niektórych działa efekt placebo a na innych nie, sam zdecuduj w której jesteś grupie. Pozdro ;)

Wysłane z mojego LT26i przy użyciu Tapatalka


Nie znam nikogo, kto nie ma lub ma lubryfikatora i coś się dzieje z silnikiem.

A wy kogoś znacie ?
Jestem za młody i za wygodny, żeby jeździć manualem :D

Obrazek Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2014, 21:14
Posty: 72 (4/2)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: M6 GG 2.0 2006 LF Automat Exclusive
LPG BRC Sequent

Postprzez Przemek323c » 11 cze 2014, 22:27

Znam troche kolektorow wysmarowanych tym czyms i brudem niczym miodem.
Przemek323c
 

Postprzez oldwin » 11 cze 2014, 23:14

ehhh.. widzę że nadal wciskają ciemnotę, jakoby lubrykacja zaworów dolotowych miała by w czymś pomóc w kwestii wypalania gniazd zaworów wylotowych.. nic nie pomoże jeśli instalacja źle dobrana i wyregulowana.. a klient łyknie i lubrykatora kupi.. tak jak wyżej, to tylko efekt placebo i taki plasterek na nie wiedzę instalatora i dobre samopoczucie użytkownika <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2013, 15:55
Posty: 136 (1/5)
Skąd: Białystok
Auto: Subaru Legacy VI 2.5 H4 2017 CVT+LPG (Qbox Plus, AC R01 Red, AC W03)
Mazda 3BL (sedan) US 2.0 AT 2010+LPG (QBox, Zavoli N, Barracudy pojedyncze)
gdyby wymieniać co było to by strony nie starczyło

Postprzez Wojcio » 12 cze 2014, 23:20

oldwin napisał(a):ehhh.. widzę że nadal wciskają ciemnotę, jakoby lubrykacja zaworów dolotowych miała by w czymś pomóc w kwestii wypalania gniazd zaworów wylotowych.. nic nie pomoże jeśli instalacja źle dobrana i wyregulowana.. a klient łyknie i lubrykatora kupi.. tak jak wyżej, to tylko efekt placebo i taki plasterek na nie wiedzę instalatora i dobre samopoczucie użytkownika <oczy>


Akurat mój instalator jest sceptycznie nastawiony na lubryfikację.
Montuje tylko tym co chcą, albo proponuje tym co będą robić 100tyś rocznie :)

Od dziś na gazie :D
Butla 53l (wchodzi jakieś 42l), wlew schowany, przełącznik schowany w schowku na okulary.
Temperatura przełączania 30st.
Czy komputer pokazuje teraz spalanie gazu ????
Za jakieś 400km sprawdzę ile gazu spalił i co wskazał komputer.
Jestem za młody i za wygodny, żeby jeździć manualem :D

Obrazek Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2014, 21:14
Posty: 72 (4/2)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: M6 GG 2.0 2006 LF Automat Exclusive
LPG BRC Sequent

Postprzez oldwin » 13 cze 2014, 03:00

Wojcio napisał(a):Akurat mój instalator jest sceptycznie nastawiony na lubryfikację.
Montuje tylko tym co chcą, albo proponuje tym co będą robić 100tyś rocznie :)

Od dziś na gazie :D
Butla 53l (wchodzi jakieś 42l), wlew schowany, przełącznik schowany w schowku na okulary.
Temperatura przełączania 30st.
Czy komputer pokazuje teraz spalanie gazu ????
Za jakieś 400km sprawdzę ile gazu spalił i co wskazał komputer.


komp nadal pokazuje spalanie noPb w obecnych warunkach (na upartego w niektórych modelach można korektę ustawić na zegarach o te + 10-20% i będzie w miarę pokazywało spalanie LPG).. jeśli będzie palił do ~20% więcej, to jest ok..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2013, 15:55
Posty: 136 (1/5)
Skąd: Białystok
Auto: Subaru Legacy VI 2.5 H4 2017 CVT+LPG (Qbox Plus, AC R01 Red, AC W03)
Mazda 3BL (sedan) US 2.0 AT 2010+LPG (QBox, Zavoli N, Barracudy pojedyncze)
gdyby wymieniać co było to by strony nie starczyło

Postprzez Avio84 » 23 lip 2014, 20:41

Witam.
Mam pytanie odnośnie lubryfikacji. Teoria na temat lubryfikacji poprzez wlewanie jej przez dolot za przepustnicą nie przemawia do mnie w ogóle. Zastanawiam się czy jako półśrodek jest sens wlewania płynu do lubryfikacji do benzyny przy każdym tankowaniu. Czy to coś da? Pytam dla świętego spokoju bo jak na razie nie mam założonej lubry w samochodzie, przejechałem dopiero 1000 km na gazie ale chciałbym użytkować auto bez większych problemów.
Ostatnio edytowano 4 paź 2014, 23:39 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Porządki
Początkujący
 
Od: 22 cze 2014, 16:23
Posty: 23
Auto: Mazda 6 GG 2.0 141KM + lpg 2002r

Postprzez flywin » 23 lip 2014, 21:04

Lubryfikacja to pic na wodę odpuść sobie pożądne ustawienie i ma chodzić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Marine_4000 » 24 lip 2014, 10:52

Avio84 napisał(a):Zastanawiam się czy jako półśrodek jest sens wlewania płynu do lubryfikacji do benzyny przy każdym tankowaniu

A czy podczas jazdy na LPG pracują wtryskiwacze benzyny? <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2013, 08:49
Posty: 439 (3/11)
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Mazda 6 GG '05 FL
2.0 147KM + LPG
oraz
Ford Mondeo MK4 '07
2.5T + LPG

Postprzez Fred.X » 24 lip 2014, 11:11

Avio84 napisał(a):Mam pytanie odnośnie lubryfikacji. Teoria na temat lubryfikacji poprzez wlewanie jej przez dolot za przepustnicą nie przemawia do mnie w ogóle.

jego zadaniem jest smarowanie pręta od klapek <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez Avio84 » 24 lip 2014, 14:37

Nie, żebym nie rozumiał teorii na czym to polega bo nad tym siedziałem już długo, żeby wiedzieć o co chodzi ale bardziej chodzi o skuteczność tego rozwiązania bo nie wierzę, żeby każdy z zaworów był tą metodą dobrze nasmarowany stąd moje pytanie czy nie lepiej lać lubryfikator bezpośrednio do baku z benzyną w odpowiedniej proporcji?
Początkujący
 
Od: 22 cze 2014, 16:23
Posty: 23
Auto: Mazda 6 GG 2.0 141KM + lpg 2002r

Postprzez flywin » 24 lip 2014, 15:11

Szukasz dziury w całym po co ci ta Lubra?

lepiej jedź na porządną regulację LPG

najlepiej napisz jakie masz graty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez TOMBLA » 24 lip 2014, 15:11

Avio84 napisał(a):lubryfikator bezpośrednio do baku z benzyną ?


czy Ty czytasz co piszesz ?
do baku z benzyną ?
a po co?
jak jeździsz na gazie ?
kup za te pieniądze flaszkę będzie więcej pożytku.
Potrzebne to jak zającowi dzwonek na polowaniu.
Premacy.... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2004, 14:12
Posty: 309 (0/6)
Skąd: Parczew

Postprzez flywin » 24 lip 2014, 15:29

Kolega dobrze gada polać mu :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Marine_4000 » 24 lip 2014, 15:32

Avio84 napisał(a):pytanie czy nie lepiej lać lubryfikator bezpośrednio do baku z benzyną w odpowiedniej proporcji?


Powtórzę...
Cokolwiek wlejesz do baku, podczas pracy silnika na LPG zostanie w baku, gdyż wtryskiwacze benzyny wtenczas nie pracują. Mi to się wydaje logiczne.

Generalnie lubryfikacja nie daje nic, bo i co może dac? To w przybliżeniu jakbyś do zbiorniczka z płynem do spryskiwaczy wlał błoto i sobie na szybę pryskał. Pomaga to w czymś? Odpowiem. Nie pomaga, a nawet przeszkadza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2013, 08:49
Posty: 439 (3/11)
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Mazda 6 GG '05 FL
2.0 147KM + LPG
oraz
Ford Mondeo MK4 '07
2.5T + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy LPG