Świece zapłonowe a instalacja LPG

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez spec » 21 mar 2005, 13:26

Jak w temacie , zdania naukowców sa podzielone , piszcie co myślicie o przebiegach świec , pozdro
ŚWIECĄC WŁASNYM PRZYKŁADEM POPRWAWIASZ BILANS ENERGETYCZNY KRAJU!!!!!!!!!
"nie ma takiego miasta LONDYN , jest Lądek , Lądek Zdrój..." hehehehe
?????????????FAJNY MAM AVATAR, NIE ??????????????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2004, 15:52
Posty: 245
Skąd: RADOM
Auto: FORD FOCUS 1.8 16V KOMBI

Postprzez MiKo » 21 mar 2005, 13:27

NGK – 15000-20000 na LPG
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2004, 16:39
Posty: 294
Skąd: Katowice
Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF

Postprzez nemi » 21 mar 2005, 17:50

MiKo napisał(a):NGK – 15000-20000 na LPG

Dokładnie tak robię, choć w Fiacie CC wymieniałem co 9-10 kkm (tam są dwie sztuki po 9 zł NGK, w Mazdzie kosztują NGK 78 zł/komplet).

Mam znajomego, który założył gaz, przejechał 70 kkm i sprzedał auto nie zmieniając świec (strzelał, była to R19). Oczywiście przy zakładaniu gazu świec też nie zmienił. :|

Moim zdaniem najlepiej byłoby wymieniać między 12-15 kkm.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez MiKo » 21 mar 2005, 18:03

nemi napisał(a):Moim zdaniem najlepiej byłoby wymieniać między 12-15 kkm.


Żeby było łatwiej ja proponuje zmieniać razem z olejem (co 15 kkm) :)
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2004, 16:39
Posty: 294
Skąd: Katowice
Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF

Postprzez Jano » 21 mar 2005, 18:12

ja myśle że 10-15 tysiecy to zależy od świec.
http://www.protege.prv.pl http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=5647 Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2004, 12:14
Posty: 288
Skąd: W-wa / Łomża
Auto: Biała Mazda Protege 1.8 16V-DX SOHC 93' 103KM

Postprzez martinez » 22 mar 2005, 09:43

Witam!
Ja przychylam sie do stwierdzenia aby swiece wymieniac razem z wymiana oleju. W moim przypadku 323 BG 1,3 16V katalogowo zalecaja wymiane oleju co 10 tys km. Co do swiec to jezdzilem na gazowej iskrze co to podobno wytrzymuje 20 tys a po 12 zaczely sie strzaly teraz mam NGK (komplet za 50pln) i jest cool.
Reasumujac wymiana swiec co 10 tys km (bo sa tansze niz przeplywka :D )
Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2004, 15:33
Posty: 148
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY

Postprzez Xionc » 23 mar 2005, 22:32

ta, w 323 przeglady co 10 tyś to swiece tez co tyle wymieniam
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 22:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Jano » 23 mar 2005, 23:31

W sumie macie racje najlepiej wymienać razem z olejem czyli co 10 tys km w sumie swiece nie są aż tak droge no chyba że ktoś bedzie sie bawił w regeneracje świec.
http://www.protege.prv.pl http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=5647 Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2004, 12:14
Posty: 288
Skąd: W-wa / Łomża
Auto: Biała Mazda Protege 1.8 16V-DX SOHC 93' 103KM

Postprzez nemi » 23 mar 2005, 23:50

Jano napisał(a): ktoś bedzie sie bawił w regeneracje świec.

to jest wogóle możliwa regeneracja? Myślałem, że wszystko co można zrobić to najwyżej wyczyścić...
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez Jano » 23 mar 2005, 23:56

Można wyczyścic,ale można je też jesli sie nie myle opalic nad palnikem żeby wypaliły sie zanieczyszczenia wewnątż swiecy czy kamień, lecz opalanie może też czasami spowodować pęknięcie ceramiki na swiecy.
http://www.protege.prv.pl http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=5647 Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2004, 12:14
Posty: 288
Skąd: W-wa / Łomża
Auto: Biała Mazda Protege 1.8 16V-DX SOHC 93' 103KM

Postprzez floox » 1 kwi 2005, 16:05

Spec,

10 kkm. Nie należy zapominać, że świece na gazie są delikatnie przeciążane cieplnie co może doprowadzić do odpalenia elektrody minusowej.

Pozdrowienia
Floox
MAZDA 626 '97 1.8i LPG GE FP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2004, 12:01
Posty: 71 (1/2)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda Premacy 2.0i (CP) LPG '03
Mazda 2 (DY) 1.4 MZ-CD '04

Postprzez Jano » 1 kwi 2005, 17:08

To dlatego chyba powinno sie brac swiece o wyższej ciepłocie?
http://www.protege.prv.pl http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=5647 Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2004, 12:14
Posty: 288
Skąd: W-wa / Łomża
Auto: Biała Mazda Protege 1.8 16V-DX SOHC 93' 103KM

Postprzez floox » 1 kwi 2005, 17:45

Tak, ponieważ świeca o większej wartości cieplnej lepiej odprowadza ciepło, przez co jest bardziej odporna na przeciążenia cieplne. Nie należy jednak zapominać, że wciąż mamy do czynienia z gazem, który tak czy inaczej ma wyższą temperaturę spalania niż PB. Należy też pamiętać, że "zimne" świece (czyli takie, które mają wyższą wartość cieplną) mają skłonność do pokrywania się nagarem co w konsekwencji może prowadzić do samozapłonu.

Pozdrowienia
Floox
MAZDA 626 '97 1.8i LPG GE FP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2004, 12:01
Posty: 71 (1/2)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda Premacy 2.0i (CP) LPG '03
Mazda 2 (DY) 1.4 MZ-CD '04

Postprzez Michał555 » 7 kwi 2005, 12:31

...to niedługo i ja zmienie świece bo już mam z 70 kkm na jednych zrobione.

Jade właśnie na wymiane świec, spadają mi wolne obroty na gazie, a czasami samochód gaśnie.

Moge z czystym sumieniem powiedzieć, że świece można zmieniać co nie 10 kkm a co 100kkm. Właśnie wywaliłem stare (dobre) świece i kupiłem nowe NGK. 100zł w plecy a samochód chodzi jak chodził.
Pozdrowienia dla tych którzy wymieniają świece co 15-20 kkm, oraz pozdrowienia dla szaleńców którzy robią to co 'aż' 20 kkm:)
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2005, 12:21
Posty: 9

Postprzez Tasior » 10 cze 2007, 15:43

Mialem forda i kupilem swiece BOSHA za 120zl komplet. Przejechalem na nich ok 50kkm i bylo ok :) Tylko przewody nie wytrzymaly tego przebiegu i musialy poleciec!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2007, 23:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez Karwoś » 10 cze 2007, 15:55

Ja w Lancerze mam SGI i na orginalnych świecach (od nowości) przejechane ponad 40 000km – Autoryzowany serwis powiedział mi że co 60 000 – 80 000 można wymienić. A jak powiedziałem że mam SGI to stwierdził że jeżeli mi to poprawi samopoczucie to moge wymienić po 50 000km.

Może i tak zrobię. Tyle że przy takim LPG nie ma mowy o jakichś strzałach.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 19:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez sps-snipers » 24 wrz 2007, 19:30

Sluchajcie.Swiec niewymienia sie co 10 -czy 15 tys.km.No chyba,ze macie za duzo kasy w portfelu i jestescie naiwni :P Swiece nie sa odpowiedzialne za wystrzaly ;) Przedewszystkim swiece poznajemy czy sa dobre jak odpala auto.Jesli coraz bardziej kiepsko wtedy wymieniamy je.ja w punto na gazie kiedys wymienilem swiece poi 30 tys km.A jak szarpie to tylko i wylacznie przewody :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 17:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez Tasior » 24 wrz 2007, 19:34

JAk mialem Escorta to na swiecach BOSHA przejechalem ponad 50tys i jeszcze nie wygladaly tak tragicznie, ale przewodu juz padaly, juz byla dyskoteka :)
A teraz w mazdzie mam problem, nie wiem z czym zwiazany, jak jest zimne auto to przy przyspieszaniu szarpie, a jak sie wygrzeje to juz zdecydowanie jest lepiej i to szrpanie jest minimalne, co to jest??? czyzby aparat zaplonowy do wymiany????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2007, 23:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez sps-snipers » 24 wrz 2007, 20:08

To raczej nie aparat.Ja tez tak mam czasem.Szczegolnie z rana a najpredzej to jak jest zima hehe.Wtedy sa wilgotne przewody i szarpie a jak sie wysusza od cieplego silnika to jest <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 17:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez Tasior » 24 wrz 2007, 20:09

To co to moze byc??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2007, 23:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy LPG