Strona 1 z 1

Mazda Xedos 9 2.0 Auto Gaz – problemy.

PostNapisane: 10 lip 2013, 20:43
przez szydlos
Witam.
Niedawno kupilem mazde xedos 9 2.0 v6. ma założoną instalację sekwencyjna AG Auto Gaz Centrum.
Sterownik Zenit, parownik Tomasetto, wtryskiwacze Matrix.

Otóż mam pewien problem, niedawno byłem u mechanika który trudni się od lat instalacjami LPG lecz można powiedzieć że mi tylko pogorszył. Wymienił mi filtr fazy lotnej ? Filtr ten mały od parownika, przeczyścił jakimś preparatem wtryski od gazu oraz ustawił przerwę na świecach.

I oto problemy.

1.Jak mocno "wdepnę" gaz to przy dużym wciśnięciu na jedynce albo dwójce czasami szarpnie, potem przełącznik zapiszczy i przełączy na benzyne :>
2.Mam falujące obroty, na benzynie jest ok. Na LPG obroty czasami falują od 900 do 1500 obr.
Czasami są wolne obroty na przedziale 1100 obr. a czasami 1400 :O
3. Przy jeździe, przykładowo na trójce i rozpędze się do 70, po czym jak wdepnę na sprzęgło i zacznę hamować, obroty zaczynają gwałtownie spadać do 300-400 po czym podnoszą się na jakie chcą obroty.
Bardzo często się tak zdarza że nie zdąża się podnieść i od razu gaśnie co jest bardzo niebezpieczne, bo kierownica i hamulec robią się bardzo drętwe.

Co w tym może być nie tak ?

Re: Mazda Xedos 9 2.0 Auto Gaz – problemy.

PostNapisane: 16 lip 2013, 22:46
przez Kaszel91
Podobne objawy miałem przy zbyt dużym ciśnieniu. Po zmniejszeniu cisnienia na parowniku problemy znikneły jak ręką odjął.

Mam sekw gaz LPG TECH (średni raczej).

Może choć troche Ci pomogłem ;]

Re: Mazda Xedos 9 2.0 Auto Gaz – problemy.

PostNapisane: 9 sie 2013, 22:27
przez szydlos
Problem z obrotami znikł – znalazłem przeżarty od kwasu z aku wężyk gumowy od powietrza który idzie do reduktora.

PostNapisane: 10 sie 2013, 18:52
przez Przemek323c
Kaszel91 napisał(a):Mam sekw gaz LPG TECH (średni raczej).


Akurat lpgtech jest super :)

Na benzynie wszystko jest ok ? Jesli tak to niestety bez podpinania do kompa sie nie obejdze. A jesli masz tomasetto alaska to normalne ze nie daje rady.

PostNapisane: 8 sty 2014, 02:08
przez radar88
Podpinam się pod topic, tylko że spraw wygląda tak że auto pracuje naprawdę dobrze na LPG jak temp nie osiągnie pełnej temperatury, po osiągnięciu temp pracy silnika zaczyna "szaleć",auto się dusi, krztusi, po wciśnięciu gazu w podłogę, niby jedzie ale brakuje jej nadal, natomiast na PB auto ładnie przyśpiesza, chociaż obroty czasami stoją za wysoko. Po wyłączeniu LPG podczas jazdy i po ponownym uruchomieniu, auto przez jakiś czas idzie dobrze ale po chwili zaczyna z powrotem wariować.
Na dniach podepnę go pod PC i może coś się uda zrobić, lecz może ktoś coś doradzi za w czasu ;)

Skład osprzętu:
– AG Zenit
– Filtr wymieniony na nowy węglowy
– Wtryskiwacze Valtec 3Ohm czerwone
– Reduktor KME Silver

Co jeszcze, sterownik nie reaguje na ustawienie przełączenia z PB na LPG, ustawiony na 45stopni a i tak przełącza go praktycznie zaraz po uruchomieniu, jakieś sugestie ??

PostNapisane: 8 sty 2014, 11:44
przez Przemek323c
A co pokazuje aplikacja ? Jak maja sie czasy wtryskow przy przelaczaniu ?

PostNapisane: 8 sty 2014, 13:17
przez Kaszel91
Przemek323c napisał(a):A jesli masz tomasetto alaska to normalne ze nie daje rady.


Na parowniku są oznaczenia, żeby sprawdzić jaki mam ?
Nie narzekam na jazdę na gazie, ale czuje że to auto na LPG dało by rade jeździć jeszcze minimalnie lepiej :D

PostNapisane: 8 sty 2014, 13:21
przez Przemek323c
Sa, a przynajmniej powinny byc.

PostNapisane: 8 sty 2014, 14:24
przez radar88
Pod wieczór wrzucę screeny z programu, przeprowadziłem kalibrację,zobaczymy efekty.

Dopisano 08 sty 2014 14:23:

Dane przed kalibracją:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Po:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jeszcze nie jechałem na jazdę lecz zrobię to dzisiaj.

Dopisano 08 sty 2014 14:24:

Jakieś sugestie ??

PostNapisane: 10 sty 2014, 14:15
przez radar88
Pany gdzie pouciekaliście ?? Walka nadal trwa, jest ku końcowi ale jest jeszcze minimalny problem.
Problem polega z temp, czy da się jeszcze coś zrobić z tym ??

Obrazek
Obrazek

PostNapisane: 10 sty 2014, 14:37
przez Przemek323c
Wyglada jakby czujnik reduktora swirowal. Bo pokazuje ponad 100st. Jaki jest MAP na wolnych obrotach ? Niektore obrazki sugerowac moga nieszczelnosc. Sonda faluje ?

PostNapisane: 10 sty 2014, 14:57
przez radar88
Przemek323c napisał(a):Wyglada jakby czujnik reduktora swirowal.


W poniedziałek będę kupował nowy, zobaczę jak będzie działać.

Szczerze nie przyglądałem się, zrobię jeszcze raz screena na odpalonym silniku

Przemek323c napisał(a):Niektore obrazki sugerowac moga nieszczelnosc. Sonda faluje ?



Efekt jest taki że jeździłem dzisiaj 40minut, i stawiam już na czujnik temp, ponieważ przy ok 95stopniach auto zachowuje się normalnie, powyżej 103 zaczyna się dławić.

Błąd jaki mi wywala to za wysoka temp. reduktora

PostNapisane: 10 sty 2014, 15:14
przez Przemek323c
Widocznie jest jakas wewnetrzna korekta i przy przekroczeniu temp zaczyna swirowac.

PostNapisane: 10 sty 2014, 15:33
przez radar88
Całkiem możliwe, dla tego kupie czujnik, jak nie pomoże to podjadę do gazownika, ponieważ moja wiedza się już kończy.

PostNapisane: 10 sty 2014, 16:15
przez Przemek323c
A co pokazuje sonda w momencie dlawienia ?

PostNapisane: 10 sty 2014, 16:22
przez radar88
Nie patrzałem w takim momencie na PC, tylko patrzałem na obrotomierz i zachowanie samochodu, może pod wieczór jeszcze raz zrobię rundkę to spróbuje coś uchwycić.

Co do nieszczelności, to raczej jest wszystko ok, inaczej przypuszczam że jechało by gazem z pod maski a nic nie czuć, więc raczej jest ok.

Chcę jeszcze odczekać aż silnik ostygnie i podłączyć jeszcze raz bez odpalania auta, jak temp reduktora będzie wysoka na postoju to chyba problem będę miał podany na tacy.

PostNapisane: 10 sty 2014, 16:58
przez Przemek323c
radar88 napisał(a):Co do nieszczelności, to raczej jest wszystko ok, inaczej przypuszczam że jechało by gazem z pod maski a nic nie czuć, więc raczej jest ok.


Chodzilo o nieszczelnosc dolotu lub np wezyka podcisnienia. Jaki jest stabilny map na wolnych obrotach ?

radar88 napisał(a):Chcę jeszcze odczekać aż silnik ostygnie i podłączyć jeszcze raz bez odpalania auta, jak temp reduktora będzie wysoka na postoju to chyba problem będę miał podany na tacy.


Moze tak byc ale miej na uwadze ze termistory czesciej swiruja "na goraco".

Poobserwuj czasy wtrysku i wskazania sondy w korelacji z temperatura reduktora (w momencie szarpania). Bedzie przynajmniej wiadomo co sie dzieje z mieszanka.

PostNapisane: 10 sty 2014, 17:33
przez radar88
Najprościej będzie jak nagram Video ;) Posadzę swoją kobitę obok o będzie nagrywała.

PS.Jak odczytać MAP ??
Przemek323c napisał(a):Chodzilo o nieszczelnosc dolotu lub np wezyka podcisnienia.

To już wyeliminowałem, założyłem z powrotem fabrycznego AirBoxa, ponieważ CAI które miałem założone lubiło popuszczać przy odmie. Muszę jakąś sprytną gumkę/uszczelkę tam wymyślić aby było w 100% szczelne.
Reszta wężyków od podciśnień szczelna, całkiem nie dawno wszystkie przeglądałem przy wyminie jednego z podciśnień.

PostNapisane: 10 sty 2014, 21:30
przez Przemek323c
Map wyswietla sie w aplikacji do gazu tak samo jak czasy i wskazania sondy. Zerknij na swoje screeny.

PostNapisane: 10 sty 2014, 21:43
przez radar88
Wiem wiem już odnalazłem, jeszcze trochę i wrzucę media, jeszcze się dodają to będziesz mógł obejrzeć dokładnie. Wiem że na bank przez cały czas jest w zielonej otoczce czyli wskazywało by że jest wsio ok, ale w tej kwestii się wypowiem ;)

Dopisano 10 sty 2014 19:56:




Dopisano 10 sty 2014 19:57:

Przepraszam że tak trzęsie ale takie mam drogi w moim rejonie...