Ustawienie wskaznika gazu

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez robimel » 1 lip 2013, 08:55

Koledzy niedawno założyłem instalacje i....
Po pierwsze chciałem was zapytać jak można, bo podobno można, ustawić ten wskaźnik ilości gazu w butli bo mi po 30 km gasnie pierwsza kreska po 60 druga ,zaraz trzecia i na 4 jezdze 100 km. Mój gazownik mowil ze jak zbiornik jest pusty podjechać na stacje i przycisnąć wlacznik gazu i zgasic silnik, zatankować wlaczyc wlacznik i już, ale u mnie nie zadzialalo.
Podpowiedzcie proszę jak to ustawić bo trochę mnie to denerwuje

Druga sprawa to spalanie.
Jest duże bo w jeździe mieszanej spalił mi 12 litrow , to chyba nieco za dużo
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2013, 21:35
Posty: 59
Skąd: Grudziadz
Auto: Mazda 5 2.0 benzyna rok 2006

Postprzez zagiell » 1 lip 2013, 11:30

A jaką masz sterownik? Jeżeli staga, to spróbuj w ten sposób podczas tankowania:

1. Na uruchomionym silniku przełączyć w tryb pracy PB.
2. Wcisnąć przycisk B/G i trzymając go, zgasić samochód. Diody powinny mrugnąć 3 razy. Jeżeli mrugną 5 razy, kalibracja wskaźnika nie zadziała.
3. Zatankować, i po przekręceniu na zapłon, poczekać aż wskaźnik pomruga 3 razy, następnie pokaże stan na full i można odpalić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 11:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

Postprzez robimel » 1 lip 2013, 12:02

mam stag 300 isa2

Dopisano 1 lip 2013, 12:06:

czy w/w operacje przeprowadzac az wyjezdze cały gaz czy można np. na pół zbiornika tez wykonać taką kalibracje??
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2013, 21:35
Posty: 59
Skąd: Grudziadz
Auto: Mazda 5 2.0 benzyna rok 2006

Postprzez zagiell » 1 lip 2013, 13:21

Kalibrację przeprowadza się na wyjeżdżonym całym zbiorniku gazu. Najlepiej jeździć aż zacznie piszczeć i przełączy na PB. Wtedy podjeżdżasz na stacje i robisz wg instrukcji z poprzedniego postu. Tylko tak jak pisałem wcześniej: jak po rozpoczęciu kalibracji diody mrugną 3 razy, metoda zadziała, a jak 5 razy, to niestety nie. Zależy to bodajże od wersji softu. Ja zrobiłem dokładnie tak jak w instrukcji i u mnie zadziałało. Więcej informacji o tej metodzie znajdziesz TUTAJ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 11:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

Postprzez Dymian » 7 lip 2013, 17:53

Kupujesz kabel do staga np. u viaken- kosztuje małe pieniądze.
Ściągasz darmowy program ze strony staga i rządzisz.
Jest pod menu dotyczące wskaźnika i w nim ustawiasz voltowe napięcia poniżej jakich wartości wyłącza się kolejna dioda. Metoda prób i błędów można dojść do satysfakcjonującego rozwiązania. Solucji jednoznacznej nie jestem w stanie przedstawić bo są różne typy czujników przy wielozaworze.
P.S. Przy okazji zmień np. temp przełączania Pb-lpg na 26* jest to optymalne rozwiązanie lub popatrz co się dzieje z mapami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 20:33
Posty: 604 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: był: Xedos 9, 2,5v6, 2002
Jest Phaeton.

Postprzez PeKa » 6 sty 2015, 23:29

zagiell napisał(a):A jaką masz sterownik? Jeżeli staga, to spróbuj w ten sposób podczas tankowania:

1. Na uruchomionym silniku przełączyć w tryb pracy PB.
2. Wcisnąć przycisk B/G i trzymając go, zgasić samochód. Diody powinny mrugnąć 3 razy. Jeżeli mrugną 5 razy, kalibracja wskaźnika nie zadziała.
3. Zatankować, i po przekręceniu na zapłon, poczekać aż wskaźnik pomruga 3 razy, następnie pokaże stan na full i można odpalić.


Odkopuje, operacja u mnie nie dziala. Diody podczas wcisniętego B/G i gaszenia motoru nie mrugneły ani pół raza. Komp STAG 300-4 PLUS :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez gazparts » 6 sty 2015, 23:36

bo to działa jak "+" po stacyjce zachowuje się dokładnie tak jak w stacyjce .
czyli pojawia się na stałe po stacyjce i gaśnie po jej wyłączeniu
jak napięcie po stacyjce znika np. z opóźnieniem , nie zadziała :|
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez PeKa » 7 sty 2015, 08:00

Ok, to klops. Chciałem przeprowadzić ta operację, gdyż od niedawna coś się pokrzaczało. Rezerwa pozwalała przejechać jeszcze +/– 80 km. teraz zaświeca się na chwilę w tym samym czasie, na kilometr, może dwa, wraca do poziomu ostatniej diody przed rezerwą i zapala się z powrotem na kilka kilometrów przed końcem :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez gazparts » 7 sty 2015, 08:53

wlej z pustego z 8l na rezerwę i do gaziarza na ustawienie z programu
ewentualnie poproś o sprawdzenie "+" po stacyjce
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez robimel » 7 sty 2015, 10:49

No u mnie wciąż nie działa. Byłem u gazownika. Grzebał w ustawieniach tego napięcia tak żeby po kolei następne diody gasły i co ? I nic znów to samo. Po przejechaniu 20 km gasnie pierwsza a po kolejnych 30 gasna już dwie . Po około 100 km mam już czerwona rezerwę i jezdze na niej 150 km. Nie da się tego chyba ustawić.
Generalnie gazownik stwierdził ze mam mała butle (32 l) i on jak zakładał mi ja to dosyć podgiał pływak i dlatego nie można ustawić tych diód. nie wiem już sam ale bardzo mnie to deprymuje.
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2013, 21:35
Posty: 59
Skąd: Grudziadz
Auto: Mazda 5 2.0 benzyna rok 2006

Postprzez ProboszczV6 » 22 sty 2015, 12:24

robimel czy dobrze zrozumiałem? podginał ramię pływaka żeby założyć wielozawór? przecież tego nie wolno ruszać z tego co wiem. Ciekawe czy wielozawór odbija poprawnie przy tankowaniu...
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez robimel » 22 sty 2015, 16:57

podgial ramie żeby weszlo więcej gazu no i wielozawor nie odbijal wiec odgial go znowu i teraz odbija prawidłowo ale wskaźniki nie dzialaja prawidlowo
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2013, 21:35
Posty: 59
Skąd: Grudziadz
Auto: Mazda 5 2.0 benzyna rok 2006

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Moderator

Moderatorzy LPG