Strona 1 z 2

Instalacja LPG – zakładać czy nie zakładać

PostNapisane: 15 lip 2013, 09:35
przez DominK
Witam.
Przy obecnych cenach PB noszę się z zamiarem instalacji LPG. Wiem że najczęściej polecany jest zestaw Stag 300, Hana, reduktor AC, węże Parkera, itd.... Byłem już zdecydowany na 95% ale podzwoniłem i mój zapał do lpg już nie jest tak duży. Dzwoniłem do Łodzi do firmy Na Gaz Stefanowski, czyli nie żaden garażowiec. Zaczął od tego że do tego silnika najlepiej byłoby założyć instalację z wtryskiem gazu w fazie ciekłej. Taka przyjemność 6tys. Schodząc na ziemię zaproponował właśnie staga 300-4 ISA 2 + Hana + reduktor AC. Zaznaczył jednak że warto dołożyć 200zł na lubryfikację zaworów albo 500zł (na taką ze wskaźnikiem elektronicznym). Mówił w miarę rzeczowo ale jakoś brakowało mu przekonania. Powiedział że już kilka lpg załozyli do takich silników i na razie nic się nie dzieje. NA RAZIE!!!!! Mówił też żeby bezwglednie i reguralnie kontrolować luzy zaworowe. Powiedział też, że regulację należy zrobić w trakcie użytkowania auta na LPG, a nie przed jej montażem.
Zadzwoniłem też do ASO Mazda, bo gdzieś mi się obiło o uszy że do 6-tek kładki silniki Mazdy i Forda. Chciałem się dowiedzieć czy tak jest. Mówie gościowi co i jak, że chce LPG. Nawet nie skończyłem gadać a ten mi mówi że NIE POLECA LPG do tego silnika, własnie ze względu na regulację luzów na płytkach. Powiedział że takie auto może pojeździć 60, 70, 80 tys km i w najlepszym przypadku głowica i zawory do roboty. Lubryfikacja nic tu nie pomoże.
Jak to wygląda u Was, jak jest z tymi luzami, sprawdzacie je jeżdąc na gazie, ile km zrobiliście na LPG, jakieś problemy?
I kogo przy okazji polecacie do zakładania LPG, oczywiście oprócz Bananmina, bo z tego co czytam jest ponad wszystkimi innymi zakładami. Chodzi mi o zakład w centrum Polski, coś pomiedzy Płockiem, Łodzią, Koninem a Warszawą. Do Buska mam jednak za daleko.

Re: Instalacja LPG – zakładać czy nie zakładać

PostNapisane: 25 lip 2013, 15:53
przez piterPDM
witam,

ja tez mocno interesuje się tym tematem, słyszałem i czytałem, że mazda źle toleruje gaz w silniku 1.8, natomiast 2.0 chodzi całkiem dobrze na lpg, jest też niezalezny portal badający trwałość danych silników na gazie i właśnie tam jest napisane czy i w jakim silniku u danego producenta wystepują problemy przy jeździe na gazie i po jakiej ilości kilometrów. Wspmniany silnik 1.8 jest na tej liście z adnotacją iż problemy się pojawiają przed pokonaniem 100tys kilometrów. natomiast 2.0 jest nieobecny

Re: Instalacja LPG – zakładać czy nie zakładać

PostNapisane: 25 lip 2013, 16:34
przez mark.87
Kolego ja polecam ci osobiscie tych specow ktorzy znaja sie na rzeczy,maja na swoim koncie np 700 konne audi z lpg
Zadzwon i sie dowiedz co i jak bo opisywani cos kreca,
http://www.lpg-brc.pl/index3_pokaz.php?name=0104

Re: Instalacja LPG – zakładać czy nie zakładać

PostNapisane: 25 lip 2013, 17:45
przez Ven
Witam ja założyłem stag 4 plus nie wiem skąd takie ceny? Ja z całość usługi + zestaw zapłaciłem 2000 jeżdżę już ok 4tyg. jestem po pierwszym przeglądzie. Moja madzia pali ok 8l w trasie i koło 10l w mieście. Oczywiście na początku były problemy tzn. szarpanie spadek mocy itp. ale po końcowej regulacji jest super. Mogę się nawet pochwalić ze koło berlina moja madzia poleciała 210 km/h na gazie. Jedyny minus to mały zbiornik bo tylko 30l ale to kwestia przyzwyczajenia.

Dopisano 25 lip 2013, 18:08:

Wiem też ze jeden z silników mazdy ciężko toleruje gaz, ale ten gazownik który mi zakładał instalacje miał w swoim komputerze zakładkę mazda i tłumaczył ze w tej zakładce reguluje te niepokorne silniki. Podobno można normalnie na nich jeździć. Ale nie jestem w stanie powiedzieć jaki to był silnik.

PostNapisane: 25 lip 2013, 21:18
przez klajgus
piterPDM napisał(a):Wspmniany silnik 1.8 jest na tej liście z adnotacją iż problemy się pojawiają przed pokonaniem 100tys kilometrów.


pewnie 99% użytkowników lpg było by mega zadowolonych gdyby w ich autach problemy pojawiały się po 100 tys km. Policz ile kasy zaoszczędzisz po tym przebiegu, nawet jak przyjdzie ci zrobić remont głowicy ( max 2 tys zl w czterech garkach) to te powiedzmy 2 tysiące to kropelka kasy z zysków wypracowanych przez instalacje LPG

PostNapisane: 29 lip 2013, 10:43
przez Przemek323c
piterPDM napisał(a):witam,

ja tez mocno interesuje się tym tematem, słyszałem i czytałem, że mazda źle toleruje gaz w silniku 1.8, natomiast 2.0 chodzi całkiem dobrze na lpg, jest też niezalezny portal badający trwałość danych silników na gazie i właśnie tam jest napisane czy i w jakim silniku u danego producenta wystepują problemy przy jeździe na gazie i po jakiej ilości kilometrów. Wspmniany silnik 1.8 jest na tej liście z adnotacją iż problemy się pojawiają przed pokonaniem 100tys kilometrów. natomiast 2.0 jest nieobecny


Podaj adres. Zeby tylko sie nie okazalo ze jest jak z testami w gazetach typu autoswiat gdzie ten sam silnik w roznych modelach np opla raz nadaje sie do gazu super a innym razem kategorycznie nie. Magia, karoseria na to wplywa czy jak ?

Re: Instalacja LPG – zakładać czy nie zakładać

PostNapisane: 1 lis 2013, 16:39
przez bula6595
na każdym silniku można jeździć z LPG problem polega na tym iż instalator i rodzaj instalacji mogą nie być dobrane do silnika- kierowca też bo olanie przeglądów i zaglądanie pod maskę do usterki do usterki też ma swoje odzwierciedlenie w ilości problemów z gazem i silnikami więc jak ktoś napisał ze 1,8 źle toleruje gaz a 2,3 i 2,0 lepiej to się zastanawiam kto te propagandę stawiał bo wile mieć problem w 1,8 po 100k km niż co 50km robić rozwalony synchronizator rozrządu w 2,3 czy 2,0 :)

Re: Instalacja LPG – zakładać czy nie zakładać

PostNapisane: 4 lis 2013, 09:15
przez Gembii
Zakładać. Na gzie jeździ się taniej. Tylko jest jeden minus założenie gazu spowolni samochód.

PostNapisane: 4 lis 2013, 09:56
przez Przemek323c
Gembii napisał(a):Tylko jest jeden minus założenie gazu spowolni samochód.


Chodzi ci o ciezar butli czy o wyimaginowany spadek mocy ?

Re: Instalacja LPG – zakładać czy nie zakładać

PostNapisane: 4 lis 2013, 10:48
przez Shaarky
No właśnie. Też się zastanawiam nad gazem i z informacji jakie doczytałem na forum to nie ma czegoś takiego jak spadek, a jeśli jest tzn. że instalacja do regulacji.

PostNapisane: 4 lis 2013, 12:09
przez siemek55
panowie,
doskonale wiecie że LPG ma "nieco inne" właściwości spalania niż benzyna. Winkiem takiego zachowania się LPG jest spadek mocy o ok 5%. Jeżeli każdy z nas podjechał by na hamownię to można zobaczyć jak ładnie wykres mocy się rozjeżdża w górze. W normalnych warunkach jest to niewyczuwalne. Nawet kręcąc silnik dość wysoko. Reasumując, Zjawisko straty mocy istnieje. Dzięki sterowaniu sekwencyjnemu jest on niewyczuwalny w normalnych warunkach użytkowania.

PostNapisane: 4 lis 2013, 12:14
przez Przemek323c
Ja widzialem juz sporo aut gdzie jesli afr byl odpowiedni (czesto jest ostro przelane) to moc byla w granicy bledu pomiarowego.

Re: Instalacja LPG – zakładać czy nie zakładać

PostNapisane: 21 lut 2014, 12:33
przez perełka
A jakie powinno być dawkowanie lubryfikacji ?

Re: Instalacja LPG – zakładać czy nie zakładać

PostNapisane: 21 lut 2014, 12:43
przez Przemek323c
Najlepiej 0.

PostNapisane: 21 lut 2014, 23:47
przez wegus_1
Przemek323c napisał(a):Najlepiej 0.


tak, to jest odpowiednia dawka – 0

PostNapisane: 22 lut 2014, 15:22
przez Damiano
A dlaczego "O" ??
Ja mam ustawioną kroplę co ok 25 – 30 sekund.
Problemów z instalacją i pracą silnika nie mam ;)
Pozdr!

Dopisano 22 lut 2014 14:23:

A dlaczego "O" ??
Ja mam ustawioną kroplę co ok 25 – 30 sekund.
Problemów z instalacją i pracą silnika nie mam ;)
Pozdr!

Re: Instalacja LPG – zakładać czy nie zakładać

PostNapisane: 22 lut 2014, 17:07
przez Przemek323c
Czyli efekt taki sam jak na 0.

PostNapisane: 24 lut 2014, 20:56
przez WisniaUs
bula6595 napisał(a):na każdym silniku można jeździć z LPG problem polega na tym iż instalator i rodzaj instalacji mogą nie być dobrane do silnika- kierowca też bo olanie przeglądów i zaglądanie pod maskę do usterki do usterki też ma swoje odzwierciedlenie w ilości problemów z gazem i silnikami więc jak ktoś napisał ze 1,8 źle toleruje gaz a 2,3 i 2,0 lepiej to się zastanawiam kto te propagandę stawiał bo wile mieć problem w 1,8 po 100k km niż co 50km robić rozwalony synchronizator rozrządu w 2,3 czy 2,0 :)

240 000 km i nigdy niczego nie naprawialem napewno nie jakiegos synchronizatora razrzadu co 50 tys,km buhahahahahha , po co wiec straszysz kolegow??? 70 000 km mam na LPG zrobione i totalne zero problemow moze dlatego ze montowal Bananmin ? A moze dlatego ze to Mazda heh i piecyk 2.3 automat.Zawory (luzy) sprawdzalem niedawno u mechanika i nie nadawaly sie do regulacji bo byly idealne.Skoro zawory sa na szklankach reguluja sie same na poduszce olejowej to o co kaman? Hhe. Chyba zaczne sie bawic w Mazda MythBuster hehhe <spoko> I bede obalal wszystkie mity na temat silnika 2,3 w mazdzie i to jeszcze z automatem ktorego tez jakos nie udaje mi sie popsuc od ponad 200kkm,Pozdrawiam

PostNapisane: 24 lut 2014, 22:12
przez klajgus
Wisniaus napisał(a):Skoro zawory sa na szklankach reguluja sie same na poduszce olejowej to o co kaman?

tu kolega się rozpędził :| "szklanka"w naszych mazdach to nie to samo co samo regulator hydrauliczny, pogogluj sobie trochę to się przekonasz

Re: AW: Instalacja LPG – zakładać czy nie zakładać

PostNapisane: 24 lut 2014, 23:25
przez Rumcajs
Wisniaus napisał(a):I bede obalal wszystkie mity na temat silnika 2,3 w mazdzie


Syzyfowa praca ;)