Świece zapłonowe a instalacja LPG

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez Karwoś » 24 wrz 2007, 22:19

A co to może być : Samochód: Suzuki Baleno 1.6 – gaz II generacja – krokowiec i te sprawy.

Przynormalnej jeździe na trasie na 3 albo 4 biegu dochodząc do 90km/h czasami już tej prędkości nie chce przzekroczyc – jakby silnik zaczynał skakać – jakby pracował na 3 albo 2 garach – wystarczy redukcja do 2 albo czasami do wspomnianej 3 – dać mu po garach i po sprawie – czy to może być wina kbli świec itp ???
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 19:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez skarkop » 30 wrz 2007, 07:25

Przejechałem madziami ponad 300tys. km na gazie i zawsze wymieniam świece dokładnie po 25tys. km. Nigdy nic się nie działo. Oczywiście świece NGK.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2006, 13:42
Posty: 200
Skąd: Gliwice, Dębica
Auto: 6 2.0i '07
MPV 2.0CDVi '05

Postprzez stefan » 18 lis 2007, 23:51

Jak na razie przejechałem 52 000 km na jednych swiecach NGK i nic się nie dzieje. Oczywiście były oglądane i tylko nieznaczne zaokrąglenie elektrody pokazuje że niedługo trzeba będzie wymienić.
stefan
www.pawlak.acnshop.eu
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 23:25
Posty: 93 (0/1)
Skąd: Wieluń
Auto: Było: 626 GE 2.0 LPG '96
Jest:
Mazda 5 CR 2.0 LPG 2008

Postprzez k3b » 21 lis 2007, 15:21

co 10tyś to to troche przesada, rozsądnym przebiegiem do wymiany świec jest 25tyś km czyli razem z filtrem gazu w fazie ciekłej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2007, 14:56
Posty: 137 (0/1)
Skąd: Krasnystaw
Auto: 323c BA;323f BJ

Postprzez Banior » 15 gru 2007, 12:37

Witam ja śmigam na gazie instalka SGI zawsze używam świec NGK oznaczenie to ZFR5F i nie mam problemów zamierzam je wymieniać co 20tyś, słyszałem że przy gazie lepiej jest uzywać swiec o oznaczeniu ZFR6F co wy na to. Znalazłem również że do silnika 2.5V6 po roku 1994 powinno się stosować swiece o oznaczeniu ZFR5FIX-11 czyżby to były świece irydowe a cena spora ponad 50zł hmm ale czy można na nich wieksze przebiegi robić i czy są lepsze, jaka jest wasza opinia pytam czysto z ciekowości. :)
Edit by mod: Proszę o stosowanie się do zaleceń FAQ (przyklejonego w każdym z działów) dotyczących rozmiaru podpisu/grafiki w podpisie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 02:49
Posty: 132
Skąd: Dęblin
Auto: Madzi nie ma....:(

Postprzez Piotrek » 15 gru 2007, 13:25

Ja mam SGI i swieczki NGK wymieniam co 40kkm (tak jak stoi w ksiazce). Przewody – to zalezy kiedy zaczna wariowac heh. Na ori nakulane mialem 170kkm, potem kupilem NGK i mam nalatane na nich 80kkm.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2004, 20:00
Posty: 959
Skąd: Poznań
Auto: 626 GE / 626 GF / PF 125p '75

Postprzez Widelec » 30 kwi 2008, 18:35

wymieniłem właśnie u siebie świece, po ok. 16kkm przejechanych na gazie. stare to Denso K20PR-U 11.
czy one wyglądają prawidłowo? powinny być takie białe z tym nalotem?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 22:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez Lukano » 30 kwi 2008, 22:46

Biały nalot to normalne. Bardziej bym sie ta biała porcelanka martwił, jak to nie jest po prostu brudne. Bo moze miec przebicia. Nie wyglądają coś za ciekawie. Moje NGK obecnie po przebiegu 32kkm wyglądają sporo lepiej.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 18:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Widelec » 1 maja 2008, 09:46

ta upieprzona porcelana to jak mniemam uszczelka pod pokrywą zawodów która zaczęła przepuszczać olej :] one są po prostu brudne od oleju.
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 22:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez Lukano » 2 maja 2008, 10:47

Widelec napisał(a):ta upieprzona porcelana to jak mniemam uszczelka pod pokrywą zawodów która zaczęła przepuszczać olej krzywy one są po prostu brudne od oleju.

Aha dlatego pytam :) Na gazie zawsze elektrody mają taki kolor.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 18:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Marcin L » 3 maja 2008, 08:58

dobrze wyglądają, ja bym przeczyscil i jezdzil dalej :)
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 20:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez Bladyy78 » 6 maja 2008, 19:50

Jesteście nieźli jak potraficie określić stan świec po ich wyglądzie. Już widziałem takich magików co na allegro sprzedają świetne używane kable wysokiego napięcia wymyte i ponoć w idealnym stanie, tylko że po wyglądzie to niestety ale nie można określić stanu świeć a tymbardzej kabli.
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2007, 23:33
Posty: 119 (0/1)
Skąd: Bielsko
Auto: M-323F

Postprzez pawik22 » 12 wrz 2011, 19:13

Witam posiadam Mazdę 6 1,8 z gazem. Moje pytanie jakie świece należy do niej kupić. Czy specjalne na gaz czy zwykłe do benzyny. Poradźcie jakie kupić NGK czy jakieś inne . Z góry dziękia
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2011, 11:18
Posty: 46
Skąd: mazowieckie
Auto: Mazda 1,8 benzyna-gaz

Postprzez Marek 161BD081 » 13 wrz 2011, 13:24

Kupuj NGK takie jak zostały przewidziane do Twego silnika i nie kombinuj z jakimiś "specjalnymi do gazu" :)
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez pawik22 » 13 wrz 2011, 19:03

Ale zwykłe do benzyny czy patrzeć na założoną instalację gazowa
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2011, 11:18
Posty: 46
Skąd: mazowieckie
Auto: Mazda 1,8 benzyna-gaz

Postprzez Dominator » 13 wrz 2011, 19:08

Założysz zwykłe i będzie w porządku, ewentualnie mozesz zmniejszyc odstęp elektrod o 0,1mm i bedzie lepiej na gazie. A jeśli w instrukcji masz napisane żeby stosować platynowe świece, to sobie je daruj,bo to tylko niepotrzebne koszta,chyba że Cię stać..
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 22:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Marek 161BD081 » 13 wrz 2011, 21:45

.... i jeszcze jedno ważne: świeca MUSI być jednoelektrodowa!
Te wszystkie wynalacki wieloelektrodowe to tak naprawdę pic na wodę.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez gazparts » 13 wrz 2011, 22:08

Marek 161BD081 napisał(a): i jeszcze jedno ważne: świeca MUSI być jednoelektrodowa!

potwierdzam, zwykła jednoelektrodowa , odpowiednik pod dany model auta
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 10:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez Sadek_PL » 16 wrz 2011, 22:46

ja posiadam zwykłe NGK i powiem szczerze że nie narzekam...
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2010, 13:33
Posty: 136
Skąd: Kraśnik/ Warszawa
Auto: Mazda 626 GF 97r 2.0 pb + lpg – 115KM

Postprzez mlodyMazda » 19 wrz 2011, 16:08

NGK takie jak były w serii ,ale słyszałem od jednego gazownika kiedyś ,że przy sekwencji musisz je zmieniać co ok 20 tys km. koszt tych świec ok.35 zł /szt
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców – Colin McRae

https://www.facebook.com/AutospaLuxuryCarSpa/
Some say..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2010, 23:07
Posty: 1397 (9/19)
Skąd: Merzig De /Olecko Pl
Auto: była:626 GF FS '98,
6 GG LF '02
jest: , NC LF '06
Audi A3 8P '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy LPG