Strona 1 z 1

Mazda 323F BA Z5 + BRC Sequent 24 Zaczął przerywać

PostNapisane: 19 maja 2014, 13:28
przez osakxd
Witam

Wczoraj robiłem małe naprawy w mojej. Wymieniłem uszczelkę pokrywy bo była już w bardzo kiepskim stanie + zmieniłem kopułkę aparatu zapłonowego. Odpala bardzo ładnie wszystko tak jak powinno być, ale wystąpił problem, że na niskich obrotach tj. 1200-2300 przy lekkim dodawaniu gazu mocno przerywa. Na początku też miałem z tym problem, ale wymieniłem świece + kable W/N i prawie wszystko było ok, jedynie czasami występowało lekkie "przymulenie". Przy wymianie uszczelki wyjąłem również aparat zapłonowy, ale włożyłem go dokładnie tak samo jak był wcześniej. Wina kopułki (którą przed założeniem ładnie wyczyściłem), czy może kwestia źle ustawionego aparatu ?

PostNapisane: 19 maja 2014, 14:58
przez Przemek323c
Tylko na gazie tak jest ?

PostNapisane: 19 maja 2014, 17:44
przez osakxd
Szarpanie na gazie, na benzynie natomiast jest w przedziale tak 2400-3000 zamulenie, jakby była spora utrata mocy. Powyżej tych obrotów już przyspiesza normalnie, tak więc z pewnością nie jest to wina regulacji gazu. Rozważam opcje regulacji zapłonu, doloty jest szczelny, chociaż wczoraj podłączyłem również dolot zimnego powietrza, jednakże wątpię, że to tego wina.

Re: Mazda 323F BA Z5 + BRC Sequent 24 Zaczął przerywać

PostNapisane: 19 maja 2014, 20:23
przez Przemek323c
Zmniejsz testowo przerwe na swiecach.

PostNapisane: 19 maja 2014, 20:30
przez osakxd
Z tego co pamiętam 0.8 przerwa ? Bez listka 0.8 mm chyba da radę też to zrobić, chociażby zwykłą miarką ?

Re: Mazda 323F BA Z5 + BRC Sequent 24 Zaczął przerywać

PostNapisane: 19 maja 2014, 20:31
przez Przemek323c
Bez szczelinomierza to znajdz cos podobnej grubosci (zmierz suwmiarka) i uzyj jako wzoru szczeliny. Bledow zadnych nie miga ?

PostNapisane: 19 maja 2014, 20:45
przez osakxd
Dopiero jutro będę w stanie sprawdzić błędy, bo muszę nowe "urządzenie" zrobić. Standardowo świece jednoelektrodowe NGK mają 1.2 ? Czy to jednak mocno zależy od modelu świecy ?

Re: Mazda 323F BA Z5 + BRC Sequent 24 Zaczął przerywać

PostNapisane: 19 maja 2014, 21:35
przez Przemek323c
Standardowo powinny miec kolo 1mm a dokladnie tyle ile w dokumentacji producenta. Czesto zdarza sie tez ze nowe maja rozne przerwy dlatego powinno sie sprawdzac szczelinomierzem nawet swiezutkie z pudelka.

PostNapisane: 20 maja 2014, 00:57
przez osakxd
A jeszcze takie zapytanie. W aparacie zapłonowym w tym "motylku" który wchodzi w wałek, jedno ramie jest w kształcie prostokątnym, drugie też tyle, że ma na zakończeniu takie ścięcie. Jak na zdjęciu. Jakie ma znaczenie którą stroną wkłada się ten aparat ?

PostNapisane: 20 maja 2014, 07:41
przez Przemek323c
Odwrotnie nie wejdzie w glowice.

PostNapisane: 20 maja 2014, 13:40
przez osakxd
Ok, a samo w sobie ustawianie zapłonu rozumiem, że przebiega całkowicie na odpalonym silniku ? Czyli jeżeli chcę kręcić, aparatem zapłonowym to mam mieć włączony silnik i całość ma pracować ?

PostNapisane: 20 maja 2014, 14:01
przez Przemek323c
Tematow z opisami ustawiania zaplonu jak psow. Jesli nie masz lampy to najpierw ustaw w trybie serwisowym na oko tak jak na zdjeciu ponizej.

Obrazek

PostNapisane: 20 maja 2014, 14:53
przez osakxd
Zdjęcie poniżej chyba niestety nie działa. Tematów dużo to wiem, widziałem i czytałem. Ustawiać to wszystko w KOEO jak rozumiem ?

Edit. Zdjęcie jednak działa, skopiowałem sobie adres i jest ok. Cóż ustawie go w taki sposób i będę szukał lampy ;)