Problem z instalacją

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez hrust » 24 mar 2014, 17:19

Witam!
Na wstępnie chciałbym zaznaczyć, że jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o mechanikę samochodową, a tym bardziej instalacje gazowe dlatego przepraszam za mało fachowe słownictwo. Jestem szczęśliwym posiadaczem mazdy 323f 2.0 sportive 2001r, od października 2013 – mazda już była zagazowana, niestety zasadziłem się na minę z moim zakupem i ciągle mam coś do roboty przy mej Madzi, ale nie sposób tego auta nie kochać <serduszka> i powoli powolutku wychodzę na prostą.

Teraźniejsza sprawa dotyczy instalacji gazowej tj. w trakcie jazdy na dłuższych dystansach instalacja zaczyna mi wariować, słyszę charakterystyczne "kilkanie" takie jak wtedy gdy auto przełącza się z paliwa na gaz. Na kontrolce poziomu gazu światełko czasem miga (czyli jadę na paliwie) po czym po sekundzie się włącza ponownie i tak cały czas z dużą częstotliwością. Klikanie słychać z tyłu samochodu tam gdzie jest butla. Czasem autem szarpnie szczególnie przy dużych prędkościach i obrotach. Nie zaobserwowałem tej usterki na zimnym silniku i krótkich trasach.

No i takie mam pytanie co to może być i ile orientacyjnie wyniesie mnie naprawa? <co?>
Czy może mieć to jakiś związek z tym, że ostatnio wymieniałem cewki i kable wysokiego napięcia (szarpało strasznie na gazie – po wymianie ww problem zniknął)?

Informacje o instalacji:
Reduktor- AC R01
Wtryski – AC W01
Układ sterujący – Stag 4 Plus
Wiem też na pewno, że pływak w zbiorniku jest zagięty, żeby więcej gazu do butli weszło.

PS. Czy ktoś może mi polecić dobrego gaziarza w krakowie?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 mar 2014, 16:43
Posty: 8
Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive '01 + lpg

Postprzez robm1 » 1 kwi 2014, 20:37

Witam Miałem kiedyś podobny problem w Toyocie Pojechałem do mądrego gazownika i najnormalniej w swiecie wypalał się jakiś bezpiecznik od inst. gaz. Powtarzam "podobny" Pozdrawiam
robm1
 

Postprzez hrust » 3 kwi 2014, 09:16

Dzięki za odpowiedź, jestem umówiony u gazownika w najbliższym czasie tylko nie wiem czy mądrego :) Dam znać co on tam wynalazł, gdyby ktoś miał podobny problem.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 mar 2014, 16:43
Posty: 8
Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive '01 + lpg

Postprzez lechuk » 3 kwi 2014, 14:46

To klikanie o którym piszesz to otwieranie elektrozaworu przy butli (przy przełączaniu na gaz).

U ciebie z jakiegoś powodu komputer gazowy przełącza z gazu na benzynę. Powody mogą być różne.

Ja tak miałem jak mi się przewód naderwał od czujnika temperatury w reduktorze i czasami komp odczytywał niską temperaturę reduktora i przełączał na benzynę. Kilka dziur dalej przełączał się znowu na gaz bo czujnik zaczął stykać. Miesiąc z tym walczyłem zanim znalazłem przyczynę.

Obstawiałbym:
– Czujnik temperatury reduktora – sam czujnik lub połączenie z kompem
– Czujnik temperatury gazu – j.w
– Czujnik temperatury w listwie wtryskowej (jak masz)
– Komp gazowy czasami nie dostaje sygnału o obrotach silnika.

Problem najłatwiej zlokalizować przez przejechanie się z podpiętym kompem i obserwowanie co się dzieje. Pod warunkiem, że problem akurat wystąpi.

W moim stagu 300 isa 2 podczas autoadaptacji też czasami przełącza na benzynę, ale tu akurat celowo, żeby zebrać sobie mapę czasów wtrysku. Z tego co się orientuje w twoim Stagu 4 Plus chyba nie ma autoadaptacji.
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2014, 12:36
Posty: 63
Skąd: Bydoszcz
Auto: Mazda 323F (BA) 1.5 (Z5) '95
Mazda 6 (GY) 2.0 (LF) +LPG BRC Sequent 24.11 '03

Postprzez Przemek323c » 3 kwi 2014, 15:40

Wrozenie z fusow bez podpinania sie do kompa bo powodow moze byc conajmniej kilka, zarowno prozaicznych jak i grubszych.
Przemek323c
 

Postprzez lechuk » 4 kwi 2014, 09:36

Grubszych powodów raczej bym się nie spodziewał. Jeżeli wystąpiłby jakiś błąd to nie przełączałby się z powrotem na gaz. A tak wynika z tego, że nie spełnia określonych warunków do przełączania na gaz, a są nimi minimalne obroty – ja mam ustawione na 500rpm więc przełącza na biegu jałowym i temperatury reduktora i ew. gazu. Chyba o niczym nie zapomniałem?

A podsumowując jedyne co można zrobić to podpiąć do kompa i obserwować...

Kup sobie kabelek z allegro ~30-40zł i sam podepnij do kompa. Programik do staga można ściągnąć ze strony producenta (www.ac.com.pl)
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2014, 12:36
Posty: 63
Skąd: Bydoszcz
Auto: Mazda 323F (BA) 1.5 (Z5) '95
Mazda 6 (GY) 2.0 (LF) +LPG BRC Sequent 24.11 '03

Postprzez hrust » 10 kwi 2014, 16:32

Własnie wróciłem od gaziarza panowie nic nie znaleźli, podkręcili mi tylko obroty przy których ma się przełączać na gaz (z 600rpm na 1100rpm i skórcili czas do 2s), lekko podregulowani mieszankę i tyle. Jestem z nimi umówiony, że przed dłuższą trasą przyjeżdżam do nich i oni montują mi rejestrator, a ja im zaznaczam w trakcie jazdy kiedy coś dzieje.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 mar 2014, 16:43
Posty: 8
Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive '01 + lpg

Postprzez Przemek323c » 10 kwi 2014, 20:10

hrust napisał(a):(z 600rpm na 1100rpm i skórcili czas do 2s)


Bez sensu. Jezdzil ktos chociaz z toba zeby zobaczyc co i jak ?
Przemek323c
 

Postprzez hrust » 11 kwi 2014, 07:39

Nie jeździli ze mną, sami się podobno przyjechali i nic nie zauważyli(zostawiłem im auto na dzień). Obroty gość zwiększył po tym jak mu powiedziałem, że często na zimnym silniku przy przelaczeniu na gaz przymuli mi auto i tak przystopuje. Wtedy stwierdził że obroty są za małe i normalnie powinny być ponad 1000. Ogólnie dużo musiałem im tłumaczyć co mi się dzieje i wtedy zaproponowali ten rejestrator.

W sumie nie dziwie im się że nic nie znaleźli bo czasem dopiero po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów problem się zaczyna. Jednak miałem takie dziwne wrażenie podczas wizyty, że trochę mój problem zbagatelizowali.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 mar 2014, 16:43
Posty: 8
Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive '01 + lpg

Postprzez Przemek323c » 11 kwi 2014, 07:47

hrust napisał(a):Wtedy stwierdził że obroty są za małe i normalnie powinny być ponad 1000.


Powinien przelaczac sie na wolnych bez zajakniecia.
Przemek323c
 

Postprzez hrust » 11 kwi 2014, 08:46

Skoro powinien na wolnych to mam kazać mu wrócić do poprzednich ustawień? Te 1000 obrotów to jakaś wada?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 mar 2014, 16:43
Posty: 8
Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive '01 + lpg

Postprzez roccomistrz » 11 kwi 2014, 09:23

dobrze byłoby gdybyś wrzucił screeny z ustawieniami i mapą.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2010, 22:08
Posty: 189 (0/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 626 GE FS '92

Nissan Primera P10 GA16DE '94

Postprzez hrust » 11 kwi 2014, 09:43

Z tym może być mały problem, chociaż chyba sobie sprawie swój kabelek i go podepnę do kompa :) ewentualnie poproszę gazownika o screeny...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 mar 2014, 16:43
Posty: 8
Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive '01 + lpg

Postprzez Przemek323c » 11 kwi 2014, 14:20

hrust napisał(a):koro powinien na wolnych to mam kazać mu wrócić do poprzednich ustawień? Te 1000 obrotów to jakaś wada?


Nie jest to zaden wyznacznik ale po co robic jakies przegazowki zeby sie przelaczyl. Problem trzeba po prostu zdiagnozowac, pomyslec i naprawic przyczyne. Mam wrazenie ze podjechales do typowego w polsce gazownika czyli poklikac czymkolwiek, zmienic parametr najmniej istotny, skasowac za usluge i bujaj sie pan dalej.
Przemek323c
 

Postprzez hrust » 11 kwi 2014, 15:21

Czyli wychodzi na to, że mnie pewnie robią w wała... gdzie ja znajdę w Krakowie gaziarza, który zna się na rzeczy? w internetach ciężko kogoś znaleść
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 mar 2014, 16:43
Posty: 8
Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive '01 + lpg

Postprzez t34567 » 11 kwi 2014, 16:19

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez Przemek323c » 11 kwi 2014, 19:28

Gcs czyli struna z lpgforum, tam bym uderzal.
Przemek323c
 

Postprzez Olek Drumzz » 5 maja 2014, 12:57

Czesc wszystkim,podlacze sie do tematu,, szarpania,,.mam 323f ba i szarpie mi jak cholera przy przekraczaniu 2000obr.bylem u gazownikow-niewiedza lol kable wn i swiece wymienione i nic.poleci ktos jakiegos ogarnietego gazownika z bielska bialej lub okolic?z gory dzieki

!!PLAY FAST OR DIE!!
Olek Drumzz
 

Postprzez Przemek323c » 5 maja 2014, 13:00

Na benzynie jest ok ?
Przemek323c
 

Postprzez singo » 2 lip 2014, 22:51

palec i kopułka jest dobra czy wypalone styki,na benzynie będzie chodzić ale na gazie już nie <nie>
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 mar 2013, 21:17
Posty: 29 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2008r GH 2.5 chip 187KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości

Moderator

Moderatorzy LPG