Nie masz czasu na szukanie? – Szybkie pytanie / szybka odpowiedź
Witam
W najbliższym czasie zakładam instalacje LPG, będzie to instalacja sekwencyjna. Mam parę pytań związanych właśnie z tym tematem.
Samochód to Mazda 323F | 98r | 1.5 | 16v.
1. Luzy zaworowe, co ile je trzeba regulować w Z5? Jak to się odbywa, czy trzeba kupować jakieś płytki regulacyjne? Na Allegro idzie je dostać?
2. Czy jak nie regulowałem tych luzów wcześniej, a teraz zakładam LPG, to powinienem najpierw zając się właśnie tymi luzami?
3. Świece i przewody? Co ile km na LPG je wymieniać? Czy trzeba wymieniać również inne elementy układu zapłonowego (cewki, kopułki itp.)
4. Czy to prawda, że głowice 16v są bardziej narażone na uszkodzenie użytkując LPG?
Nigdy się nie interesowałem Auto – LPG, nie przypuszczałem, że będę kiedyś taka instalacje zakładał
Tak więc, jak ktoś, coś na ten temat, to proszę o odpowiedź
W najbliższym czasie zakładam instalacje LPG, będzie to instalacja sekwencyjna. Mam parę pytań związanych właśnie z tym tematem.
Samochód to Mazda 323F | 98r | 1.5 | 16v.
1. Luzy zaworowe, co ile je trzeba regulować w Z5? Jak to się odbywa, czy trzeba kupować jakieś płytki regulacyjne? Na Allegro idzie je dostać?
2. Czy jak nie regulowałem tych luzów wcześniej, a teraz zakładam LPG, to powinienem najpierw zając się właśnie tymi luzami?
3. Świece i przewody? Co ile km na LPG je wymieniać? Czy trzeba wymieniać również inne elementy układu zapłonowego (cewki, kopułki itp.)
4. Czy to prawda, że głowice 16v są bardziej narażone na uszkodzenie użytkując LPG?
Nigdy się nie interesowałem Auto – LPG, nie przypuszczałem, że będę kiedyś taka instalacje zakładał
Tak więc, jak ktoś, coś na ten temat, to proszę o odpowiedź
Ostatnio edytowano 28 sty 2015, 00:28 przez Anonymous, łącznie edytowano 3 razy
Powód: Porządki
Powód: Porządki
Cześć,
Odpowiem Ci tylko na 2 i 3 pytanie bo mogę powiedzieć co nieco z doświadczenia. Jeżeli chodzi o układ zapłonowy to dobrze by było, aby jego stan był bez zarzutu. Nie spotkałem się z jasnym określeniem co ile wymieniać świece, przewody, jedni mówią 60-80tys. inni 30tys. Myślę, że przy zasilaniu auta LPG warto zainteresować się wymianą mniej więcej co 30-50tys. biorąc jeszcze pod uwagę jak z jakością zamontowanych podzespołów i ich aktualnym stanem. Jeżeli wymieniasz przewody wymień od razu też świece. Jeżeli nie wiesz kiedy te dwie rzeczy były wymieniane zdecydowanie polecałbym wymianę przed założeniem LPG. Co do cewki to wg. mnie nie eksploatuje się ona tak intensywnie jak przewody czy świece szczególnie jeżeli masz oryginał lub bardzo dobry zamiennik. Wymiana cewki to tak naprawdę temat do przemyślenia, każdy przypadek jest inny. Sugeruję Ci też zainteresować się odległością elektrod w świecach – fabrycznie dla świec to gdzieś 1,1-1,3mm, ale LPG lubi mniej. Sam miałem z tym problem, wymieniałem świece, przewody, cewkę auto nie chciało dobrze jeździć na LPG i dopiero zmniejszenie dystansu na elektrodach do 0,7-0,8mm dało pożądane rezultaty. Podpowiedzieli koledzy z LPG-forum.
Co do luzów zaworowych nie zaszkodzi sprawdzić tym bardziej, że rozregulowane mogą doprowadzić do wielu problemów. Dodatkowy hałas to chyba pikuś przy możliwym wypaleniu zaworów. Przy okazji grzebania w tamtych okolicach polecam zweryfikować ciśnienie sprężania w cylindrach. Ja to prawie wszystko robiłem po montażu LPG przy okazji szukania w czym tkwi problem w moim aucie, ale powiem Ci szczerze, że polecałbym sprawdzić to wszystko przed zakładaniem instalacji. W skrajnych przypadkach pozwoli uniknąć wielu nerwów i ciągłych wizyt w serwisach
Pozdrowienia, lantan
Odpowiem Ci tylko na 2 i 3 pytanie bo mogę powiedzieć co nieco z doświadczenia. Jeżeli chodzi o układ zapłonowy to dobrze by było, aby jego stan był bez zarzutu. Nie spotkałem się z jasnym określeniem co ile wymieniać świece, przewody, jedni mówią 60-80tys. inni 30tys. Myślę, że przy zasilaniu auta LPG warto zainteresować się wymianą mniej więcej co 30-50tys. biorąc jeszcze pod uwagę jak z jakością zamontowanych podzespołów i ich aktualnym stanem. Jeżeli wymieniasz przewody wymień od razu też świece. Jeżeli nie wiesz kiedy te dwie rzeczy były wymieniane zdecydowanie polecałbym wymianę przed założeniem LPG. Co do cewki to wg. mnie nie eksploatuje się ona tak intensywnie jak przewody czy świece szczególnie jeżeli masz oryginał lub bardzo dobry zamiennik. Wymiana cewki to tak naprawdę temat do przemyślenia, każdy przypadek jest inny. Sugeruję Ci też zainteresować się odległością elektrod w świecach – fabrycznie dla świec to gdzieś 1,1-1,3mm, ale LPG lubi mniej. Sam miałem z tym problem, wymieniałem świece, przewody, cewkę auto nie chciało dobrze jeździć na LPG i dopiero zmniejszenie dystansu na elektrodach do 0,7-0,8mm dało pożądane rezultaty. Podpowiedzieli koledzy z LPG-forum.
Co do luzów zaworowych nie zaszkodzi sprawdzić tym bardziej, że rozregulowane mogą doprowadzić do wielu problemów. Dodatkowy hałas to chyba pikuś przy możliwym wypaleniu zaworów. Przy okazji grzebania w tamtych okolicach polecam zweryfikować ciśnienie sprężania w cylindrach. Ja to prawie wszystko robiłem po montażu LPG przy okazji szukania w czym tkwi problem w moim aucie, ale powiem Ci szczerze, że polecałbym sprawdzić to wszystko przed zakładaniem instalacji. W skrajnych przypadkach pozwoli uniknąć wielu nerwów i ciągłych wizyt w serwisach
Pozdrowienia, lantan
lantan napisał(a):Co do cewki to wg. mnie nie eksploatuje się ona tak intensywnie jak przewody czy świece szczególnie jeżeli masz oryginał lub bardzo dobry zamiennik.
Nieprawda. Z powodu wyzszej rezystancji mieszanki powietrze-lpg potrzeba wyzszego napiecia do przeskosu iskry, stad cewka jest bardziej obciazona.
Dudus napisał(a):1. Luzy zaworowe, co ile je trzeba regulować w Z5? Jak to się odbywa, czy trzeba kupować jakieś płytki regulacyjne? Na Allegro idzie je dostać?
Polecam na gazie co 30-40k sprawdzenie.
Dudus napisał(a):2. Czy jak nie regulowałem tych luzów wcześniej, a teraz zakładam LPG, to powinienem najpierw zając się właśnie tymi luzami?
Bez lpg tez trzeba tam zagladac. Przed zalozeniem lpg to nawet bardziej niz wskazane.
Dudus napisał(a):3. Świece i przewody? Co ile km na LPG je wymieniać? Czy trzeba wymieniać również inne elementy układu zapłonowego (cewki, kopułki itp.)
Polowe tego co zaleca producent. Osobiscie zmieniam raz na rok.
Dudus napisał(a):4. Czy to prawda, że głowice 16v są bardziej narażone na uszkodzenie użytkując LPG?
Jesli bedzie ubogo to kazda glowica poleci.
-
Przemek323c
Dudus napisał(a):1. Luzy zaworowe, co ile je trzeba regulować w Z5? Jak to się odbywa, czy trzeba kupować jakieś płytki regulacyjne? Na Allegro idzie je dostać?
Tak czy owak trzeba je regulować...
Dudus napisał(a):3. Świece i przewody? Co ile km na LPG je wymieniać? Czy trzeba wymieniać również inne elementy układu zapłonowego (cewki, kopułki itp.)
Co do świec, to przed założeniem gazu warto je zmienić, szczególnie kiedy długo już nie były zmieniane.
Z resztą kiedy już będziesz miał gaz, to potrzeba zmiany świec będzie odczuwalna bo zaczniesz odczuwać szarpanie przy przyśpieszaniu.
Generalnie go gazu zalecana jest mniejsza przerwa na elektrodach, tak 0,7-0,8mm.
Kable, jeśli nie mają przebić to po co wymieniać dobre?
Kopułka i palec, powyczyszczaj, jeśli są zużyte to wymień.
Cewka? Wymienia się ją jak niedomaga, a nie profilaktycznie...
Przemek323c napisał(a):lantan napisał(a):Co do cewki to wg. mnie nie eksploatuje się ona tak intensywnie jak przewody czy świece szczególnie jeżeli masz oryginał lub bardzo dobry zamiennik.
Nieprawda. Z powodu wyzszej rezystancji mieszanki powietrze-lpg potrzeba wyzszego napiecia do przeskosu iskry, stad cewka jest bardziej obciazona.
Miałem na myśli sytuację przed montażem LPG . Na benzynie cewka raczej nie jest elementem który masowo się psuje i nikt nie wymienia jej profilaktycznie tak jak świec i przewodów które mają swój określony resurs. Wiadomo, że gaz bardziej ją obciąża, ale jeżeli jest sprawna i auto nie ma żadnych objawów to po co ją ruszać.
lantan napisał(a):Na benzynie cewka raczej nie jest elementem który masowo się psuje i nikt nie wymienia jej profilaktycznie tak jak świec i przewodów które mają swój określony resurs.
W 323f moze nie tak masowo jak w innych autach ale tez potrafi sie zepsuc.
lantan napisał(a):Wiadomo, że gaz bardziej ją obciąża, ale jeżeli jest sprawna i auto nie ma żadnych objawów to po co ją ruszać.
Tu akurat racja, jesli wszystko dziala jak nalezy to cewki nie ma sie co czepiac jednak kazda niesprawnosc dalej w kablach i swiecach moze doprowadzic do jej szybkiego zgonu.
-
Przemek323c
Witam
Nie miałem problemu to założyłem gaz Mam parę pytań zanim pojadę do gazownika na pierwszą regulacje oraz poprawki.
1. Pod zbiornik gazu daje się piankę montażowa ? Pierwszy raz tak zobaczyłem i się zdziwiłem
2. Nie mam rezerwy na zbiorniku z ostatniej kropki odrazu się wyłącza a według instrukcji powinna migać.
3. Jest trochę słabsza ale to mówił ze na pierwszej regulacji wszystko ustawi jak się "ułoży".
4. Potrafi podczas hamowania silnikiem/wolnych obrotach na dojechaniu do skrzyżowania przełączyć na benzynę i zaraz z powrotem na gaz.
Po za tym chodzi równo i ma normalnie spalanie. Za odpowiedzi będę wdzięczny
Nie miałem problemu to założyłem gaz Mam parę pytań zanim pojadę do gazownika na pierwszą regulacje oraz poprawki.
1. Pod zbiornik gazu daje się piankę montażowa ? Pierwszy raz tak zobaczyłem i się zdziwiłem
2. Nie mam rezerwy na zbiorniku z ostatniej kropki odrazu się wyłącza a według instrukcji powinna migać.
3. Jest trochę słabsza ale to mówił ze na pierwszej regulacji wszystko ustawi jak się "ułoży".
4. Potrafi podczas hamowania silnikiem/wolnych obrotach na dojechaniu do skrzyżowania przełączyć na benzynę i zaraz z powrotem na gaz.
Po za tym chodzi równo i ma normalnie spalanie. Za odpowiedzi będę wdzięczny
Ad1 daje się ,ab butla się nie tłukła
ad2. źle ustawione progi napięciowe w sofcie sterownika
ad3 źle ustawiony pewnie auto=kalibracja i następny
ad.4 Cutoff za duże ciśnienie lub za duży spadek bez oscyloskopu z instalacji ciężko powiedzieć.
lub próg czasy wtrysków włączony/
ad2. źle ustawione progi napięciowe w sofcie sterownika
ad3 źle ustawiony pewnie auto=kalibracja i następny
ad.4 Cutoff za duże ciśnienie lub za duży spadek bez oscyloskopu z instalacji ciężko powiedzieć.
lub próg czasy wtrysków włączony/
Witam, jak mam odczytać wskazania sondy szerokopasmowej w forscanie kiedy jest uboga a kiedy bogata Jak mam odczytać wskazania mA ,czy opcja rzeczywisty AFR działa? albo co mam włączyć aby wystroić LPG
Ostatnio edytowano 16 lip 2014, 22:20 przez adam77, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 10 cze 2014, 21:50
- Posty: 9
- Auto: Mazda 6 2.0 GH PB+LPG
2008r
Jeśli nie masz gwarancji na instalacje to możesz. Ja kiedyś kumplowi wymieniałem i nic się nie działo
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Śmiało wymieniaj, nawet jeśli słabo dokręcisz cybanty i ciśnienie wywali je to komputer odłączy reduktor i nie będzie podawał gazu.
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Nie do konca. Po 1 oba filtry wymienia sie po takim samym przebiegu, nie tylko fazy lotnej ale i fazy cieklej w reduktorze. Po 2 komputer moze nie odlaczyc gazu bo cisnienie nie spadnie ponizej progu a gaz bedzie szedl pod maske.
-
Przemek323c
No tak, zapomniałem o tym w reduktorze, tylko pamiętam w pierwszej Madzi to ten filtr w reduktorze wymieniali co drugą wymianę. Mówili że nie trzeba co 10 tyś km
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
On kosztuje 3-5zl a ma nawet ciezej niz fazy lotnej. Roznica taka ze 1 chroni reduktor a 2 wtryskiwacze. Ogolnie najlepiej wymieniac co 1000l gazu, a przecietnie to wychodzi wlasnie kolo 10000km.
-
Przemek323c
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości