Świece zapłonowe a instalacja LPG

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez lukasssss1 » 19 wrz 2011, 21:45

mlodyMazda napisał(a):NGK takie jak były w serii ,ale słyszałem od jednego gazownika kiedyś ,że przy sekwencji musisz je zmieniać co ok 20 tys km. koszt tych świec ok.35 zł /szt


NGK w carspeed'zie są po 9zł/szt. tyle że francuskie

lepiej wypadają DENSO japońskie czy NGK ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez MIRU » 20 wrz 2011, 09:17

denso japan lub ngk japan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez mlodyMazda » 20 wrz 2011, 14:39

lukasssss1 napisał(a):NGK w carspeed'zie są po 9zł/szt. tyle że francuskie


no właśnie francuskie

mi się wydaję ,że to co masz w serii trzeba wsadzić a nie kombinować jak koń pod górę bo zaoszczędzi się 10 zł –.–
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców – Colin McRae

https://www.facebook.com/AutospaLuxuryCarSpa/
Some say..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 00:07
Posty: 1397 (9/19)
Skąd: Merzig De /Olecko Pl
Auto: była:626 GF FS '98,
6 GG LF '02
jest: , NC LF '06
Audi A3 8P '06

Postprzez Mateusz__LG » 15 gru 2011, 08:16

Mi gazownik powiedział ze mają być takie jakie przwidział producent bo te gazowe świece to pic na wode ..
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2011, 18:00
Posty: 28
Skąd: Gdańsk / Leźno
Auto: Mazda 323F BA 1.5 Benzyna/Gaz

Postprzez Sewer » 15 gru 2011, 10:15

Potwierdzam – mi zarowno mechanik jak i gazownik tez mowili ze takie swiece jak w katalogu producenta.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 11:28
Posty: 137 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F 1.6 BJ r.2002 + lpg

Postprzez smasherbit » 15 gru 2011, 21:18

Ja mam założone Denso NK 16 Irydowe. Co do wyboru świec to jest coś takiego jak temeratura spalania jaką może świeca wytrzymać. No i te tzw. do LPG mają wyższą temperature. Nie znaczy to że są lepsze od platynowych. Po prostu mają troche lepsza specyfikacje temperaturową niż zwykłe świece.
A poniżej link:
http://www.globaldenso.com/en/products/ ... tures.html

Ja jedze dokładnie na takich. Do tej pory jedziłem na NGK platynowych i było dobrze... ale że DENSO irydowe są tansze od NGK platynowych... no to kupiłem bo po co przepłacać. A że są niby w teorii lepsze... to się zobaczy po 30tyś km
Only japanise technik...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 17:23
Posty: 132 (0/1)
Skąd: New Rossington
Auto: Mazda 626 2.0 2002 benzyna/lpg "anglik"

Postprzez diapazon » 16 gru 2011, 00:57

U mnie Kolega Fasola wkręcił NGK bodajże BKR6 i normalnie wszystko chodzi, czyli potwierdzam-żadne wynalazki do LPG.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2011, 04:16
Posty: 81
Skąd: Poznań/Ziemia Lubuska
Auto: Mazda GF FS & Stag300+ , H 2000, ACR01, Tomasetto AT02

Postprzez michnoll » 27 gru 2011, 10:51

Kurde miałem ten sam problem z doborem świec, ale od kiedy używam ISKRA SFE65LRS GAS-SUPER 0.9 mm (dla mojego 1,8 szczelinę do lpg zmniejszono do 0,7 mm) nie ma bata na mój motor.
Nie zawsze trzeba przepłacać a w niższej cenie też można mieć w pełni wartościowy towar. To tak w kwestii cudze chwalicie a swego nie znacie...
Rules Iskra 626 gf 1,8 hehe :D
Ludzie dzielą się nie na wykształconych i niewykształconych, a po prostu na mądrych i głupich :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2010, 22:29
Posty: 45
Skąd: Nowa Sól
Auto: Mazda 626 V '97, motor 1,8 FP DOHC KME Diego, Zavoli, Tomasetto oraz
Mazda 6 polift '06 motor 1,8 (121 KM)

Postprzez Andi_79 » 1 sty 2012, 16:18

Ja mam Premackę po lifcie i były przewidziane NGK ZFR5F-11 założyłem i nie narzekam.
Potwierdzam żadnych wynalazków
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2011, 13:13
Posty: 93
Skąd: Gliwice Śląsk
Auto: Mazda Premacy 2002r 1,8 74kW (Pb+LPG STAG Hana+Magic III)

Postprzez t0ma5h » 6 cze 2014, 13:16

Hej,
Planuje wymienić świece w mojej M3. Od jakiegoś czasu jeżdżę na LPG. Czy to co słyszałem o świecach do gazu to lipa czy inżynieria? Niby czeska firma BRISK produkująca świece ma w swojej kolekcji specjalne świece do LPG. Czy inni producenci również takie mają? Co kupić?
Ostatnio edytowano 5 paź 2014, 00:34 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Porządki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2013, 20:11
Posty: 98 (16/4)
Skąd: Poznań
Auto: Nissan 370Z
Mazda3 BK SP23 Zoom-Zoom sedan | 2.3 166KM | 2005r | ASB |

Postprzez TOMBLA » 6 cze 2014, 13:27

Witam
Ja w swojej mam normalne dedykowane NGK.
A nie jakieś cuda.
A z tego co pamiętam do Twojego to irydowe idą....
wybierz co producent zaleca.
Można ew. zmniejszyć przerwę. (ja mam 0,9 zamiast fabrycznych 1,1)
Premacy.... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2004, 14:12
Posty: 309 (0/6)
Skąd: Parczew

Postprzez t34567 » 6 cze 2014, 14:55

Nie bierz żadnych wynalazków, tylko normalne świece do twojego silnika. NGK/Denso/Ford-Motorcraft i zmniejsz przerwę do 0.9 jak napisał wyżej kolega.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez t0ma5h » 8 cze 2014, 14:13

A dlaczego zmniejszać przerwę? Co to daje?

Samsungnięte z Tapatalka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2013, 20:11
Posty: 98 (16/4)
Skąd: Poznań
Auto: Nissan 370Z
Mazda3 BK SP23 Zoom-Zoom sedan | 2.3 166KM | 2005r | ASB |

Postprzez Fred.X » 8 cze 2014, 14:37

kup dedykowane do silnika NGK i nie zmniejszaj przerwy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez t0ma5h » 8 cze 2014, 15:09

Jeden pisze ze zmniejszać drugi ze nie, jak już piszecie to dajcie jakiś argument dlaczego te, tak i owak :–)

Samsungnięte z Tapatalka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2013, 20:11
Posty: 98 (16/4)
Skąd: Poznań
Auto: Nissan 370Z
Mazda3 BK SP23 Zoom-Zoom sedan | 2.3 166KM | 2005r | ASB |

Postprzez Fred.X » 8 cze 2014, 16:15

ja nie zmniejszałem i jeździ tak samo na LPG i na Pb
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez Przemek323c » 8 cze 2014, 20:16

Zastosuj swiece ktore przewiduje producent, jednak wymieniaj je czesciej niz przy jezdzie na benzynie. Jesli nie ma problemow z ukladem zaplonowym mozna nie zmniejszac przerwy, wiele osob jednak to robi jako "dupochron". Argument jest prosty – mniejsze obciazenie ukladu zaplonowego przy pracy na LPG.
Przemek323c
 

Postprzez Ku2i » 8 cze 2014, 20:42

Wymieniłem ostatnio świece zapłonowe – mazdowskie – na NGK ILTR5A-13G irydowe.
Po przejechaniu 50km zapaliła się kontrolka check engine. Po podłączeniu pod komputer okazało się że są dwa błędy. Pierwszy dotyczy zbyt bogatej mieszanki paliwowej drugi sondy lambda. Po powrocie do starych świec – brak objawów – wszystko w porządku. Kontrolka zgasła. Mechanik stwierdził że w starych świecach odl. wynosi 1.2mm a niby powinno być 0.8mm. Tymczasem w polecanych do mazdy świecach NGK ILTR5A-13G odległość elektrod wynosi 1,3mm. Bez zmniejszania odległości chyba nie ujadę. Tylko jak zrobić to w miarę "fachowo"?

Dopisano 8 cze 2014, 20:51:

Do gazu podobno dobre są BRISK lub NGK LASER PLATINUM – podobno, przynajmniej wg gazownika z którym miałem do czynienia. Zastanawiam się nad Bosch lub Denso. Podobno mają mniejszą przerwę między elektrodami. Znowu podobno. Jeśli to prawda to zawsze lepiej zmniejszać z Bosch'owskich które mają przerwę 1,1 niż z NGK które mają 1,3.
Początkujący
 
Od: 6 cze 2014, 07:35
Posty: 8
Auto: Mazda 6, station wagon, GY 2.0, 147km, 108kW, prod. 2006r + LPG V GEN. ICOM

Postprzez Przemek323c » 8 cze 2014, 22:07

Jak to zrobic ? Po prostu mierzyc szczelinomierzem.
Przemek323c
 

Postprzez Ku2i » 17 cze 2014, 20:51

złożyłem reklamację zakupionych świec NGK Laser Iridium ILTR5A-13G. Reklamacja została uwzględniona – zwrot gotówki. Okazało się że świecom niby nic nie dolegało, były tylko źle dobrane. Więc o co w ogóle tu chodzi. Jak źle skoro wszędzie czytam że dobrze :) . Zakupiłem następne DENSO Iridium Power ITV16. Zmniejszyłem przerwę do 0,8. Świece nie są jednak takie same jak oryginalne. Gwint na oko o jakieś 4mm krótszy. Mało tego górna połowa świecy (nad śrubą) również krótsza o jakieś 4mm. Świeca jest krótsza o prawie centymetr. Póki co odpala. Nie trzęsie się. Zobaczymy po paru km czy nie przerywa przy przyspieszaniu i czy nie wyskoczy check engine tak jak poprzednio.
Początkujący
 
Od: 6 cze 2014, 07:35
Posty: 8
Auto: Mazda 6, station wagon, GY 2.0, 147km, 108kW, prod. 2006r + LPG V GEN. ICOM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 6 gości

Moderator

Moderatorzy LPG