Mazda CX-9 3.7 V6 – Jaką instalację założyć? Wasze propozycje

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez Globy » 16 sty 2010, 20:48

Henryk Mekle napisał(a):Napisane So, 16 sty 2010, 07:56 przez Henryk Mekle
Macie doświadczenie z instalacją gazową do cx9 o pojemności 3,7 ?


Co do instalki, SGI do silnika V6 będzie sprawować się bez problemu. Zalecam tylko duży warsztat, który już robił V6 Forda. Możesz poszperać za informacjami w dziale LPG (strzelam, że minimum 3500 zł), bo budowa motoru jest taka sama jak w 6 3.0 V6 (GG AJ) US-spec. Do tego warto zainwestować lubryfikator gniazd zaworowych (250 zł, założą razem z instalacją LPG).

Jak nie znajdziesz rolety z rozbitka na Allegro, możesz zapytać z ciekawości w ASO lub poszperać tutaj => http://www.onlinemazdaparts.com Mają niezłe ceny i szybką, tanią wysyłkę do Polski.
Ostatnio edytowano 6 paź 2014, 20:54 przez Anonymous, łącznie edytowano 5 razy
Powód: wydzielona z innego wątku
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 21:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Damiano » 7 maja 2012, 13:36

Witam !!

Podczepię się pod ten temat, bo dotyczy też instalacji gazowych ;)
Jestem świeżym posiadiaczem CX-9. Po założeniu gazu i po przejechaniu ok 300 – 500 km pojawia mi się błąd P0460 (błąd czujnika poziomu paliwa – Fuel Level Sensor Circuit Malfunction). Z tego co poczytałem, to prawdopodobnie komp wywala ten błąd, ponieważ jeżdząc na gazie nie ubywa paliwa, a ilość przejechanych kilometrów rośnie..;) "Odczytuje" to jako błędne wskazanie poziomu paliwa.
W związku z tym mam pytanie:
Czy ktoś z Szanownych Forumowiczów miał (ma) podobny problem w CX-9 po lifcie z instalacją LPG i jak ew. można ten problem rozwiązać ??

Dodam tylko, że autko jeździ super, a błąd P0460 po jego skasowaniu i przejechaniu ok 300 – 500 km znów się pojawia...
Pozdrawiam i czekam na pomoc <oczy>
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2008, 21:47
Posty: 55 (0/1)
Skąd: Siedlce/Łęczyca
Auto: CX-9 AWD, 2010r.

Postprzez darek125p » 23 maja 2012, 19:45

Posiadam Mazdę z Polskiego salonu z 2007 r . i na gazie przejechałem ponad 15 000 km . Trzeba wiedzieć gdzie montować instalacje i gdzie tankować i bez zarzutu działa , a i polecam montaż pod podwoziem . :)
darek125p
 

Postprzez darek125p » 23 maja 2012, 19:46

Posiadam Mazdę z Polskiego salonu z 2007 r . i na gazie przejechałem ponad 15 000 km . Trzeba wiedzieć gdzie montować instalacje i gdzie tankować i bez zarzutu działa , a i polecam montaż pod podwoziem . :)
Mam 2 pytanka :
Czy jest jakiś sposób ,bo rozlała mi się farba lateksowa na główny kokpit i jak to doczyścić .
I czy ktoś zna dane techniczne ( moc , typy głośników ) w mazdzie z BOSE ?
darek125p
 

Postprzez tomekittp » 28 maja 2012, 15:44

Damiano napisał(a):Jestem świeżym posiadiaczem CX-9. Po założeniu gazu i po przejechaniu ok 300 – 500 km pojawia mi się błąd P0460 (błąd czujnika poziomu paliwa – Fuel Level Sensor Circuit Malfunction).

Od kilku lat jeżdżę CX9 na gazie i kilka razy w roku zdaża się taki "problem". Prawdopodobnie masz rację pisząc o powodach pojawiania się tego błędu, gdyż w moim przypadku zdaża się to wyłącznie po kilkusetkilometrowych długich wyprawach autostradami gdzie w szybki sposób pokonuje sie duże dystanse bez udziału benzyny lub po zatankowaniau w niepewnym miejscu. Spiesze uspokoić, że po kilku dniach bez konieczności kasowania błędu, sam znika.
tomekittp
 

Postprzez Damiano » 31 maja 2012, 22:47

Dzięki za odpowiedź!
Jak na razie błąd jeszcze raz się nie pojawił. Mniej więcej co ok 600-700 km dolewam z 5l benzyny i póki co jest spokój. Pocieszający jest fakt, że błąd ten sam powiniem zniknąć (tzn. zgasnąć check). :)

Jeszcze raz dzięki za info. Pozdrawiam!
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2008, 21:47
Posty: 55 (0/1)
Skąd: Siedlce/Łęczyca
Auto: CX-9 AWD, 2010r.

Postprzez wojteczek29 » 16 lis 2012, 14:12

Wierzbowy napisał(a):Czy ktoś może umieścić zdjęcia CX-9 z zamontowaną roletą – też mnie to bardzo dziwi że w wersji EU nie ma rolety bagażnika (hic!)


Nie ma znaczenia, czy jest to wersja europejska, amerykańska czy australijska. Do CX-9 roleta występuje jako dodatkowe akcesorium tylko w przypadku gdy klapa bagażnika jest ręcznie zamykana. W przypadku klapy wspomaganej elektrycznie nie ma możliwości montażu z uwagi na to że po jednej stronie jest zamontowany silniczek. Tak jak to jeden z forumowiczów napisał, który zamontował sobie taką roletę w aucie z elektrycznie zamykaną klapą wymaga to przeróbki rolety, a dokładniej mocowania kiedy jest rozwinięta. (brak zaczepów)
Początkujący
 
Od: 26 lip 2012, 15:34
Posty: 22
Auto: obecnie brak

Postprzez rychol84 » 21 sie 2013, 12:12

Witam Was ponownie :)
Nasza CX-9, wersja 3.7litra z 2011 roku czeka na instalację gazową.
Pewnie kilka osób już zakładało...powiedzcie mi kilka rzeczy:
– jaka instalacja, BRC, Prins ?
– z tego co wiem do tego modelu są dedykowane instalacje BRC lub Prinsa ale na pewno też można złożyć zestaw na osobnych podzespołach. Pytanie..jaki macie komputer, wtryski, odparownik, czy zakładaliście lubryfikator ?
– Ile płaciliście za montaż instalacji ?

Gdzie zakładaliście LPG w trójmieście, jakieś problemy z tymi warsztatami, reklamacje ? Jak autka chodzą po montażu instalacji w tych warsztatach.

Bardzo dziękuję za pomoc :)
Pozdrawiam
Piotr
Pamiętaj:
"Tuning to Twój wróg" :)
----------------------
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lip 2013, 12:06
Posty: 15
Auto: CX-9, 3.7l., 2011r.

Postprzez P CX-9 » 21 sie 2013, 14:28

Nie dawno zakładałem instalację LPG do swojej CX-9 BRC.
Koszt to 4.500 zł, zbiornik w koło zapasowe 65 litów.
Jak na razie zrobiłem na gazie 2.000 km. Do tej pory wszystko działa poprawnie.
Mam nawet wrażenie, że na gazie silnik pracuje bardziej "aksamitnie" – równo i cicho.
Mam też założone to smarowidło do zaworów bo podobno tak lepiej.
Spalanie normalnie w trasie było około 12-13 l/100km, gaz to 13-14 l/100km. Pełen zbiornik wystarcza na pokonanie około 400km. Wlew gazu mam zamontowany obok wlewu paliwa.
Byłem sceptykiem w stosunku do zakładania LPG – może dlatego że auto na gwarancji-ale teraz jestem zadowolony że podjąłem taka decyzję.
Trzeba tylko znaleźć warsztat który montuje dużo instalacji LPG i powinno być wszystko O'K.
Życzę powodzenie i szerokości.
Początkujący
 
Od: 30 mar 2011, 08:06
Posty: 24
Skąd: lubuskie
Auto: Mazda CX-9 2010

Postprzez rychol84 » 21 sie 2013, 15:41

P CX-9: Dzięki bardzo. Ty masz madzie tą z 3,7litra z bezpośrednim wtryskiem czy tą starszą wersję ? Bo ponoć BRC nie robi instalacji do bezpośredniego wtrysku...różne informację można dostać jak się dzwoni po warsztatach, które montują LPG :)
Pamiętaj:
"Tuning to Twój wróg" :)
----------------------
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lip 2013, 12:06
Posty: 15
Auto: CX-9, 3.7l., 2011r.

Postprzez P CX-9 » 22 sie 2013, 08:03

3.7 2011 rok salon Polski.
Nic mi nie wiadomo żeby miała ona bezpośredni wtrysk. Z tego co wiem to ani ta 3,5 ani 3,7 nie miały bezpośredniego wtrysku przynajmniej te wersje europejskie.
Początkujący
 
Od: 30 mar 2011, 08:06
Posty: 24
Skąd: lubuskie
Auto: Mazda CX-9 2010

Postprzez szlumik » 27 sie 2013, 00:00

Mam Prinsa + pompka w CX-9.
Teraz autko chodzi jak należy :D .

(niech gazownik po montażu lpg, pokaże wskazania w laptopie, jaka jest temperatura
cieczy w reduktorze na wolnych obrotach i czy jest optymalna <faja> ).

Szczegóły na forum <nauka> :
"Prins w Mazda CX-9" na lpg-forum.pl
http://lpg-forum.pl/prins-w-mazda-cx-9- ... ilit=mazda CX
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2011, 00:33
Posty: 99
Skąd: Krajna
Auto: CX-9 GT 2007 USA

Postprzez cinek78 » 31 sie 2013, 16:24

mam cx 9 z 2013r. w nowym nadwoziu – silnik jest standardowy, bez zmian. żadnych bezpośrednich wtrysków itp – to nadal ten sam dobry silnik.
zainstalowałem instalacje BRC z "olejarką" – od 3 tyg. chodzi super , koszty tańsze niżeli w dotychczasowym suv-ie z silnikiem diesla... czyli same plusy..
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez drout » 31 sie 2013, 17:34

Jesli mozna to gdzie kupowales i ile c.a. wychodzi taka cx9 na gotowo ?
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2013, 15:29
Posty: 159 (1/0)
Auto: Forek 2,5XT
CX-9 2010 EU/PL

Postprzez depeszman » 23 wrz 2013, 15:13

Witam,

mam od kilku dni MAZDĘ CX9. Chcę założyć gaz LPG. Podzwoniłem, popytałem i mam dylemat.
1. Wiem na pewno, że silnik nie ma bezpośredniego wtrysku, lecz pośredni :–)
2. Najlepsze instalacje w rozsądnej cenie to:
– BRC Plug and drive (SQENT PD), ceny w 3mieście od 4500 – 5400 pln
– STAG 300 Permium, + Hana 2001 + STEROWNIK STAG 300 PREMIUM + REDUKTOR AC R01 + WIELOZAWÓR TOMASETTO, przekrój zasialania fi 8mm. Ceny od 3800-4500 pln.

Pomoże mi ktoś w wyborze ?
Gdzie zamontować wlew – czy przy klapce zbironika ?
Jakiej pojemności macie zbiorniki na gaz ?
Gdzie zamontowany w kabinie wyświetlacz ?

pozdrawiam serdecznie

Dopisano 24 wrz 2013, 07:30:

Dodam, że poczytałem nieco i nie jest zalecana instalacja gazowa do MAZDY CX9.
http://www.gnomon.pl/dane_techniczne,13662,1.html
http://www.auto-swiat.pl/1-zobacz-ktore ... acji-lpg/4
Co na to użytkownicy gazu w MAZDZIE CX9 ? Trzeba robić regulacje zaworów ? Jeśli tak, to co ile km ?

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2013, 00:16
Posty: 28
Auto: Mazda CX-9, 3,7l, 277KM, wersja Europa

Postprzez P CX-9 » 24 wrz 2013, 08:00

Tak jak pisałem powyżej.
Butla 65 litrów zamiast koła zapasowego. Gazu wystarcza na przejechanie około 350 km-400 km.
Mój mechanik zakłada tylko BRC i na to też się zdecydowałem – jak na razie działa znakomicie.
Jeżeli chodzi o kontrolkę to mam zamontowana w małym otwieranym schowku po lewej stronie kokpitu pod sterowaniem klapy bagażnika i ESP.
Moim zdaniem fajne miejsce – zamykasz i nic nie widać.
Wlew mam obok wlewu benzyny i do tego wożę przejściówkę. Moim zdaniem dobre rozwiązanie bo jest zawsze czysto.
Powodzenia.
Początkujący
 
Od: 30 mar 2011, 08:06
Posty: 24
Skąd: lubuskie
Auto: Mazda CX-9 2010

Postprzez depeszman » 25 wrz 2013, 20:38

Dzięki za odpowiedź.
Możesz podać dokładną konfigurację zestawu BRC ?
Czy to BRC Plug and Drive Sequent ? Jakie wtryski ? Jaki reduktor ?
Gdzie montowałeś i jaki był koszt ?

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2013, 00:16
Posty: 28
Auto: Mazda CX-9, 3,7l, 277KM, wersja Europa

Postprzez P CX-9 » 26 wrz 2013, 08:11

Tak się składka, że tu gdzie mieszkam jest dobry warsztat który montuje instalacje LPG i tu zamontowałem- Żary
Jakie tam "flaki w środku mam zamontowane to nie wiem. Z tego co pamiętam na stronie BRC jest podana instalacja jaką polecają do CX-9 i taką mam.
Koszt to 4.500 zł.
Parę złoty w tą czy w ta nie ma znaczenia. Ważne aby warsztat ogarniał temat i żebyś miał blisko w razie konieczności dokonania jakiejś poprawki. Ważne też – moim zdaniem- aby warsztat miał ubezpieczenie za błędy w wykonaniu usługi – OC działalności gospodarczej .
Początkujący
 
Od: 30 mar 2011, 08:06
Posty: 24
Skąd: lubuskie
Auto: Mazda CX-9 2010

Postprzez drout » 6 paź 2013, 12:43

Ktoś poleci jakiś dobry warsztat w warszawie. Kiedyś w v6 galancie zakladalem w energy gaz na ostrobramskiej i byłem zadowolony, a jak z cx9?
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2013, 15:29
Posty: 159 (1/0)
Auto: Forek 2,5XT
CX-9 2010 EU/PL

Postprzez cinek78 » 18 sty 2014, 09:18

Panowie – taka podpowiedz dla CX-a
1. zmniejszamy odstęp na elektrodach świec z 1,4 na 1,1-1,2 – niweluje to wypadanie zapłonu, silnik równiutko pracuje , a w moim przyp. spadło spalanie gazy ( jak zaleje doby gaz to nawet 13,2-13,8 (mieszana jazda miasto/trasa)
2. obligatoryjnie montujcie dodatkowa pompę cieczy – zniweluj to spadki temperatury na reduktorze , które to są przyczyną wzrostu spalania gazu. U mnie jest wykorzystana pompa elektryczna z Opla Omegi.
powyższe dla instalacji BRC Plug and Drive Sequent,+ smarowidło zaworów.
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy LPG