Mazda3 2.0 2004 r. – Instalacja STAG czy BRC?

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez msnet » 26 lip 2013, 08:36

Witam serdeczne,
Przepraszam z góry jeśli gdzieś ten temat był poruszany, ale szukałem, nie znalazłem.

Jestem posiadaczem Mazdy 3 od kilku dni. Przebieg 138 tyś. 2.0.150 km.
Umówiłem się na instalację LPG.

Miałem do wyboru 2 opcje:
1) Stag z lubryfikatorem: 2300 + 250 = 2550
2) BRC z lubryfikatorem: 2800 + 250 = 3050
3) KME bez lubryfikatora: 2300 zł

Wyszedłem z założenia, że nie będę żałował na aucie, różnica 500 zł, więc zdecydowałem się na BRC po sprawdzeniu licznych opinii wraz z lubryfikatorem. Proszę o informacje czy to dobry wybór? Czy są jeszcze jakieś inne rozwiązania.

Instalację będę zakładał w Toruniu: http://www.autogazcentrum.net/


Dziękuję
Ostatnio edytowano 2 sty 2015, 10:18 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa tematu
Początkujący
 
Od: 26 lip 2013, 08:29
Posty: 14 (2/0)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 3 1.5 Sky Active 2014 rok benzyna

Postprzez marcin255 » 26 lip 2013, 10:57

i masz do wyboru odp. dział .... viewforum.php?f=20
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez lukaszm » 26 lip 2013, 11:04

msnet przeniosłem Twój temat do działu LPG Instalacje Sekwencyjne

p.s. uzupełnij swój profil o miejscowość/rejon z jakiego pochodzisz, być może ktoś mógłby Ci pomóc.

Pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez lucxxx » 26 lip 2013, 11:21

a po co ci lubryfikator? dołóż lepiej na porządne wtryski.
a swoją drogą to instalka na stagu za 2300 to bardzo tanio. ja jak się pytałem to ceny zaczynały się od około 2600 w górę – oczywiście na sensownych podzespołach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2012, 12:20
Posty: 190 (14/14)
Skąd: Krosno
Auto: Reno Laguna 2010, 2.0 dCi, 150 KM/
była Mazda Premacy Sportive 2002, 2.0 131 KM, LPG

Postprzez Paweł_Radom » 26 lip 2013, 12:30

Zgadzam się z przedmówcą. Po co lubryfikator. Policz sobie ile koszt płynu do niego razy jakieś 5 lat. I co nie uzbierasz na nowy silnik?
Ja mam instalację na STAG-u 400 , Hamy i jak na razie 10 tys. km i bez problemu.
Paweł_Radom
 

Postprzez lukaszm » 26 lip 2013, 12:47

z takim podejściem to się nie ma co dziwić że w polsce się dobrego auta nie kupi. Pojeździ 4 lata jak auto się zacznie sypać to sprzeda, a kupujący skąd ma mieć uzbierane przez 5 lat na silnik skoro uzbierał dopiero co na auto?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez lucxxx » 26 lip 2013, 13:29

a ja się pytam czy ta lubryfikacja cokolwiek daje? bo większość opinii z którymi ja się spotkałem jest raczej tego typu że to bardziej gadżet niż usprawnienie czy zabezpieczenie silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2012, 12:20
Posty: 190 (14/14)
Skąd: Krosno
Auto: Reno Laguna 2010, 2.0 dCi, 150 KM/
była Mazda Premacy Sportive 2002, 2.0 131 KM, LPG

Postprzez Paweł_Radom » 26 lip 2013, 22:14

lukaszm Ja nie namawiam do złego. O samochód dbam. To wszystko zależy od właściciela.
Paweł_Radom
 

Postprzez AXe_MeXx » 27 lip 2013, 20:58

lucxxx napisał(a):a ja się pytam czy ta lubryfikacja cokolwiek daje? bo większość opinii z którymi ja się spotkałem jest raczej tego typu że to bardziej gadżet niż usprawnienie czy zabezpieczenie silnika.


Dobre pytanie, podpisuje się pod nim. Co owa lubryfikacja ma poprawić, w czym pomóc?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2013, 19:37
Posty: 191 (4/4)
Skąd: GKW
Auto: Była: Mazda 323f Ba 1.5 benz 1997r.
Są: Mazda Premacy 2003r., 1.8 benz + lpg
Mazda 5 2008r., 2.0
benz + lpg

Postprzez Ven » 27 lip 2013, 23:26

Lubryfikacja podobno uszczelnia zawory oraz zapobiega wypalaniu się gniazd. Uszczelnienie ma niby zmniejszyć zużycie gazu. Ja osobiście założyłem i uważam ze to dobra decyzja.
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2013, 16:24
Posty: 983 (102/40)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 3 sedan – Sprzedana
Scenic 2.0 16v – Rozbity
Santa Fe 2.0 CRDi

Postprzez ralphi » 28 lip 2013, 15:27

Dokładnie – wszystko podobno... tak jak magnetyzery podobno oszczędzają 20% paliwa :)
Początkujący
 
Od: 8 paź 2012, 13:04
Posty: 14
Skąd: Łódź
Auto: M6 '06, 2.0Pb

Postprzez klajgus » 28 lip 2013, 22:39

Ja mam BRC , w maju minęły 2 lata i jakieś 55 tys.km na niej przejechane, przez ten czas tylko wymiana filtrów co 15 tys, i raz podniesienie temp. przełączania, bo lekko szarpało od razu po przełączeniu, poza tym nic się nie dzieje, no może mam troszkę wyższe spalanie niż koledzy ze stagiem (watek spalania masz w głównym dziale M6 ) bo u mnie przy ekonomicznej jeździe max 120km/h. pali minim. 9 litrów , koledzy z silnikami 2.3 maja lepsze wyniki. a średnio jak nie oszczędzam to okolice 12stu, w mieście jak i na autostradzie. Co do lubryfikacji to tez ja mam, dlatego, ze musiałem , bo inaczej nie chcieli dać gwarancji, wiec jak płyn już sobie "wykapał" to o lubryfikacj zapomniałem.
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez msnet » 29 lip 2013, 08:40

hmm, w sumie jeśli lubryfikator ma być "gadżetem" z dużym prawdopodobieństwem że lepiej go mieć niż nie mieć, to wolę go założyć. Instalacje Stag są faktycznie dobre, ale jeśli chcę jeździć autem osobiście, mazda to japońska produkcja, zdecydowałem się na BRC + Lubryfikator. Różnica kilkuset zł, znajomy namawiał mnie do instalacji KME – ma nissana z 1999 roku, mówił ze zadowolony, ale jak to w Polsce jest "chcę najlepiej, a wydać chcę jak najmniej" albo instaluje się po prostu jakiś shit, który poleci monter. Jasne – jeździ się, ale zawsze jest prawdopodobieństwo że po czasie wszystko wyjdzie.
Początkujący
 
Od: 26 lip 2013, 08:29
Posty: 14 (2/0)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 3 1.5 Sky Active 2014 rok benzyna

Postprzez Przemek323c » 29 lip 2013, 10:01

Ven napisał(a):Lubryfikacja podobno uszczelnia zawory oraz zapobiega wypalaniu się gniazd. Uszczelnienie ma niby zmniejszyć zużycie gazu. Ja osobiście założyłem i uważam ze to dobra decyzja.


Lubryfikacja to sciema. Jak ma chronic zawory wydechowe skoro i tak spali sie razem z paliwem. W BRC montuja to gowno bo na tym zarabiaja, proste. Do znudzenia mozna powtarzac ze tylko dobre graty i prawidlowe strojenie gwarantuja poprawna i bezawaryjna prace bez szkody dla silnika. Czesto tez pokutuje stwierdzenie ze instalacja stag czy brc. Tak naprawde to tylko elektronika, duzo wazniejsza jest reszta gratow i prawidlowy montaz, wtedy elektronika nie ma za bardzo co korygowac.
Przemek323c
 

Postprzez msnet » 29 lip 2013, 10:12

Znalazłem fajny artykuł, który potwierdza część wypowiedzi wyżej, ale najbardziej przekonuje mnie ostatnie zdanie i puenta;) Oto cytat, link do artykułu poniżej:

Działa to czy nie działa?
Zupełnie teoretycznie rzecz ujmując, lubryfikatory (czyli, z etymologicznego punktu widzenia, środki smarne, których zadaniem nie jest jednak tak do końca smarowanie w tradycyjnym znaczeniu tego słowa) nie powinny być potrzebne, ponieważ współczesne samochody mają układy zaworowe wykonane w taki sposób, że bez problemu jeżdżą na benzynie w dużej mierze pozbawionej ochronnych domieszek. Skoro tak, zasilanie LPG lub CNG również powinno być im niestraszne. W praktyce okazuje się jednak, że niektóre silniki (głównie w Fordach wyprodukowanych po 2000 r. oraz autach japońskich – np. Hondach) są podatne na przyspieszone zużycie zaworów i gniazd, jeśli nie zapewni się im dodatkowego zabezpieczenia. Wynika to z warunków, w jakich spala się gaz – średnia temperatura, za sprawą wolniejszego, wydłużonego przebiegu procesu spalania, jest wyższa niż w przypadku benzyny. W dawnych, dobrych czasach, kiedy samochody były robione naprawdę solidnie, silniki bez trudu wytrzymywały zmianę warunków pracy, jednak teraz bywają przygotowane „na styk” – radzą sobie z zasilaniem benzynowym, a z gazowym już nie zawsze. Dlatego właśnie w pewnych modelach jednostek napędowych zewnętrzna lubryfikacja jest wskazana i zapewnia dodatkową ochronę przed poważniejszymi kłopotami. Pamiętajmy jednak, że od czasu pojawienia się systemów IV generacji, w których skład mieszanki jest znacznie stabilniejszy niż w starszych układach mieszalnikowych (podciśnieniowych), kalibracja prostsza, a ryzyko pomyłki podczas jej prowadzenia spadło, problemy takie w ogóle stały się mniej dokuczliwe. W każdym razie lubryfikator na pewno nie zaszkodzi.


http://gazeo.pl/lpg/technika-lpg/akceso ... ,5604.html
Początkujący
 
Od: 26 lip 2013, 08:29
Posty: 14 (2/0)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 3 1.5 Sky Active 2014 rok benzyna

Postprzez Przemek323c » 29 lip 2013, 10:22

A widziales kiedys zalepiony kolektor tym syfem ? I to "precyzyjne" dawkowanie gdzie kropelki leca gdzie chca. Ja raczej napisalbym "Lubryfikator na pewno nie pomoze".
Przemek323c
 

Postprzez msnet » 31 lip 2013, 13:06

Jednak informuję, że zrezygnowałem z tego BRC. Jak to się mówi, dobry gazownik doradzi.

Zdecydowałem się na instalację u poleconego gazownika:
KME z lubryfikacją za 2200 (dobra cena z polecenia)
Dobre włoskie wtryski, wszystko powinno hulać jak trzeba.

Jak dowiedziałem się jaki jest koszt podzespołów BRC w przypadku jakichkolwiek problemów to dałem spokój. Polski produkt, jak będę miał instalkę, poinformuję;)
Początkujący
 
Od: 26 lip 2013, 08:29
Posty: 14 (2/0)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 3 1.5 Sky Active 2014 rok benzyna

Postprzez hubertgal » 31 lip 2013, 13:14

Ok, pewnie się powtórzę, ale po co Ci lubryfikator?! Szkoda silnika...

Ja zakładam teraz instalację do mojej M3 i zakładam Staga, którego polecali mi wszyscy w okolicy. Jeszcze jeden użyszkodnik tego forum ma taką instalację, w tym samym zakładzie i paru innych w Polsce i sobie chwali. Więc po co kombinować...
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2013, 18:59
Posty: 387
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport '06

Postprzez Przemek323c » 31 lip 2013, 13:51

Jakie te wloskie wtryski ?
Przemek323c
 

Postprzez Kailen » 31 lip 2013, 14:26

Forumowicz
 
Od: 27 sie 2008, 22:57
Posty: 83
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda mx-3 1.6 DOHC
Fiat Seicento 0.9 99r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy LPG