Mazda3 1.6 – Jaką instalację założyć? Wasze propozycje
Witam!
Zastanawiam się nad założeniem instalacji gazowej do mojej trójki.Siedzę już w necie od kilku godzin i dowiedziałem się ze ten silnik niezbyt nadaje się do zagazowania,chodzi o :
-ceramiczne gniazda zaworów
-ręczna regulacja luzów zaworowych
-zmienne fazy rozrządu
Jeśli bym się zdecydował to nie wiem jaką instalację wybrać,nie pamiętam dokładnie tych instalacji,ale podam kilka szczegółów .Jedna to cała z lovato ,oddzielne wtryski,po wyżej 4000obrotów będzie podawać benzynę ,bez lubryfikatora (2150zł),inne to mieszane KME na wtryski KEIHIN,z lubryfikatorem(3300zł),jeszcze jedna to stag ,wtryski nie wiedział jakie, dopiero wybierze przy instalowaniu(1850zł+lubryfikator 200zł).Wszystkie instalacje u różnych gazowników.
Czy ktoś już jeździ długo na gazie z tym silnikiem,boję się wypalania gniazd zaworów.Wcześniej jeździłem astrą 1 na gazie przez 5lat i nie miałem większych problemów.Z góry dziękuje za odpowiedzi.
Zastanawiam się nad założeniem instalacji gazowej do mojej trójki.Siedzę już w necie od kilku godzin i dowiedziałem się ze ten silnik niezbyt nadaje się do zagazowania,chodzi o :
-ceramiczne gniazda zaworów
-ręczna regulacja luzów zaworowych
-zmienne fazy rozrządu
Jeśli bym się zdecydował to nie wiem jaką instalację wybrać,nie pamiętam dokładnie tych instalacji,ale podam kilka szczegółów .Jedna to cała z lovato ,oddzielne wtryski,po wyżej 4000obrotów będzie podawać benzynę ,bez lubryfikatora (2150zł),inne to mieszane KME na wtryski KEIHIN,z lubryfikatorem(3300zł),jeszcze jedna to stag ,wtryski nie wiedział jakie, dopiero wybierze przy instalowaniu(1850zł+lubryfikator 200zł).Wszystkie instalacje u różnych gazowników.
Czy ktoś już jeździ długo na gazie z tym silnikiem,boję się wypalania gniazd zaworów.Wcześniej jeździłem astrą 1 na gazie przez 5lat i nie miałem większych problemów.Z góry dziękuje za odpowiedzi.
Ostatnio edytowano 2 sty 2015, 10:13 przez Anonymous, łącznie edytowano 3 razy
Powód: Poprawa tematu
Powód: Poprawa tematu
- Od: 9 maja 2012, 19:09
- Posty: 14
- Skąd: Turek
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 benzyna (lpg) 105KM Z6 2006r.
Potrzebujesz dobrego gaziarza i tyle!!!
Mam to auto od roku na gazie i nic się nie dzieje. Sprawuje się znakomicie.
Prawdę mówiąc trudno mi nawet powiedzieć co tam gaziarz włożył. Dla mnie istotne są 2 rzeczy.
– butla 45 litrów lub więcej (ok 450 km między tankowaniami)
– spalanie średnio 8,5 l/100km.
Raczej gaziarze specializują się w pewnych instalacjach i jak zaczniesz mu wymyślać to może to przynieść więcej szkody niż pożytku.
Powiedz skąd jesteś. Napewno znajdą się forumowicze z okolicy i doradzą ci dobry warsztat.
Powodzenia i pozdrawiam.
Mam to auto od roku na gazie i nic się nie dzieje. Sprawuje się znakomicie.
Prawdę mówiąc trudno mi nawet powiedzieć co tam gaziarz włożył. Dla mnie istotne są 2 rzeczy.
– butla 45 litrów lub więcej (ok 450 km między tankowaniami)
– spalanie średnio 8,5 l/100km.
Raczej gaziarze specializują się w pewnych instalacjach i jak zaczniesz mu wymyślać to może to przynieść więcej szkody niż pożytku.
Powiedz skąd jesteś. Napewno znajdą się forumowicze z okolicy i doradzą ci dobry warsztat.
Powodzenia i pozdrawiam.
-
kubekirek
Nie odpisywałem bo w sumie już zrezygnowałem z lpg.Dowiedziałem się że do tego auta dobra instalacja zaczyna się od 2700zł,chociaż znalazłem u mnie w Turku gaziarza który założy mi za 2050zł z lubryfikatorem ,ale na forum odradzają mi tak taniej instalacji.
- Od: 9 maja 2012, 19:09
- Posty: 14
- Skąd: Turek
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 benzyna (lpg) 105KM Z6 2006r.
człowieku, nad czym ty się zastanawiasz?
przy obecnych cenach benzyny, instalacja zwróci ci się po kilku miesiącach.
nieprawdą jest że ten silnik nie nadaje sie do gazu. To bardzo prosty i niewysilony motor. Gdybyś miał turbo lub bezpośredni wtrysk, to rozumiem, że jest kombinowania, ale w tym motorku to żaden problem.
zmienne fazy to praktycznie standard w tego typu silnikach i montowanie LPG to norma. Brak hydrauliki zaworów też nie przeszkadza – nie mam z tym problemu
Założyłem instalację STAGa rok temu, za 2300, zwróciła mi się po 10 000 km ! Gdybyś nawet założył full wypas za 3000 to i tak szybko zaczniesz zarabiać
żadnej lubryfikacji – tylko naciaganie i strata kasy.
Mój silniczek jeździ tak samo na benzynie i LPG, moc taka sama, spalanie w okolicach 10 litrów
polecam gazowanie – to w tej chwili najsłuszniejsza alternatywa
przy obecnych cenach benzyny, instalacja zwróci ci się po kilku miesiącach.
nieprawdą jest że ten silnik nie nadaje sie do gazu. To bardzo prosty i niewysilony motor. Gdybyś miał turbo lub bezpośredni wtrysk, to rozumiem, że jest kombinowania, ale w tym motorku to żaden problem.
zmienne fazy to praktycznie standard w tego typu silnikach i montowanie LPG to norma. Brak hydrauliki zaworów też nie przeszkadza – nie mam z tym problemu
Założyłem instalację STAGa rok temu, za 2300, zwróciła mi się po 10 000 km ! Gdybyś nawet założył full wypas za 3000 to i tak szybko zaczniesz zarabiać
żadnej lubryfikacji – tylko naciaganie i strata kasy.
Mój silniczek jeździ tak samo na benzynie i LPG, moc taka sama, spalanie w okolicach 10 litrów
polecam gazowanie – to w tej chwili najsłuszniejsza alternatywa
- Od: 22 kwi 2009, 22:46
- Posty: 5
- Skąd: Warszawa
- Auto: M3 1.6 benzyna 2008 BK
Zmien "specjaliste", ten Cię oszukuje Najlepiej gdybys przyjechał do niego jakims polonezem albo astra 1, wtedy byłby szczęsliwy
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Witam mam mazde 3 1.6 Takara z 2008 z UK. W polsce zalozylem sobie instalacje STAG 2 lata temu i smiga az milo Od zalozenia zrobilem juz ok. 40000km i nic sie nie dzieje. To juz trzecie auto przerabiane u tego samego mechanika i nigdy nie mialem zadnego problemu a dwoma poprzednimi jezdzilem po ok 5 lat. Za instalacje zaplacilem 2300zl.
- Od: 8 wrz 2010, 17:20
- Posty: 7
- Skąd: Edinburgh
- Auto: Mazda 3 Takara 1.6 2008r.
LPG Stag 300. Wtryski Valtek 34
Przejechałes 40tys, a przy jakim przebiegu zdecydowales sie na gaz?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Czy ktoś posiada instalacje LPG firmy King?
Proponują mi założenie do M3 1.6 zestaw KING OBD, reduktor OMVL, listwa wtryskowa OMVL. Cena ok 2900pln. Co sądzicie o tej instalacji ? Czy podczas montażu w tym silniku LPG trzeba ściągać kolektor czy nie potrzeba? Auto ma przejechane 160kkm. Przy mojej jeździe pali ok 7.3l/100.
Proponują mi założenie do M3 1.6 zestaw KING OBD, reduktor OMVL, listwa wtryskowa OMVL. Cena ok 2900pln. Co sądzicie o tej instalacji ? Czy podczas montażu w tym silniku LPG trzeba ściągać kolektor czy nie potrzeba? Auto ma przejechane 160kkm. Przy mojej jeździe pali ok 7.3l/100.
- Od: 30 kwi 2012, 19:30
- Posty: 17
- Skąd: Grudziądz
- Auto: Mazda 3 1.6 16V
Drogo jak za takie graty. Zakladaj Stag/Tech + AC R01/Zavoli + Hana i bedzie jezdzilo. Podstawa to ogarniety gaziarz
-
Przemek323c
Ja mam pytanie do tych co mają instalację i zbiornik oczywiście w kole. Jako że mam butlę 42-44l to musiałem pozbyć się plastikowej podłogi i została ta tylko jakby dykta. Po odkręceniu pokrywy zbiornika, widać ten cały układ elektroniczny i otwór przez podłogę (by gaz w razie nieszczelności miał gdzie uciec). No i mam wrażenie, że po tym wszystkim auto jest gorzej wyciszone z tyłu, wydaje mi się, że bardziej słychać toczące się opony podczas jazdy. A może tylko mi się tak wydaje? Co myślicie?
- Od: 9 maja 2012, 15:57
- Posty: 85
- Skąd: Podkarpacie
- Auto: Mazda 3 1.6 benzyna '04r.
Usunieto pewien rodzaj wygluszenia, więc skutki sa odczuwalne. Przydałoby się wyciszyc matami cała podłoge w bagazniku, przy okazji nadkola. Nie wiem czy to dobry pomysł, ale zastanawiam się nad położeniem maty na samej tej jak to okresliles "dykcie"
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Witam Wszystkich
Od soboty będę szczęśliwym posiadaczem Mazdy 3 2004 1,6 16V
Szukałem tematu gdzie będzie rozpisany najlepszy zestaw LPG do tego autka ale niestety nie znalazłem
Z góry przepraszam Wszystkich jeżeli jest taki temat ale ja nie mogę go znaleźć
Wracając do tematu.
Proszę żeby znawcy tematu LPG napisali jaki jest najlepszy zestaw do tego silnika.
Jakie wtryskiwacze?Jaki reduktor?
Bo sterownik raczej będzie STAG tylko nie wiem który model wybrać?
Czy istnieje możliwość i jest miejsce na założenie wlewu gazu we wlewie paliwa?
Z góry dziękuje za pomoc.
Od soboty będę szczęśliwym posiadaczem Mazdy 3 2004 1,6 16V
Szukałem tematu gdzie będzie rozpisany najlepszy zestaw LPG do tego autka ale niestety nie znalazłem
Z góry przepraszam Wszystkich jeżeli jest taki temat ale ja nie mogę go znaleźć
Wracając do tematu.
Proszę żeby znawcy tematu LPG napisali jaki jest najlepszy zestaw do tego silnika.
Jakie wtryskiwacze?Jaki reduktor?
Bo sterownik raczej będzie STAG tylko nie wiem który model wybrać?
Czy istnieje możliwość i jest miejsce na założenie wlewu gazu we wlewie paliwa?
Z góry dziękuje za pomoc.
Daewoo Nexia 1,5 16V 90KM --> Citroen Xsara I 1,8 8V 90KM --> Mazda 3 '04 1,6 MZR 105KM
- Od: 26 lis 2012, 21:48
- Posty: 13
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3 '04 1,6 MZR 105 KM
Mozna by powiedziec standardem ze
Stag/Tech
KME Silver/Zavoli Zeta
Hana czerwona/Barracuda
Ja bym poszedl w techa i barracudy.
Stag/Tech
KME Silver/Zavoli Zeta
Hana czerwona/Barracuda
Ja bym poszedl w techa i barracudy.
-
Przemek323c
Chodzi i to że mam bardzo dobry warsztat koło siebie co zakłada STAG'i więc sterownik pewno będzie STAG.
A dziękuje Ci bardzo że napisałeś pozostałe części jakie wybierać
Powiedz mi na co zwracać uwagę przy zakładaniu instalacji gazowej? Jakieś dodatkowe moduły? Da się podpiąć wskaźnik LPG pod wskaźnik PB i żeby pokazywało spalanie na komputerze pokładowym?
A dziękuje Ci bardzo że napisałeś pozostałe części jakie wybierać
Powiedz mi na co zwracać uwagę przy zakładaniu instalacji gazowej? Jakieś dodatkowe moduły? Da się podpiąć wskaźnik LPG pod wskaźnik PB i żeby pokazywało spalanie na komputerze pokładowym?
Daewoo Nexia 1,5 16V 90KM --> Citroen Xsara I 1,8 8V 90KM --> Mazda 3 '04 1,6 MZR 105KM
- Od: 26 lis 2012, 21:48
- Posty: 13
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3 '04 1,6 MZR 105 KM
Nie trzeba nic wiecej. Najwazniejszy kumaty gaziarz, porzadny montaz, nawierty, krotkie wezyki i dobre rzetelne strojenie na drodze najlepiej na korekty z OBD. Czasem dalo sie podpiac plywak z butli do wskaznika na desce ale to byla straszna rzezba i raczej w starszych autach. Dla twojego przypadku mozna stwierdzic ze nie da sie tak zrobic.
-
Przemek323c
Przemek ja będę zakładał STAG 300 premium podpinanego przez OBDII i wtedy komputer samochodu steruje dawką gazu, chyba że nie ma to sensu i założę STAG4.
Co Ty o tym sądzisz?
Który Ty byś wybrał?
Co Ty o tym sądzisz?
Który Ty byś wybrał?
Daewoo Nexia 1,5 16V 90KM --> Citroen Xsara I 1,8 8V 90KM --> Mazda 3 '04 1,6 MZR 105KM
- Od: 26 lis 2012, 21:48
- Posty: 13
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3 '04 1,6 MZR 105 KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości