Strona 1 z 2

Regeneracja parownika Genius 1500 MBar

PostNapisane: 28 lis 2013, 00:09
przez Qdłaty25
Witam.
Ostatnimi czasy mam problem z parownikiem wymienionym w temacie. Gazownik stwierdził, że jest do wymiany. Objawem było ciężkie odpalanie auta po nocnym (dłuższym niż 8h) postoju. Po sprawdzeniu zachowania auta po całkowitym wyłączeniu i odcięciu gazu okazało się, że wina tkwi w instalacji LPG (po odłączeniu gazu auto odpalało bez zarzutu).
Czy ktoś z Was miał może do czynienia z takim parownikiem? Czy jego klęknięcie oznacza konieczność wymiany na nowy?? Dodam, że koszt wymiany na nowy to około 450 pln. A może jest możliwość regeneracji w/w elementu taniej? Ma ktoś doświadczenia z takim przypadkiem? Czekam na odpowiedź

Re: Regeneracja parownika Genius 1500 MBar

PostNapisane: 28 lis 2013, 07:13
przez carsik
zestaw naprawczy kosztuje mniej niż 100zł i można go zregenerować.

PostNapisane: 28 lis 2013, 10:02
przez Przemek323c
A jak stwierdzil ze to reduktor ? Puszcza podcisnieniem ? Moze listwa jest nieszczelna, nie reduktor.

Re: Regeneracja parownika Genius 1500 MBar

PostNapisane: 28 lis 2013, 12:06
przez Qdłaty25
Wyciągnął cienki gumowy wężyk i psiknął preparatem do sprawdzania szczelności w ten otwór.

PostNapisane: 28 lis 2013, 12:13
przez Przemek323c
I po odpieciu wezyka palilo ok ?

Re: Regeneracja parownika Genius 1500 MBar

PostNapisane: 28 lis 2013, 12:20
przez Qdłaty25
Chodził na lpg bez zmian <co?>

PostNapisane: 28 lis 2013, 12:30
przez Przemek323c
Pytalem czy zmienilo sie cos wtedy w kwestii odpalania :)

[Usunięte]

PostNapisane: 28 lis 2013, 12:33
przez Qdłaty25
PostTen post został usunięty przez Qdłaty25 28 lis 2013, 12:36.
Powód: Dwa razy to samo

Re: Regeneracja parownika Genius 1500 MBar

PostNapisane: 28 lis 2013, 12:33
przez Qdłaty25
Tego nie próbowaliśmy.

PostNapisane: 28 lis 2013, 12:40
przez Przemek323c
Zrob test, po ostatniej w danym dniu "trasie" odepnij ten wezyk z reduktora. Jezeli po nocy bedzie odpalac (na benzynie) prawidlowo to winny reduktor.

Re: Regeneracja parownika Genius 1500 MBar

PostNapisane: 28 lis 2013, 12:47
przez Qdłaty25
Zostawić odpięty wężyk na całą noc? Nic złego się nie stanie? Nie zagazuję całego garażu? hahaha A przed odpalaniem podpiąć wężyk, czy zostawić odpięty?

PostNapisane: 28 lis 2013, 12:53
przez Przemek323c
Zostawiasz na taki okres po jakim miales problemy z odpalaniem. Najlatwiej na noc, kiedy auto nie uzywane. Nie zagazujesz, musialo by naprawde dobrze walic ale to poczujesz w takim wypadku. Przed odpaleniem zakladasz i jak najszybciej krecisz rozrusznikiem.

Re: Regeneracja parownika Genius 1500 MBar

PostNapisane: 28 lis 2013, 13:36
przez Qdłaty25
Dzięki za podpowiedź. Dzisiaj na noc zrobię jak napisałeś. Odezwę się po testach. papa

Re: Regeneracja parownika Genius 1500 MBar

PostNapisane: 29 lis 2013, 15:46
przez Qdłaty25
Miałeś całkowitą rację. Odpiąłem na noc wężyk i rano nie było problemu z odpaleniem. Później dla potwierdzenia pod pracą również wyciągnąłem wężyk i znowu zapalił gładko. Czyli temat jest jasny – klęknął parownik. Dzięki za podpowiedź <spoko>

PostNapisane: 29 lis 2013, 15:54
przez Przemek323c
Popuszcza podcisnieniem. Na twoim miejscu nie bawilbym sie jednak w regeneracje (chyba ze zrobisz to sam oraz masz czas/checi na zabawe) bo nie zawsze daje to oczekiwane skutki, a i prawdziwy oryginalny zestaw naprawczy ciezko trafic. Mozna probowac dac kazdy inny reduktor obskakujacy taki silnik np. tur,silver,acr01,zeta n/s (z czego na zeta s da sie prawodopodobnie ustawic i 1,5 bara) i probowac stroic przy innym cisnieniu roboczym. Swoja droga 1,5 bara to katorga mechaniczna dla wtryskiwaczy. Decyzja nalezy do ciebie.

Re: Regeneracja parownika Genius 1500 MBar

PostNapisane: 29 lis 2013, 16:01
przez Qdłaty25
Więc chyba jednak zdecyduję się na nowy. Ostatnio trochę podskoczyło mi spalanie ( nie chodzi tu o warunki pogodowe, po porównuje rok do roku). Czy to możliwe, że winą był właśnie ten parownik?
Jeszcze jedno pytanie. Który reduktor jest lepszy: genius 1500 czy może eco at90e? Widzę, że cena tego drugiego jest niższa, czy to oznacza, że jest słabszy (gorszy)?

PostNapisane: 29 lis 2013, 19:33
przez Przemek323c
At90e to reduktor do 2 generacji.

Re: Regeneracja parownika Genius 1500 MBar

PostNapisane: 29 lis 2013, 21:43
przez Qdłaty25
Bylem dzisiaj w innym warsztacie, gdzie na zapalonym silniku odpiął mi wężyk i miernikiem do gazu sprawdzał, czy nie ulatnia się gaz z rurki. Miernik nic nie pokazał, dlatego mechanik stwierdził, że to raczej któryś wtrysk puszcza gaz, bo gdyby to była wina parownika, to by się w takim przypadku ulatniał. Co o tym sądzisz <glupek2>
Znalazłem na alledrogo kilka tańszych reduktorów. Który z nich uważasz za najlepszy:
1. http://allegro.pl/reduktor-tomasetto-at ... 13003.html
2. http://allegro.pl/shark-1200-reduktor-d ... 09792.html
3. http://allegro.pl/reduktor-dream-omvl-c ... 04841.html
4. http://allegro.pl/reduktor-parownik-zav ... 25974.html
Myślisz, że da się coś z w/w założyć i normalnie jeździć?

PostNapisane: 29 lis 2013, 22:43
przez Przemek323c
Mysle ze gdyby to byl wtrysk to mialbys dalej problem po zdjeciu rurki na noc.

Re: Regeneracja parownika Genius 1500 MBar

PostNapisane: 1 gru 2013, 15:41
przez Qdłaty25
Jutro się wszystko okaże. Jestem umówiony z gazownikiem. Zobaczymy o co komon.