mazda 323 f BA 1.5 lpg zwykły czy sekwencja

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez tomek141 » 1 wrz 2013, 10:10

witam


cz do mazdy 323 f ba można założyć zwykły gaz czy musi być sekwencja

a możne ktoś z forum ma zwykły LPG jak sprawuje się się auto

pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2013, 21:08
Posty: 56
Skąd: wielkopolska Wągrowiec
Auto: Mazda 323f BA
1.5 1996

Postprzez Bo_Lo » 1 wrz 2013, 10:21

Raczej można,ale musi to byc dobra instalacja-ja założyłem 2gen do bg 5lat temu i smiga do dzis,ale wtedy dałem 1800zl.
Oczywiscie nie musze wspominać jak ważna jest kalibracja:–)
Z tego co wiem to w Z5 nie ma żadnych komplikacji typu zubozenie mazda itp.
Musisz sie jednak liczyć ze spadkiem mocy o ok 10% przez zwezke w dolocie
Poszukaj polecanego gazownika na forum w regionie

Wysłane z mojego WT19i
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez Przemek323c » 1 wrz 2013, 10:26

Jezdzi jako tako nawet na 2gen ale dzis roznica w cenie nie jest na tyle duza zeby nie myslec o 4gen.
Przemek323c
 

Postprzez Bo_Lo » 1 wrz 2013, 10:36

No nie wiem,rok temu za dobra instalacje sekw. (stag4,hana) do BJ płaciłem 2700-tysiąc to raczej dużą różnica. A zakładać tani syf sekw. To źródło przyszłych kłopotów. Dlatego wlasnie posłuchałdm rady przy wyborze lpg do BG i założyłem porządną 2gen zamiast najtańszej sekw.(wtedy ok 2,5tys) i nie żałuję.
Spadek mocy na 2gen raczej pewny przez zwężenie na dolocie. Ale u mnie w bg byl nieodczuwalny.
z ciekawostek ostatnio hamowałdm auto na lpg i wyszło ponad serię:–)

Wysłane z mojego WT19i
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez Przemek323c » 1 wrz 2013, 11:33

Pytanie zasadnicze czy autor zamierza sie bujac dluzszy czas tym autem ? Przy dobrych kombinacjach mozna sie zamknac w paru stowkach wiecej za 4gen i do z5 wcale nie musi byc hana bo rownie dobrze ten silnik jezdzi na regach czy acw01, a nawet valtekach zanim sie rozkalibruja, wiec jest to opcja godna rozwazenia. Przy odpowiedniej zwezce w dolocie spadek mocy moze byc marginalny.
Przemek323c
 

Postprzez Bo_Lo » 1 wrz 2013, 11:51

Dokladnie,wszystko zależy co chce właściciel.
Powiem tylko tak,kolega 1,5 roku temu założył budzetowa instalacje 4gen do 323p 1.3 B3.niby jeździ,ale mułg strasznie i pali w mieście tyle co mój 1.5 w BJ. A że zakładał ponad 40km od domu bo taniej,to potem wiecznie nie mial czasu jechać na reg. i sie wkurzal tylko że mu źle chodzi na lpg


Wysłane z mojego WT19i
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez tomek141 » 1 wrz 2013, 12:22

a mógł by mi ktoś podać komplet części do instalacji sekwencyjnej

parownik
listwa wtryskowa
komputer
prosił bym o nazwy firm która zarazem jest dobra i tania
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2013, 21:08
Posty: 56
Skąd: wielkopolska Wągrowiec
Auto: Mazda 323f BA
1.5 1996

Postprzez Bo_Lo » 1 wrz 2013, 12:36

Niestety,takie rzeczy to tylko w erze;–)
A na poważnie to la nie znam tanio i dobrze. Moze ktos inny sie orientuje. Ja tak jak pisałem jesli ma byc tanio to bym założył dobrą,droższa ale 2 gen ,co i tak wyjdzie sporo taniej od sekwencji
Btw bo juz sie gubie
Dla mnie to jest taka kolejność
1gen gazniki
2gen wtrysk(jedno i wielopunkt)
3gen sekw
4gen sekw bezp wtrysk


Wysłane z mojego WT19i
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez Przemek323c » 1 wrz 2013, 15:07

Do bezposredniego wtrysku 4 gen ? Powodzenia chyba ze chcesz jezdzic 50/50 na benzynie i lpg :)

1 gen gazniki (mikser + register do recznej regulacji)
2 gen jednopunkt/gaznik + sonda/ wielopunkt jak ktos chce (mikser i krokowiec sterowany sonda)
3gen to tak jak 2gen tylko w kolektor a nie przez mixer ("wtryskiwacze" membranowe)
4 gen wtrysk lotnego lpg jednopunkt/wielopunkt
5 gen wtrysk cieklego lpg, wtrysk posredni
6 gen wtrysk cieklego lpg wtryskiwaczami benzynowymi do wtryskow bezposrednich

Do z5 buzetowo ale i nie najgorzej Stag4+, Alaska, Reg fast.
Przemek323c
 

Postprzez Bo_Lo » 1 wrz 2013, 16:32

O tym3gen to nawet nie slyszalem:–)
Jeszcze jest system 2gen +blos,ale to inna bajka
Dlatego dla mnie 4gen to twój 5gen,chodzi nam o to samo;–)
stag4+ do Z5?nie wystarczy stag300.
Z5 chyba nie ma zubozenie mazda.

Wysłane z mojego WT19i
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez Przemek323c » 1 wrz 2013, 16:56

4 gen i 5 gen roznia sie znaczaco wiec nie mozna ich porownywac. Zwykla 300 tez styknie ale przy znikomej roznicy w cenie lepszy jest 4+.
Przemek323c
 

Postprzez mazdak » 2 wrz 2013, 12:50

do tego silnika to zakładałbym raczej zwykłą, na przełącznik ;)
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2013, 11:31
Posty: 6
Auto: mazda 6

Postprzez TOMBLA » 3 wrz 2013, 09:18

mazdak napisał(a):do tego silnika to zakładałbym raczej zwykłą, na przełącznik ;)


Jeden strzał i bye bye przepływomierz który jest nienaprawialny i ciężko dostepny.
Z5 powinien dostac sekwencję.
Premacy.... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2004, 14:12
Posty: 309 (0/6)
Skąd: Parczew

Postprzez Bo_Lo » 3 wrz 2013, 09:39

dobrze wystrojona ,odpowiednie dbanie o zapłon + klapka przeciwwybuchowa i jest ok.Moja BG jeżdzi juz 6 rok i ani jednego strzału :D co półtora roku świece beru i kable NGK i jest gicior.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez TOMBLA » 3 wrz 2013, 09:54

Bo_Lo napisał(a):dobrzMoja BG jeżdzi juz 6 rok i ani jednego strzału :D co półtora roku świece beru i kable NGK i jest gicior.


BG a BA jest róznica.... w BG nie bylo Z5.
w BA jest bardzo podobne co u Ciebie w BJ.... a tam masz staga 4 ciekawe dlaczego :)
No risik no fun.. ;)
Premacy.... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2004, 14:12
Posty: 309 (0/6)
Skąd: Parczew

Postprzez Bo_Lo » 3 wrz 2013, 10:29

TOMBLA napisał(a):a tam masz staga 4 ciekawe dlaczego

w zasadzie tylko dlatego że ZL ma taki wynalazek w ECU który nazywa sie ''zubożenie mazda''-p[rzy jakis tam obrotach silnik przechodzi w półsekwencje i na inst 2/3 gen czy na taniej sekwencji po prostu by szarpał(setki postow na forum na ten temat,gdzie ludzie narzekaja na gaz bo im szarpie)
STAG300+ i STAG4 mają funkcję która to ogarnia
Z5 rożni sie od ZLa diametralnie-min .zupełnie inna przepływka,płytkowa reg. zaworów.Napewno bliżej Z5 do B6-oba maja dużą przepływkę i hydraulikę
akurat w ZLu jest tak prosty przepływomierz i tak łatwo dostępny(można go nawet myć )że bym sie nie zastanawiał.
W BG(silnik B6)właśnie miałem taki duży ,skomplikowany i drogi przepływomierz i żyje on do dzisiaj ;) .
Oczywiście nie wciskam koledze 2/3 genu do Z5,tweierdzwe tylko że lepsza porzadna inst 2/3 gen niz najtansza sekwencja.ja za taka rada poszedlam i nie zaluje,ale mi zakladal gazownik,ktory przywatnie jest moim dobrym kolegą i jednym z niewielu znanych mi mechanikow ktory woli stracic klienta mowiac mu uczciwa prawde lub nie podejmujac sie roboty,niż odwalic fuszere,skasowac i zapomniec.
Kolega pytal o rade co zalozyc tanio a dla mnie tanio nie idzie w parze z dobrze
Jak sie poczyta problemy w dziale LPG to w 99% przypadkow sa one powodem oszczedności przy montażu lub niekompetencji montujacego/strojącego.
BTW,jak na LPGTECH?jak zakladalem chcialem to ale jeszcze byl w fazie testów,podobno ma jeszcze lepiej ogarnięte mapy i funkcje zubozenia mazda od Staga?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez Przemek323c » 3 wrz 2013, 10:41

Od kiedy z5 ma hydraulike ? Przeplywomierz do z5 nie jest ani drogi ani ciezko dostepny, mimo tego warto uwazac.
Przemek323c
 

Postprzez Bo_Lo » 3 wrz 2013, 10:45

Przemek323c napisał(a):Od kiedy z5 ma hydraulike

jeśli nie ma to sorki za błąd,a z przepływką to nawet lepiej .
Tak jak pisalem -to tylko moje zdanie-albo tanio albo dobrze.Wybór nalezy do właściciela auta <oczko>
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez TOMBLA » 3 wrz 2013, 12:21

Przemek323c napisał(a):Od kiedy z5 ma hydraulike ? Przeplywomierz do z5 nie jest ani drogi ani ciezko dostepny, mimo tego warto uwazac.


jak miałem Z5 w 2004 był drogi i cieżko dostepny....

Bo_Lo napisał(a):BTW,jak na LPGTECH?jak zakladalem chcialem to ale jeszcze byl w fazie testów,podobno ma jeszcze lepiej ogarnięte mapy i funkcje zubozenia mazda od Staga?


Pierwotnie był jak w opisie STAG, lecz pojechałem do Buska i tam po 100 km testów zostawiłem Techa.
STAG wtedy poszarpywał, a na Techu tego nie było. Bananmin tłumaczył to lepszym algorytmem.
Dodatkowo przy ujemnych temperaturach (ok -17 i więcej) silnik chodzi równiej.
Premacy.... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2004, 14:12
Posty: 309 (0/6)
Skąd: Parczew

Postprzez Przemek323c » 3 wrz 2013, 12:33

TOMBLA napisał(a):jak miałem Z5 w 2004 był drogi i cieżko dostepny....


W 2004 BA to byl nowy samochod, a teraz troche sie pozmienialo, troche aut trafilo na szroty, wiec przeplywomierze potanialy do bardziej zjadliwej kwoty :)

Tech robi od razu korekte po obrotach i ogolnie przyjemniej sie go stroi, poza tym ma mega dobry support techniczny. To jego glowne zalety. Sam mam techa w z5.
Przemek323c
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy LPG