SGI a wlot powietrza – czy warto go modyfikować

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez Marcin L » 16 lis 2005, 19:50

Witam, zastanawiam się czy przy instatacji SGI warto coś zmieniac z wlotem powietrza do silnika tak jak często się to robi przy instalacjach I i II generacji. Mam tu na myśli odcięcie dopływu gorącego powietrza (gdy silnik jest zimny) tak aby dostawal tylko zimne i/lub modyfikację wlotu w taki sposob ze powietrze nie będzie przy wyzszych szybkosciach "wbijane" wprost spod maski tylko pobierane np gdzieś z boku. W Peugeocie 405 mojego ojca (gaznik+sruba) takie operacje znaczaco poprawily pracę silnika i zastanawiam sie czy warto postapic podobnie w Mazdzie (dodam ze pracuje jak najbardziej prawidłowo ale moze moglaby lepiej ? ;). Co Wy na to ?
Ostatnio edytowano 16 lis 2005, 22:59 przez Marcin L, łącznie edytowano 2 razy
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 21:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez sołtys » 16 lis 2005, 22:03

Marcin L napisał(a):Mam tu na myśli odcięcie dopływu gorącego


jeżeli jest wlot fabryczny to oznaczało by że inżynierowie spierr... robote gdyby łąpał ciepłe powietrze

modyfikację przy II gen robi sie poto aby

Marcin L napisał(a):wyzszych szybkosciach "wbijane" wprost spod maski tylko pobierane np gdzieś z boku


o to wbijanie wchodzi bo przy wiekszych prędkościach wbija ci gaz spowrotem do miksera albo utrudnia jego zasysanie i tylko dlatego przerabia sie dolot dodam tylko że u mnie ta modyfikacja nie była konieczna.


Marcin L napisał(a):zastanawiam sie czy warto postapic podobnie w Mazdzie


ty masz wtrysk gazu wiec nie potrzebujesz podciśnienia w dolocie wręcz przeciwnie wiec przerabianie jest bezcelowe pogorszy sprawę.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Marcin L » 16 lis 2005, 23:13

wiec moze w takim wypadku warto pojsc w inna strone i zrobic tak jak Kolega Papajo w wątku http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13186 czyli zwiekszyc doplyw powietrza wycinajac otwor w takim plastiku ktory jest przed wlotem – miedzy przedią "belką" a grillem ? podobno na benzynce pomaga :)
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 21:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez Marcinek209 » 8 maja 2009, 08:40

nie trzeba go modyfikować
SPRZEDAM CZĘŚCI MAZDA 323F BA Z5-pytać przez PW

日 产 自动 车 株式会社
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 paź 2008, 17:14
Posty: 19
Skąd: CLI
Auto: Była 323F BA
Jest Almera 1.4 S 87KM 96r
TEŻ JAPONIEC:)

Postprzez Don Gregorio » 17 cze 2010, 13:12

Mam Zavoli i u mnie jest to rozwiązane w ten sposób że rura dolotu która podawała powietrze spod zderzaka do filtra została zdjęta, przez do filtra nie jest wbijane powietrze. Doświadczalnie sprawdziłem to i zakładając rurę było gorzej na LPG a lepiej na PB, przy zdjętej jest ok tu i tu więc nie warto tego modyfikować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 10:55
Posty: 1380 (0/1)
Skąd: Chełm
Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red

Postprzez Lukano » 18 cze 2010, 18:10

Jak już chcesz coś zmieniać to możesz pobawić się w stożek i dolot zimnego powietrza.
Przy sekwencji nic nie musisz kombinować.
Don Gregorio napisał(a): Doświadczalnie sprawdziłem to i zakładając rurę było gorzej na LPG a lepiej na PB, przy zdjętej jest ok tu i tu więc nie warto tego modyfikować.

Bo PB szybciej się adaptuje. po przeróbce dolotu przy LPG trzeba go trochę podregulować i będzie dobrze.
Choć mnie by się nie chciało dla 2-3 koni max ;)
Najlepiej nic nie kombinować.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy LPG